FCM - OB
-
Hausser
FCM - OB
Hvad der så er gået hen og blevet søndag kl 16.00, gæster OB SAS-arena til et tidligt topopgør i sæsonen, noget som må betragtes som sæsonens hidtil største udfordring.
Spillemæssigt og scoringsmæssigt har OB åbnet sæsonen rigtigt godt og være klart bedst af medaljekandidaterne og de har reelt udraderet Vejle og AGF i kampe som de burde have vundet langt større end med 2 mål. Her til aften vandt de igen 3-1, denne gang over FCN. I modsætning til de to første kampe var de dog spillemæssigt underlegne i kampen, men ineffektive FCN, som fortjente en uafgjort, formåede ikke for alvor at sætte sig igennem over for de fysisk stærke OBere. FCN turde dog spille fodbold med dem og vandt reelt slaget om midtbanen og OB var tydeligt rystede i perioder, men deres gode fysik blev udslagsgivende.
Jeg mener vi kan lære en del af FCNs tilgang til kampen og i stedet for det hæmningsløse losseri som vi har prøvet i denne sæson, så bør vi forsøge at spille fodbold mod OB. Jeg er ikke i tvivl om at vi er mere konbinationsstærke end OBerne og en stærk midtbane med Thyge, Salami og Florescu som forhåbentlig har fundet formen, tror jeg kan vinde kampen for os og tage OBs midtbane ud af spillet.
Fysikken bliver utvivlsomt også et afgørende element i kampen da både FCM og OB er blandt de allerstærkeste hold rent fysisk og jeg tror det vil blive en relativt hårdt spillet kamp, noget som vi dog har bevist ikke gør os det fjerneste.
De har dog en enmandshær i form af Fall på top, en spiller som alle forsvar i ligaen har alvorlige problemer med og selv når han ikke scorer (som idag) så er han altså utrolig afgørende for OBs spil. Ham kommer Reid og Califf utvivlsomt også til at have sit hyr med, men løsningen må igen være at skubbe spillet langt frem på banen og dominere spillet igennem meget boldkontrol. Kommer vi til at stå for langt tilbage og får OB muligheden for at slå for mange bolde mod Fall i feltet, så vil der tvivlsomt komme chancer ud af det, de har vi set både mod Vejle, AGF og FCN. Kan vi holde Fall længere tilbage på banen sådan han ikke kan modtage bolden i feltet, så tror jeg vi kan eliminere meget af OBs offensiv.
Med vores gode statistisk på hjemmebane og mod OB in mente, så tror og håber jeg et topmotiveret FCM-hold med stadion i rygg enkan stoppe OBs fremmarch.
Med mindre der opstår nogle skader, så forventer jeg den samme opstilling som hidtil, omend jeg tror en Raska ville være guld i forhold til det pres som OB kan ligge ved deres dødbolde. Hvad er status i øvrigt på Fagerberg?
--------------Heinze---------------
Kolja-----Califf----Reid--------C.P
Danny--- Salami---Florescu---Borring
----------Thyge--------------------
---------Kim C.--------------------
OBs opstilling vil sandsynligvis komme til at se sådan her ud, men mindre de får skader eller her nogle karantæner:
----------------Arek------------------
Helveg--Håland------AMC-------Chris S.
HHA------Djemba--Henrik H.--Absalonsen
------Runstrøm------Fall--------------
Spillemæssigt og scoringsmæssigt har OB åbnet sæsonen rigtigt godt og være klart bedst af medaljekandidaterne og de har reelt udraderet Vejle og AGF i kampe som de burde have vundet langt større end med 2 mål. Her til aften vandt de igen 3-1, denne gang over FCN. I modsætning til de to første kampe var de dog spillemæssigt underlegne i kampen, men ineffektive FCN, som fortjente en uafgjort, formåede ikke for alvor at sætte sig igennem over for de fysisk stærke OBere. FCN turde dog spille fodbold med dem og vandt reelt slaget om midtbanen og OB var tydeligt rystede i perioder, men deres gode fysik blev udslagsgivende.
Jeg mener vi kan lære en del af FCNs tilgang til kampen og i stedet for det hæmningsløse losseri som vi har prøvet i denne sæson, så bør vi forsøge at spille fodbold mod OB. Jeg er ikke i tvivl om at vi er mere konbinationsstærke end OBerne og en stærk midtbane med Thyge, Salami og Florescu som forhåbentlig har fundet formen, tror jeg kan vinde kampen for os og tage OBs midtbane ud af spillet.
Fysikken bliver utvivlsomt også et afgørende element i kampen da både FCM og OB er blandt de allerstærkeste hold rent fysisk og jeg tror det vil blive en relativt hårdt spillet kamp, noget som vi dog har bevist ikke gør os det fjerneste.
De har dog en enmandshær i form af Fall på top, en spiller som alle forsvar i ligaen har alvorlige problemer med og selv når han ikke scorer (som idag) så er han altså utrolig afgørende for OBs spil. Ham kommer Reid og Califf utvivlsomt også til at have sit hyr med, men løsningen må igen være at skubbe spillet langt frem på banen og dominere spillet igennem meget boldkontrol. Kommer vi til at stå for langt tilbage og får OB muligheden for at slå for mange bolde mod Fall i feltet, så vil der tvivlsomt komme chancer ud af det, de har vi set både mod Vejle, AGF og FCN. Kan vi holde Fall længere tilbage på banen sådan han ikke kan modtage bolden i feltet, så tror jeg vi kan eliminere meget af OBs offensiv.
Med vores gode statistisk på hjemmebane og mod OB in mente, så tror og håber jeg et topmotiveret FCM-hold med stadion i rygg enkan stoppe OBs fremmarch.
Med mindre der opstår nogle skader, så forventer jeg den samme opstilling som hidtil, omend jeg tror en Raska ville være guld i forhold til det pres som OB kan ligge ved deres dødbolde. Hvad er status i øvrigt på Fagerberg?
--------------Heinze---------------
Kolja-----Califf----Reid--------C.P
Danny--- Salami---Florescu---Borring
----------Thyge--------------------
---------Kim C.--------------------
OBs opstilling vil sandsynligvis komme til at se sådan her ud, men mindre de får skader eller her nogle karantæner:
----------------Arek------------------
Helveg--Håland------AMC-------Chris S.
HHA------Djemba--Henrik H.--Absalonsen
------Runstrøm------Fall--------------
Senest rettet af Hausser 12. aug 2008, 23:26, rettet i alt 1 gang.
-
Skippels
Re: FCM - OB
Såfremt at vi på søndag vil lægge vores forsvar mere offensivt end vi plejer for at stække deres offensiv, ser jeg íkke Kolja afriye som det rette valg, da han offensivy halter en del, og ikke har vist god form på det seneste- Derfor vil jeg mene, at det vil være et godt tidspunkt at give Marcic en chance på.
Jeg tror fuldt og fast på, at han har kvaliteterne til dække hans plads, men der er nok en del der vil være uenige.
Jeg tror fuldt og fast på, at han har kvaliteterne til dække hans plads, men der er nok en del der vil være uenige.
-
Arff
Skippels Skrev:
-------------------------------------------------------
> Såfremt at vi på søndag vil lægge vores forsvar
> mere offensivt end vi plejer for at stække deres
> offensiv, ser jeg íkke Kolja afriye som det rette
> valg, da han offensivy halter en del, og ikke har
> vist god form på det seneste-
> Derfor vil jeg mene,
> at det vil være et godt tidspunkt at give Marcic
> en chance på.
>
> Jeg tror fuldt og fast på, at han har kvaliteterne
> til dække hans plads, men der er nok en del der
> vil være uenige.
Hvad begrunder du det ud fra? - jeg vil dog give dig ret i at det har haltet en del med Kolja, og for den sagsskyld, og CP - ingen af de to har fundet det niveau vi ved de besider.
> Såfremt at vi på søndag vil lægge vores forsvar
> mere offensivt end vi plejer for at stække deres
> offensiv, ser jeg íkke Kolja afriye som det rette
> valg, da han offensivy halter en del, og ikke har
> vist god form på det seneste-
> Derfor vil jeg mene,
> at det vil være et godt tidspunkt at give Marcic
> en chance på.
>
> Jeg tror fuldt og fast på, at han har kvaliteterne
> til dække hans plads, men der er nok en del der
> vil være uenige.
Hvad begrunder du det ud fra? - jeg vil dog give dig ret i at det har haltet en del med Kolja, og for den sagsskyld, og CP - ingen af de to har fundet det niveau vi ved de besider.
-
Noes
Arff Skrev:
>
> Hvad begrunder du det ud fra? - jeg vil dog give
> dig ret i at det har haltet en del med Kolja, og
> for den sagsskyld, og CP - ingen af de to har
> fundet det niveau vi ved de besider.
Synes nu at det er hele holdet som har haltet efter.. Lige med nogle få undtagelser.. Vi skal godt nok til at tage os sammen de næste par uger, hvis vi skal vise vores værd, både i SAS ligaen, hvor vi møder både OB og FCK, samt i de 2 city kampe..
>
Synes nu at det er hele holdet som har haltet efter.. Lige med nogle få undtagelser.. Vi skal godt nok til at tage os sammen de næste par uger, hvis vi skal vise vores værd, både i SAS ligaen, hvor vi møder både OB og FCK, samt i de 2 city kampe..
-
Skippels
Arff Skrev:
>
Jeg begrunder det egentligt ikke ud fra så meget, andet end kampen imod bangor, hvor Marcic spillede en helt fin kamp, og at dert vi hører fra Thomasberg er, at Marcic er en rigtig god spiller. Marcic er måske lidt dårligere end Afriye rent defensivt, men offensivt vil jeg mene at han er et bedre valg.
Det er mest det, at Kolja højst sandsynligt smutter til vinter, og derefter må Marcic være førstevalg, og vil blive smidt direkte ind på holdet. Jeg synes bare, at han skal have en chance. Afriyes spil er helt anderledes end C.P's, hvor jeg vil mene at Marcic ville passe bedre end. Men det kan da godt være, at jeg tager fejl. (Vi har trods alt ikke set så meget til Maric endnu).
>
Jeg begrunder det egentligt ikke ud fra så meget, andet end kampen imod bangor, hvor Marcic spillede en helt fin kamp, og at dert vi hører fra Thomasberg er, at Marcic er en rigtig god spiller. Marcic er måske lidt dårligere end Afriye rent defensivt, men offensivt vil jeg mene at han er et bedre valg.
Det er mest det, at Kolja højst sandsynligt smutter til vinter, og derefter må Marcic være førstevalg, og vil blive smidt direkte ind på holdet. Jeg synes bare, at han skal have en chance. Afriyes spil er helt anderledes end C.P's, hvor jeg vil mene at Marcic ville passe bedre end. Men det kan da godt være, at jeg tager fejl. (Vi har trods alt ikke set så meget til Maric endnu).
-
Dondy
Kampen imod OB går helt sikkert ud på at holde forsvarskæden højt, men decideret at sige at vores backs skal være offensive og langt fremme på banen er jeg ikke enig i især ikke Kolja da han sandsynligvis spiller over for en Johan Abselonsen der alså har vist sig at være en rigtig god form her i sæsonnens første kampe. Derfor skal Kolja spille og ikke Marcic, vores backs må trods alt først og fremmest sørge for at dække af for modstanderens wings så kan de evt. medvirke i det fremadrettede spil.
Jeg mener at mulighederne for at CP kan komme med frem er større da Hans Henrik Andreasen har det med at søge ind i banen og efterlader derfor mindre pres på backen og desuden et stort rum til CP som han kan arbejde i ved et evt. OB boldtab.
Jeg mener at mulighederne for at CP kan komme med frem er større da Hans Henrik Andreasen har det med at søge ind i banen og efterlader derfor mindre pres på backen og desuden et stort rum til CP som han kan arbejde i ved et evt. OB boldtab.
-
The FCM FAN
Hvis Ken er klar mener jeg nu han skal starte inde, for siden vores uefa cup kamp mener jeg ikke kim har vist noget.
-
Arff
Skippels Skrev:
> Jeg begrunder det egentligt ikke ud fra så meget,
> andet end kampen imod bangor, hvor Marcic spillede
> en helt fin kamp, og at dert vi hører fra
> Thomasberg er, at Marcic er en rigtig god spiller.
> Marcic er måske lidt dårligere end Afriye rent
> defensivt, men offensivt vil jeg mene at han er et
> bedre valg.
Det har du helt ret i, da Marcic også kan benyttes på højre kanten, så hans offensive spil er en klar force.
Jeg så dog ikke kampen mod Bangor, da jeg var på ferie - men jeg har tilgengæld set ham til et par træninger, hvor han efter min mening har nogle mangler i pasningsspillet, i forhold til Kolja.
Defensivt står Kolja også stærkere, hvor Marcic er bedre offensiv, som før er nævnt, og netop derfor tror jeg Kolja vil være at finde på højrebacken på søndag, da jeg ikke tror vi vil satse hele butikken mod OB.
> Det er mest det, at Kolja højst sandsynligt
> smutter til vinter, og derefter må Marcic være
> førstevalg, og vil blive smidt direkte ind på
> holdet.
> Jeg synes bare, at han skal have en
> chance
Helt enig - men mener stadig ikke at det er mod OB man burde smide ham ind.
> Afriyes spil er helt anderledes end C.P's,
> hvor jeg vil mene at Marcic ville passe bedre end.
> Men det kan da godt være, at jeg tager fejl. (Vi
> har trods alt ikke set så meget til Maric endnu).
Jeg kan ikke helt se hvorfor de to backs spillestil skal ligne hinandens?
> Jeg begrunder det egentligt ikke ud fra så meget,
> andet end kampen imod bangor, hvor Marcic spillede
> en helt fin kamp, og at dert vi hører fra
> Thomasberg er, at Marcic er en rigtig god spiller.
> Marcic er måske lidt dårligere end Afriye rent
> defensivt, men offensivt vil jeg mene at han er et
> bedre valg.
Det har du helt ret i, da Marcic også kan benyttes på højre kanten, så hans offensive spil er en klar force.
Jeg så dog ikke kampen mod Bangor, da jeg var på ferie - men jeg har tilgengæld set ham til et par træninger, hvor han efter min mening har nogle mangler i pasningsspillet, i forhold til Kolja.
Defensivt står Kolja også stærkere, hvor Marcic er bedre offensiv, som før er nævnt, og netop derfor tror jeg Kolja vil være at finde på højrebacken på søndag, da jeg ikke tror vi vil satse hele butikken mod OB.
> Det er mest det, at Kolja højst sandsynligt
> smutter til vinter, og derefter må Marcic være
> førstevalg, og vil blive smidt direkte ind på
> holdet.
> Jeg synes bare, at han skal have en
> chance
Helt enig - men mener stadig ikke at det er mod OB man burde smide ham ind.
> Afriyes spil er helt anderledes end C.P's,
> hvor jeg vil mene at Marcic ville passe bedre end.
> Men det kan da godt være, at jeg tager fejl. (Vi
> har trods alt ikke set så meget til Maric endnu).
Jeg kan ikke helt se hvorfor de to backs spillestil skal ligne hinandens?
-
Skippels
Arff Skrev:
>
> Jeg kan ikke helt se hvorfor de to backs
> spillestil skal ligne hinandens?
Det behøves de sådan set heller ikke, men vores offensive backs er en vigtig del af vores presspil. Jeg mener ikke at Kolja passer ind i vores spillestil og taktik, hvor især hans indlæg til hovedstødstærke Borring og Christensen er rent ud sagt elendige..Jeg kunne derfor godt tænke mig at prøve med Marcic, og se, hvordan det fungerer, men du har nok ved nærmere eftertanke ret i, at det ikke er mod OB, at han skal afprøves, i hvert fald ikke fra start.
>
> Jeg kan ikke helt se hvorfor de to backs
> spillestil skal ligne hinandens?
Det behøves de sådan set heller ikke, men vores offensive backs er en vigtig del af vores presspil. Jeg mener ikke at Kolja passer ind i vores spillestil og taktik, hvor især hans indlæg til hovedstødstærke Borring og Christensen er rent ud sagt elendige..Jeg kunne derfor godt tænke mig at prøve med Marcic, og se, hvordan det fungerer, men du har nok ved nærmere eftertanke ret i, at det ikke er mod OB, at han skal afprøves, i hvert fald ikke fra start.
-
Arff
Skippels Skrev:
> Det behøves de sådan set heller ikke, men vores
> offensive backs er en vigtig del af vores
> presspil.
Okay - det var også min tanke, for kunne ikke rigtig se hvorfor
> Jeg mener ikke at Kolja passer ind i
> vores spillestil og taktik, hvor især hans indlæg
> til hovedstødstærke Borring og Christensen er rent
> ud sagt elendige..
Det er jeg kun delvist enig med dig i - for den ene kamp ligger alle hans indlæg som de skal, eller også ligger de bag målet (meget sort/hvid set)
> Jeg kunne derfor godt tænke mig
> at prøve med Marcic, og se, hvordan det fungerer,
Det kunne jeg også - ved dog ikke om hans indlæg er bedre - men han har hvertfald en del mere speed, hvilket er en klar fordel.
> men du har nok ved nærmere eftertanke ret i, at
> det ikke er mod OB, at han skal afprøves, i hvert
> fald ikke fra start.
Jeg tror han vil få chancen i den uge, hvor vi både OB, City og FCK.
> Det behøves de sådan set heller ikke, men vores
> offensive backs er en vigtig del af vores
> presspil.
Okay - det var også min tanke, for kunne ikke rigtig se hvorfor
> Jeg mener ikke at Kolja passer ind i
> vores spillestil og taktik, hvor især hans indlæg
> til hovedstødstærke Borring og Christensen er rent
> ud sagt elendige..
Det er jeg kun delvist enig med dig i - for den ene kamp ligger alle hans indlæg som de skal, eller også ligger de bag målet (meget sort/hvid set)
> Jeg kunne derfor godt tænke mig
> at prøve med Marcic, og se, hvordan det fungerer,
Det kunne jeg også - ved dog ikke om hans indlæg er bedre - men han har hvertfald en del mere speed, hvilket er en klar fordel.
> men du har nok ved nærmere eftertanke ret i, at
> det ikke er mod OB, at han skal afprøves, i hvert
> fald ikke fra start.
Jeg tror han vil få chancen i den uge, hvor vi både OB, City og FCK.
-
dalle
salami, ken og danny er ude pga. skader skånes formetligt til city læs evt. fcms skadesliste
så midtbanene tror jeg kommer til at se sådan her ud.
Heinze
Kolja reid calif cp
madsen Thyge flore borring
Baba/jude
Kim
så midtbanene tror jeg kommer til at se sådan her ud.
Heinze
Kolja reid calif cp
madsen Thyge flore borring
Baba/jude
Kim
-
David
Adigun Salami
Irritation, lyske
Skånes
Mod OB
Danny Olsen
Slag på knæet
Skånes
Mod OB
Hvordan får du det til at de ikke er med mod ob???
David
Irritation, lyske
Skånes
Mod OB
Danny Olsen
Slag på knæet
Skånes
Mod OB
Hvordan får du det til at de ikke er med mod ob???
David
-
Kent
Hvis du læser den ordentlig, så står der netop at de skånes til træning men er spilleklar mod OB.
-
dalle
dooh! det er sku rigtigt min fejl damn så troede man lige man vidste noget andre ikke gjorde..
-
Martin
Kunne man forestille sig, at vi startede Ibrahim Gnanou til at dække Fall ? Jeg mindes, at vi i foråret så, at han havde rimelig styr over Fall i hovedspillet, så kunne det være en mulighed igen ?