FCM - OB

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Peter Ross

Re: Bølge??!!

Indlæg af Peter Ross »

Le compte Skrev:
> Hvem griner?

Store dele af områdets ungdom, de folk der burde være med til, at tegne Nordea Tribunens fremtid. De kommer aldrig op på tribunen, når de allerede har en holdning om, at det er en samling nørder (for at bruge et udtryk, de selv ville sætte på).

> Hvorfor betyder det noget for dig?

Fordi jeg tænker på stemningens fremtid. Det er dejligt at se en masse unge fra Holstebro-egnen spire frem på tribunen, men der bor mange unge i Herning og Ikast, som vi gerne skulle have fat i.

> Hvorfor er det vigtigt at distancere sig fra
> roligans?

Jeg forbinder roligans med spritstive og lalleglade familiefædre, der har fået udgang fra konen en enkelt aften. De kommer kun, når der er landskamp, og har derfor ikke ret meget begreb om (i mine øjne!), hvad det vil sige, at være til fodboldkamp som aktiv fan. Det er fint, hvis du vil forbindes med dem, og fred være med det, det er bare ikke min stil. Hvis du bliver sat i forbindelse med Dansk Folkeparti, men rent faktisk stemmer på Enhedslisten, vil du nok også opponere mod vedkommende der forbinder dig med DF? (for at tage et eksempel, som folk måske kan sætte sig ind i).

Peter Ross

Dennis (BW2479)

Re: Dennis = Love!

Indlæg af Dennis (BW2479) »

Le compte Skrev:
-------------------------------------------------------
> Altså jeg vidste ikke at fodbold var blevet så
> finkulturel, at en ting som bølgen skal stemples
> som klam. Jeg troede faktisk at målet var at lave
> visuelle effekter der så flotte ud (det mener jeg
> bølgen er) og som kunne aktivere hele stadion.

Ja det er jo så din mening, min har du jo lige hørt.

> Så syntes jeg at we love you sangen, pippi sange
> osv er klamme, og jeg vil sætte mig ned. Måske kan
> jeg få andre med andre med så vi virkelige kan
> blive højrøvede og finkulturelle (led efter
> ironi)

Nu er der heller ingen der tvinger nogen til at synge med på nogen af de sange eller medvirke. Ligesom det bliver svært for dig at tvinge mig til at medvirke i bølgen.

> Nej hvorfor kan man ikke holde mund når der skal
> laves bølge ved 4-0? Det sker ikke ret tit. Jeg
> synger sgu også med på ting som jeg ikke syntes er
> det klogeste.

De sidste to gange blev der holdt mund, nogen valgte enda at sidde sig ned andre blev stående? Hvorfor i alverden synger du med på ting du ik syntes er særligt kloge pg hvordan syntes du det hjælper dig i denne argumentation? Bare fordi du gør noget du ikke har lyst til betyder det at alle andre behøver at lade stå til. Det er jo netop det vi gerne vil væk fra, at du så gerne vil stå at råbe uden at tænke dig om er så din sag.

> og til sidst. Hvad er den rigtige retning som du
> skriver om? Har du patent at vide hvad den rigtige
> retning er? Folk der ikke læser herinde kan ikke
> vide at du syntes bølgen er klam. De kunne måske
> bare føle sig frutsterede over at nogle saboterere
> sammenholdet på nordea (det syntes jeg I gør).
> Hvad med at man skrev en artikel til pitc eller
> ugens kampprogram om hvorfor man syntes bølgen er
> klam og hvad man ellers arbejder henimod istedet
> for bølgen? Et eller andet sted må man prøve at
> kommunikere ud hvorfor det er klamt med bølgen for
> jeg har endnu ikke forstået det. Jo det var noget
> med de klamme 80'ere?

Hvorfor? Folk kan vel tage deres egne valg og veje jeg vil da i pådutte andre min smag. Jeg skriver heller ik en artikel til pitch fordi jeg vil forklare min tøjsmag. Det kommer ik som nogen overraskelse for nogen at der er nogle der ik syntes om bølgen eller starter andre sange når folk råber tudefjæs. Det kommer heller ik som nogen overraskelse at der bliver startet en sang når FCM spiller Queen sangen "We will rock you". Kommer ik som nogen overaskelse at vi prøver at starte andre sange når Jon starter Sommer sommer og sol i 2 spillerunde imod Lyngby.

Hvis bare folk lagde halv så meget energi i vores andre sange som de ligger i Hader VVF, skandale dommer og stille i OB så ville jeg nok også kunne se igennem fingerne med faxe tribunen starter en bølger den dag vi vinder guld på sas arena :-)

Igår var en sjov dag på flere punkter. Der blev rent faktisk startet en FC sang da en OB spiller lagde til behandling og tudefjæs folkene blev hurtigt overdøvet.
Der blev råbt ludersøn efter dommeren i stedet for skandaledommer og så fik 10 stille folk ødelagt bølgen ved at sætte sig ned. For mig var det ik kun en uvirkelig dag på banen men også på tribunen, for andre overskyggede sorgen ved ik at få bølgen igang glæden ved at se drengene spille noget af det bedste bold nogensinde.

Dennis (BW2479)

Re: Efterrationalisering

Hausser Skrev:
> Kan nu ikke se hvorfor karakterer er ubrugelige,
> tværtimod er de jo dejligt konkrete og lette at
> forholde sig til. Der er jo også en grund til at
> et hav af aviser uddeler dem og de fleste større
> fansforas gør det samme.

Nemlig! Vi har 10 aviser der i forevejn giver karakterer af vores spillere vores spil og nogle gange arbejdet på tribunen. Og de svinger nogenlunde lige så meget som de ville gøre herinde hvis alle gravens bruger gav kamp karakterer. Nogler aviser magter feks idag at give FCM som hold 12 og OB 00. Hvis OB spillede til dumpekarakterer var vores spil så virkeligt så fantastisk. Eller var vi bare så gode idag at OB ikke rigtigt kan stille noget op og egentligt spiller en godkendt kamp?

Særligt når karaktererne kommer fra folk midt på Nordea virker det lidt sjovt. Det er som normal fan på ASA svært at se hvordan man skulle kunne have overskud til at følge spillernes individuelle præstationer. Der er så mange ting der spiller ind. Trænerens oplæg, spilleres opgave den givende kamp. For mit er karaktererne ivt. ikke særligt brugbare og slet ik når de kommer fra fans. Når nu alt det andet er sagt kommer der noget ind der hedder følelser fornemmelser og skøn.

Hvordan skal man feks. karaktergive en mand som Kin C igår, efter 30 min er hele hans oplæg og opgave revet over og pludseligt for manden et hav af defensive pligter. Jeg syntes det er utroligt svært og af og til en smule uretfærdigt. Men sådan er livet jo og fed være med det.

> Det der er ubrugeligt i denne her tråd er derimod
> diskussionen omkring bølgen.

Enig

Le compte

Indlæg af Le compte »

Peter Ross Skrev:
> Store dele af områdets ungdom, de folk der burde
> være med til, at tegne Nordea Tribunens fremtid.
> De kommer aldrig op på tribunen, når de allerede
> har en holdning om, at det er en samling nørder
> (for at bruge et udtryk, de selv ville sætte på).

Hvis nordea så ændrer "stil" så holdningen ikke længere er at det er en samling nørder, hvormange tror du så der flytter placering af os der har stået der siden marts 2004 (og også var med i Ikast)?

> Jeg forbinder roligans med spritstive og
> lalleglade familiefædre, der har fået udgang fra
> konen en enkelt aften. De kommer kun, når der er
> landskamp, og har derfor ikke ret meget begreb om
> (i mine øjne!), hvad det vil sige, at være til
> fodboldkamp som aktiv fan. Det er fint, hvis du
> vil forbindes med dem, og fred være med det, det
> er bare ikke min stil. Hvis du bliver sat i
> forbindelse med Dansk Folkeparti, men rent faktisk
> stemmer på Enhedslisten, vil du nok også opponere
> mod vedkommende der forbinder dig med DF? (for at
> tage et eksempel, som folk måske kan sætte sig ind
> i).

Jeg forbinder ultra fraktioner med sindsyge nazi sympatisører uden arbejde, som vil ødelægge stemningen bare for at få afløb for der mindreværdskomplekser. Komplekser som bunder i den ringe inteligens som skyldes deres mødres indtag af stoffer under hele graviditeten. (led efter ironi) Du kan ikke bruge så sterotyp en fordom som argument.

Det var fint at få din holding uddybet, for jeg kan faktisk godt forstå dit budskab, eftersom overdrivelse fremmer forståelsen (lalleglade spritstive fædre). Jeg er måske bare af den holdning at man ikke skal kaste al den støtte som har været omkring fcm i alle disse år bare fordi nogle "knægte" vil lege ultra's.

undskyld udtrykket "knægte", men jeg er faktisk en af de lalleglade familiefædre (ikke altid spritstiv) så jeg fik lyst til at give lidt igen :-)

Esben

Re: Ambulance til graven tak!

Indlæg af Esben »

Havde godt nok planlagt at holde mig uden for diskussionen, men det her er da det mest latterlige jeg har hørt!

Tiesto Skrev:
> Hold da helt kæft en børnehave mand?
>
> åååh nej, de onde andre fans (JAH DER FINDES
> ANDRE) vil starte en begivenhed der findes over
> hele verden, og som får andre på stadion til at
> være aktive ( HOV, det har vi jo aldrig kæmpet med
> før, så lad os da forhindre det)

Hvorfor skulle man deltage i noget man ikke kan stå inde for?? Hvorfor skulle flere tusinde fans være forhindret i at starte en bølge på grund af 10 andre mennesker??

> Kom nu lige ind i kampen? .. HAD og TRADITION er
> noget af det mest stemningsskabende på
> tribunerne!?

Had skaber jo bare en ond stemning. Tradition er ikke nødvendigvis godt, hvis de værdier som traditionen repræsenterer, ikke er noget man vil bevare eller kan stå inde for

> Og nu vi snakker om pinligt, så er folk der hopper
> rundt og siger mærkelige lyde som shålålålålå osv.
> da mere cirkus end en bølge?

Det er din mening. Så må du jo bare lade være med at synge med på den sang.

> Synes godt nok der gik lidt for meget "Mooaaar,
> mig ha regnbueis" i den til sidst i dag?

Hvordan kom det til udtryk?

Esben

Indlæg af Esben »

Le compte Skrev:
> Peter Ross Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Store dele af områdets ungdom, de folk der
> burde
> > være med til, at tegne Nordea Tribunens
> fremtid.
> > De kommer aldrig op på tribunen, når de
> allerede
> > har en holdning om, at det er en samling nørder
> > (for at bruge et udtryk, de selv ville sætte
> på).
>
> Hvis nordea så ændrer "stil" så holdningen ikke
> længere er at det er en samling nørder, hvormange
> tror du så der flytter placering af os der har
> stået der siden marts 2004 (og også var med i
> Ikast)?

Det er vel meget naturligt at de lidt ældre fans med tiden flytter lidt til side for at give plads til de unge, eller hvad synes du?

Le compte

Re: Dennis = Love!

Indlæg af Le compte »

Dennis (BW2479) Skrev:
>

> De sidste to gange blev der holdt mund, nogen
> valgte enda at sidde sig ned andre blev stående?
> Hvorfor i alverden synger du med på ting du ik
> syntes er særligt kloge pg hvordan syntes du det
> hjælper dig i denne argumentation? Bare fordi du
> gør noget du ikke har lyst til betyder det at alle
> andre behøver at lade stå til. Det er jo netop det
> vi gerne vil væk fra, at du så gerne vil stå at
> råbe uden at tænke dig om er så din sag.

Fordi at stemingen er vigtigere end min holdning til om pipi sangen kunne vinde en musikalsk pris for bedste lyrik eller komposition.

> Hvorfor? Folk kan vel tage deres egne valg og veje
> jeg vil da i pådutte andre min smag. Jeg skriver
> heller ik en artikel til pitch fordi jeg vil
> forklare min tøjsmag.

Nej men så vil du nok opleve at folk syntes at reaktionen med at "boytotte" bølgen kan virke barnlig, når man prioriterer personlig smag over stemningen. Hvis du har tungvejende grunde til at ville undgå bølgen eksempelvis polio arme, armsved,politiske eller religøse årsager, så må du kommunikere det ud, du kan ikke bare gå ud fra at alle på nordea læser herinde, og finder ud af dine motiver til denne "boycot" (ening ordet boycot er måske overdrevet i denne sammmenhæng)

Det kommer ik som nogen
> overraskelse for nogen at der er nogle der ik
> syntes om bølgen eller starter andre sange når
> folk råber tudefjæs. Det kommer heller ik som
> nogen overraskelse at der bliver startet en sang
> når FCM spiller Queen sangen "We will rock you".
> Kommer ik som nogen overaskelse at vi prøver at
> starte andre sange når Jon starter Sommer sommer
> og sol i 2 spillerunde imod Lyngby.

Sommer og sol var faktisk sjov at synge mod AGF i mine øjne (men jeg er også en spritstiv lalleglad familiefar på weeken orlov fra de ægteskabelige lænker)

> Hvis bare folk lagde halv så meget energi i vores
> andre sange som de ligger i Hader VVF, skandale
> dommer og stille i OB så ville jeg nok også kunne
> se igennem fingerne med faxe tribunen starter en
> bølger den dag vi vinder guld på sas arena :-)
>
> Igår var en sjov dag på flere punkter. Der blev
> rent faktisk startet en FC sang da en OB spiller
> lagde til behandling og tudefjæs folkene blev
> hurtigt overdøvet.
> Der blev råbt ludersøn efter dommeren i stedet for
> skandaledommer og så fik 10 stille folk ødelagt
> bølgen ved at sætte sig ned. For mig var det ik
> kun en uvirkelig dag på banen men også på
> tribunen, for andre overskyggede sorgen ved ik at
> få bølgen igang glæden ved at se drengene spille
> noget af det bedste bold nogensinde.

Enig

Le compte

Indlæg af Le compte »

Esben Skrev:
> Det er vel meget naturligt at de lidt ældre fans
> med tiden flytter lidt til side for at give plads
> til de unge, eller hvad synes du?

Ja de dage jeg har børn med så rykker jeg nogle meter, men jeg syntes ikke min imponerende vokal kan undværes :-)

Andro

Re: Ambulance til graven tak!

Indlæg af Andro »

Så vil jeg lige komme med min forholdsvis neutrale vurdering.

Nu stod jeg lige på den anden side af en af opgangene, så jeg så ikke nogen sætte sig ned, men for mig at se var der ikke flere hundrede mennesker der ville have en bølge. Hvis der virkelig var så mange der ville have bølge, ville 15 mand ikke kunne have forhindret det, det burde være umuligt. Det med at de satte sig ned, lyder for mig meget som en undskyldning for at bølgen floppede, men nu kender jeg selvfølgelig heller ikke så meget til de forskellige personer på Nordea.

Mht. hadesange er de for mig at se helt i orden, FCM-relaterede sange er at foretrække, men når man vinder 4-0 over en konkurrent, synes jeg en enkelt hoverende sang eller 2 er helt oplagt.

Derudover synes jeg stemningen var rigtig god igår.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Man giver karakterer fordi det forhåbentlig skaber en god debat om den individuelle spillers præstation, da en sådan størrelse jo er dejlig konkret og let at forholde sig til. Der er ingen der siger man skal være eller blive enig, men det er jo netop også uoverensstemmelsen der skaber debatten.

lasse-k

Re: Ynkeligt

Indlæg af lasse-k »

Nu er det jo ikke en diskution i har gang i, men nok nærmere mudderkastning....

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Ja jeg må nu indrømme at en diskussion om bølge kontra ikke bølge da bestemt er værd at tage i denne tråd!

Ligeledes hører karaktererne da også til her, men jeg vil også blankt indrømme at jeg ikke gider at læse indlæg med karakterer, da jeg lige som Dennis ikke tror på at folk kan lave deres bedømmelser ordentligt
Folk herinde er jo i høj grad endnu mere subjektive end dem på aviserne, og det bærer ofte præg af at nogle bedre kan lide den ene eller anden spiller eller det modsatte
Lige som alle folks mulige/foretrukne opstillinger heller ikke rager mig en specielt meget, udover dem der rent faktisk næsten har fået dem af træneren :-)

Kent

Re: Winston ude med karatæne mod FCK

Indlæg af Kent »

David Skrev:
> Kun hvis han får 6 point for det gule idag.
>
>
> David

Og det fik han så: http://www.hvemvandt.dk/visspiller.php?id=1122
Det er noget pis, men betyder vel at Ipsa tager pladsen. Han virker til at være gået direkte ind foran Ib og Klimpl i køen.

Men Winston skal også have lidt fokus på kortene. 3 kort i 4 kampe er for mange.

Bjerg90

Karakterkoks på FCM.dk ? (Eller EB?)

Indlæg af Bjerg90 »

http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... hed&topID=

Ifølge FCM.dk får Baba Collins 7 i karakterer i Ekstra Bladet, og FCM får 5.5 i snit.
Kan det passe, eller har de en anden karakterskala?

Ellers synes jeg det lyder mærkeligt!!

Dennis (BW2479)

Re: Winston ude med karatæne mod FCK

Kent Skrev:
> Men Winston skal også have lidt fokus på kortene.
> 3 kort i 4 kampe er for mange.

Et mere end diskutabelt kort igår må man lige have med.

Besvar