Faktisk giver FM et ret hvis ikke meget godt billede på, hvor god den givne spiller er i virkeligheden, og man kan finde en del oplysninger om selve spilleren, som faktisk er korrekte. jeg ved godt, at det ikke er den virkelige verden, men alle informationerne deri, stammer rent faktisk derfra, så at sige, at det er det værste lort, synes jeg lige et at stramme den.
Én ting er, at man ikke selv kan lide at bruge FM som hjælpemiddel eller andet, men derfor behøves man da ikke at starte en diskussion hver gang eller klandre andre personer for det, men i stedet svare på det,han egentligt har skrevet i sit indlæg..
Casper Søe Skrev:
-------------------------------------------------------
> Alt du kan bruge FM til er at se alder højde og
> vægt!
>
> Resten kan være sandt, men det kan så sandelig
> også være falskt!
Det handler ikke en skid om sandhed, det handler om, at den fan som de har fået til at lave det betydelige benarbejde der kræves, og som har fået en tidlig kopi af spillet for sit arbejde, har haft den mening om den bestemte spiller.
Hvilke kvalifikationer den pågældende har haft fra tilfælde til tilfælde er rent tilfælde.
Jeg garantere, jeg ikke er den eneste her på graven, der indtil flere gange er blevet kontaktet om sådanne tjanser?
Derfor giver det da et meget godt billede på, hvor god den enkelte er. du kan jo ikke sammenligne tal med virkeligheden, men de kan give et nogenlunde realistisk praj, og det er såmænd det eneste vi bruger det til, Hekler, og det er vel i orden, håber jeg..
Men ja, selvfølgelig er der forskel på, om det er et talent i Premier League, hvor en egentlig "scout" har set ham spille, eller en spiller fra serie 2 (alt respekt for serie 2), som en eller anden tilfældig, evt. halvfuld, har skullet bedømme ..
Men at kalde det totalt ubrugeligt synes jeg ikke man kan.
Trods alt har de det største scouting netværk i verden.
Ja, og samtlige spillervurderinger i spillet er hamrende subjektive. Jeg kunne snildt melde mig som updater om FCM, og så give Dennis Flinta 20 i 5-6 kategorier, selvom det ville være utroværdigt.
Det er jo ikke rigtigt Peter, jeg har aldrig set en spiller i superligaen som er blevet gjort til superstar på den måde. Jeg synes egentlig de rammer meget godt.
Gider ikke en diskussion om nørdespil nr. 1, men jeg fastholder at hvert hold er vurderet af en subjektiv researcher, der kan påvirke i positiv/negativ grad. Jeg har set eksempler i begge retninger, da jeg selv spillede spillet, men om der er ryddet ud i tilfældene, skal jeg ikke kunne sige.
Jeg tror at grunden til vi leder efter endnu en midterforsvar, er fordi at vi sælger Troest, og skal have en erstatning for ham.
Så vi stadig har 5 spillere, som kan gå ind og spille pladsen, uden problemer.
Så ud med Simon Kjær, som blev erstattet af Califf, og ud med Troest, som bliver erstattet af Kristian Ipsa (?).
Hvis vi henter Ipsa, tror jeg han vil være første reserve, og så Klimpl som 2. reserve, og Ib som reserve, for reserverne.
Hekler Skrev:
> Casper Søe Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Alt du kan bruge FM til er at se alder højde og
> > vægt!
> >
> > Resten kan være sandt, men det kan så sandelig
> > også være falskt!
>
> Det handler ikke en skid om sandhed, det handler
> om, at den fan som de har fået til at lave det
> betydelige benarbejde der kræves, og som har fået
> en tidlig kopi af spillet for sit arbejde, har
> haft den mening om den bestemte spiller.
> Hvilke kvalifikationer den pågældende har haft fra
> tilfælde til tilfælde er rent tilfælde.
>
> Jeg garantere, jeg ikke er den eneste her på
> graven, der indtil flere gange er blevet kontaktet
> om sådanne tjanser?
Det er også derfor jeg siger, at det eneste du kan bruge det til, er til alder, højde og vægt, da de er de eneste faktuelle oplysninger. Resten kommer and på personen, som bedømmer den enkelte spiller. Derfor kan den ikke burges til andet.
Tiesto Skrev:
> Selv Chelsea har indrømmet at bruge FM..
>
Hvis du ikke ved det så kan jeg fortælle dig den historie naturligvis var en and. Der var nogen der ville se hvor meget pis man kunne få journalister til at tro på...
Bare lige for at vende tilbage til det OPRINDELIGE emne, så kan jeg se på FC Energie Cottbuss' hjemmeside at den herre Ipsa faktisk er en meget spændende spiller der er u21 kaptajn.... Han lyder faktisk til at være rigtig interessant....http://www.fcenergie.de/news/news.php?ID=3164
I øvriggt også ret morsomt at det åbenbart gik pænt stærkt med hans prøveophold os FCM. Han blev åbenbart hevet ud af spillebussen http://www.fcenergie.de/news/home.php det er nyhed nr. 3 på listen...
Jeg tror grunden til vi tester Ipsa er fordi vi skiller os af med en af marginalspillerne i forsvaret, nemlig Klimpl.
Klimpl er utvivlsomt en dyr herre for os og da det virker til man har mistet troen på ham, så ville det være logisk at satse på en ny spiller, sende Klimpl videre og så benytte Klimpls løn til at aflønne ham. Resultatet burde være godt for os.
Anfører for Kroatiens u/21 landshold må siges at være en være en fornem titel og Ipsa har da bestemt et solidt C.V. At han ikke har spillet så meget for Cottbus, syntes jeg ikke man skal ligge for meget i, der er efterhånden et stort antal marginalspillere i de bedste ligaer som er blevet stjerner i suppen. Bare i dette transfervindue er der jo også kommet et væld af marginalspillere til suppen fra større ligaer (Bøgelund og Beauchamp AaB, Jönsson BIF, Timmi Johansen og Runström OB, Thorvaldsson Efb, Rafael AGF, Bernier FCN). Hvis han havde spillet meget ville han jo næppe heller være til salg.
Jeg tror desuden heller ikke Ipsa vil være vildt dyr for FCM. Cottbus hentede ham for omkring 3,75 millioner (500k Euro) og han har jo ikke spillet alverden for dem så prisen kan ikke være steget alverden siden hen. Desuden er Cottbus heller ikke en klub som vælter sig i penge, Dennis Sørensen var angiveligt deres største køb nogensinde og han kostede "blot" 8-10 millioner kr., så mon ikke vi kunne købe Ipsa for en 2-4 millioner kr?
Er der nogen der kan finde noget information omkring om han skulle være en spillede forsvarer eller om han også blot er en tonsertype? Nu ved jeg godt jeg begår en dødssynd, men kan Ipsas stats i FM ikke indikere noget i den retning?