Nogle der evt så hvor godt det kørte for de 2 spillere sammen idag? Det var jo helt fenomenalt
Ikke fordi jeg tvivler på at Salami kan gøre det lige så godt, men de styrede jo midtbanen hele kampen igennem.
Syntes faktisk at FC, skal spille med den opstilling som de plejer, bare lige med et enkelt flyt, selvom det bliver mere defensivt men fuck det.. :
Heinze
Kolja,Califf,Reid,CP
Salami
Og nu kommer det der er anderledes, at jeg syntes at Thyge skal være mere defensiv, præcis som han var idag i stedet for den gamle, hvor han lå imellem Geo og Kim C (angriberen).
Danny,Thyge,Geo,Borring
Kim C
Senest rettet af SuperligaCrelle 11. aug 2008, 23:26, rettet i alt 1 gang.
Men igen, det er meget svært at bedømme ud fra en kamp.
Jeg synes uden tvivl at Thygesen hører hjemme på den midtbane. Han har stamina til det, han har overblikket til det, han har de nødvendige kvaliteter såsom pasning, hurtighed og ikke mindst fysik. Dog har han ikke den defensive positionings evne som Salami har.
Jeg synes den er rigtig svær.
Problemet er jo også, at hvis Salami skal spille, så skal thyge op, og her ryger Baba ud. Det er jo også en svær beslutning.
Puuha, godt jeg ikke er Thomas Thomasberg for tiden.
Det jo som at skulle vælge imellem Chicken Salsa eller Big Mac.
Lige netop det system blev jo afprøvet i opstarten af sidste sæson, som jo er et 4-3-3 system med en omvendt trekant på midtbanen.
På papiret ser det ganske fornuftigt ud, problemet er bare at vi simpelthen ikke kan få det til at virke i praksis - trods utallige forsøg, og jeg mener bestemt ikke dette er tidspunktet til at forsøge igen!
4-4-1-1, eller 4-2-3-1 om man vil, er vejen frem for os lige pt. Ingen grund til at risikere at pille ved et succes-koncept, for potentielt at kunne opnå en marginal forbedring.
Det kommer vel an på mentaliteten og personen der ser. Det der er i mine øjne lige så meget en 4-3-3/4-5-1, som vi har forsøgt uden meget succes. (mildt sagt)
SuperligaCrelle Skrev:
-------------------------------------------------------
> Med en 4-2-3-1 mener du vel :
>
> Heinze
> Kolja,Reid,Califf,CP
> Geo,Salami
> Danny,Thyge,Borring
> ANGRIBEREN!
Korrekt, altså det koncept vi spiller efter nu.
Det gør åbenbart en kæmpe forskel for vores spil hvordan den trekant på midtbanen vender. Har uddybet det før i min lange diskussion med Hekler om et formationsskifte ( http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,792 ... #msg-79360 ) så gider ikke gentage mig selv.
BW - 665 Skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Ja, med undtagelse af idag selvfølgelig - er du da
> af en anden opfattelse?
Jeg ser det mere som en 4-4-1-1 lignende system, med to offensive kanter.
Personligt ser jeg helst at vi spiller med to deciderede angribere i en eller anden form for konstellation, hvad enten den inkluderer Baba, Kim C., Fagerberg, Jude eller Frank. Syntes erfaringerne viser at vi er mere farlige i en sådan opstilling da Thyge alt for ofte flagrer for meget og arbejder dybt i banen. 2 angribere mener jeg bibringer mere tyngde fremad.
Hvem der så skal spille af Thyge, Florescu og Salami er i sandhed et dilemma da de hver især har deres styrker og jeg vil nødigt sortere en af dem fra som træner. Thyge tror jeg desuden er ret fredet og Salami er vel vores næste guldfugl som vil skal have skudt af.
Som udgangspunkt tror jeg dog vi fastholder en 4-4-1-1 formation, specielt med tanke på de to næste kampe med City og FCK. Jeg har dog et håb om at vi vil prøve at spille mere regelmæssigt med to angribere mod de formodet svagere modstandere.
Forsvaret er vi vel alle enige om:
Heinze
Kolja - Reid - Califf - CP
Jeg mener vi skal spille med alle tre midtbanespiller, med thyge på højrekanten..
Thyge - Florescu - Salami - Borring (alternativ: Danny Olsen)
Thyge vil altid kunne centrere sine løb, eller skifte plads med florescu..
Samtidig skal vi spille med 2 angribere - det synes jeg klart vi er bedst med.
Mener nu at Danny er i en sådan form at han ikke kan smides på bænken, derudover tror jeg at en løsning med Thyge på højrekanten kan give bagslag, netop fordi Thyge kommer til at løbe meget ind mod midten, og så kommer vi til at mangle en decideret højrekant.
Uden at sammenligne de to så kan vi med den opstilling sagtens får samme problem som OB har med HHA, de har jo slet ingen højrekant.
Syntes altså bare de spiller det bedste fodbold i SAS ligaen og scorer målene når de spiller med Thyge lidt mere defensivt, men det er jo så pisse svært at sige, for de scorer også mål med 2 angribere og når Salami ikke er med.
Så det er altså et mega svært valg for Thomasberg med den bredeste trup af gode spillere, du overhovedet kan få i SAS ligaen lige pt ..
> Jeg mener vi skal spille med alle tre
> midtbanespiller, med thyge på højrekanten..
> Thyge - Florescu - Salami - Borring (alternativ:
> Danny Olsen)
Det kommer aldrig til at ske igen - han er bare ikke kant spiller.
Så hvis Thyge skal spille central midt, må man ofre Florescu, hvilket jeg heller ikke tror sker, ellers må Thyge tage pladsen på bænken, som jeg også er ret sikker på heller ikke sker - ud fra den konklution, er der kun én plads tilbage, som han kan spille, nemlig offensiv midtbane/hængende angriber.