FCM - Esbjerg

Om FC Midtjylland og Black Wolves
JesperK

Re: Læren fra Pitch omkring spillerhetz

Indlæg af JesperK »

Vi bliver jo alle frustrerede, når det ikke lige kører 219% og hvis vi mener en spiller falder igennem niveaumæssigt. Det er vist ret menneskeligt, at glemme alle omstændigheder der kan spille ind - især for nye og forh. nye spillere.

Jeg tænker dog på, hvordan kritikken ville ha været, havde vi haft et lorte efterår a la AaB og samtidig været en fiasko i Uefa. Ikke en rar tanke egentlig.

Nogen mener man skal være kritisk og andre mener, der skal støttes op 100% uanset, hvordan det går og hvor godt spillerne præsterer. Jeg hører nok til midt i mellem, men kan sagtens befinde mig i yderpunkterne også - alt afh. af situationen. Men min mening er, at folk skal prøve at holde pennen i ro, når de er allermest oppe at køre. Tænk lidt over tingene på en mere objektiv og langsigtet måde, og tænk måske - som du siger - især på, at dine ytringer i værste (men også bedste i modsatte tilfælde) kan have en effekt på spilleren.
Har det en dårlig effekt på spilleren, kan det have effekt på holdet og dermed flere spillere osv. osv.

Hvis man nu forestiller sig Thomasberg, der efter en kamp jævner en spiller med jorden med et "du er simpelthen den ringeste spiller i FCM". Nej, det duer ikke helt vel.

Mange har været igennem det og slået til. Dennis Sørensen især vil jeg sige. Jeg husker nogle helt vilde udtalelser om præstationerne i hans første sæson i klubben. Om noget ville ha gået anderledes for nogen spillere, hvis der ikke havde været nogen kritik er dog samtidig ret svært at udtale sig om.
Synes dog ikke ukonstruktiv kritik kan bruges til noget som helst - konstruktiv derimod, har altid sin berettigelse. Hvor den grænse går... ja heller ikke så nemt at svare på :-)

Mht Kim C - så har han mest overrasket mig positivt, især i starten. Jeg havde håbet, at den gode start betød, han havde fundet sit gamle jeg og endelig kunne vise en form for "nu skal jeg fandme vise dem, at mit talent er godt nok til at blive en sas-liga bomber". Det er ikke kommet så langt, men derfor håber jeg da stadig og er egentlig kun skuffet over, at han ikke har spillet så godt som i starten - for det ved vi ihf. han kan. Det gør han også selv, TT, Glenn og andre lige så.
Jeg tror ikke på, han bare er købt som fyld, indtil Frank og Ken blev 100% klar igen. Det er meningen, de 4-5 angribere skal konkurrere om pladserne og det er altid godt for en positiv udvikling. Tror og håber på, Kim kommer op på et niveau han ikke har været på før - det vil være godt for klubben og ikke mindst ham selv.

Hekler

Indlæg af Hekler »

Der er et helt andet mediepres og fanpres i FCM idag, i forhold til da Dennis var i unåde.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Hekler Skrev:
-------------------------------------------------------
> Der er et helt andet mediepres og fanpres i FCM
> idag, i forhold til da Dennis var i unåde.

Ja, dengang skete det stadig at spillerne skrev indlæg på graven, og at Ørgaard kom forbi og inviede os i nyheder der var på vej. Desværre er den tid vist ovre.

Presset er steget voldsomt, der er ingen tvivl om at det på mange måder er sundt, men i en fangruppe er det svært at påvirke i en god retning når man kan skrive anonymt. En ide var måske at man skulle registrere sig med navn og adresse for at skrive på ulvegraven, ikke til offentligt skue men til administrationen. En anden ting kunne være forummet via medlemslogin på BWs hjemmeside. Der er mange muligheder.
Nogle ting skriver man bare ikke når anonymiteten er væk.

JesperK

Indlæg af JesperK »

Klart. Men hvor vil du hen med det? Gør vel blot at hetzen kommer hurtigere nu og at der skal mindre til, for at spille sig selv af holdet.

JesperK

Indlæg af JesperK »

Tja, det er nu en del mindre anonymt herinde end mange andre fora og det fungerer fint.

Det kan dog hurtigt blive en ensrettet hetz, med mindre nogle orker at tage spillere/ledere i forsvar hehe. Det er jo fint nok. Når man snakker med venner og andre kort om kampene, kommer man tit ud i en "han var ringe, han var god" osv., men herinde synes jeg ikke sådan en udmelding virker særlig godt. Der er ikke en indbyrdes forståelse som mellem to venner, der snakker sammen, og samtidig bliver ordene hængene lidt i luften så hele verden har mulighed for at kigge med.

Derfor synes jeg, det er rart, når folk tager sig lidt tid til at både remse posivivt og negativt op og give et klarere billede af den måde man ser tingene på.
Det kan jo være, det blot er mig hehe. :-)

Besvar