Useriøse FCK?

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Ravnen

Useriøse FCK?

Indlæg af Ravnen »

Tjek: http://spn.dk/fodbold/superliga/fck/article1379629.ece

Citat: "Michael Gravgaard og FC Nantes via agenter var kommet frem til en aftale, der skulle løbe de kommende to-tre sæsoner, men da alt synes klart, kom en meddelelse om, at FC København fordoblede den først angivede pris på forsvarsspilleren.
Fordoblingen gjorde, at en ellers varm stemning blev vendt til en iskold"

De ender da med at blive stemplet som useriøse i fodboldverdenen, ikke nok med at de holder på en spiller som gerne vil videre, men også det her trick med pludselig at fordoble prisen. Det brænder broer, og giver FCK et dårlig image.
Senest rettet af Ravnen 7. jul 2008, 18:25, rettet i alt 1 gang.

j3pq3

Re: Useriøse FCK?

Indlæg af j3pq3 »

ja, men man kan vel kun trække på smilebåndet herovre fra jylland af. snart bliver fcm jo den klub der er mest kendt for talentudviklingen, og måske førsteprioritet hos de udenlandske klubber, når man kigger på spillere.

men da jeg læste den artikel blev jeg godt nok også lidt chokeret, men så vidt jeg kunne læse, så var det vel kun agenterne der var blevet enige. jeg er ikke sikker på fck havde været med i disse forhandlinger? måske de (agenterne) bare gik ud fra værdien på gravgaard, da det vil give mere mening?

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Ja det kan være det hænger sådan sammen. Ikke desto mindre minder det om tidligere historier hvor FCK har afvist spillersalg. Så det ligner en rød tråd.

Arff

Indlæg af Arff »

j3pq3 Skrev:
-------------------------------------------------------
> ja, men man kan vel kun trække på smilebåndet
> herovre fra jylland af. snart bliver fcm jo den
> klub der er mest kendt for talentudviklingen, og
> måske førsteprioritet hos de udenlandske klubber,
> når man kigger på spillere.

Det kan der jo så både være fordele og ulemper ved.

En af fordelene ville være at flere unge talenter gerne ville til FCM, og endviderer at klubben ville få endnu flere penge, og derfor også kunne tiltrække nogle endnu størrer profiler, og derved få et endnu stærkerer mandskab.

Ulemperne vil klart være at det ville være stortset umuligt at opbygge en stamme af spillere, som ville være der hele tiden.

> men da jeg læste den artikel blev jeg godt nok
> også lidt chokeret, men så vidt jeg kunne læse, så
> var det vel kun agenterne der var blevet enige.
> jeg er ikke sikker på fck havde været med i disse
> forhandlinger? måske de (agenterne) bare gik ud
> fra værdien på gravgaard, da det vil give mere
> mening?

Jeg vil da mene, at det ligenetop godt kunne ligne FCK at gøre sådan.

j3pq3

Indlæg af j3pq3 »

Arff Skrev:
>
> Det kan der jo så både være fordele og ulemper
> ved.
>
> En af fordelene ville være at flere unge talenter
> gerne ville til FCM, og endviderer at klubben
> ville få endnu flere penge, og derfor også kunne
> tiltrække nogle endnu størrer profiler, og derved
> få et endnu stærkerer mandskab.
>
> Ulemperne vil klart være at det ville være
> stortset umuligt at opbygge en stamme af spillere,
> som ville være der hele tiden.

jamen det er jo netop sådan det foregår i disse tider. lige så snart fcm får en fast pengekilde, kunne jeg også fristes til at tro på at fcm ikke længere vil være kendt for at være en mellemstation til udlandet.

det jeg mente med det var mere at når så de udenlandske klubber skal lede efter profiler eller stortalenter, så vil de i første omgang tage en tur til heden for at spejde, og så dernæst prøve lykken ved en af de andre klubber, hvis det ikke var noget der interesserede dem.

j3pq3

Re: Måske ikke så Useriøse alligevel

Indlæg af j3pq3 »

http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.p ... ml?forside

det lyder som om fck vidste hvilken måde de skulle spille deres hånd på. "et tilbud som de ikke kunne sige nej til" må alt andet lige være noget af et bud.

så er spørgsmålet hvor de nu vil kigge efter en spiller til at dække det hul.

Colt Sivas

Indlæg af Colt Sivas »

j3pq3 Skrev:
> http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.php/id-12829
> 755.html?forside
>
> det lyder som om fck vidste hvilken måde de skulle
> spille deres hånd på. "et tilbud som de ikke kunne
> sige nej til" må alt andet lige være noget af et
> bud.
>
> så er spørgsmålet hvor de nu vil kigge efter en
> spiller til at dække det hul.

29 mil. skulle prisen ligge på.

http://spn.dk/fodbold/superliga/fck/article1385566.ece

bonusbent

Indlæg af bonusbent »

Gravgaards alder og skadesfrekvens gennem den seneste sæson taget i betragtning er et beløb på over 20 millioner kroner i mine øjne et fornuftigt beløb. Han bliver jo heller ikke hurtigere med alderen. Spørgsmålet er bare, om man i FCK kan finde en passende afløser. Jeg har svært ved at se, hvem det skulle være.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Måske de får lokket Kristian Bak til hovedstaden - hvem ved

Ellers kan de vel finde en tjekke igennem deres tjekkiske kontakter

Amtrup

Indlæg af Amtrup »

Altoriso Skrev:
> Måske de får lokket Kristian Bak til hovedstaden -
> hvem ved
>
> Ellers kan de vel finde en tjekke igennem deres
> tjekkiske kontakter

Tror godt nok ikke Kristian Bak skifter til FCK. Hvorfor skulle han dog det? Han var fast mand i Heerenveen (og endda anfører nogle enkelte kampe) indtil hans skade. Og han skulle eftersigende være en vigtig spiller for Heerenveen i den kommende sæson.

Men FCK får nok snart fundet nogle forstærkninger. Grunden til at det tager så lang tid, er fordi de leder efter kvalitetsspillere.

Cee-Jay

Indlæg af Cee-Jay »

De kædes sammen med Bjärsmyr fra IFK Göteborg... Men Bo Svensson er nok heller ikke et dårligt bud på en afløser...

Mener det ser skidt ud for FCK... Den tidligere så gode "rygrad" Allbäck - Linderoth - Gravgaard er væk, og det bliver spændende om de kan erstattes i denne sæson... Tror det bliver en virkelig tæt sæson....

Amtrup

Indlæg af Amtrup »

Cee-Jay Skrev:
> De kædes sammen med Bjärsmyr fra IFK Göteborg...
> Men Bo Svensson er nok heller ikke et dårligt bud
> på en afløser...

De kædes også sammen med Anders Svensson fra Elfsborg. De har tilsyneladende budt 8-12 millioner for en svensk landsholdsspiller og Elfsborgs vigtigste spiller. Det er jo et direkte latterligt beløb. Set i lyset af, hvad de selv har krævet for deres egne profiler. Det ville give bedre mening, hvis hans kontrakt snart udløb. Ellers er beløbet da fuldstændig latterligt.

http://www.bold.dk/nyt/?vis=86039

> Mener det ser skidt ud for FCK... Den tidligere så
> gode "rygrad" Allbäck - Linderoth - Gravgaard er
> væk, og det bliver spændende om de kan erstattes i
> denne sæson... Tror det bliver en virkelig tæt
> sæson....

Enig. Men nu skal du ikke glemme Hangeland. Efter min mening var han meget vigtigere end Gravgaard. Og deres forsvar sejlede da også rundt i foråret (efter FCK standarder).

Cee-Jay

Indlæg af Cee-Jay »

Anders Svensson er ikke for at afløse Gravgaard, men Linderoth da Würtz ikke har løftet opgaven/ikke fået tillid nok...

Gravgaard var desuden skadet store dele af foråret, og var ikke altid 100 % klar, når han spillede... Samtidig kan de vel kun være skuffet over Ulrik Laursen...

Amtrup

Indlæg af Amtrup »

Cee-Jay Skrev:
> Anders Svensson er ikke for at afløse Gravgaard,
> men Linderoth da Würtz ikke har løftet
> opgaven/ikke fået tillid nok...

Jep, ved godt han er central midtbane. Det var bare for at gøre opmærksom på, hvem de ellers var ude efter.

> Gravgaard var desuden skadet store dele af
> foråret, og var ikke altid 100 % klar, når han
> spillede... Samtidig kan de vel kun være skuffet
> over Ulrik Laursen...

Ja, Gravgaard har stort set ikke været på toppen i hele sidste sæson efter min mening. Han fik en stor nedtur efter landskampen mod Sverige sidste sommer og derefter mange skader. Men mener stadig, at Hangeland er bedre. Og Ulrik Laursen har skuffet indtil nu.

Besvar