Hvilken superligaspiller så du helst i FCM?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Kriek/Alex

Re: Hvilken superligaspiller så du helst i FCM?

Indlæg af Kriek/Alex »

Onyzcko er den mest stabile målmand (højtbundniveau) og samtidig er han, når han spiller på hans topniveau, den bedste i ligaen.
Han er meget simpelt den bedste, og mest stabile..

Heinze/Raska har hver deres små svagheder hist og pist. Og deres bundniveau er alt for lavt (dog med et højt topniveau) og de er ikke stabile nok.
nærmest en modsætning til Onyzcko.

Ralle8900

SAS'ens bedste keeper?

Indlæg af Ralle8900 »

Der er vi så lodret uenige - Onyszko er en glimrende keeper, men jeg mener faktisk at der render en endnu bedre rundt i Randers...

Omend jeg er stor tilhænger af Heinze på pladsen i FCM-målet, så ville Kevin Stuhr-Ellegaard klart være en herlig forstærkning. Men er hans bundniveau er klart på højde med Onyszkos, hvis ikke højere

Arff

Re: SAS'ens bedste keeper?

Indlæg af Arff »

Ralle8900 Skrev:

> Omend jeg er stor tilhænger af Heinze på pladsen i
> FCM-målet, så ville Kevin Stuhr-Ellegaard klart
> være en herlig forstærkning. Men er hans
> bundniveau er klart på højde med Onyszkos, hvis
> ikke højere

Det er jeg helt enig med dig i! - men der render også en god keeper rundt ovre i Manchester, ved navn Kasper Schmeichel ;-)

B

Jonas Troest - få ham nu hentet!

Indlæg af B »

Ikke bare en drømmesigning men også en realistisk en af slagsen.

Han er i overskud i OB, står i kø efter Helveg og Ruud på højre back og i midterforsvaret sidder Håland og Anders Møller sikkert på pladserne.

(nu har jeg kun set Marcic imod FCK og læst hva' andre har skrevet før det, ved det er et tyndt grundlag at dømme ham "ude" på, men gør det alligevel.)

I FCM ville Troest være sikker førstevalg på højre back - Kolja kan få lov at smutte allerede nu, selvom han er velkommen til at blive til vinterpausen. Han skal bare være indforstået med, at Troest skal køres ind i startformationen. Derudover vurderer jeg ham også som bedre eller ligeværdig backup i midterforsvaret end Ipsa, Gnanou og Klimpl.

Magnus kan forhåbentlig anbefale ham et skifte til heden.

Jesper BW1100

Re: Jonas Troest - få ham nu hentet!

Indlæg af Jesper BW1100 »

B Skrev:
-------------------------------------------------------
> (nu har jeg kun set Marcic imod FCK og læst hva'
> andre har skrevet før det, ved det er et tyndt
> grundlag at dømme ham "ude" på, men gør det
> alligevel.)

Du kan sq da ikke dømme Marcic ude pga. en kamp i Parken hvor hele holdet sejler. Det er sq da dybt useriøst...
Hvorvidt Jonas Troest skal hentes ved jeg ikke. Kan det gøres billigt vil han da helt sikkert være et fint indkøb.

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Jesper BW1100 Skrev:
> Du kan sq da ikke dømme Marcic ude pga. en kamp i
> Parken hvor hele holdet sejler. Det er sq da dybt
> useriøst...
> Hvorvidt Jonas Troest skal hentes ved jeg ikke.
> Kan det gøres billigt vil han da helt sikkert være
> et fint indkøb.

Enig, men hvis han skal hentes, så skal Klimpl godt nok også ud af vagten, det er altafgørende for at sådan et køb overhovedet kan komme på tale.

B

Indlæg af B »

Klimp er da allerede på vej ud af døren....at vi ikke kan komme af med ham, skal vel ikke sætte en stopper for yderligere forstærkninger.

Jesper BW1100: skriver jeg ikke at det er et tyndt grundlag?, men tak fordi du bekræfter mig i det.
Følger man lidt med i hvad andre har skrevet om ham tidligere, tyder det dog ikke på at vi har scoret en Superliga profil der - men lad os da bare tro det og droppe en oplagt forstærkning nu, så er vi tvunget ud i det til vinter når Kolja smutter.

Har i det hele taget ikke den store fidus til vores østeuropæiske scout: Dadu (flop), Klimpl (flop), Raska (god nok, men Heinze åbenbart bedre), Gnanou (flop..ved han er købt som udviklingsspiller, men hvorfor?, tror man akademiet er færdige med at generere midterforsvarer som Kjær og Reid).

Om det er samme scout der kigger på Balkan ved jeg ikke, men indtil videre er Marcic et spørgsmålstegn.

Ipsa ligeså, men han er så også kommet til pga Dennis Sørensen.

Florescu er som den eneste et sikkert hit indtil videre - og det var vist endda næsten ham selv der troppede op til en omgang prøvetræning.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Selv om Jonas Troest har spillet som højre back i OB så er han altså først og fremmest central forsvarer som i statur og kompetencer minder meget om sin bror, blot dårligere.

På backen mangler han altså meget for at være en topspiller, han er hverken hurtig eller kombinatonsstærk og jeg kan slet ikke se han kan tilføre holdet noget på den position som Kolja ikke kan.

Troest kunne være en udemærket opbakning centralt da han måske er bedre end Ipsa, men som højre back dur han ikke..

Arff

Indlæg af Arff »

Hausser Skrev:

> På backen mangler han altså meget for at være en
> topspiller, han er hverken hurtig eller
> kombinatonsstærk og jeg kan slet ikke se han kan
> tilføre holdet noget på den position som Kolja
> ikke kan.

Han er da langt mere kombinationsstærk end Maguns nogenside har været, og vel også bliver - derudover tror jeg at han cirka er ligeså hurtigt som Kolja er, da det ikke ligefrem er fordi Kolja er "Speed Gonzales".

Jeg ser ham meget gerne i FCM, og også meget gerne som højre back.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Han er givetvis stærkere i kombinationerne end Magnus, men det siger altså heller ikke alverden og jeg mener, hands down, at Kolja er en langt bedre back end Jonas Troest er.

At omskole midterforsvarer er altså heller ikke noget man traditionelt får stærke backs ud af, specielt ikke offensivt, de er meget sjældent dygtige nok med bolden og det mener jeg heller ikke J. Troest er. Skulle jeg vælge mellem Lindkvist og J. Troest som højre back, vil jeg faktisk hellere have Lindkvist tilbage, mener han har mere at tilbyde fremad.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Hausser Skrev:
> Skulle jeg vælge mellem
> Lindkvist og J. Troest som højre back, vil jeg
> faktisk hellere have Lindkvist tilbage, mener han
> har mere at tilbyde fremad.

Jeg ville hellere have Jan Rindom på højre back end Lindkvist...

Hekler

Alle østeuropærere er dårlige??

Indlæg af Hekler »

B Skrev:
> Har i det hele taget ikke den store fidus til
> vores østeuropæiske scout: Dadu (flop),

Han lavede altså 9 mål i den sæson, selvom ham blev brugt sjældent og forkert, bl.a. vigtige Uefa mål.

> Klimpl (flop),

At kalde den mand der fik os til at glemme Bak inden han var taget afseted for et flop, synes jeg er noget af en tilsnigelse. Om ikke andet vidner det om et noget unyanceret syn på tingene.

> Raska (god nok, men Heinze åbenbart bedre),

Er det skidt at vi har en ung målmand der er lige så god som ham vi har hentet???

> Gnanou (flop..ved han er købt som udviklingsspiller, men hvorfor?, tror man
> akademiet er færdige med at generere
> midterforsvarer som Kjær og Reid).

For det første vil jeg gerne vide hvorfor han skulle være et flop? han er købt fordi man vidste man skulle af med en række spillere og man har brug for noget fysik i forsvaret. Akademiet laver jo ikke flyvefærdige forsvarsspillere hvert år, og da slet ikke hvis man skal have en fysik sim Ried fx. Man kan nu engang ikke løbe an på at talenterne vil dukke op, man bliver nødt til at have noget der ligner noget inden man foretager sine dispusitioner.

> Om det er samme scout der kigger på Balkan ved jeg
> ikke, men indtil videre er Marcic et
> spørgsmålstegn.
>
> Ipsa ligeså, men han er så også kommet til pga
> Dennis Sørensen.

Det du prøver at sige er det at alle øseuropærere er dårlige bortset fra Florescu og måske Raskea, samt Ipsa? Og at det er nogens skyld?

> Florescu er som den eneste et sikkert hit indtil
> videre - og det var vist endda næsten ham selv der
> troppede op til en omgang prøvetræning.

Den historie vil jeg gerne høre mere om?

B

Alle østeuropærere er dårlige?? hvor skriver jeg det?

Indlæg af B »

Dadu var sgu da et flop, 9 mål eller ej - han har ikke klassen til Superligaen ellers passer han bare ikke ind i FCMs spillestil og fik dermed ikke mulighed for at vise hvad det er han kan. Ved der er en gruppe der synes han er det rene kult, jeg tilhører så den modsatte gruppe - og de to grupper bliver nok aldrig enige om han var/er kult eller flop.

Klimpl, han fik sgu ikke mig til at glemme Bak!, tror en del giver mig ret der. Så når der kastes om sig med den bemærkning, må folk kaste for egen regning. Han havde vel en eller to gode kampe i starten. Derefter gik det vel lidt ned af bakken indtil det gik helt galt. Hvad der gik galt aner jeg ikke - men spillere der købes til startformation og ikke spiller (eller er i nærheden af det) er i mine øjne flops! Jeg er rimelig ligeglad med hvordan de spiller, når du ser dem på træningsbanen.

Gnanou er så ikke købt til startformationen, men han er heller ikke i nærheden deraf. Flop er han måske ikke, men sådan et indkøb ligner noget der kunne være sket i Viborg - man køber en ukendt udlænding, for udenlandske talenter er bedre end danske og deres navne klinger så herligt i den danske presse. Fordelen ved at være ukendt er at klubberne selv kan beskrive, hvor godt et indkøb de har gjort - og diverse hjemmesider kan så gengive den historie.

Marcic, lidt det samme som Gnanou - han er bare købt til startopstillingen.

Raska er jeg som egentlig godt tilfreds med, skriver jo også at han er ok (men så heller ikke mere end det).

Nej jeg siger ikke at alle østeuropæer er ringe, siger at ham der finder emnerne til FCM må være en god "sælger".

Det med Florescu er jeg ikke sikker på, mener at have læst det et eller andet sted dengang. Men kan snildt være noget jeg husker forkert, det er det jo nok, hvis det ikke siger dig noget.

B

Indlæg af B »

At sige at Jonas Troest minder om sin bror er da helt skudt ved siden af!, og at han er ringere på så godt som alle punkter et endnu større fejlskud. Ringere i hovedspillet og knap 5 cm lavere ja, men hva angår teknik og hurtighed er han da bedre.

PS. på U21 spillede han højre back, i OB bruges han på højre back......walks like a duck and quacks like a duck, well its probably a...

Ravnen

Re: Alle østeuropærere er dårlige?? hvor skriver jeg det?

Indlæg af Ravnen »

B Skrev:
> Dadu var sgu da et flop, 9 mål eller ej - han har
> ikke klassen til Superligaen ellers passer han
> bare ikke ind i FCMs spillestil og fik dermed ikke
> mulighed for at vise hvad det er han kan. Ved der
> er en gruppe der synes han er det rene kult, jeg
> tilhører så den modsatte gruppe - og de to grupper
> bliver nok aldrig enige om han var/er kult eller
> flop.

Det var mig bekendt fordi han ikke kunne falde til her i landet. Han var sandelig en god spiller.

>
> Klimpl, han fik sgu ikke mig til at glemme Bak!,
> tror en del giver mig ret der. Så når der kastes
> om sig med den bemærkning, må folk kaste for egen
> regning. Han havde vel en eller to gode kampe i
> starten. Derefter gik det vel lidt ned af bakken
> indtil det gik helt galt. Hvad der gik galt aner
> jeg ikke - men spillere der købes til
> startformation og ikke spiller (eller er i
> nærheden af det) er i mine øjne flops! Jeg er
> rimelig ligeglad med hvordan de spiller, når du
> ser dem på træningsbanen.

De første kampe han fik, var han fremragende, og der snakkede folk om at de allerede havde glemt Bak (som lige var blevet solgt forinden)
Men ellers tror jeg årsagen var noget nær den samme som Dadu, at Klimpl ikke kan falde til.

Besvar