Start-11

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Kent

Start-11

Indlæg af Kent »

Der er nu 2 træningskampe tilbage inden det går løs med først UEFA og derefter SAS-liga. Vi spiller den næstsidste træningskamp i dag, mod et tysk 3. div hold. Normalt bruger man den sidste træningskamp til at teste start-11, så ud fra dagens trup er det muligt at gætte på hvordan de nye trænere ser start-11:

http://fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedID=29 ... laes_nyhed

Målmænd: I dag er Jonas Lössl og Martin Raska udtaget. Det indikerer for mig, at man regner med at Heinze skal spille næste kamp, og dermed er førstevalg.

Forsvar: I dag er Kristian Ipsa, Jesper Juelsgård, Filip Marcic og Danny Califf udtaget. Det efterlader en startkæde, der hedder Chr. Poulsen, Reid og Kolja. Kolja er nok på vej væk, men eftersom Filip har været skadet, tror jeg man måske vælger at holde lidt længere på Kolja (et par uger), indtil Filip er i form. Sidste mand i forsvaret er nok Califf, der udelukkende spiller i dag, for at komme i form. Hvorvidt han ryger direkte i start-11 afhænger nok af, hvornår Troest ryger, samt hvor god form Califf er i.

Midtbane: Mest bemærkelsesværdigt er det, at PFO er udtaget i dag. Det tyder på, at Danny og Borring er udset til at være fløje. Ellers kan det ikke overraske at Salami og Geo er de centrale.

Angreb: Med udtagelsen af Baba og Ken til dagens kamp, tror jeg Kim C og Thyge er udset som startere.

Det giver alt i alt en start-11:

Heinze
Kolja - Reid - Califf - Chr. Poulsen
Danny - Salami - Geo - Borring
Thyge - Kim C
Senest rettet af Kent 11. jul 2008, 20:41, rettet i alt 1 gang.

Knudsen

Re: Start-11

Indlæg af Knudsen »

Jeg tror, at din start-11 er meget tæt på at være den, vi bruger mod Bangor og AaB. Dog har jeg en idé om, at Fagerberg rangerer noget højere end Kim C. Man skal selvfølgelig ikke dømme en spiller på prisen, men når vi betalte 10 mio. for Fagerberg og 0 for Kim C, så tror jeg, Fagerberg får lang snor. Han viste også gode takter til sidst i foråret.

Jeg vil da lige smide mit bud på en optimal start-11 set over hele efteråret. Det vil sige, at Franks skade ikke spiller ind i overvejelserne, og desuden regner jeg Troest og Kolja for solgte. Jeg satser på, at det bliver de sidste mænd i svingdøren, og at vi derfor beholder Chr. Poulsen (en venstreback som ham hænger ikke lige på træerne, svær at erstatte).

Heinze
Marcic, Reid, Califf, Poulsen
Madsen, Florescu, Thyge, Borring
Fagerberg, Frank

Og så virker bænken i øvrigt stærk med spillere som Raska, Ipsa, Klimpl, Jessen, Salami (han er i øvrigt også berettiget til masser af kampe i start-11), Danny Olsen (samme med ham) og Kim C.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Man må ihvertfald sige at kampen om startpositionerne er hårdere end nogensinde og specielt i angrebet, højre midt og målmandsposten vil der ikke være lang snor til de faste startere. Som jeg ser det, så har vi p.t ca. 20 spillere som kan glide direkte ind i start-11eren uden at svække holdet synderligt og det er altså en helt utrolig styrke.

Tror i øvrigt også dit hold holder meget godt, selv om jeg forventer at Marcic snart overtager fra Kolja, som jeg ikke forventer er her mere i efteråret. Måske er kampen mod Cottbus også en mulighed for Kolja til at spille en ekstra-farvorabel hjem i det tyske, det kunne man ihvertfald håbe for ham, vil tro de klubber som er interesserede alle er til stede med scouts.

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Knudsen Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg tror, at din start-11 er meget tæt på at være
> den, vi bruger mod Bangor og AaB. Dog har jeg en
> idé om, at Fagerberg rangerer noget højere end Kim
> C. Man skal selvfølgelig ikke dømme en spiller på
> prisen, men når vi betalte 10 mio. for Fagerberg
> og 0 for Kim C, så tror jeg, Fagerberg får lang
> snor. Han viste også gode takter til sidst i
> foråret.
>
> Jeg vil da lige smide mit bud på en optimal
> start-11 set over hele efteråret. Det vil sige, at
> Franks skade ikke spiller ind i overvejelserne, og
> desuden regner jeg Troest og Kolja for solgte. Jeg
> satser på, at det bliver de sidste mænd i
> svingdøren, og at vi derfor beholder Chr. Poulsen
> (en venstreback som ham hænger ikke lige på
> træerne, svær at erstatte).
>
> Heinze
> Marcic, Reid, Califf, Poulsen
> Madsen, Florescu, Thyge, Borring
> Fagerberg, Frank
>
> Og så virker bænken i øvrigt stærk med spillere
> som Raska, Ipsa, Klimpl, Jessen, Salami (han er i
> øvrigt også berettiget til masser af kampe i
> start-11), Danny Olsen (samme med ham) og Kim C.

Der er en del problemer med din start-11'er er jeg bange for...

For det første er Frank ude et par måneder endnu og kan derfor ikke indgå.
For det andet, så spiller vi slet ikke med 2 på toppen, derimod med Thygesen som hængende angriber/offensiv midt bag én angriber.
For det tredje, så synes jeg det er helt hen i vejret ikke at inkludere Salami i vores start 11'er, der er blevet alpha omega for vores presspil, ligesom femi var det.

Rooney

Indlæg af Rooney »

Tror nu mere det er fordi Kolja har spillet de andre træningskampe at han får en lille pause idag, og ikke fordi han er ved at blive solgt.

Arff

Indlæg af Arff »

BW - 665 Skrev:
> For det andet, så spiller vi slet ikke med 2 på
> toppen, derimod med Thygesen som hængende
> angriber/offensiv midt bag én angriber.

De gange hvor Ken var bedst i sidste sæson, var hvor vi spillede med to rigtige angribere, og derfor tror jeg at vi spiller med to angribere når vi bruger Ken Fagerberg - de gange vi spillede med Thyge på den offensive, og Ken alene, blev han overhovedet ikke farlig, så hvis vi kun skal spille med én angriber, tror jeg at det er Kim Christensen som er udset til at spille.

> For det tredje, så synes jeg det er helt hen i
> vejret ikke at inkludere Salami i vores start
> 11'er, der er blevet alpha omega for vores
> presspil, ligesom Femi var det.

Her er jeg helt enig med dig, hvis vi spiller 4-4-2, så bliver de to centrale Salami, og så må Thyge og Florescu slåsse om den sidste plads, ved siden af Salami.

Hekler

Indlæg af Hekler »

BW - 665 Skrev:
Jeg kan kun være enig.

Der er ikke nogen tvivl om at den centrale midtbane hedder Florescu - Salami! Alle der har andre konstalationer, må have en solid argumentation med i sit indlæg efte min mening.

Hekler

Indlæg af Hekler »

I 4-4-2 er Thyge angriber eller også er han ikkke med.

Når vi spiller 4-4-(1)-1 med (Thyge) i den fri rolle så synes jeg vi får en masse arbejde ud af ham, men jeg savner nogle folk i feltet.

I 4-3-3 vil han ligge i en knap så fri rolle men midt i arbejdsfeltet så vi får noget arbejde ud af ham. Til gengæld ligger kanterne længere fremme.

Forskellen mellem de to formationer sådan som vi spiller dem er sådan set kun, om det er Thyge eller kanterne der kommer i den fremskudte possition.

For mig at se der de sikre sådan ud:

?
Kolja - Califf - Ried - C. Poulsen
? - Salami - Florescu - Borring
Thyge
?

Eller:

?
Kolja - Califf - Ried - C. Poulsen
Florescu -Salami - Thyge
? - ? - Borring

Jeg er lidt i tvivl om, hvor lanmg indspilsperiode Borring har, og jeg har ikke set ham spille, så, så sikker er han heller ikke...

mrjelle

Indlæg af mrjelle »

Hvor er Klimpl egentlig i alt dette? Han var da heller ikke med i træningskampen imod Vejle var/er han skadet?

Kent

Indlæg af Kent »

mrjelle Skrev:
> Hvor er Klimpl egentlig i alt dette? Han var da
> heller ikke med i træningskampen imod Vejle var/er
> han skadet?

Han havde fået fri...
Klimpl og PFO havde fået en uges ferie i sidste uge, hvilket for mig indikerer at det ikke ligefrem er dem, man satser på. Dog kan der naturligvis ligge nogle private forhold bag, men ellers giver det ikke rigtig mening at give folk en uges ekstra ferie kort før sæsonstart, når de ellers har haft ferie ligesom alle andre.

Chap

RW Erfurt - FCM

Indlæg af Chap »

Ifølge http://livescore.com/ fører vi 1-2 ved pausen :P

Mikael Madsen

Re: RW Erfurt - FCM

Indlæg af Mikael Madsen »

Hvis man er stærk i det tyske er det også muligt at følge med på RW Erfurts forum: http://board.rwe-community.de/showthrea ... 970&page=3

jakobV

Indlæg af jakobV »

Nogen der ved hvem der har scoret?

BW - 665

Re: Start-11 OT

Indlæg af BW - 665 »

Hekler Skrev:
> Jeg kan kun være enig.
>
> Der er ikke nogen tvivl om at den centrale
> midtbane hedder Florescu - Salami! Alle der har
> andre konstalationer, må have en solid
> argumentation med i sit indlæg efte min mening.

Apropos det Hekler, det er min opfattelse at du har overværet en pæn del træningssessioner siden Femi blev solgt - efter din opfattelse, hvad bliver så vores alternative på midtbanen hvis eksempelvis enten Florescu eller Salami må sidde ude med karantæne og/eller skader? Flinta? Madsen? Thygesen tilbage på midtbanen?

Arff

Indlæg af Arff »

jakobV Skrev:
> Nogen der ved hvem der har scoret?

Det står der ikke noget om inde på RW Erfurts debat forum om, så jeg tror ikke der er nogle som ved noget :)

Besvar