FCM-Vejle

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mikmak12

Re: FCM-Vejle

Indlæg af mikmak12 »

vi skal presse Vejle på ders midtbane som ser bedst ud når de angriber og deres kanter vil helst ikke løbe meget "baglæns". Vi skal presse Vejle med hårdt generérobningsspil og 2 bolde. Sædvanligvis står Ove Christensens hold uanset hvem han træner på udebane meget defensiv så vores kanter og Backs skal virkelig ud og udfordre dem for vi er meget stærkere ind dem og de er lidt svage på Backs. Jeg tror vi får brug for en target mand i Kim christensen og Baba som 2 angriber, midtbanebliver florescu,thyge,danni,jonas forsvar kolja,califf,reid,poulsen,heinze. Vi vinder 2-0. Baba og thyge scorer i morgen..

Skippels

Re: FCM-Vejle- Ken Fagerberg?

Indlæg af Skippels »

Kim mener jeg ikke har vist noget som helst, og Frank er ved at være oppe i årene. Vi må se, om han overhovedet kan finde tilbage til noget der minder om fordums styrke. Ellers ville en angrebsdou med Collins og Fagerberg være spændende at se. Som sagt i anden tråd mener jeg ikke, at Thygesen gør gavn for noget som helst som hængende angriber, og jeg synes, at vi skal stille med 2 angribere fra start.

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Skippels Skrev:
-------------------------------------------------------
> Kim mener jeg ikke har vist noget som helst, og
> Frank er ved at være oppe i årene. Vi må se, om
> han overhovedet kan finde tilbage til noget der
> minder om fordums styrke. Ellers ville en
> angrebsdou med Collins og Fagerberg være spændende
> at se. Som sagt i anden tråd mener jeg ikke, at
> Thygesen gør gavn for noget som helst som hængende
> angriber, og jeg synes, at vi skal stille med 2
> angribere fra start.

Så du mener vi skal ændre på det succes-koncept der har givet så meget succes de seneste 2 sæsoner?

Her savner jeg godt nok nogle argumenter for at ændre på noget der virker så godt for os som det har været tilfældet!

mrjelle

Indlæg af mrjelle »

BW - 665 Skrev:
> Skippels Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Kim mener jeg ikke har vist noget som helst, og
> > Frank er ved at være oppe i årene. Vi må se, om
> > han overhovedet kan finde tilbage til noget der
> > minder om fordums styrke. Ellers ville en
> > angrebsdou med Collins og Fagerberg være
> spændende
> > at se. Som sagt i anden tråd mener jeg ikke, at
> > Thygesen gør gavn for noget som helst som
> hængende
> > angriber, og jeg synes, at vi skal stille med 2
> > angribere fra start.
>
> Så du mener vi skal ændre på det succes-koncept
> der har givet så meget succes de seneste 2
> sæsoner?
>
> Her savner jeg godt nok nogle argumenter for at
> ændre på noget der virker så godt for os som det
> har været tilfældet!

Jeg kunne ligeledes godt tænke mig at vide hvem der skulle bænkes af Thyge, Salami og Florescu??

Altoriso

Re: FCM truppen udtaget

Indlæg af Altoriso »

Men hvem er det der skal bestemme hvilke følelser spillerne har ?

Man skal sgu da lade være med at tro at man ved det... Med mindre man da er i nærheden af truppen konstant...

Mose

Indlæg af Mose »

I 5-0 sejren over BIF var Thygesen på midtbanen bag Baba og Frank og igen i 4-0 sejren var han rykket tilbage bag ved Baba og Kim C.

Vi har altså haft stor succes med Thygesen på midten også gennem de sidste to sæsoner.

Mose

Indlæg af Mose »

Det er nemlig spørgsmålet. Alle vil gerne have disse tre klassespillere (Thyge, Salami og Floresco)med fra start, men måske er det ikke altid hensigtsmæssigt.

Skippels

Indlæg af Skippels »

Jeg synes, at vi er stærkest, når vi stiller med 2 angribere. især når vi får Ken og Frank tilbage, der ikke er ret gode til at være alene på toppen. Af de tre midtbanedynamoer synes jeg klart, at det er Thygesen, der skal bænkes. I de seneste kampe, har han lavede et hav af elendige indlæg, dårlige afleveringer og misforståelser. Det ser godt ud, fordi han løber meget, men min holdning er, at han ikke er til megen gavn. Desuden har hans skud på mål i de seneste 5 kampe været helt håbløse og er den ringeste afslutter på holdet i øjeblikket. Det er sådan som jeg ser det.
Hvis Thygesen skal bruges, skal det som sagt være på den centrale midt, hvor jeg dog stadigt mener, at Florescu og Salami er stærkere.

The FCM FAN

Indlæg af The FCM FAN »

Håber virkelig at baba kommer ind, og så kan kim C få lov til at varme bænken!
jeg mener ikke kim har vist noget, hvorimod collins squ kæmper.

Arff

Indlæg af Arff »

The FCM FAN Skrev:
> Håber virkelig at baba kommer ind, og så kan kim C
> få lov til at varme bænken!

Jeg er af samme mening! - hans attitude irritere mig godt nok, han virker simpelthen så opgivende og ligeglad, hvis afleveringer ikke lige ligger som han synes.

> jeg mener ikke kim har vist noget, hvorimod
> collins squ kæmper.

Jeg synes da nu nok at han har vist noget, via de mål han fik scorede i starten.
Men jeg vil igen give dig ret i at Baba kæmper, i modsætning til Kim C.

Jeg kunne godt forestille mig at vi stiller i en 4-4-2, så man kan give en af de tre centrale midtbane spillere en lille pause.

Hausser

Det er nu vi skal holde os til..

Indlæg af Hausser »

Ligaen tegner til at blive meget tæt i år hvor alle hold, bogstaveligt talt, kan slå alle hvis man har en kollektiv dårlig dag, vi har allerede set en del uventede pointtab til de forventede tophold på den bekostning i år (SE-FCM, SE-FCK, AGF-BIF). Med en utrolig tæt top, kan evnen til at holde et stabilt højt bundniveau og konstant at høste 3 point mod de, formodet svagere hold, sagtens blive det der afgør ligaen igen i år. Vi så det samme med AaB sidste år, de havde ikke noget synderligt højt topniveau, men var til gengæld utrolig stabile imod bundholdene, modsat FCM.

Det hold der hidtil har vist sig som det mest stabile (efter 6 runder) er OB. Jeg syntes de har et hold som har nogle kompetencer og nogle redskaber (Bla. Fall) som gør at de næppe kommer til at smide mange point mod subtoppen. Deres evne til at slide modstanderne op med fysisk spil og et tung pres, tvivler jeg på mange bund og midterhold kan modstå, så jeg tror ikke de smider mange point på den konto, og det kan sagtens blive udslagsgivende på den lange bane.

Skal FCM følge med OB, kræver det derfor at vi holder niveau mod subtoppen og vi formår at hente de point som vi bliver meget afhængige af i sidste ende. De næste 5 ligakampe for FCM er FCM-VB, FCM-Efb, RFC-FCM, FCM-FCN og FCM-AGF. Dvs 5 kampe mod formodede subtop-hold hvoraf hele 4 er på hjemmebane. Hvis vi skal gøre os forhåbninger om en absolut topplacering i år, så er vi nødt til at bevise et hævet bundniveau i disse kampe og kravet vil derfor også være omkring 11+ point mod disse modstandere.

Idag kan vi så tage det første skridt i noget som jeg tror vil blive en stor mental test for spillerene og trænerne. Hvor meget har skuffelsen mod City sat sig og har trænerne formået at motivere drengene igen? Forhåbentlig ser vi nogle afklarede og topmotiverede spillere, som er klar til at yde 100% igen, men jeg er af en eller anden grund ikke helt sikker, syntes før vi har set nedgangsperioder efter store skuffelser..

BW - 665

Re: Det er nu vi skal holde os til..

Indlæg af BW - 665 »

Lige præcis, og det er en tanke C. Madsen tilsyneladende er enig i: http://www.bold.dk/nyt/?vis=88600

Vejle skal absolut ikke undervurderes, men man må gå ud fra at præsterer vi som vi kan, så kan vi også mule dem i egen hule. Synes det er svært at sige at vi skal "spille som mod Man City" da det bliver en totalt anderledes kamp, men kan vi komme op på noget der bare minder om samme koncentrations-niveau som mod Man City, så tror jeg også på drengene hiver sejren i land.

BW - 665

Vejle ramt af skade

Indlæg af BW - 665 »

http://www.onside.dk/node/15374

Det er vel ikke helt uden betydning, han er mig bekendt deres mest målfarlige spiller og stærk i kontrafasen, så det kan måske være os behjælpeligt når vi (formodentligt) skal forsøge at lægge et tungt pres, og undgå at blive ramt i omstillingsfasen.

The FCM FAN

Re: Vejle ramt af skade

Indlæg af The FCM FAN »

Ja så vil jeg gerne se hvem de benytter i angrebet i dag ?

BW - 665

VBJ truppen udtaget

Indlæg af BW - 665 »

http://www.vejle-boldklub.dk/news3.aspx ... 5056843820

Det bliver vel med enten Lawal eller El Banna på toppen? Ikke umiddelbart skræmende må jeg tilstå...

Besvar