Den røde tråd i FCMs indkøbs/salgspolitik!!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Giuseppe Signori

Den røde tråd i FCMs indkøbs/salgspolitik!!

Indlæg af Giuseppe Signori »

Ved ikke om det kun er mig! Meen kan altså ikke se den klare røde tråd i FCMs indkøs-/salgspoltik!! Er da personligt glad for købet af Borring! _ uden tvivl at han er god og en profil uden lige! Men hvis vi har givet de ca. 20 mio. kr. for ham som der snakkes om! - Jamen så ville jeg da hellere ha beholdt Simon Poulsen!! - Mener at han bare ville blive bedre og bedre.. og mener ikke modsat andre at han ikke kunne ydligere udvikle sig i superligaen.. synes desvære tit man ser og høre, at hvis en spiller, spiller en god hel- eller halvsæson. Jamen så er han for god til superligaen og skal sælges med det sammen!! Tror personligt godt at mange af de udlandshungrende ville ha godt af at blive lidt længere i superligaen!! Nå men tilbage til FCMs indkøbspolitik...Da vi købte dyre profiler.. som fx. Bo Hansen, Thomas Frandsen og Michael Hansen.. fik vi røde tal... og der blev hurtigt saddlet om fra bestyrelsens side, at nu skulle vi købe unge talenter og udvikle dem - altså ligesom med Simon Poulsen... Det er sådan set også fint nok... Men nu da vi har succe med det, og vi har tjent nogle penge på det.. køber man fluks en dyr spiller for pengene - Kan ikke umiddelbart se logikken og synes dermed at FCM ikke har en klar indkøbs-/salgspolitik... hvad mener I... Mener I at det er en god investering..??? mener jo umiddelbart ikke at vi kan tjener ret meget mere på et salg end vi har givet for ham!! hvis altså pressens oplysninger passer - og kunne vi ikke ha beholdt Simon P istedet så´!
Senest rettet af Giuseppe Signori 25. jun 2008, 23:52, rettet i alt 1 gang.

Claus (BW#1145)

Re: Den røde tråd i FCMs indkøbs/salgspolitik!!

Indlæg af Claus (BW#1145) »

Dit indlæg er desværre alt for svært at overskue. Kan du ikke begrænse din brug af ..... og !!! samt dele det lidt op i afsnit?
Jeg har tygget mig igennem det, og vil lige give mit besyv med.
Selvfølgelig skal vi kunne tillade os at købe en god spiller til 20 mio. Vi sælger trods alt også nogle andre gode spillere for lidt mere end de 20 mio.
Hvis vi ikke sælger vores stjernefrø, vil vi netop ikke kunne tiltrække nye, da drømmen om udlandet er deres store drivkraft.
FCMs indkøbspolitik er da helt klar, køb billigt og sælg dyrt. Køb dyrt til stampladserne, sælg dem rigtig dyrt, hvis der kommer bud på dem.

Claus.

MadsBS

Indlæg af MadsBS »

1. Nu er det jo ikke altid op til klubben, om vi vil sælge en spiller. Simon Poulsen ville gerne videre, og det er ikke klubbens fejl.
2. Du nævner, at der er mange, der bare bliver skudt afsted til udlandet for tidligt. Jeg vil blot gentage: Det er ikke altid op til klubben, men den enkelte spiller!
3. Det er en klar positiv udvikling, at vi nu har råd til at satse på talenter, samtidig med, vi kan lave et Jonas-køb. Du kan slet ikke sammenligne den økonomi vi havde ved Michael Hansen, Thomas og Bo. Der er en helt anden økonomi i klubben idag, og det er lækkert vi kan lave sådan et køb. Som Ørgaard siger, kan det ikke afvises, at nogle af pengene fra Kjær og Femi salget, er gået til dette Jonas køb.
4. Sidst men ikke mindst, siger du, at vi ikke ville kunne få meget mere for Jonas, end vi har givet for ham. Mener du seriøst det er meningen, man altid skal købe spillere, bruge dem, og sælge videre dyrere? Eller har jeg misforsået noget? Jeg ville være ganske tilfreds, med at få det samme for Borring, som vi har givet- hvis han skal sælges igen- vi har trods alt haft glæde af ham, i hans tid i Midtjylland, så hvorfor brokke sig over, vi ikke får det samme tilbage?

Jeg vil med det samme sige, at jeg kan ha´ taget fejl, af nogle af dine udtagelser:-)

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Puha, noget af en mundfuld at hugge sig igennem, men i stedet for at svare direkte på dit indlæg vil jeg i stedet hjælpe dig ved at dele FCMs indkøbsstrategi (som jeg ser den) med dig.

1: Henter vi spillere fra andre danske klubber, så hedder reglen at de enten skal være blandt de 3 bedst på positionen i ligaen, eller vurderes at have potentiale til at kunne blive det.

2: Vi henter som udgangspunkt IKKE gamle danskere hjem fra udlandet, så de kan komme på aftægt i den hjemlige liga (Grønkjær, Bigaard, Helveg osv.) I det hele taget hører det til en yderst jældenhed at vi henter aldrende spillere til klubben.

3: Henter vi spillere fra udlandet, hentes de som hovedregel i Østeuropa, hvor vi har gode kontakter, specielt med den Makedonske mesterklub samt tjekkiske Banik Ostrava, som vi lader til at have fået skabt gode kontakter til. Østeuropa er hvor Ørgaard kigger mest, dels pga. hans tilsyneladende gode kontakter og kendskab til markedet og klubberne, og dels pga. at det er et forholdsvist "upopulært" markede, hvor udbudet stadig kan matche efterspørgslen, og hvor vi kan konkurrere.

4: Vores øvrige transfers suppleres med "køb" af akademispillere, som dels er unge afrikanere fra vores samarbejdsklub FC Edebei i Nigeria, de bedste talenter fra de mange midtjyske samarbejdsklubber samt den årlige håndfuld headhuntede unge talenter fra boldklubber rundt omkring i landet.

5: Undtagelser forekommer naturligvis - som i enhver anden klub. Der kunne nævnes flere, f.eks. Thomas Røll, Kim Christensen og Danny Califf. Med et transfermarkede som det vi har i disse dage, må man nogen gange gøre undtagelser for at blive dækket ind.

Besvar