Pokalturneringen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
BW 4108

Pokalturneringen

Indlæg af BW 4108 »

Ja, nu træder vi jo ind i næste runde af Pokalturneringen/Ekstrabladet Cup.

Og det burde jo være en klar walkover.
Men jeg håber lidt på en bestemt modstander, som kunne være virkelig sjovt og fedt.
Hvis FC Midtjylland trak Holstebro. Det ville jo være et kæmpe lokalbrag, og tror der kunne blive fuldhus ( kommer an på spilletid ), Holstebro stadion er der plads til 15000 tilskuere, så det kunne blive en vanvittig vild og spændende kamp. Og vi kunne vise Holstebro hvem der bestemmer, både på fan fronten og spillemæssigt :)
Da jeg selv kommer fra Holstebro, gør det, det bare endnu mere spændende.

Hvor langt tror i at FC Midtjylland kommer i pokalturneringen i år?
Jeg tror FC Midtjyllands mål afhænger af hvor langt vi når i UEFA, hvis vi går videre til gruppespillet, tror jeg ikke at de satster på pokalturneringen, eller tror jeg vi satser på vores første pokal.
Senest rettet af BW 4108 29. sep 2008, 09:53, rettet i alt 1 gang.

Thomasnoerum

Re: Pokalturneringen

Indlæg af Thomasnoerum »

så holder jeg sku med bronx :)

det ville sku også være pinligt hvis HB's fans sang højest, da de ingen har

BW 4108

Indlæg af BW 4108 »

Hehe ja det er det :)
Det kunne være så fedt hvis vi trak Holstebro, OG mange af os syngene fans ville møde op og bakke FCM op. Jeg ville føles forkert for mig. Stå i sin egen by og synge med udeholdet :) hehe, ej.

Det er lige før at jeg gerne ville droppe juleaften, for at få denne kamp.

Thomasnoerum

Indlæg af Thomasnoerum »

BW 4108 Skrev:
-------------------------------------------------------
> Hehe ja det er det :)
> Det kunne være så fedt hvis vi trak Holstebro, OG
> mange af os syngene fans ville møde op og bakke
> FCM op. Jeg ville føles forkert for mig. Stå i sin
> egen by og synge med udeholdet :) hehe, ej.

Så du ville også holde med HB? :)

forzafcm

Indlæg af forzafcm »

Hvornår bliver der trukket lod?

LOOFT

Indlæg af LOOFT »

i morgen...

forzafcm

Indlæg af forzafcm »

Tak, kl.?

LOOFT

Indlæg af LOOFT »

BW 4108

Indlæg af BW 4108 »

Thomasnoerum Skrev:
-------------------------------------------------------

> Så du ville også holde med HB? :)

Det ville jeg dog ikke :)
FC Midtjylland er min klub, og vil da vise Holstebro hvem der vinder på lægterne hvertfald :) hehe.

Hekler

Indlæg af Hekler »

Nu har jeg været i Holstebro de sidste to sæsoner når FCM2 har været deroppe og spille, og jeg kan hilse at sige at der ikke er noget at komme efter.
Stadion er det værst gamle lort og der er ikke plads til andet end en brøkdel af de folk du skriver. Der er ingen folk på stadion, faktisk er der flere på banen end på tribunen. Det er flere år siden der her været noget der ligner et hold deroppe, faktisk ikke siden kasseren løb med kassen for nogle år siden.
Trods de få folk har det ikke lykkes mig at få en kold øl da det vist er for svært at administrere at sætte den ene kasse på køl der skal bruges. Jeg har dog fået lov til at betale 50 kr. for fornøjelsen begge gange.

Kasper_Nielsen

Indlæg af Kasper_Nielsen »

Som supplement til Heklers indlæg.

Som bosiddende i Holstebro, har jeg da fulgt nogle af HBs kampe, i deres storhedstid - Ja, jeg kan umuligt have været særlig gammel dengang ;).

Men der er faktisk plads til 15.000, omend faciliteterne ikke er prangende. Der er en lille tribune på langsiden, med plads til app. 200 tilskuere - Før i tiden en sponsortribune, hvad enten der er flere tilbage. Er man på tribunen er der adgang til et bagvedliggende cafeteria, hvor der er mulighed for både øl, sodavand og grillmad.

Den resterende kapacitet er bare en helveds masse trapper rundt omkring stadion, og de få bænke der er, er faldefærdige og ved at knække fra hinanden.

Der er knap 50 mennesker til kampene - vel inklusiv spillerne - som muligvis hænger sammen med en uhørt billetpris på 50 kr - Prisoptimering mine herrer! Dog vil jeg som et enkelt lyspunkt fremhæve "Holstebro pølsen", som faktisk fortjener langt mere omtale end holdet.

Dahl Nielsen

Indlæg af Dahl Nielsen »

Nu var jeg så heldig, at jeg i søndags var i Holstebro for at dække "braget" mellem Holstebro og Næsby for Ekstra Bladet, efter de har købt rettighederne til turneringen (det nye navn er Ekstra Bladet Cup). Det var kamp om avancement til 3. runde af pokalturneringen, og hvilken kamp!

Men til pointen: Som sagt var jeg til kampen, og det var faktisk første gang, jeg har været på Holstebro Idrætspark, som det så fint hedder. Hekler kan sige, hvad han vil, men det er nu egentlig nogle okay faciliteter, synes jeg, og det er i hvert fald et godt stykke over det gode gamle Ikast Stadion. Den officielle stadionkapacitet er på 15.000, og der er siddepladser til langt, langt flere end de 500, de skriver på deres hjemmeside. Alene på den langside hvor der er omklædningsrum osv, er der 560 siddepladser, hvis ikke jeg husker forkert, og på den modsatte langside er der bænke med plads til over 1000 personer, vil jeg umiddelbart skyde på.

BW 4108

Indlæg af BW 4108 »

Jeg kan huske for mange år siden hvor Holstebro mødte Brøndby i Pokalturneringen, der vandt BIF 0-2, der var mellem 7000-10000 hvis jeg husker korrekt.
Og i området er der jo mange Midtjyllands fans, så vi burde da komme op og få det til at ligne noget der hedder 5000-10000 tilskure, ellers ville jeg blive skuffet.
Selvfølgelig har HB ikke noget at komme efter, om vi så spillede med reserveholdet/ynglingeholdet, men det vil jo være positivt for HB spillerne at spille for et næsten fuldt stadion, og forhåbenlig kanon stemning ( Fra OS )
Det vil jo give dem noget selvtillid og en oplevelse de næppe vil glemme før næste sæson, og er måske så heldige at de vil kæmpe for at komme tilbage til 2 Division.

Men chancen er lille for at vi trækker HB, men derfor kunne det stadig være sjovt :)

Dahl Nielsen

Indlæg af Dahl Nielsen »

Jeg synes at have læst, at deres højeste tilskuertal var 6700, men det kan selvfølgelig godt være en fejl.

At der skulle dukke op til 10.000 mennesker op på Holstebro Idrætspark for at se HB - FCM, det tvivler jeg stærkt på, men lad mig da gerne blive glædeligt overrasket :)

Besvar