Fans på udebane efterlyses!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Vinding

Mit bud på en start

Indlæg af Vinding »

Efter min mening burde vi lave et par store udebane ture om året, ved "små" hold, som vi burde kunne vinde over for at alle får en succes oplevelse.Det skal foregå ved at der er busser fra hele regionen.
Ved at lave nogle store ture får vi fat på nogle der aldrig normalt ville tage med, og hvis de samtidig får, en rigtig god oplevelse så vil der også væren nogen der vil tage med på de "almindelige" udebaneturer.

Kort sagt, så syntes jeg at vi skal sætte baren lavt, og få så meget succes ud af det som muligt.

Vi skal se i øjnene at vi er hele regionens hold, og det betyder at vi dækker et stort geografisk område. Derfor skal vi have nogle ambasadører rundt i hele regionen, som hjælper med opslag og lign. For der er sikkert mange der gerne vil deltage ude i lokalområderne, men man tager aldrig afsted på egen hånd.

Det er bare mit bud.

Vinding

TBM FCM

Re: Mit bud på en start

Indlæg af TBM FCM »

Vinding Skrev:
-------------------------------------------------------
> Efter min mening burde vi lave et par store
> udebane ture om året, ved "små" hold, som vi burde
> kunne vinde over for at alle får en succes
> oplevelse.Det skal foregå ved at der er busser fra
> hele regionen.

Det er en rigtig god ide problemet er bare at skaffe de tovholdere som der behøves til en sådan tur. som regel når vi har lavet noget ligende så har vi været nød til at sende folk fra herning over holstrebro for at få bussen der omkring. Vi har gentagende gange forsøgt at skaffe frivillige til især busserne fra yderregionerne uden held. Så hvis du har en ide til hvordan vi skaffer dem så høre vi gerne nærmere.

> Ved at lave nogle store ture får vi fat på nogle
> der aldrig normalt ville tage med, og hvis de
> samtidig får, en rigtig god oplevelse så vil der
> også væren nogen der vil tage med på de
> "almindelige" udebaneturer.

Det er ikke for at lyde skeptisk men i en forening som BW skal vi helst ramme et rundt 0 når vi fremlægger rengskab på generalforsamlingen.

Billige busture koster penge!

BW køre i forvejen med underskud på busturene helt bevist for at gøre det så billigt som muligt. de penge må vi så tjene andre steder feks. i baren på stadion hvilket vi også gør..

Men vi har vurderet at ture som nu det til Farum hvor det gælder sølv er vigtigere for BW og FCM. Derfor er det som regel medaljekampende vi priotere højest.

> Kort sagt, så syntes jeg at vi skal sætte baren
> lavt, og få så meget succes ud af det som muligt.

For et par sæsoner siden havde vi en gratis tur til Vejle, Og jeg må indrømme at den nu er mit udgangspunkt når vi diskutere billige busture.
Vi var over 1000 mand afsted til vejle en dejlig sommer dag med de helt perfekte forhold.
Aldrig har jeg oplevet en så ringe opbakning på tribunen det væltede rundt med småbørn der skulle have is, gamle mennesker som sagde shh, og en general ligyldighed blandt de medrejsende.
Hvis det er det man får for alt det arbejde som der ligges i en sådan tur så siger jeg ellers tak.

Så hellere kvalitet frem for kvantitet.
Heller en halvfyldt bus til Herfølge hvor alle gir den gas.

Derfor kan jeg helt roligt sige at så længe jeg har noget at sige så kommer der ikke flere gratis ture..

> Vi skal se i øjnene at vi er hele regionens hold,
> og det betyder at vi dækker et stort geografisk
> område. Derfor skal vi have nogle ambasadører
> rundt i hele regionen, som hjælper med opslag og
> lign. For der er sikkert mange der gerne vil
> deltage ude i lokalområderne, men man tager aldrig
> afsted på egen hånd.

Hvis du skaffer os dem vi skal bruge gir jeg sq en øl.
> Det er bare mit bud.
>
> Vinding

Jeg syntes det er super at folk endelig er begyndt at komme med deres holdninger til det som vi gør.

Det er næsten ikke de ting vi ikke kan gøre hvis bare alle hjælper!
Skaf os de frivillige vi skal bruge til at lave lidt fodarbejde i yderområderne og vi skal nok sørge for at der sker noget det er helt sikkert.

Gi selv en hånd når der er brug for det, og støt om omkring de ting som der bliver lavet af de frivillige for det er der lønnen ligger.

Deltag også selvom du syntes at det ikke lige er dig, for det ender sq altid med at blive pisse sjovt alligevel.

Thomas Mikkelsen

MadsBS

Re: Mit bud på en start- Struer

Indlæg af MadsBS »

Jeg kommer fra Struer området, og der kunne vi sagtens få en masse med fra.
Jeg vil med glæde hjælpe med det, men!
Som Thomas siger, er det da fint nok, at have en masse mennesker med ude, men hvis man laver en bus fra Struer, vil der komme en masse, som bare er der for at være der. Hellere kvalitet; der er jeg enig.
Jeg ved ihvertfald, at der var en del fra Struer, med til Farum til sølvkampen.

Det jeg prøver at sige er, at jeg TROR at opbakningen ville være der; spørgsmålet er så, om det vil give det samme negative billede, som f.eks i Vejle den dag!

MadsBS

Re: Hvad kunne gøre turen bedre

Indlæg af MadsBS »

Dennis (BW2479) Skrev:

>
> Mener faktisk det ville være temmeligt klogt at
> overholde lovgivningen. Hvis det var mig som
> forældre der sendte mine børn afsted ville jeg
> faktisk gå ud fra at lovgivningen blev overholdt.
> Og tror det ville være flere der gerne ville med
> eller turde sende deres unger afsted hvis det blev
> overholdt.

Nu tror jeg ikke ligefrem, at mange unge/børn under 16, bliver sendt afsted uden sine forældre.
Mine forældre er da klar over, at det ikke er røde sodavand vi drikker.
Jeg ved at lovgivningen siger, at man skal være 18år, men at sige, at forældre ikke tør at sende deres børn afsted. Der vil jeg bare gentage ; Jeg har ikke set nogle, som ikke havde deres forældre med, hvis de er alt for unge. Og der bliver trods alt ikke solgt alkohol til helt små børn;). Det har jeg ikke hørt om før.

Ja, det er klart, at jeg snakker for min egen sag her: En bustur uden alkohol overhovedet, så vil jeg hellere tage toget, og det ville være sørgeligt!

(behøver jeg at sige, at jeg er klar over, hvad lovgivningen siger?)

MadsBS

Indlæg af MadsBS »

Fik jeg sagt, at mange mellem 16 og 18år, ville springe fra, hvis det blev overholdt helt og aldeles?

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Jeez, hvor er man efterhånden henne, hvis folk ikke gider med, fordi de ikke kan få noget at drikke? Er det fodbolden eller øllene du kommer for?

Peter Ross

MadsBS

Indlæg af MadsBS »

Peter Ross Skrev:
> Jeez, hvor er man efterhånden henne, hvis folk
> ikke gider med, fordi de ikke kan få noget at
> drikke? Er det fodbolden eller øllene du kommer
> for?
>
> Peter Ross

Jeg kommer for fodbolden, men der er da ingen tvivl om, at en enkelt eller to, ikke vil gøre dagen dårligere. Dem som er over 18år, drikker jo også. Så kan man vende den om; hvad ville de sige til, at der kun blev solgt sodavand i bussen?
En del af en god tur, er et par øl:) Det ville være en skam, ikke at kunne få noget at drikke. Det laver ikke om på, at jeg kommer på stadion for at støtte vores hold!

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Jeg er ikke sikker på at du forstår hvad lovgivningen siger...

I dit indlæg skriver du om, at der ikke er nogen forældre der sender deres børn under 16 år afsted..
Det virker derfor som om du plæderer for at børn imellem 16-18 år skal have lov til at få serveret alkohol ?

Det er ikke tilladt at servere/udskænke alkohol til folk under 18 år, og det betyder bøder til dem der gør det i offentligt regi - i sidste ende kan spiritusbevillingen også ryge generelt

MadsBS

Indlæg af MadsBS »

Jeg forstår udemærket hvad lovgivningen siger.
Men der bliver jo serveret alkohol til unge under 18år, ellers ville Dennis jo ikke nævne det?

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Det må jo så være en vurdering at det går an...

Dennis må jo måske have en oplevelse af at unge under 18 år, ikke har opført sig ordentligt efter at de har indtaget alkohol i bussen

MadsBS

Indlæg af MadsBS »

Altoriso Skrev:
> Det må jo så være en vurdering at det går an...
>
> Dennis må jo måske have en oplevelse af at unge
> under 18 år, ikke har opført sig ordentligt efter
> at de har indtaget alkohol i bussen

Det er meget muligt, men det er ikke noget jeg har lagt mærke til.
Det er klart, at det kan ske- ligeså vel som det kan ske, når man er over 18år.

Men som du siger, er der ikke mere at diskutere her; Loven er som den er. Jeg mener at vurderingen om, at det går an, er helt iorden. Det er jo ikke noget nyt, at man vurderer tingene på turene, istedet for at bede om ID hver gang. Jeg har trods alt ikke hørt om noget brok , eller at vi er blevet straffet på nogen måde. Er der problemer med unge, er det jo noget man kan kigge på- det er klart.

-Mads

Hekler

Alkohol

Indlæg af Hekler »

Det kan godt være der er nogen der på nogle ture har kunnet købe selvom de ikke er 18 fordi den der har solgt ikke har overvejet alderen. Men jeg kan fortælle at det er foreningens politik og så sent som turen til Århus, var der nogen der måtte vise ID.

Det hjælper simpelthen ikke noget at blive fornærmet over, sådan er loven, og i sidste enden står vi i Bestyrelsen med ansvaret. I har som medlemmer selv givet os dette ansvar ved at stemme på os.

Dennis (BW2479)

Indlæg af Dennis (BW2479) »

Hekler Skrev:
------------------------------------------------------->
> Jeg kan forstå du kun har været med i Vejle og
> Farum og derfor ikke har været med på normale
> ture, derfor kan jeg roligt sige át det ikke er
> repræsentivt, hvilket nok også forklare en hel del
> af din irretation.

Er du fuld så tideligt på dagen? Misset så vidt jeg kan huske ik en bustur sidste år.

>På de helt korte ture, lyder
> aftal også at der ikkebehøver være toilet, da vi
> godt kan holde en ekstra pause uden tidsplanen
> skrider helt vildt.
> Mht, Bestyrelsen, ja så har vi jo lige som alle de
> andre frivillige på den bustur, fået lige nøjagtig
> de busser som vi har fået udpeget af den
> busansvarlige, der har fordelt os i samarbejde med
> busselskabet.
> Men du kan jo altid lade dig vælge til bestyrelsen
> til foråret, så du kan få alle fordelene...

Når der er en :-) tilstede er nok fordi det er en lille joke så lad nu være med at blive kunstigt tøsefornærmet.

> Jeg kan ikke, Men mere vigtigt så er jeg egentlig
> interesseret i hvorfor du har så meget imod at der
> bliver holdt 5 min, så folk kan komme af og pisse
> og ryge?

Fordi de er unødvendige! Ville hellere køre 30 min senere eller komme 30 min før på stadion. 5 min bliver lige så tit til 10 min.

> Hvis det eneste problem er at være der mere end en
> ½ time i forvejen, så synes jeg vil skal lade være
> me at pille i det andet, så er det jo der vi skal
> se på tingene. Det store prolem ligger jo så i og
> folk generelt er enig med dig i at vi skal være
> fremme så tiligt? Hvis alle er enige i at i skal
> være fremme ½ time tidligere jammen så rykker vi
> bare tiden, problemet er jo At staions først åbner
> 1 time før kampen de fleste steder, vi kan altså
> risikere vi kommer før er klar til at tage imod
> os. Men alt det her kan der jo snakkes om.
> Personligt ved jeg ike helt hvad jeg skal bruge en
> time på Odense stadion til.

Nu var det jo et oplæg til debat, en mulighed for folk at komme ud med hvorfor de ik bruger bussen. Som jeg også skrev i det første indlæg så er det kun en grund til at vi ik har været på bussen dette efterår og det er manglende oplysning om turkortet. Sidste år havde vi alle 5 turkort så derfor opståd der aldrig en diskusion om vi skulle tage bussen eller bilen.

Det var ik ment som brok men mere de små ting der kunne gøre min lyst til at køre i bus større.

Dennis (BW2479)

MadsBS Skrev:
> Jeg kommer for fodbolden, men der er da ingen
> tvivl om, at en enkelt eller to, ikke vil gøre
> dagen dårligere. Dem som er over 18år, drikker jo
> også. Så kan man vende den om; hvad ville de sige
> til, at der kun blev solgt sodavand i bussen?
> En del af en god tur, er et par øl:) Det ville
> være en skam, ikke at kunne få noget at drikke.
> Det laver ikke om på, at jeg kommer på stadion for
> at støtte vores hold!

Lad os da få bussemanden til at køre 120 hele vejen så er det lige så hurtigt som at tage bilen så er der helt sikkert mange fler dr kommer med. Eller hvad med at den busansvarlige sælger lys i bussen. Så er der sikkert nogle unger der slipper for at tage toget. Det er også skide ærgeligt at betale skat, men loven er nu engang til for at blive overholdt.

Dennis (BW2479)

Altoriso Skrev:
> Det må jo så være en vurdering at det går an...
>
> Dennis må jo måske have en oplevelse af at unge
> under 18 år, ikke har opført sig ordentligt efter
> at de har indtaget alkohol i bussen

Man behøver ikke være under :-) Men vi har da enda set under 15 årige der er blevet smidt ud af stadion fordi de var så fulde at de ikke kunne opføre sig ordenligt. Om det så har været en busdeltager skal være usagt. Men det er da hørt mere end en gang at en busansvarlig er blevet bedt om at stoppe udskænkning til mindreårige fordi de var lige på grænsen.

Besvar