Anfører
-
Mathias
Anfører
Vi nærmer os sæsonstarten, og træningskampene har givet os et fint billede af hvem, som betragtes som en del af start 11'eren.
Umiddelbart er hverken Claus Madsen eller Frank (Skadet) med i den oplagte start 11'er. Da FCM sidste år udnævnte Claus og Frank som Anførere med fælles ansvar, var det vel i mangel på en 100% oplagt anfører i truppen. Vi har nu købt en rigtig anførertype i Califf, og træningskampene indikerer at han er en rigtig styrmand som leder og dirigerer de øvrige spillere.
Spørgsmålet er om han burde udnævnes til holdets faste anfører?
Et andet bud kunne være Florescu?
Umiddelbart er hverken Claus Madsen eller Frank (Skadet) med i den oplagte start 11'er. Da FCM sidste år udnævnte Claus og Frank som Anførere med fælles ansvar, var det vel i mangel på en 100% oplagt anfører i truppen. Vi har nu købt en rigtig anførertype i Califf, og træningskampene indikerer at han er en rigtig styrmand som leder og dirigerer de øvrige spillere.
Spørgsmålet er om han burde udnævnes til holdets faste anfører?
Et andet bud kunne være Florescu?
Senest rettet af Mathias 21. jul 2008, 12:17, rettet i alt 1 gang.
-
Altoriso
Re: Anfører
Califf kunne godt være et kommmende bud
Dog tror jeg ikke at man skifter i hvert fald i dette efterår
Husk på at det ikke kun er på banen at man skal være anfører,men også udenfor, hvor man skal være bindeled mellem ledelse og spillertrup
Synes også det vil være en for stor devaluering af både Frank og Claus
Mon ikke Claus tager den nu og her, og at Thyge tager over når Claus ikke er på banen
Et andet reservebud kunne være Christopher Poulsen
Dog tror jeg ikke at man skifter i hvert fald i dette efterår
Husk på at det ikke kun er på banen at man skal være anfører,men også udenfor, hvor man skal være bindeled mellem ledelse og spillertrup
Synes også det vil være en for stor devaluering af både Frank og Claus
Mon ikke Claus tager den nu og her, og at Thyge tager over når Claus ikke er på banen
Et andet reservebud kunne være Christopher Poulsen
-
BW - 665
Det fuldkommen oplagte valg ville jo være Mikkel Thygesen, da han i forvejen er 3. led i hierakiet når Madsen & Frank ikke spiller, så jeg er sikker på at som det ser ud ligenu så er det ham som tager bindet i deres fravær, og når de ikke længere kan bære det.
Skulle en anden spiller (f.eks. Califf, Florescu eller C. Poulsen) så overtage den "naturlige lederrolle" på/udenfor banen, så er det da klart at alternativer kan overvejes, men som det har set ud indtil nu så er Thygesen 3. valg, og det er jeg egentlig personligt ganske godt tilfreds med.
Skulle en anden spiller (f.eks. Califf, Florescu eller C. Poulsen) så overtage den "naturlige lederrolle" på/udenfor banen, så er det da klart at alternativer kan overvejes, men som det har set ud indtil nu så er Thygesen 3. valg, og det er jeg egentlig personligt ganske godt tilfreds med.
-
Peter Ross
Christopher var anfører i Stoholm, hvor Thyge startede ude, mens Thyge overtog anførerbindet i Billund, da han startede inde.
Hvem der kommer derefter er vist et åbent spørgsmål.
Peter Ross
Hvem der kommer derefter er vist et åbent spørgsmål.
Peter Ross
-
BW - 665
Peter Ross Skrev:
-------------------------------------------------------
> Christopher var anfører i Stoholm, hvor Thyge
> startede ude, mens Thyge overtog anførerbindet i
> Billund, da han startede inde.
>
> Hvem der kommer derefter er vist et åbent
> spørgsmål.
>
> Peter Ross
Okay, ja så hedder hierakiet vel Frank/Madsen - Thygesen - C. Poulsen - ???
Det burde vel også være nok, finder det yderst usandsynligt at vi skal helt ud på 5. led i kæden for at finde en anfører.
> Christopher var anfører i Stoholm, hvor Thyge
> startede ude, mens Thyge overtog anførerbindet i
> Billund, da han startede inde.
>
> Hvem der kommer derefter er vist et åbent
> spørgsmål.
>
> Peter Ross
Okay, ja så hedder hierakiet vel Frank/Madsen - Thygesen - C. Poulsen - ???
Det burde vel også være nok, finder det yderst usandsynligt at vi skal helt ud på 5. led i kæden for at finde en anfører.
-
Mathias
Det er i princippet det som er min pointe. Jeg syntes ikke at det er holdbart, at vi så ofte som det er tilfældet skal undvære holdets reelle anfører. Min holdning er, at en anfører er en spiller som spiller (stort set) alle kampe.
Jeg afviser bestemt ikke at Califf måske er for "grøn" i FCM regi til at påtage sig ansvaret, men hvorfor ikke så give Mikkel ansvaret officielt?
Jeg er da sikker på at hverken Frank eller Claus vil se dem som en devaluering af deres værdi - taget i betragtning af at de begge sjældent spiller (frank pga. skade)
Jeg afviser bestemt ikke at Califf måske er for "grøn" i FCM regi til at påtage sig ansvaret, men hvorfor ikke så give Mikkel ansvaret officielt?
Jeg er da sikker på at hverken Frank eller Claus vil se dem som en devaluering af deres værdi - taget i betragtning af at de begge sjældent spiller (frank pga. skade)
-
Jydepower
Jeg tror nu nok at Frank Kristensen ville blive noget skuffet og vraget hvis hans anførerbind blev taget fra ham. Han blev født i den sorte trøje og ville nok også gerne dø i den. Han har haft anfører bindet i et stykke tid og bare fordi han er skadet nu, så skal det ikke tages fra ham (set fra hans synspunkt). Jeg synes selv at Mikkel, eller Florescu skal have den. Den taler nok mest for Mikkel da han har været i klubben længere, og nok også har et bedre bånd til træneren. Men en outsider kunne vel både være Califf (evt. til vinter) ellers også Raska ?? (forudsagt at han bliver første målmand)
-
Dahl Nielsen
Raska bliver det ikke. De andre spillere forstår ikke meget af, hvad han siger, når han står og råber til dem. Han vil heller ikke som sådan kunne blive en ledertype uden for grønsværen.
Thyge kunne blive en mulighed på sigt, men uden for banen er han for useriøs, og anførerrollen er altså mindst lige så vigtig uden for banen som på banen. Desuden er han lidt for ofte lidt for negativ og nedladende til træning, og dét skal han i hvert fald have lagt fra sig, hvis han skal overtage anførerbindet.
Florescu kunne blive en mulighed, men så vil det primært kun være på banen og ikke udenfor.
Califf har potentialet til at blive anfører inden for den nærmeste fremtid, men som Claus Madsen også sagde for et par uger siden, vil Califf nok gerne lige falde til i truppen først, så han kommer nok ikke til at tiltræde som anfører lige med det samme.
I fald hverken Frank eller Claus skal bære anførerbindet i den kommende sæson, vil min personlige favorit være Christopher Poulsen. Han har den rette attitude og indstilling til både kampe og træning.
Thyge kunne blive en mulighed på sigt, men uden for banen er han for useriøs, og anførerrollen er altså mindst lige så vigtig uden for banen som på banen. Desuden er han lidt for ofte lidt for negativ og nedladende til træning, og dét skal han i hvert fald have lagt fra sig, hvis han skal overtage anførerbindet.
Florescu kunne blive en mulighed, men så vil det primært kun være på banen og ikke udenfor.
Califf har potentialet til at blive anfører inden for den nærmeste fremtid, men som Claus Madsen også sagde for et par uger siden, vil Califf nok gerne lige falde til i truppen først, så han kommer nok ikke til at tiltræde som anfører lige med det samme.
I fald hverken Frank eller Claus skal bære anførerbindet i den kommende sæson, vil min personlige favorit være Christopher Poulsen. Han har den rette attitude og indstilling til både kampe og træning.
-
Peter Ross
Re: Anfører - Thyge
Dahl Nielsen Skrev:
> Thyge kunne blive en mulighed på sigt, men uden
> for banen er han for useriøs, og anførerrollen er
> altså mindst lige så vigtig uden for banen som på
> banen. Desuden er han lidt for ofte lidt for
> negativ og nedladende til træning, og dét skal han
> i hvert fald have lagt fra sig, hvis han skal
> overtage anførerbindet.
Det var dog en interessant holdning. Kan vi få nogle eksempler, til at understøtte den udmelding?
Peter Ross
Det var dog en interessant holdning. Kan vi få nogle eksempler, til at understøtte den udmelding?
Peter Ross
-
Dahl Nielsen
Af gode grunde hverken må eller vil jeg give konkrete eksempler. Jeg oplever hændelser i truppen både til træninger, kampe og lignende, får diverse insider-viden osv. som langt, langt de fleste her inde ikke kommer i nærheden af. Det er konkluderet på baggrund af alt det.
Hvad jeg skrev, er min personlige vurdering. Du må hellere end gerne have en anden holdning ud fra dine indtryk.
Hvad jeg skrev, er min personlige vurdering. Du må hellere end gerne have en anden holdning ud fra dine indtryk.
-
Peter Ross
Jeez, det var dog en let udvej. Jeg oplever også Thyge til træning, og har aldrig haft et indtryk af ham som værende nedladende eller negativ. Havde han sådan en holdning, var han nok heller ikke trænernes foretrukne mand efter Frank og Madsen.
Thyge går forrest i mange af træningsøvelserne, så hvordan han kan være "negativ", forstår jeg simpelthen ikke. Og nedladende? Prøv www.google.dk og søg på humor.
Det kan da godt være, Thyge ofte er i byen, hvis det er noget af det, du prøver at hentyde til, men han er vist hverken bedre eller værre end mange af de andre i truppen.
Faktum er, at han er et samlende punkt i truppen, og umiddelbart virker meget vellidt (ellers skjuler spillerne det godt!).
Peter Ross
Thyge går forrest i mange af træningsøvelserne, så hvordan han kan være "negativ", forstår jeg simpelthen ikke. Og nedladende? Prøv www.google.dk og søg på humor.
Det kan da godt være, Thyge ofte er i byen, hvis det er noget af det, du prøver at hentyde til, men han er vist hverken bedre eller værre end mange af de andre i truppen.
Faktum er, at han er et samlende punkt i truppen, og umiddelbart virker meget vellidt (ellers skjuler spillerne det godt!).
Peter Ross
-
Bhomaszz
Dahl Nielsen Skrev:
> Af gode grunde hverken må eller vil jeg give
> konkrete eksempler. Jeg oplever hændelser i
> truppen både til træninger, kampe og lignende, får
> diverse insider-viden osv. som langt, langt de
> fleste her inde ikke kommer i nærheden af. Det er
> konkluderet på baggrund af alt det.
Nå... Hva skal vi bruge det til, når du ikke engang vil komme med en forklaring. Det svarer jo til diverse useriøse rygter som folk ikke plejer at være glade for.
> Af gode grunde hverken må eller vil jeg give
> konkrete eksempler. Jeg oplever hændelser i
> truppen både til træninger, kampe og lignende, får
> diverse insider-viden osv. som langt, langt de
> fleste her inde ikke kommer i nærheden af. Det er
> konkluderet på baggrund af alt det.
Nå... Hva skal vi bruge det til, når du ikke engang vil komme med en forklaring. Det svarer jo til diverse useriøse rygter som folk ikke plejer at være glade for.
-
Arff
Dahl Nielsen Skrev:
Vil du prøve at uddybe begrebet "useriøs"?
Vil du ikke også lige prøve at forklare, hvordan han er nedladende?
- Derudover har jeg, ligesom Peter aldrig oplevet ham for negativ og nedladende til nogen træninger (i hvertfald ikke på andre end sig selv) - jeg har set ham hvor han har været træt af at tabe, men det er alle vel, ellers er der da ingen grund til at gå op i noget.
Vil du prøve at uddybe begrebet "useriøs"?
Vil du ikke også lige prøve at forklare, hvordan han er nedladende?
- Derudover har jeg, ligesom Peter aldrig oplevet ham for negativ og nedladende til nogen træninger (i hvertfald ikke på andre end sig selv) - jeg har set ham hvor han har været træt af at tabe, men det er alle vel, ellers er der da ingen grund til at gå op i noget.
-
BW - 665
Re: Anfører - FCM melder ud
http://www.bold.dk/nyt/?vis=86570
Tjaa, det er vel som man kunne have forventet. Og mon ikke Thygesen kommer til at bære det bind en hel del i efteråret, hvilket i øvrigt passer mig glimrende - han virker som en rigtig indpisker på banen.
Tjaa, det er vel som man kunne have forventet. Og mon ikke Thygesen kommer til at bære det bind en hel del i efteråret, hvilket i øvrigt passer mig glimrende - han virker som en rigtig indpisker på banen.
-
Hausser
Re: Anfører - FCM melder ud
Jeg syntes heller ikke der er nogen grund til at ændre i anfører-hierarkiet så længe det fungerer, man kan jo bare se på AGF hvilken uro noget sådant kan skabe.
Syntes dog at Thyge, Florescu og Califf er mene oplagte anførertyper end både Frank og Madsen er det, primært pga deres fighter og lederattituder, men også fordi de alle tre vil få en del mere spilletid i foråret end Frank og Madsen.
Madsen og Frank har nok nogle sociale egenskaber udenfor banen, som gør dem egnede til anførerrollen, men på banen foretrækker jeg klart krigeren fremfor pædagogen.
I øvrigt må det siges at være et positivt problem mht hvem der skal være anfører. For blot ét år siden var det rigtigt svært at pege på naturligvis anførere i truppen, men her et¨år siden, har vi vel 5-6 egnede kandidater..
Syntes dog at Thyge, Florescu og Califf er mene oplagte anførertyper end både Frank og Madsen er det, primært pga deres fighter og lederattituder, men også fordi de alle tre vil få en del mere spilletid i foråret end Frank og Madsen.
Madsen og Frank har nok nogle sociale egenskaber udenfor banen, som gør dem egnede til anførerrollen, men på banen foretrækker jeg klart krigeren fremfor pædagogen.
I øvrigt må det siges at være et positivt problem mht hvem der skal være anfører. For blot ét år siden var det rigtigt svært at pege på naturligvis anførere i truppen, men her et¨år siden, har vi vel 5-6 egnede kandidater..