Aab nedtur og CL, uha?

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
BW - 665

Re: Hvad så nu Kent?

Indlæg af BW - 665 »

Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> Hov der var du lidt før mig, men jeg er, som
> skrevet, helt enig med dig, City er et klart bedre
> hold i min bog.

Præcis. Jeg kan slet ikke få øje på sammenligningen... Celtic tæller profiler som McGeady, Nakamura, Samaras og McDonald - navne som må siges falmer når de sammenlignes med M. Richards, Petrov, Jó og Robinho.

Noget helt andet er at jeg heller ikke mener AaB viste samme klasse i opgøret som vi gjorde i begge kampe, specielt rent offensivt, noget som de skotske aviser vist er enige i http://www.onside.dk/node/16494

Mr. Larsen (AaB)

Indlæg af Mr. Larsen (AaB) »

"Det er rart, når nogle ting er forudsigelige. Eftersom AaB fans næsten har haft mere travlt med at være efter alle, der har været kritiske og mente at deres mesterskab ikke var Danmarks historiens mest fantastiske, end med at fejre mesterskabet, så var det meget forventet at AaBs fans ville blande sig i denne debat :-) "

Det ku vel forklares med at folk som dig, stadig fabler om at AaB´s mesterskab stadig var billigt, til trods for at man overlegent og fuldstændig sikkert sikrede mesterskabet med hele 9 point til nærmeste forfølger (jer hvis jeg ikke ta fejl :) ). Ligesom man i Europa viste flaget i Uefa Cup Gruppespillet/Totoen, med blandt andet Brandkampe imod Tottenham, Genk og Italienske Sampdoria.

Altså kort sagt man præsterer et højt niveau i 50-60 kampe sidste sæson, også er der stadig folk som dig, der seriøst mener at AaB ikke har klassen, bare fordi man endnu engang har været langsomme starter i Suppen.

"Hvorfor ikke? Hvad har FCMs resultater at gøre med jeres præstationer og jeres holds kvalitet i øjeblikket? "

Egentlig ikke det helt store. Men du har jo travlt med at pege fingerne af AaB, og omvendt rose dit eget hold FCM. Og hvis man sammenligner de 2 klubbers Europæiske bedrifter, så er der da vist ingen tivl om at Midtjylland stadig er lysår fra hvad AaB har bedrevet.

"Nu er det vist alkoholen der snakker ;-)
Så vidt jeg ved, så står også efter i går med midlertidige lappeløsninger på træner- og angrebssiden, ligesom I ikke har nogen bredde i forsvaret. Det har vel ikke ændret sig. Vi er næsten halvvejs i efterårets SAS-liga, og det er kun Bøgelund, der har vist niveau og haft en (positiv) indflydelse på jeres niveau. Realiteten er, at hvis I taber til FCK på søndag, kan"

Lynge har helt enig ikke gjort arbejdet godt nok her op til den nye sæson, men vurderet over de seneste sæsoner, så er det altså svært at komme uden om ham. Han var med til at finde de spiller som har skaffet AaB Bronze og Guld de sidste 2 sæsoner, til trods for modstander som FCM, OB, FCK og Brøndby har haft betydeligt flere penge at arbejde med end Lynge, det er sgu en præstation i sig selv.
Men lad os da endlig ta denne tråd op igen når efterårssæsoen er afsluttet, jeg tror selv på AaB nu rejser sig igen, ligesom vi så sidste år. Medaljer kan blive meget svært at opnå efter denne start, men en Top4 og en evt. Pokal titel er absolut ikke umulig og jeg skal ikke klage hvis vi opnår det i stedet :=)

Også lige til jer som mener det er nemmere at spille ude mod Celtic end Manchester City, jeg vil anbefale jer at tjekke denne tråd ud.

http://debatside.dk/viewtopic.php?f=1&t=10795

Celtic Park bestemt ikke verdens nemmeste sted at spille, så hvis man ser på hvad Celtic tidligere har bedrevet hjemme så gør det ihvertfald ikke AaB´s præstation mindre af den grund :=)

God Weekend drenge :)

Kent

Indlæg af Kent »

Mr. Larsen (AaB) Skrev:
> Egentlig ikke det helt store. Men du har jo travlt
> med at pege fingerne af AaB, og omvendt rose dit
> eget hold FCM.

Du ser spøgelser. Ikke et eneste sted i denne tråd roser jeg FCM. Det er slet ikke mig, der drager vores præstationer ind i diskussionen. Det er AaB-folk. Så vi har AaB-folk, der diskuterer FCM og FCM'er, der diskuterer AaB ;-)

> Men lad os da endlig ta denne tråd op igen når
> efterårssæsoen er afsluttet, jeg tror selv på AaB
> nu rejser sig igen, ligesom vi så sidste år.

Fordi lynet slog ned i Aalborg sidste år, er der ingen grund til at tro, at det vil ske igen. Tværtimod.

Klap*Klap

Indlæg af Klap*Klap »

Selvfølgelig er AaB's præstation væsentlig større end udesejren i City.
Udekampen mod City lignede mest af alt en sommerkamp, med tomme tribuner og City spillere som bare laskede rundt.

Kun Barcelona, Bayern og Man U har formået at tage point på Celtic's hjemmebane i CL gruppespillet, så det siger vist i virkeligheden alt. Kulissen, presset, ja det hele var jo større i denne kamp.

Og så er der altså forskel på en kamp i CL's gruppespil og en UEFA cup kval kamp. Jeg ved godt i ikke har prøvet det i Midtjylland, men det kan vi så forsikre jer om at der er....

fcebbesen

Indlæg af fcebbesen »

Mr. Larsen (AaB) Skrev:
>>
> > ). Ligesom man i Europa viste flaget i Uefa Cup
> Gruppespillet/Totoen, med blandt andet Brandkampe
> imod Tottenham, Genk og Italienske Sampdoria.
>

Hvornår spillende Aab mod Genk???

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Et forfriskende overlegent og nedladende indlæg fra en AaB supporter (surprise...)

AaB's 0-0 resultat under hårdt pres imod Celtic i en CL gruppekamp, er VÆSENTLIGT større end en 1-0 sejr med ligeværdigt, og til tider overlegent spil, imod Manchester City i en UEFA knockout kamp? Tjaa, det bliver vi nok bare aldrig enig om.

Resultatet er mere betydningsfuldt, uden tvivl! Men præstationen er ikke på højde med FCM's, set med mine halv-farvede øjne.

Pænt af dig i øvrigt at minde os om at en kamp i CL er større end en kamp i UEFA, det er godt vores bedrevidende konkurrenter mod nord er gavmilde nok til at tegne den slags konklussioner op for os, når nu vi bønder er så inkompetente. Mind mig i øvrigt lige om igen, hvornår nogen har udtalt sig om det modsatte?

Hausser

Indlæg af Hausser »

Denne diskussion bliver jo noget hypotetisk med den form for logik, men jeg tror de fleste der har en smule forstand på fodbold, vil vurdere at City er et væsentligt bedre hold en Celtic. At Celtic spiller C.L siger vel ikke alverden med den liga de kvalificerer sig i, er i så også et bedre hold end Getafe fordi i har været to gange i C.L, mens de aldrig har været det?

Ville Celtic kunne kvalificere sig i England, nej. Ville City kunne lave store resultater på hjemmebane i C.L, sandsynligvis ja.

Selve præstationen var der vel, bortset fra resultatet, heller ikke at råbe hurra for. AaB havde alle marginalerne, stod og sparkede væk hele kampen og skabte vel knapt nok en målchance.

Klap*Klap

Indlæg af Klap*Klap »

Nu er det jo ikke en AaB fan som har startet denne tråd. Og når nu det ikke går som trådstarten havde troet/spået/håbet, må man også forvente at få lidt igen efter kampen.

Jeg er godt klar over at jeres største præstation i FCM, var da i blev slået ud af City i UEFA Cuppens anden kval. runde, og det er også fint med mig. Men lad nu være med at gøre det større end det er. Og ramte City ikke også stolpen et par gange i den første kamp, eller hvad?

Og til ham der ikke mente AaB havde en chance i kampen igår, så sender tv2sport kampen nu. Tag et kig igen, ven.
Selvfølgelig kom AaB under pres, især i anden halvleg, det kan ikke undgåes.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Nu er det vel ret beset AaBere som vil gøre præstationen igår til mere end den er.

Jeg så kampen igår, genopfrisk da endeligt hvilke store muligheder i havde i kampen?

Mr. Larsen (AaB)

Indlæg af Mr. Larsen (AaB) »

Det gjorde de i sidste sæson i Totoen. Nærmere bestemt 21/7-2007 ude hvor det blev til 1-1 og Hjemme 29/7-2007 hvor vi vandt 2-1.

Også det selvfølge Gent og ikke Genk my bad.

Klap*Klap

Indlæg af Klap*Klap »

Nu var det jo ret beset også første gang at en dansk klub fik point på udebane i CL. Og altså ikke på en hvilken som helst hjemmebane, som tidligere beskrevet.
Men du har ret, lad os ikke gøre det bedre end det var. Men tilsvarende skal man heller ikke gøre AaB-holdet dårligere end det var/er, hvilket mange har haft en tendens til.
Man plejer jo at sige resultaterne taler for sig selv.

Netop i disse minutter har jeg set et Michael Jacobsen frispark tæt forbi, og en Jeppe Curth friløber...

Hausser

Indlæg af Hausser »

Jeg syntes ikke er der så mange der gør AaB værre end de er, tror bare ikke der er mange der gør dem bedre end de er.

Curths afslutning er i øvrigt den eneste onside.dk har medtaget som en mulighed til AaB og det er da også den eneste jeg kan huske som var farlig.

Davoos

Indlæg af Davoos »

:D haha, det er fandme god læsning Kent! bliv ved, kom med mere, mere! Fryd at du går over i en fuldstændig benægtende linie, der næsten taler for sig selv.

Og selvfølgelig er vi ikke kun tilbage på sporet hvis vi basker FCK 3-0 ude, det er en smule svært at tage dit bitre indlæg seriøst.

Lakridsen du sætter på toppen kan jeg ikke lade være med at kommentere. Du skubber din uvidenhed/misundelighed ud i åben skue, ved at sammenligne FCN - Olympiakos og AaBs udebanepræstation mod Celtic, et hold der siden 1997 har spillet 25 kampe på hjemmebane i Champions league, hvoraf kun Barcelona, Bayern München, Milan havde taget point inden AaB blev tilføjet den liste. Jeg har end ikke nævnt den gigantiske motivationsforskel der er fra uefaens kamp før gruppespillet 1. kamp på udebane for Olympiakos, til Chl gruppespillet 1. kamp hjemme for Celtic.

Selvfølgelig gør det en kæmpe forskel hvor vigtig kampen er for det enkelte hold. Det gælder i øvrigt også den anden diskussion om hvad for et resultat der størst, FCMs sejr ude mod Man City i Uefaens 2.kval, eller AaBs x på Park Head mod Celtic i 1. kamp i Chl gruppespillet.

Vi ville under alle omstændigheder have været bitre hvis vi ikke havde slået Kaunas over 2 kampe, da det var en stor mulighed. Fribillet er en smagssag, de slog trodsalt Rangers ud, et hold vi også havde haft en reel chance imod. Men mon ikke vi havde overlevet hvis vi var blevet basket og stadig havde fået en skidt start på ligaen? vi er trodsalt danske mestre, det luner meget, du skulle prøve det!

Ps. Lynges historie says it all, selvfølgelig kommer der overgangsperiode med nye trænere. Han er et kæmpe aktiv for klubben, i og med han formår at få en masse "bang for the buck", noget som jeg har svært ved at finde andre der har gjort over en så lang periode. Hvis der ikke har været nogle folk til den rigtige pris vs kvaliteten så er det fint for mig at Lynge undlader at hente flere.

Pps. Det var ikke svært at se Beauchamp var AaBs bedste mand i går, efterfulgt af Augo og Saga.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Davoos Skrev:
> : D ja jeg er også halv snaldret, men Kents indlæg
> fortjente en kommentar med på vejen, man kan
> betegne det med 3 ord som: ondt i røven
>
> Nuvel jeg synes det er mere imponerende at få
> point på Celtics hjemmebane i champions league
> gruppespillet, end at vinde en 2.kval runde til
> uefaen mod Man City ude, men nu har vi vel begge
> farvede briller på. Men helt sikkert fcms bedste
> resultat nogensinde.

Celtic er klasser under Man Citys niveau.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Davoos Skrev:
> Og selvfølgelig er vi ikke kun tilbage på sporet
> hvis vi basker FCK 3-0 ude, det er en smule svært
> at tage dit bitre indlæg seriøst.

Faktum er at i har spillet som en pose nødder denne sæson indtil videre, med jeres kæmpe kollaps mod AGF som kransekagefiguren på toppen. At i får 1 point i Celtic ved (ganske flot enddog) at forsvare jer i 90 minutter får jer ingenlunde tilbage på sporet. Det kommer i først ved at bevise jeres evner når i kommer ned og møder nogen på jeres eget niveau, hvor i ikke kun kan overraske. Det vil overraske mig meget hvis i får noget med hjem fra Parken.
Mht. Saganowski skal man vidst have mere end rød-hvide briller på for at se ham som et fund. Manden kan da spille herfra og så til juleaften uden at score.

Besvar