Luk galde ud ?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Holst

Luk galde ud ?

Indlæg af Holst »

Jeg er helt ny herinde på FCM forummet og som fan i det hele taget.
Men jeg er overrasket over hvad jeg ser.

I er fandme værre end pressen. Flere ansatte fra ekstrabladet herinde ?

Holdet spiller en dårlig kamp, alle havde lavt niveau..

- jeg tror ikke på at holdet er i topform endnu.

- Flere nye spillere der skal lære at agere i forhold til andre på banen og deres måde at tackle modgang på.

- Spiller i 35-40 Graders varme sætter i den grad sit præg på præstationer og valg.

Ved godt det er ens for begge hold, men de taclkede det måske en ane bedre og var bedre på dagen. Men sådan er det sgu i alle kampe.

Syns godt nok selv der skal strammes lidt op herinde og tage det med forbehold og lad os se hvad fremtiden bringer. Får vi en BIF sæson så må i lukke galde ud. Men syns virkelig dette er for tidligt. Rigtige fans ? Eller Ekstrablads rapporter ? Tror det blir en 2'er herfra !!!

Ses på lægterne.. medbring god stemning tak !!!!
Senest rettet af Holst 29. jul 2008, 20:40, rettet i alt 1 gang.

Thomas Lund

Re: Luk galde ud ?

Indlæg af Thomas Lund »

Ja du er da vist ny herinde hvis du kommer med beskyldninger om at nogle af os der revser holdet er EB journalister. Der er en søgefunktion her hvor du kan søge på forfatternavne, hvis du har lyst til at se hvad vi ellers har postet af indlæg.

Jeg forbeholder mig retten til at revse holdet for en generel dårlig indstilling (hvilket jeg meget sjældent gør), når de møder hold der (angiveligt) hører til i den tunge ende og Mikkel Thygesen er åbenbart enig i Onside, når han udtaler: "Vi manglede åbebart gejst."
Det er simpelt hen sket for ofte hele sidste sæson, og så fortsætter vi Gud-hjælpe-mig hvor vi slap i den nye sæson. Det er bare ikke godt nok!

Lund

Holst

Indlæg af Holst »

Jeg er fuldstændig enig med dig at præstationen og indstillingen var dårlig. Det er der ikke noget i .

Men efter kampen starter tråde med at fyre træner med mere.. Det syns jeg er lavmålet.

Jeg er ikke i tvivl om at i er gode gutter og vil holdet det 100% bedste, men så må man også tage modgangen med i stiv arm.

Hvis vi snakker holdets topniveau og bundniveau, så syns jeg også man ser det samme herinde. At folk vil poste sådan noget er da lavt bundniveau.
Støt dem på banen og uden for banen.

Jydepower

Indlæg af Jydepower »

Jeg stemmer for Holst !

Thomas, det kan godt være man er gal, sur, irreteret osv. Men at gå helt ned i kulkælderen for at finde en sætning som "Fyr trænerne", "Katastrofe" m.m. synes jeg langt fra der er berettet!

Holst beskriver det utroligt godt, 35grader, nye på holdet, nyt trænerteam som skal finde den rigtige måde at spille på osv. Vi startede med at tabe til Horsens i det FØRSTE kamp, det var helt de samme kriterier

som mod Sønderjyske, det var pokkers varmt, nye på holdet. Og der var altså ikke direkte katastrofe stemning dengang. Hvis vi nu kigger på Aabs start?! 0 point i 2 kampe? FCK har det samme antal point som os?

Altså sæsonen er ny, 29 kampe tilbage og vi kan ikke forvente at spille som DK's bedste hold fra start. Måske var motivationen ikke, måske var dagen der ikke m.m. Men husk nu på, vi har slået aab, vi er forholdsvis

sikre på at komme videre fra denne runde i Uefa cuppen, Aab har 0 point, FCK 4, OB 3 (4 eller 6). Ja F**K**G ja om det er træls at tabe point mod de sikre nedrykkere. Vi stod også 2-2 mod de sikre nedrykkere fra

Vejle i sæson 06/07, 1-1 mellem Viborg sidste sæson, men vi fik Sølv alligevel. Tag alle en slappe, hop i'e pool og nyd at vi vandt 2-1 over Aab, og glem den 1-1 kamp, og glæd jer til 3-1 sejren over Horsens .

Nej det var ikke godt nok at spillerne ikke var oppe i gear, men jeg tør æde min gamle hat, med at vi nok skal komme til at sparke røv!?

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

Jydepower Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg stemmer for Holst !
>
> Thomas, det kan godt være man er gal, sur,
> irreteret osv. Men at gå helt ned i kulkælderen
> for at finde en sætning som "Fyr trænerne",
> "Katastrofe" m.m. synes jeg langt fra der er
> berettet!

Ok men hvad har de udmeldinger med mig at gøre? Jeg har ikke skrevet det.
>
> Holst beskriver det utroligt godt, 35grader, nye
> på holdet, nyt trænerteam som skal finde den
> rigtige måde at spille på osv. Vi startede med at
> tabe til Horsens i det FØRSTE kamp, det var helt
> de samme kriterier

Hvad kan vi bruge alle de undskyldinger till for ikke at kæmpe røven ud af bukserne. Der hvor jeg arbejder har vi et motto: "Tabere har en forklaring; Vindere har en plan"
>
> som mod Sønderjyske, det var pokkers varmt, nye på
> holdet. Og der var altså ikke direkte katastrofe
> stemning dengang. Hvis vi nu kigger på Aabs
> start?! 0 point i 2 kampe? FCK har det samme antal
> point som os?

Hvad kan vi bruge det til at andre hold nosser i den? Er det ikke netop en endnu bedre grund til at vi kunne have udnyttet situationen?
>
> Altså sæsonen er ny, 29 kampe tilbage og vi kan
> ikke forvente at spille som DK's bedste hold fra
> start. Måske var motivationen ikke, måske var
> dagen der ikke m.m. Men husk nu på, vi har slået
> aab, vi er forholdsvis
> sikre på at komme videre fra denne runde i Uefa
> cuppen, Aab har 0 point, FCK 4, OB 3 (4 eller 6).
> Ja F**K**G ja om det er træls at tabe point mod de
> sikre nedrykkere. Vi stod også 2-2 mod de sikre
> nedrykkere fra
> Vejle i sæson 06/07, 1-1 mellem Viborg sidste
> sæson, men vi fik Sølv alligevel. Tag alle en
> slappe, hop i'e pool og nyd at vi vandt 2-1 over
> Aab, og glem den 1-1 kamp, og glæd jer til 3-1
> sejren over Horsens .

Jeg har ikke påtalt andet end den manglende gejst. Den var der ikke, indrømmet på TV af anføreren selv. Skal det bøjes i neon og skæres ud i pap? Mit første indlæg er skrevet i en vred tone fordi jeg mener at spillerne bør have den hårde tone når de indrømmet ikke magter at motivere sig selv.
De skulle have taget hinanden om skuldrene, kigget hinanden i øjnene og have råbt og skreget kampråb, så adrenalinen steg, inden de kom ud til kampen.
>
>
> Nej det var ikke godt nok at spillerne ikke var
> oppe i gear, men jeg tør æde min gamle hat, med at
> vi nok skal komme til at sparke røv!?

- og den har vi jo hørt før. Jeg vil se det før jeg tror på det. Men de to point er tabt og kommer ikke tilbage.

Lund

Kent

Indlæg af Kent »

Thomas Lund Skrev:
> Der hvor jeg
> arbejder har vi et motto: "Tabere har en
> forklaring; Vindere har en plan"

Udover at mottoet er tåbelig på en helt række niveauer, så er det jo ellers tydeligt for enhver, at FCM rent faktisk har en plan.

Vores bundniveau har været for lavt og generelt har vi været for svingende (hvis man ellers kan tillade sig at sige det, om en klub der er endt nr. 2 de sidste to sæsoner - og i den forstand bedømt ud fra spillermaterialet i virkeligheden nok har overpræsteret de sidste 2 år). Udsvingene skyldes generelt en ung trup og manglende ledertyper. Det har man målrettet forsøgt at rette op på, fx først ved at hente Klimpl og da han fejlede, så hentede man Califf i stedet. Det er jo nok ikke ligefrem de fodboldmæssige egenskaber, der gjorde at man hentede Califf. Som Peter Ross har skrevet i andet indlæg, har man fokus på at skabe en vinderkultur - og er i gang med at gøre tiltag i den retning. Men at forvente at det sker og virker i løbet af 14 dage er i bedste fald naivt. At mene det bare drejer sig om at spillerne skal samle sig i en rundkreds og råbe kampråd er decideret dumt.

For mig er det derfor ganske tydeligt, at FCM forsøger at håndtere problemet med bundniveauet, både ved spillerindkøb og ved at arbejde med truppen - de har altså en plan. De ved også godt, at det tager mere end 14 dage, og ikke ordnes med 3 indkøb og en sommerpause. Derfor hedder overskriften på deres plan 2011.

Thomas Lund

Re: Bollocks

Indlæg af Thomas Lund »

Kriek/Alex

Indlæg af Kriek/Alex »

Holst Skrev:

> - jeg tror ikke på at holdet er i topform
> endnu.
Det skal de väre. Simpelt. De har haft forberedelserne, og de har endda spillet en kamp mod Bangor. Hvis formen ikke er der, saa er det ikke seriöst. (fysisk) Topform eller ej, indstilling var helt galt.
>
>
> - Spiller i 35-40 Graders varme sætter i den
> grad sit præg på præstationer og valg.
Det gälder bäde os og dem. Og vi burde vinde alligevel.

> Ved godt det er ens for begge hold, men de
> taclkede det måske en ane bedre og var bedre på
> dagen. Men sådan er det sgu i alle kampe.
Deres indstilling var helt i top. De tacklede tingene meget bedre end os. Men alt andet ville väre umuligt, efter vores indstilling var i bund.

> Syns godt nok selv der skal strammes lidt op
> herinde og tage det med forbehold og lad os se
> hvad fremtiden bringer. Får vi en BIF sæson så må
> i lukke galde ud. Men syns virkelig dette er for
> tidligt. Rigtige fans ? Eller Ekstrablads
> rapporter ? Tror det blir en 2'er herfra !!!
Er man nu ikke fan, fordi man er selvkritisk?
Det er vist en ommer.

> Ses på lægterne.. medbring god stemning tak !!!!
Ja, kom med den stemning.

FCM_Aarhus

Indlæg af FCM_Aarhus »

Kent Skrev:
> http://www.herning.dk/sitecore/shell/Controls/Rich
> %20Text%20Editor/~/media/Dokumenter/Borger/Familie
> /Dagtilbud%20for%20boern/Ansoegning%20dagtilbud%20
> pdf.ashx

Hehe, første klasses returbold!

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

for lige at opdatere tråden lidt... så har FCM_Aarhus sgu da fattet pointen i dette fine indlæg... er 100 % enig i det der står i tråden. derfor Jeg lige låner tråden i stedet for at gennemgå det hele igen... med forlov :

http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,811 ... #msg-81339

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

Fedt nok Kent.

Så giver jeg en øl som du kan forstå at værdsætte:

http://www.arrogantbastard.com/index2.html

og:

http://louisera.blogspot.com/2008/02/in ... ogant.html

Citat:
" Modsat forholder det sig derimod med de intellektuelle wannabees, tit under den uheldige (for os andre) betegnelse som humanister, som selv hævder, at have ekspert status på stort set alle områder. Og dermed kommer de med alle deres ”intellektuelle” smagspræferencer som om det var noget objektivt og videnskabeligt givet. Disse præferencer bliver også tit udråbt som en slags ny religion og dermed skal alle andre erkende troen på disse nye "objektive" smagspræferencers gyldighed og sandhed. Og hvis man ikke straks retter ind efter disse nye "objektive" præferencer, så mødes man ofte med både hån og latter (arrogance) fra smagseksperternes side. Og denne arrogance stammer ikke bare fra den elementære forskel i smag. Nej, den stammer også fra deres egen manglende erkendelse af, at de altså ikke bare kan udnævne sig selv som ekspert indenfor det givne smags område"

Lund

HKP

Indlæg af HKP »

mancitydk Skrev:
> for lige at opdatere tråden lidt... så har
> FCM_Aarhus sgu da fattet pointen i dette fine
> indlæg... er 100 % enig i det der står i tråden.
> derfor Jeg lige låner tråden i stedet for at
> gennemgå det hele igen... med forlov :
>
>
> http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,81126,81339#ms
> g-81339

Med andre ord.... så kan vi ikke spille bold når det er varmt... i modsætning til eksempelvis BIF og GF, som også kæmper en vis legemsdel ud af bukserne, når termometeret når over 25 grader... Vi må håbe at det bliver lortevejr søndag så...

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

På den anden side må det da være herligt for dig at vi spiller elendigt. Så kan du endelig få lov at skrive på ulvegraven igen....

jonastk

Indlæg af jonastk »

Besvar