Heinze
- Han har altså virkelig været en fantastisk sidste skanse, efter Raska. Han får helt klart min stemme.
Men Danny og florescu har også gjort det fantastisk.
Min stemme går helt klart til den spiller der virkeligt har vist hvad han kan!
Selv om mange herinde havde mistet troen på ham, så er han kommet på holdet, og med flere mål og gode aktioner, har Danny Olsen sprunget ud med det talent han helt sikkert besidder
Tiden er igen inde til at vi skal have kåret en månedens spiller.
Til dem der ikke selv har tjekket, kan jeg i øvrigt oplyse at Maj måneds spiller, faktisk blev delt mellem Florescu og Danny som fik lige mange stemmer. Tillykke til dem begge to.
Da vi kun spillede to kampe i Juli måned, er kampene derfra også blevet inkluderet i vurderingsgrundlaget for kåringen. Man fristes til at sige som sædvanligt, har det været en periode i FCM-regi, med svingende præstationer og store op- og nedture. Fra udraderingen af OB til den historiske sejr i City, til den spillemæssige nedsabling i Parken og det kæmpe antiklimaks på SAS-Arena mod City har bevirket at os FCM-fans nok engang har været hele følelsesregisteret igennem.
Kampene der danner vurderingsgrundlag for kåringen af månedens spiller er:
AaB - FCM 1-2
SE - FCM 1-1
FCM - ACH 2-1
FCM - OB 4-0
City - FCM 0-1
FCK - FCM 3-1
FCM - City 0-1
Jeg har med vilje fjernet Bangor-kampene da jeg ikke har set udekampen og da jeg mener kampene var på så lavt et sportsligt niveau, at de ikke er interessante for denne kåring.
Jeg må indrømme jeg syntes det er rigtigt svært at vælge kandidaterne i denne her omgang, da mange har gjort sig rigtigt positivt bemærket med sublime enkeltpræstationer, men efter nøje overvejelser er disse kandidater dem jeg føler der har holdt det højeste niveau igennem hele perioden:
Danny Olsen: Danny har med 2 mål flotte mål (mod ACH og City) og hele 4 assists (Borring mod SE, Baba mod OB*2, Borring mod FCK) været direkte involveret i hele 50% af vores scoringer i perioden og har utvivlsomt været et af vores stærkeste offensiv kort, som har betyde adskillige point på kontoen. Danny har heldigvis videreført den gode form som han sluttede 07/08 sæsoen af med og der er efterhånden kun meget få som tvivler på Dannys berettigelse i startopstillingen. Desuden så syntes jeg også at Danny har fået meget mere attitude på banen, og han fighter meget bedre end tidligere og virker ikke på samme måde doven og ugidelig, noget som han før har fået meget skyld for.
Winston Reid: Den stabiliserende faktor i vores forsvar, hvor han har bundet tingene godt sammen i fællesskab med Califf, som har haft behov for at finde sig til rette. Reid var logisk nok heller ikke med i FCK hvor forsvaret for alvor så skrøbeligt ud, pga karantæne. For mange gule kort har været en mindre svaghed for Reid. 3 pragtpræstationer i de to kampe mod City, hvor 180 millioners manden Jo lignede en første divisionsspiller og mod OB, hvor han fik Fall til at fremstå som ordinær, sikrede ham endegyldigt en nominering. Ingen tvivl om at Reid er et kæmpe talent med en stor fremtid i FCM, såfremt vi får lov at beholde ham selvfølgelig.
George Florescu: Den sidste spiller var nok den jeg var mest i tvivl om, men ligesom med Reid, blev 3 fremragende kampe mod City og OB (kan se jeg i de 3 kampe personligt har givet Florescu 3 11-taller), samt det faktum at han ikke startede i FCK, udslagsgivende. Florescu har haft en opadgående formkurve og er kun blevet bedre og bedre hen over perioden og har med sine fremragende fighteregenskaber og store spilintelligens, været en af holdets største drivkræfter både fremad og bagud i banen.
Jeg håber at der er lidt flere der vil smide en stemme den her gang.
Florescu - for den kamp han IKKE spillede fra start. Kampen mod FCK var et godt eksempel på hans voksende betydning for holdet. Vi kan undvære næsten alle andre, men ikke Florescu. Han er ligaens bedste på positionen, og inden efteråret er omme, har hele DK opdaget det.
Mit bud må være Florescu... han viser sig efterhånden som en komplet midtbanespiller der arbejder hårdt begge veje, bidrager både offensivt med god teknik og overblik, og defensivt med arbejdsraseri og forudseende presspil.
Det eneste jeg savner lidt er skudtruslen udefra, som jo blev nævnt som en af hans forcer, men som vi ikke har set alt for meget til - men derudover, en fantastisk værdifuld spiller for os!