Erstatning for Furuseth.?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Colt Sivas

Re: Beckmann melder ud - Prisen sænkes

Indlæg af Colt Sivas »

Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> For mig at se mangler OB både spillere til højre
> og venstrekanten. Absalonsen har ganske vist gjort
> det udemærket på venstresiden, men han virker i
> mine øje mere som en angribertype og jeg tror han
> bliver betragtet som noget af en nødløsning.

Absalonsen på venstre fløj er ingen nødløsning. Absalonsen som angriber var en nødløsning. Det siger vel alt at Absalonsen i de første 5 kampe har lavet 3 mål, mod 4 i hele sidste sæson som angriber.

> På højresiden har Hans Henrik Andreasen spillet
> indtil videre i denne sæson og det siger vel alt.
> Han er en godt kæmpende central midtbane som dog
> ikke er noget teknisk vidunder, men kantspiller
> det er han altså bare ikke. De har også Nymann og
> Bolanos derovre, men de har været helt ude i
> kulden og jeg mener heller ikke nogen af de to har
> noget der minder om niveau til toppen af
> superligaen.

Efter vi er begyndt med diamant har vores "fløje" fået andre opgaver end at løbe op og ned ad linjen. Nymann kan vi godt blive enige om ikke har niveau. Han kan løbe hurtigt og til dels afdrible en mand eller to. Bolanõs har helt sikkert niveauet, men er ikke LO's kop te. Han arbejder ikke defensivt nok. Så den eneste plads han kan spille i det nuværende system er HH plads.

Beckmann vil som type ikke passe ind i vores system. Og fløje har vi nok af. Kvaliteten må være et ?.

De der kan spille disideret venstre fløj: Absalonsen, Bolanõs, Timmi & Chris.
De der kan spille disideret højre fløj: Nymann, Ruud, Bolanõs, Bisgaard, Matti.

B

Indlæg af B »

Enig med Colt Sivas, man kan ikke tillade sig at kalde Johan Absalonsen for en nødløsning på venstre kant.
Genialt af OB at indkassere kassen på Borring og rykke Absalonsen ned. De er overhovedet ikke svækket af den rokade efter købet af Rundstrøm.

Synes Borring er god og bliver et hit på sigt, men ville faktisk hellere have haft Absalonsen.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

B Skrev:
> Synes Borring er god og bliver et hit på sigt, men
> ville faktisk hellere have haft Absalonsen.

Absalonsen er helt sikkert en fin spiller, men han er ikke på niveau med Borring. Forskellen ligger i deres niveau som kontraspiller hvor Borring, qua sin eminente hurtighed, er flere niveauer over Absalonsen. I de øvrige aspekter af spillet har Absalonsen vist, at han har potentiale til at nå Borrings niveau.

B

Indlæg af B »

Borring er hurtigere ja, til gengæld er Absalonsen mand for en 110%s fight hver eneste gang han går på banen - jeg synes Borring har tendens til at falde helt ud af kampe, hvor der er lidt modgang.
Ser man bort fra europæiske kampe, er det også begrænset, hvor mange kampe vi skal satse på kontraspil, synes jeg.

Men vil da godt lige fastlå at dette ikke skal forståes som en kritik af Borring, jeg er helt tilfreds med det indkøb.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Og Absalonsen falder ikke ud af kampene mener du? Kan du eventuelt huske de sidste mange gange OB har gæstet SAS-Arena?

Borring kan i øvrigt også andet end kontraspil, det har vi vist set adskillige eksempler på allerede.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Colt Sivas Skrev:
> Absalonsen på venstre fløj er ingen nødløsning.
> Absalonsen som angriber var en nødløsning. Det
> siger vel alt at Absalonsen i de første 5 kampe
> har lavet 3 mål, mod 4 i hele sidste sæson som
> angriber.

Hvad er det for nogle mål Absalonsen har scoret for jer i denne sæson? Det er altså mål hvor han har søgt ind i feltet og fået hoved eller en fod på et indlæg, rene angriberscoringer. Vi kan godt blive enige om at Absalonsen her startet rigtigt godt i denne sæson og har udfyldt rollen som kant fremragende, men mon ikke han stadig ville spille angriber hvis Borring stadig var i truppen, enten i starteren eller lige udenfor?

> Efter vi er begyndt med diamant har vores "fløje"
> fået andre opgaver end at løbe op og ned ad
> linjen. Nymann kan vi godt blive enige om ikke har
> niveau. Han kan løbe hurtigt og til dels afdrible
> en mand eller to. Bolanõs har helt sikkert
> niveauet, men er ikke LO's kop te. Han arbejder
> ikke defensivt nok. Så den eneste plads han kan
> spille i det nuværende system er HH plads.

At Bolanos har niveau til toppen af superligaen, er helt og holdent en konstrueret sandhed i OB, da den megen hype omkring ham, har gjort at mange OBere er totalt væk i ham og ikke kan vurdere ham rationelt. Han er en underholdende publikumsspiller hvilket også betyder, at specielt unge OBere syntes han er toppen af poppen. Manden har været horribel dårlig i 3/4 af alle de kampe han har spillet og de få kampe hvor han har vist en smule, retter slet ikke op på det faktum.

> Beckmann vil som type ikke passe ind i vores
> system. Og fløje har vi nok af. Kvaliteten må være
> et ?.
>
> De der kan spille disideret venstre fløj:
> Absalonsen, Bolanõs, Timmi & Chris.
> De der kan spille disideret højre fløj: Nymann,
> Ruud, Bolanõs, Bisgaard, Matti.

Timmi og Chris er begge backs, jeg tæller jo heller ikke Christoper Poulsen og Leon Jessen med, når jeg tæller hvem der kan spille på vores venstre kant i FCM og Bolanos er ihvertfald en lappeløsning, det er bestemt ikke den optimale plads for ham.

På den anden kant er Ruud også back, mens Bisgaard, qua sit mistede tempo, må være bedst centralt, ligesom Matti i øvrigt. Hverken Bolanos eller Nymann mener jeg har det fornødne niveau.

B

Indlæg af B »

Det husker jeg godt ja, man kan godt tabe og kæmpe røven ud af bukserne alligevel.

Du slog på at hans force var hurtighed og kontraspil, jeg skriver så at jeg ikke ser kontraspillet som vigtigste del af vores spil. Ved da godt at han kan andre ting end det.

Mange FCM fans var ved at falde på halen over købet af Borring, det var et klart tegn på at vi nu har overhalet OB. Jeg vælger at se lidt anderledes på det. OB havde på det tidspunkt købt Rundstrøm, Absalonsen var derfor kun reserve i angrebet og derfor til rådighed på fløjen - så skal man da være et fjols hvis ikke man siger ja tak til 19-21 mio for den daværende venstre kant! Det samme som med Ulrik Laursen, der havde man Atle Håland klar i kulissen. To geniale handler rent økonomisk, men selvfølgelig også to handler der gjorde ondt i nuet - især på fansene. Gætter dog på at de fleste kritikere kan se ideen med det idag.

B

Indlæg af B »

"Hvad er det for nogle mål Absalonsen har scoret for jer i denne sæson? Det er altså mål hvor han har søgt ind i feltet og fået hoved eller en fod på et indlæg, rene angriberscoringer. Vi kan godt blive enige om at Absalonsen her startet rigtigt godt i denne sæson og har udfyldt rollen som kant fremragende, men mon ikke han stadig ville spille angriber hvis Borring stadig var i truppen, enten i starteren eller lige udenfor?"

Gør det vel reelt set bare mere imponerende at han udfylder rollen som kant fremragende....en kant der scorer angribermål, det er jo hele 2 ting på en gang.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Hans Henrik Andreasen kan også kæmpe røven ud af bukserne og gør det i hver eneste kamp, men hvad hjælper det når man ikke bidrager med en skid? Absalonsen falder lige så meget ud af kampene som Borring gør.

B

Indlæg af B »

ha ha, ja lad os bringe HH ind i diskussionen om Absalonsen og Borring fighter lige meget. Hva med Mikkel Thygesen og Kristian Bak, de fighter også helt efter mit hjerte - men det ændrer som egentlig ikke mit syn på at Absalonsen er en bedre fighter end Borring.

"Absalonsen falder lige så meget ud af kampene som Borring gør"

ifølge dig ja, jeg er så af en anden mening og så kan vi lade den ligge her, medmindre andre har noget at byde ind med - vi bliver jo nok enige.

Colt Sivas

Indlæg af Colt Sivas »

Hausser Skrev:
> Hvad er det for nogle mål Absalonsen har scoret
> for jer i denne sæson? Det er altså mål hvor han
> har søgt ind i feltet og fået hoved eller en fod
> på et indlæg, rene angriberscoringer. Vi kan godt
> blive enige om at Absalonsen her startet rigtigt
> godt i denne sæson og har udfyldt rollen som kant
> fremragende, men mon ikke han stadig ville spille
> angriber hvis Borring stadig var i truppen, enten
> i starteren eller lige udenfor?

Det er ikke unormalt at fløje trækker ind i banen især hvis der kommer et overlab. Det er heller ikke unormalt at når bolden er på højrefløjen så søger venstre fløj ind i feltet. Men derfor er han da stadigvæk fløj. Hvor mange af Borrings mål for jer er banket ind fra fløjen?

> At Bolanos har niveau til toppen af superligaen,
> er helt og holdent en konstrueret sandhed i OB, da
> den megen hype omkring ham, har gjort at mange
> OBere er totalt væk i ham og ikke kan vurdere ham
> rationelt. Han er en underholdende
> publikumsspiller hvilket også betyder, at specielt
> unge OBere syntes han er toppen af poppen. Manden
> har været horribel dårlig i 3/4 af alle de kampe
> han har spillet og de få kampe hvor han har vist
> en smule, retter slet ikke op på det faktum.

Bolanõs er en spiller der behøver tillid fra træneren. Det har han ikke fået af LO. 3/4 af Bolanõs kampe har være som indskifter 5-10 før tid. Sidst i sidste sæson blev LO pga. at karantæner og skader nød til at bruge Bolanõs over flere kampe i streg. Han spillede rigtig godt og flere af os(OB'er) havde forventet at Bolanõs ville være starter, men så skiftede LO/VJ spillestil. Og det er ikke til Bolanõs fordel. Derudover tror jeg at jeg har set Bolanõs flere gange end dig. Bl.a. også til træning. Så mit grundlag for at vurdere ham er mere nuanceret.

> Timmi og Chris er begge backs, jeg tæller jo
> heller ikke Christoper Poulsen og Leon Jessen med,
> når jeg tæller hvem der kan spille på vores
> venstre kant i FCM og Bolanos er ihvertfald en
> lappeløsning, det er bestemt ikke den optimale
> plads for ham.
>
> På den anden kant er Ruud også back, mens
> Bisgaard, qua sit mistede tempo, må være bedst
> centralt, ligesom Matti i øvrigt. Hverken Bolanos
> eller Nymann mener jeg har det fornødne niveau.

Chris bedste position er venstre back. Men kan også udfylde pladsen som defensiv midtbane og venstre midtbane. Positioner han HAR udfyldt for OB. Timmi har i de kampe han har været med spillet venstre midtbane. Absalonsen er så enten rykket frem i angrebet eller udskiftet. Bolanõs spiller venstre/højre midtbane på det Costarikanske(staveplade) landshold. Har sågar spillet højre back. Hans favorit plads er venstre midtbane, men der har Borring jo været fast mand.

Ruud er lige så meget højre midtbane som han er back. Han spillede begge dele i Odd. Ruud spillede senest i Ålborg på højre midtbane. Som jeg skrev kunne kvaliteten af nogle af vores "fløje" diskuteres. I OB kan de fleste af spillerne spille flere end en position. Og de bliver også brugt på flere end en plads. Men skal ikke kunne sige hvordan det forholder sig i Fcm.

Nå vil begynde at gøre mig klar til at køre til Herning.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

B Skrev:
> "Absalonsen falder lige så meget ud af kampene som
> Borring gør"
>
> ifølge dig ja, jeg er så af en anden mening og så
> kan vi lade den ligge her, medmindre andre har
> noget at byde ind med - vi bliver jo nok enige.

Absalonsen har været helt væk i et par kampe i år og fantastisk i andre. Johan er lige så meget en humørspiller som Borring. Derudover glemte jeg at tilføje hovedspillet hvor Borring også gør sig gældende, modsat Absalonsen.

B

Indlæg af B »

Enig mht hovedspillet, et punkt hvor Borring er klart bedre.

At han var ringe imod os kan jeg jo heller ikke sige det helt vilde til, men synes fortsat at han kæmper - også i modgang. Men ved da også godt at man kan spille ringe selvom man kæmper.

Besvar