Aab nedtur og CL, uha?

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Hausser

Re: Hvad så nu Kent?

Indlæg af Hausser »

Davoos Skrev:
-------------------------------------------------------
> Det stod da klart for enhver at City betragtede
> kampene som træningskampe før Prm league gik i
> gang. Hvis man vil have spillet et hold ind, og i
> form, så kræves det normalt at man stiller med
> nogenlunde de samme i startopstillingen. Det var
> pudsigt at stadion var næsten helt tom, hvis denne
> kamp var så vigtig for City. Det var en ud af 2
> kval kampe til Uefaens 1 runde, vigtig? i think
> not.....

Hvad er det da for noget ævl, påstår du dybt seriøst at City ikke var i form eller havde spillet holdet ind, tre dage før ligaen går igang? Det er altså ikke serie 6 det her, holdene spiller sig ikke i form i verdens bedste liga, de er parat fra kamp 1, det er fuldstændigt illusorisk at påstå andet.

At City undervuderede os er det ingen tvivl om, men det gjaldt da så sandelig også for Celtic.

Stadion var tomt fordi FCM og den danske liga ikke har nogen stor stjerne i international fodbold og fordi man forventede en walkover. Samtidigt var man ikke langt i turneringen, så mon ikke folk ville gemme spareskillingerne til de mere attraktive modstandere der sandsynligvis kommer senere hen.

> Hausser, i samme børnehave stil vil jeg da gerne
> se jer få x på Park Head i en Champions league
> opener, mod et hold der fejer al modstand væk på
> hjemmebanen.

Nu var det jo dig selv der kom brasende som et barn der havde tabte suttekluden og begyndte at vrævle og sige haha fordi i havde hentet en uafgjort i Skotland.

City er et markant bedre hold end Celtic, længere er den bare ikke. Hvis omstændighederne virkelig er det der afgør det, så kunne vi vel også have vundet på et halvtomt Nou Camp i en kval-kamp til Uefa og stadig ville jeres præstation have været større?

> Var AaB nedspillet? Så du kampen? Celtic havde 3
> skud på mål, hvoraf et var på straffe. AaB havde
> 2, udover en friløber til Curth der sneg sig lige
> op af stolpen.

Ja jeg så kampen, i havde én afslutning af værdi og stod og sparkede væk i hele anden halvleg. Celtic havde adskillige farlige situationer men fik ikke altid en ordentlig afslutning på. I var meget heldige med uafgjort.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Davoos Skrev:
> Det stod da klart for enhver at City betragtede
> kampene som træningskampe før Prm league gik i
> gang.

Sikke da noget vrøvl. De undervurderede os bare, ganske som Celtic undervurderede jer. Utroligt som alle ting må stå lysende klart for ALLE, blot fordi det er din holdning, det er ret ensporet.

> Hausser, i samme børnehave stil vil jeg da gerne
> se jer få x på Park Head i en Champions league
> opener, mod et hold der fejer al modstand væk på
> hjemmebanen.

Ja du formår da at køre videre i samme børnehavestil...

Klap*Klap

Indlæg af Klap*Klap »

Jeg vil da mene at en spiller som har spillet i begge klubber, har et noget bedre grundlag for at bedømme det end både du og jeg har. Men kan selvfølgelig godt være du ligger inde med noget ukendt viden omkring de to hold, som ingen andre har. Mig bekendt er det desuden første gang i flere årtier de spiller europæisk (correkt me if iam wrong), og så kan man vel næppe betegnes som noget stort hold internationalt.

At de betaler mio. og atter mio. for en masse spillere pt. gør dem vel ikke automatisk til et stort og godt hold.

> > - I har aldrig vundet et trofæ
> > - I har aldrig præsteret noget som helst
> > europæisk. I slog jo ikke City ud, og kom altså
> > aldrig videre end anden kval. runde.
> >
> > Så er den vist lukket.
>
> Tak for at understrege det åbenlyse, hvad mener du
> det kan bruges til i den her sammenhæng.

Det var blot for at pointere at det er meget svært at tage kritikken seriøst, når det kommer fra nogen som ikke har præsteret noget selv.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Klap*Klap Skrev:
> Jeg vil da mene at en spiller som har spillet i
> begge klubber, har et noget bedre grundlag for at
> bedømme det end både du og jeg har. Men kan
> selvfølgelig godt være du ligger inde med noget
> ukendt viden omkring de to hold, som ingen andre
> har. Mig bekendt er det desuden første gang i
> flere årtier de spiller europæisk (correkt me if
> iam wrong), og så kan man vel næppe betegnes som
> noget stort hold internationalt.

Grækeren blev smidt af holdet i City of havde derfor ikke niveauet til klubben længere. Han skiftede derfor til en klub med et lavere spillemæssigt niveau hvor han kunne begå sig. Mener du den kan forstås anderledes? At Samaras så tillægger en hel masse andet end lige det sportslige, værdi, gør altså stadig ikke Celtic til et bedre hold end City, det burde være åbenlyst for alle. At Borussia Mönchengladbach var et kæmpehold i 70erne og en stor traditionsklub, kan vi altså heller ikke benytte til alverden når vi skal måle holdets styrke idag.

At det er første gang i årtier de spiller internationalt (jeg ved det ikke) siger hvad om Citys nuværende styrke? FCK har spillet international fodbold hvert år de sidste 10 år, er de så et bedre hold end City? Det eneste det siger noget om, er ligaens styrke derovre.

> At de betaler mio. og atter mio. for en masse
> spillere pt. gør dem vel ikke automatisk til et
> stort og godt hold.

Nej for det er ikke sammenhæng mellem pris og kvalitet på fodboldspillere og da bestemt ikke når de koster 100+ millioner..

> Det var blot for at pointere at det er meget svært
> at tage kritikken seriøst, når det kommer fra
> nogen som ikke har præsteret noget selv.

Du vrøvler løs, hvilken kritik snakker du om? Mener du så også at en journalist ikke kan kritisere end fodboldspiller, når nu han ikke selv har været fodboldspiller? Du er temmelig ulogisk, det er du forhåbentlig klar over. Indrøm bare at du kun havde til hensigt at irritere, da du nok engang opremsede det åbenlyse, et er ihvertfald meget svært at se noget andet formål..

Dahl9210

Indlæg af Dahl9210 »

Hausser Skrev:

> Mener du Celtic ville slutte i den bedste del af
> verdens bedste liga, i så fald hvorfor gør du det?
> Hvor mange spillere har Celtiv med
> Richards,Petrovs, og Jos niveau? Hvor mange
> spillere har de spillere har de betalt 100+
> millioner for, hvor mange spiller kan de få 100+
> millioner for?

Hahaha, det er jo lige præcis her kæden hopper af for jer FCM´ere, i tror at man vinder alt, hvis bare man køber og sælger spillere dyrt, men allright, det er også fair nok, vi er nogle her nord på, der hellere vil have mesterskaber og uforglemmelige oplevelser til away kampe rundt omkring i Europa.

Og NEJ, selvom vi får smæk i de fem resterende kampe har ik intet bevist, AaB har stadig præsteret KLASSER over FCM i europa, og hvis du vil tjekke styrkeforholdet i ligaen, kan du jo bare læse på pokalen, ahh vent - den står jo i Aalborg.

Lige meget hvilke argumenter i kommer med, så er FAKTUM at Celtic Park er en af de bedste hjemmebaner i europa, så er det egentlig underordnet hvem der har købt og solgt spillere for 100+ mio. Det var flot at i slog Man. City på udebane, men det var skuffende at i smed det hele væk hjemme. AaB kom i Chl, allerede der, tror jeg ikke der er nogen tvivl om hvem der får mest spalteplads i historiebøgerne, for ikke at glemme at vi er det første danske hold der har deltaget to gange, det første danske hold der var med, det første danske hold der fik point på udebane, og blandt de fire hold der i Chl har tage point på Celtic park. Men ok, ret skal vøre ret, i slog jo city på udebane, det overskygger da KLART AaBs scoresheet.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Tjek lige igen hvem kæden hvor af for, inden du igen blot gentager dig selv og samtlige andre AaBere herinde.

Det eneste der er blev kommenterert på, efter en AaBer selv startede debatten, er at City er et bedre hold end Celtic er og det tror jeg de fleste med fodboldforstand har indsigt nok til at erkende.
Hele din lange smøre om FCMs utilstrækkeligheder og AaB fortræffeligheder er jo diskussionen fuldstændigt irelevant og totalt ligegyldigt, hvor ser du eventuelt FCMere sige at FCM historisk er et bedre hold i Europa end Aab?

At du så i øvrigt tror at P.L klubber bare lige forstærker holdet ved at hente en reserve på fri transfer i anden bundesliga, smiler jeg lidt ad..

Casper Søe

Indlæg af Casper Søe »

Dahl9210 Skrev:
> Lige meget hvilke argumenter i kommer med, så er
> FAKTUM at Celtic Park er en af de bedste
> hjemmebaner i europa, så er det egentlig
> underordnet hvem der har købt og solgt spillere
> for 100+ mio. Det var flot at i slog Man. City på
> udebane, men det var skuffende at i smed det hele
> væk hjemme.

Nu får du det til at lyde som om, at vi spillede elendigt hjemme, det gjorde vi sku ikke, vi spillede jo lige op med city både ude og hjemme.
Men i nordjylland, skal det hele jo tælles op i point og pokaler, for det er det der kommer i historiebøgerne. Helt ærligt, så er jeg skide ligeglad med hvad der kommer i historiebøgerne, og hvad der står i historiebøgerne.
Jeg er fan i nu'et, der vil jeg mene at FCM, som spillede lige op med city over 2 kampe, er større end Aab, som fik 1 point i Celtic.

> AaB kom i Chl, allerede der, tror jeg
> ikke der er nogen tvivl om hvem der får mest
> spalteplads i historiebøgerne, for ikke at glemme
> at vi er det første danske hold der har deltaget
> to gange.
Jamen hurra da. 1. gang, kom i med på grund af bestikkelse, 2. gang mødte i Kaunas(?), hvilken præstation. Jeres virkelige præstation, er nærmere at i havde vundet superligaen året forinden.

> det første danske hold der var med,
bestikkelses sag, det var sku godt spillet af jer, det syntes jeg!

> det
> første danske hold der fik point på udebane,
Flot, og det er endda sagt uden ironi.

> blandt de fire hold der i Chl har tage point på
> Celtic park.

Ja det er fakta, det kan ikke diskuteres, men måden i gør det på(ellere rettere måden Celtic ikke gør det på) De spiller jo slet ikke op til deres bedste, og har tydeligt undervurderet jer.(ligesom City havde ved os i 1 kamp.

> Men ok, ret skal vøre ret, i slog jo
> city på udebane, det overskygger da KLART AaBs
> scoresheet.
måske ikke i historie bøgerne, men måden det blev gjort på mener jeg helt klart, havde mere prestige.

Davoos

Indlæg af Davoos »

Hausser Skrev:
> Davoos Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det stod da klart for enhver at City betragtede
> > kampene som træningskampe før Prm league gik i
> > gang. Hvis man vil have spillet et hold ind, og
> i
> > form, så kræves det normalt at man stiller med
> > nogenlunde de samme i startopstillingen. Det
> var
> > pudsigt at stadion var næsten helt tom, hvis
> denne
> > kamp var så vigtig for City. Det var en ud af 2
> > kval kampe til Uefaens 1 runde, vigtig? i think
> > not.....
>
> Hvad er det da for noget ævl, påstår du dybt
> seriøst at City ikke var i form eller havde
> spillet holdet ind, tre dage før ligaen går igang?
> Det er altså ikke serie 6 det her, holdene spiller
> sig ikke i form i verdens bedste liga, de er parat
> fra kamp 1, det er fuldstændigt illusorisk at
> påstå andet.
>
> At City undervuderede os er det ingen tvivl om,
> men det gjaldt da så sandelig også for Celtic.
>
> Stadion var tomt fordi FCM og den danske liga ikke
> har nogen stor stjerne i international fodbold og
> fordi man forventede en walkover. Samtidigt var
> man ikke langt i turneringen, så mon ikke folk
> ville gemme spareskillingerne til de mere
> attraktive modstandere der sandsynligvis kommer
> senere hen.
>
> > Hausser, i samme børnehave stil vil jeg da
> gerne
> > se jer få x på Park Head i en Champions league
> > opener, mod et hold der fejer al modstand væk
> på
> > hjemmebanen.
>
> Nu var det jo dig selv der kom brasende som et
> barn der havde tabte suttekluden og begyndte at
> vrævle og sige haha fordi i havde hentet en
> uafgjort i Skotland.
>
> City er et markant bedre hold end Celtic, længere
> er den bare ikke. Hvis omstændighederne virkelig
> er det der afgør det, så kunne vi vel også have
> vundet på et halvtomt Nou Camp i en kval-kamp til
> Uefa og stadig ville jeres præstation have været
> større?
>
> > Var AaB nedspillet? Så du kampen? Celtic havde
> 3
> > skud på mål, hvoraf et var på straffe. AaB
> havde
> > 2, udover en friløber til Curth der sneg sig
> lige
> > op af stolpen.
>
> Ja jeg så kampen, i havde én afslutning af værdi
> og stod og sparkede væk i hele anden halvleg.
> Celtic havde adskillige farlige situationer men
> fik ikke altid en ordentlig afslutning på. I var
> meget heldige med uafgjort.
Heh du kalder det ævl? Det er fakta at mindre hold har større chancer mod de større hold i starten af en turnering, med de begrundelser jeg i øvrigt tidligere har kommet med, og ikke gider at gentage, ligesom jeg vil henvise til mit svar til Ravnen, hvor jeg kommer med vigtige pointer, når det gælder om Celtic - AaB vs City - FCM, afgørende betragtninger. Synes nu det er underholdende med sådan en debat ind i mellem, men det er næsten unfair når i i denne bashing har så lidt at skyde med, da forskellen på præstationen de kampe i mellem er enorm.

Når der bydes op til dans, så danses der. Det burde stå i retningslinierne herinde.

Selvfølgelig var det fortjent og stor klasse at vi fik uafgjort, hvilket understøttes af diverse udenlandske såvel som danske mediers fortolkning, velkommen til den virkelige verden.

Jeg synes nu det er morsomt, at se mange FCMere famle sådan i mørket efter noget at måle sig med, grundet jeres historie på under 10 år. Det er åbentlyst for de fleste udefra, at mange af disse svar rundt omkring bunder i mindreværd, men det er måske heller ikke nemt at se FCM bukke under for presset når det virkelig gælder. I kan kigge på fakta og se hvad FCM i virkeligheden har præsteret, eller i kan leve i jeres egen lille verden : - ), spot on, eh?

I må hygge jer herinde til jeg vender til dk igen, Mallorca here we come! No hard feelings ; )

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Davoos Skrev:
> Jeg synes nu det er morsomt, at se mange FCMere
> famle sådan i mørket efter noget at måle sig med,
> grundet jeres historie på under 10 år. Det er
> åbentlyst for de fleste udefra, at mange af disse
> svar rundt omkring bunder i mindreværd, men det er
> måske heller ikke nemt at se FCM bukke under for
> presset når det virkelig gælder. I kan kigge på
> fakta og se hvad FCM i virkeligheden har
> præsteret, eller i kan leve i jeres egen lille
> verden : - ), spot on, eh?

Jeg synes det er underholdende, men så sandelig også hovedrystende at læse dine indlæg. Mindreværd? Så kender du FCM meget dårligt. Du kan ryste en masse subjektive ting ud af ærmet på ingen tid, jeg vil ikke forsvare alt FCM´erne skriver herinde, men du gør sandelig dit til at holde niveauet nede.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Du har ikke lavet andet end at ævle Davoos, hele tråden igennem, og hvis der er nogen der har mindreværd så er det vist dig.

Du kom storskrydende herind og ville have alle til at forstå hvilken fantastisk præstation i lavede i Skotland og kan åbenbart ikke forstå hvorfor folk herinde mener at City-kampen var et større resultat end jeres. Du slår på en masse med kampens betydning osv., hvilket også er blevet anerkendt så rigeligt anerkendt, men herinde forholder man sig blot til at City er et markant bedre hold end Celtic, noget de fleste fodboldeksperter nok også vil anerkende.

At dig og adskillige andre AaBere føler trang til endnu mere målen p*k og hiver fat i en masse ligegyldigt udenomsnak som er den reelle diskussion totalt uvedkommende, tjener bestemt ikke dig eller dine ligesindede nogen synderlig kredit. Som sagt handler det nok om det mindreværd den, mere end 120-år gamle klub med de 3 trofæer, føler mod en opkomling som har nået ufatteligt langt på ganske få år.

Dahl9210

Indlæg af Dahl9210 »

Hausser Skrev:
> Tjek lige igen hvem kæden hvor af for, inden du
> igen blot gentager dig selv og samtlige andre
> AaBere herinde.
? jeg argumentere for mine synspunkter, og dropper ikke bare oneliners.

> Det eneste der er blev kommenterert på, efter en
> AaBer selv startede debatten, er at City er et
> bedre hold end Celtic er og det tror jeg de fleste
> med fodboldforstand har indsigt nok til at
> erkende.
Tjahh, det er der jo nok ikke så stor enighed om, som du lægger op til. City har intet vist i europa. hvorimod Celtic gang på gang er kommet i Cl, og via gruppespillet i Cl, til UEFA cuppen.

> Hele din lange smøre om FCMs utilstrækkeligheder
> og AaB fortræffeligheder er jo diskussionen
> fuldstændigt irelevant og totalt ligegyldigt, hvor
> ser du eventuelt FCMere sige at FCM historisk er
> et bedre hold i Europa end Aab?
Fair nok, det tager jeg på min kappe.

> At du så i øvrigt tror at P.L klubber bare lige
> forstærker holdet ved at hente en reserve på fri
> transfer i anden bundesliga, smiler jeg lidt ad..
Hvad? :S

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Ravnen Skrev:
> Jeg tror skam de fleste herinde
> holder med jer i de kampe, og ønsker jer al mulig
> held og lykke. Jeg selv har intet ønske om at
> kunne tale med skadefryd om jeres indsats når CL
> er ovre, jeg vil meget hellere kunne tale med
> stolthed om at dansk fodbold endelig er vågnet op
> klub-internationalt.

Jeg håber på ingen måde det bedste for AaB i CL. Personligt håber jeg på, at de taber resten af kampene og bruger så meget krudt på dem at det kan gøre deres i forvejen elendige spil i ligaen endnu dårligere.
Jeg har ikke fattet pointen med at tage klaphatten på bare fordi et dansk hold, som jeg ikke kan fordrage, spiller i Europa. Jeg håber det værste for AaB, både i DK og Europa.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Ravnen Skrev:
> Det var da morsomt som du kunne klippe en lille
> del af ud af mit indlæg og totalt overse resten.
>
> Kan du snart gentage dig selv mere? For mig at se
> er det identisk med det du har skrevet i de andre
> indlæg. Hvad med at forholde dig til at debatten
> rykker og der kommer nye vinkler. Jeg sidder og
> skriver jeg ønsker Aab al det bedste, og så fyrer
> du en irriteret smøre og kører videre i den samme
> rille.

Manden er AaB-fan. Ergo har han ikke så meget at rutte med på øverste etage. Så bær over med ham.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Hehe, jo tak det er så småt gået op for mig ;-)

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jesper BW1100 Skrev:
> Jeg har ikke fattet pointen med at tage klaphatten
> på bare fordi et dansk hold, som jeg ikke kan
> fordrage, spiller i Europa. Jeg håber det værste
> for AaB, både i DK og Europa.

Pointen er vel ret enkel. UEFA koefficienten. Jo bedre det går de danske hold jo lettere bliver det for alle, inkl FCM. Drømmen må jo være to CL pladser :-)

Besvar