Aab nedtur og CL, uha?

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Bøffen

Hvad så nu Davoos?

Indlæg af Bøffen »

Er i kommet lidt ned på jorden igen, eller er i stadig verdens mestre?

Casper Søe

Re: Hvad så nu Davoos?

Indlæg af Casper Søe »

Bøffen Skrev:
-------------------------------------------------------
> Er i kommet lidt ned på jorden igen, eller er i
> stadig verdens mestre?

ahh, dejligt at du sådan ligger ud med et højt niveau. så kan man jo næsten kun forvente en fed debat igen.

Dahl9210

Indlæg af Dahl9210 »

Korrekt, AaB tabte 3-0, men som Carsten Werge så rette sagde, vi faldt med ære, vel ikke ret så fjernt fra hvad der skete med FCM, sidst de spillede mod FCK.

3-0 går rigtig ondt som fan, og det er ganske rigtigt at vi ikke er med i mesterskabskampen, hvilket jeg også har pointeret tidligere. For os gælder det om at komme i ECC, på en eller anden måde, enten via cuppen eller toto/medalje, hvilket ikke er urealistisk.

Men hvordan skulle et nederlag i parken(som ALLE hold i DK kan rende ind i) røre ved det faktum at AaB gjorde det super i Chl?

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Dahl9210 Skrev:
> Korrekt, AaB tabte 3-0, men som Carsten Werge så
> rette sagde, vi faldt med ære, vel ikke ret så
> fjernt fra hvad der skete med FCM, sidst de
> spillede mod FCK.

For at være helt ærligt, jo det er lidt fjernt for jeg vil næppe betegne vores indsats i parken sidst som at "falde med ære", desværre.

> 3-0 går rigtig ondt som fan, og det er ganske
> rigtigt at vi ikke er med i mesterskabskampen,
> hvilket jeg også har pointeret tidligere. For os
> gælder det om at komme i ECC, på en eller anden
> måde, enten via cuppen eller toto/medalje, hvilket
> ikke er urealistisk.

Går udfra du mener EC (European Cup) og ikke ECC (European Champions Cup)? Og nej det er bestemt ikke urealistisk, dog mener jeg stadig at der skal andre boller på suppen i det nordjyske samt mindst én markant forstærkning til januar.

> Men hvordan skulle et nederlag i parken(som ALLE
> hold i DK kan rende ind i) røre ved det faktum at
> AaB gjorde det super i Chl?

Det kan det skam heller ikke, det eneste det rører ved for "Bøffen" er vel i en nu-er-vores-pik-større-end-jeres sammenhæng.

Dahl9210

Indlæg af Dahl9210 »

Hehe, ja, naturligvis EC.

Colt Sivas

Indlæg af Colt Sivas »

Dahl9210 Skrev:
>eller toto/medalje, hvilket ikke er urealistisk.

Er der ikke noget med at TOTO cuppen bliver nedlagt? Mener at have hørt noget om det. Men kan ikke huske hvornår det er fra.

Amtrup

Indlæg af Amtrup »

Jo, toto er blevet nedlagt. Det var sidste gang i år, at turneringen skulle spilles.

Ravnen

Et par artikler om Aab

Indlæg af Ravnen »

http://www.sporten.dk/fodbold/sas-ligae ... holdeplads

http://www.sporten.dk/fodbold/sas-ligae ... cces-endnu

Interessante nok efter denne debat. Der er nok at arbejde med deroppe.

Kent

Re: Aab nedtur og CL, uha?

Indlæg af Kent »

En anden interessant ting vedr. AaB er, at de har et halvt hold, som har kontraktudløb indenfor det næste år: http://www.forza.dk/nyhed/dansk/lynge-s ... kontrakter

Det drejer sig om Rioch og Saganowski til vinter, samt til sommer Kasper Bøgelund, Siyabonga Nomvethe, Patrick Kristensen, Simon Bræmer, Karim Zaza, Kasper Risgård, Steve Olfers og Martin Pedersen.

Dvs opgaven for Lynge lyder på:

Skaf en træner
Skaf en angriber

Udover det, skal han også lige forlænge med 6 spillere fra start-11:
Kasper Bøgelund
Siyabonga Nomvethe
Karim Zaza
Kasper Risgård
Steve Olfers
Martin Pedersen

Dvs. at der nok skal indgåes noget, der ligner 8 store kontrakter indenfor det næste 6-8 mdr - bare for at bibeholde det nuværende hold - og så har vi slet ikke snakket forstærkninger. Tror I det blive dyrt ;-)

Chl.league millionerne skal nok få ben at gå på, for i realiteten skal Lynge ud og betale for ½ hold - og som Ørgaard tidligere har sagt, så er det stort set lige så dyrt at forlænge en kontrakt, som at købe en ny spiller. Desuden er ingen af spillerne oplagte salgsobjekter, så man kan næppe sælge dem for de helt store beløb.

Når det nu endelig var, at en af vores nærmeste konkurrenter skulle få en fribillet til Chl-millionerne, så er jeg sgu glad for at det var AaB. De er helt igennem den topklub herhjemme med den ringeste ledelse og dårligste evner til at tjene penge. Jeg vil sgu nødig se hvad OB ville have kunne få ud af 80 mio.... AaB derimod skal nok klatte dem væk ;-)

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Kent Skrev:
> Når det nu endelig var, at en af vores nærmeste
> konkurrenter skulle få en fribillet til
> Chl-millionerne, så er jeg sgu glad for at det var
> AaB. De er helt igennem den topklub herhjemme med
> den ringeste ledelse og dårligste evner til at
> tjene penge. Jeg vil sgu nødig se hvad OB ville
> have kunne få ud af 80 mio.... AaB derimod skal
> nok klatte dem væk ;-)

Nu beder du jo om 20-30 vrede indlæg fra Aab fans ;-)

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Ravnen Skrev:
> Nu beder du jo om 20-30 vrede indlæg fra Aab fans
> ;-)

Hvis bare argumenterne og sagligheden er i orden, kan de såmen være så vrede de vil...

Jeg er i øvrigt helt enig med Kent - at sige de bliver "klattet væk" er nok lidt en overdrivelse, men ingen tvivl om at de får ben at gå på pga. at Lynge og resten af organisationen har været for langsomt ude af starthullerne, og hældt til lappeløsningerne.

Man kan iøvrigt overveje et helt andet scenarie, nemlig hvad nu hvis AaB havde kikset mod Kaunas, eller havde trukket en sværere modstander, så kunne de virkelig sidde i lort til halsen når sæsonen er omme - men mon ikke de redder skindet nu, selvom jeg bestemt ikke regner med dem i top 4 i indeværende sæson, og tvivler også på dem til næste, dertil virker springet alt for stort.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

De må da have noget kapital at trække på? Vel mere os vi har.
Jeg nægter at tro de ville have været på fallittens rand uden CL.

Chap

Indlæg af Chap »

Deres egenkapital er på 130,5 mio. kr.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Ja, det er bestemt en noget krekær situation som AaB risikere at befinde sig i ganske få måneder. Man skal jo tænke på at spillerne må forhandle til anden side når der resterer 6 mdr. af deres kontrakt, så Lynge får unægtelig travlt med at få forlænget med dem som man gerne vil beholde.

Får han ikke styr på de forlængelser i det Nordjyske, ville det da ikke gøre mig noget hvis Ørgaard var hurtig og skyndte sig at tilføje Bøgelund til truppen, altså såfremt forlængelsen med Kolja ikke blir til noget. Bøgelund er desværre stadig meget skadet, men i form mener jeg han er klasse og et oplagt andetvalg til landsholdet efter Lars Jacobsen. Bøgelund må i det hele taget være lidt af et dilemma i det Nordjyske pga skadesfrekvensen. Tør man satse på en mand som, som har klassen, men som er så meget skadet at man måske alligevel er nødt til at supplere højre backen mod en yderligere forstrækning?

Af de resterende, er det vel kun Nomvethe som kunne være interessant for os men manden har også været meget skadet og er dykket betydeligt i niveau. Zaza skal de nok for forlænget med og Risgaard mener jeg bestemt ikke kan forstærke os på midtbanen.

Kent

Indlæg af Kent »

Chap Skrev:
> Deres egenkapital er på 130,5 mio. kr.

Men størstedelen er bundet i bygninger, så likvide midler havde de faktisk ikke mange af. Og der er sgu svært at købe spillere for bygninger - de sælgende klubber vil jo som oftest gerne have kontanter :-)

Man kan jo bare tage et blik på deres regnskaber, for at se hvor store problemer de egentlig har. Hvis ikke jeg husker helt forkert, så var sidste år første gang i dette årtusinde de havde overskud. Til gengæld har de lovet overskud hvert eneste år..... Hvis det var et normalt børsnoteret selskab, der blev drevet på den måde, så havde markedet nok mister tilliden for længst. Hele farcen omkring salget af etape2 af college-bygningerne taler også sit eget klare sprog. I de sidste 2 år har det salg været lige op over og inde i de afsluttende forhandlinger....... AaBs bestyrelse er decideret utroværdig og det tror jeg såmænd de fleste AaB-fans, der har sat dig ind i tingene er enige i.

Besvar