Borring til FCM - Officielt

Om FC Midtjylland og Black Wolves
BW - 665

Borring til FCM - Officielt

Indlæg af BW - 665 »

Synes lige vi skulle have en frisk tråd nu handelen er blevet officiel:

http://www.bold.dk/nyt/?vis=85413

Håber sandelig han er pengene værd! Personligt er jeg meget spændt på at se ham i FCM trøjen og tror han kan udvikle sig meget under vores trænerteam.
Senest rettet af BW - 665 1. jul 2008, 12:05, rettet i alt 1 gang.

mancitydk

Re: Borring til FCM - Officielt

Indlæg af mancitydk »

http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_fodb ... 024230.ece

pris: 19 mio. kr vurderes det... hold da op, men altid en ting at Kim kom gratis. sætter man så handelen ud på to bliver det "kun" knap 10 mio. pr mand :)

ej ved godt man ikke kan stille det sådan op, men synes det er superfedt at vi kan købe direkte konkurrenters bedste spillere fordi vi nu har råd til det :)
---- og mon ikke Jonas også har set at der er grobund for et godt udlandseventyr om et par år??? så vi får hevet skillingerne hjem igen?

Tænk over at når vores overligger er hævet det ene sted bliver vi også nødt til at hæve den det andet sted så den ikke bliver skæv....går strålende tider i møde :)

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

http://www.bold.dk/nyt/?vis=85418

Tror jeg han har meget ret i, og jeg tror heller ikke vi har set det bedste fra ham endnu!

Forventer mig som sagt meget af knægten, han har vist prøver på sine kvaliteter i OB, og mon ikke de kommer til deres fulde ret i et spilkoncept som vores - venter i spænding!

damp

Indlæg af damp »

Jeg syntes det er sindsygt mange penge for en spiller som Borring.
Hans bundniveu er ret lavt, og han falder tit ud af kampene.
Han kan dog stadig nå at udvikle sig, men det er godt nok et million sats.
Jeg må sige, at jeg som Aab fan er lidt misundelig på de penge FCM og OB har til spiller indkøb. Hvis lynge fik lige så mange penge, så ville Vi blive mester igen :-)
Glæder mig til den nye sæson starter.
Tror der bliver hård kamp om medaljerne.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Hehe, den var der næppe nogen der havde set komme overhovedet, inden der opstod et rygte ind på bold.dk omkring kl 17 igår, med rette en transferbombe.

Sportsligt er en han en stor forstærkning, som med sine veludviklede spidskompetencer, har potentialet til at lave rigtigt mange mål og assists for os, præcist som han gjorde i OB i forrige sæson. Midtbanespillere som kan lave 8-10 mål pr sæson er virkelig en mangelvare og noget vi sukker efter og det kan ham her altså. Vi har manglet en ordentlig venstrekant efter Simon P. smuttede og her må vi sige at få en af de allerbedste i superligaen, der er vel reelt kun Grønkjær som er bedre og Borring-handlen må siges at harmonere fuldstændigt med Vision 2011 og det at hente top-3 spillere.

Økonomisk er det lidt mere la-la, 19 millioner (hvilket vi nok kan formode er nogenlunde korrekt) er altså rigtigt mange penge og noget som vil give som en afskrivning på 5 millioner årligt de næste 4 år, hvilket er en ret stor byrde for vores regnskaber. Kravet til Borring er derfor succes på banen for at kunne betale vores investering tilbage. Gør han det godt, kan vi måske videresælge ham om 2 år for 20 millioner eller måske endda endnu mere og så må handlen siges at have været glimrende.

Noget ville måske påstå at vi kunne have hentet mere kvalitet for færre penge til kanten og det er måske også rigtigt men selvfølgelig ren spekulation. En Beckmann fra Lyngby kunne vi måske have hentet for 10 millioner, men han har altså aldrig været prøvet i en topklub endnu og jeg tror risikoen for fiasko ville være større med ham.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Ingen tvivl om at Lynge har været bedst til at finde value-for-money de sidste år men overliggeren er jo også blevet hævet betydeligt i det nordjyske og klubberne har fået flere penge mellem hænderne og det betyder altså at der vil være stadig længere mellem transferfri topspillere. Hvis i henter en angriber og det tror jeg bestemt i gør, så skal Lynge virkelig hive en kanin op af hatten for at kunne forstærke jer og stadigt gør det uden transferbeløb involveret..

Ravnen

Så er rangordenen vist på plads

Indlæg af Ravnen »

Det ville være utopi at vi solgte vores største profil til OB, men åbenbart ikke den anden vej. Og det er kort efter at vi købte Aabs anfører.

Det er handler som kun FCK og Brøndby har kunne lave førhen, og det siger vist en del om hvor FCM nu ligger styrkemæssigt i dansk fodbold.

Spændende handler, som må være helt i tråd med Vision 2011. Det er jo ikke unge spillere som pinedød skal til udlandet inden der er gået et år.

damp

Re: Så er rangordenen vist på plads

Indlæg af damp »

Vil nu mere sige, at det viser at FCM er villig til at betale uhyre meget for middelmådige spillere.
Husk på, at Califf helst ville blive i Aab, og var også blevet hvis Aab ville matche eller nærme sig FCM´s tilbud. Dette ville Aab ikke, da de ikke mente han var det værd. Califf har nogle rigtig gode leder evner og en vinder attitude, og tror også at det vil smitte af på FCM´s andre spillere. Men ud over det, så er han kun hovedspil stærk. Han er nærmest boldmongol, og kan kun losse bolden op af banen. Sidste sæson var det tydeligt at se, at modstanderne ventede på at bolden kom ind til Califf, hvorefter de lagde et pres på ham. Han sendte så en lang bold op af banen, som i 90% af tilfældene endte hos modstanderne. Derud over er han langsom, og skal have en hurtig makker i midterforsvaret.

Det samme kan man vel sige om Borring handlen. Tror nu kun OB ville sælge, hvis de mente de kunne få noget bedre for pengene. Jeg er nu ret sikker på, at de fleste sports direktører i Danmark kan finde en bedre spiller end Borring, hvis de fik 19 millioner.

Jeg vil medgive, at FCM har lavet nogle flotte salg på det sidste, men er ikke imponeret over jeres køb, især ikke når man ser på den pris i betaler.
Hvis man betaler 19 millioner for en spiller, så skal det være en markant forstærkning, og det mener jeg godt nok ikke Borring er.
Hvis Borring ikke løfter sit spil, og slår til, så har i en spiller som er svær at sælge, samt belaster budgetet med 5 millioner + løn om året.

Jacob

Indlæg af Jacob »

Hvordan kan du mene at han IKKE er en kæmpe forstærkning af vores hold? Han er efter min overbevisning den næstbedste venstre kant i Danmark, kun overgået af Grønkjær.

Vores spil er blevet flyttet meget over på højrekanten efter Simon Poulsen blev solgt, jeg har stor tiltro til at Borring kan rette op på balancen.

Bobby

Indlæg af Bobby »

damp Skrev:
-------------------------------------------------------
> Vil nu mere sige, at det viser at FCM er villig
> til at betale uhyre meget for middelmådige
> spillere.
> Husk på, at Califf helst ville blive i Aab, og var
> også blevet hvis Aab ville matche eller nærme sig
> FCM´s tilbud. Dette ville Aab ikke, da de ikke
> mente han var det værd. Califf har nogle rigtig
> gode leder evner og en vinder attitude, og tror
> også at det vil smitte af på FCM´s andre spillere.
> Men ud over det, så er han kun hovedspil stærk.
> Han er nærmest boldmongol, og kan kun losse bolden
> op af banen. Sidste sæson var det tydeligt at se,
> at modstanderne ventede på at bolden kom ind til
> Califf, hvorefter de lagde et pres på ham. Han
> sendte så en lang bold op af banen, som i 90% af
> tilfældene endte hos modstanderne. Derud over er
> han langsom, og skal have en hurtig makker i
> midterforsvaret.

Det er sgu meget godt gået af AAB, at de kunne blive mestre med sådan en boldmongol som anfører og forsvarsstyrmand! De andre spillere omkring ham må godt nok have været gode....

Ironi kan være anvendt...

fcebbesen

Borring

Indlæg af fcebbesen »

er Borring ikke en markant forstærkning?

han er inde omkring landsholdet og jeg mener han har lavet 8 mål og 12 målgivene afleveringer her sidste sæson.

mener også der er gode muligheder for at sælge ham videre for mere end det vi købte for ham, bare se på Simon Kjær til 30 mio. hvor han kun havde spillet omkring 3 kampe.

Hausser

Indlæg af Hausser »

damp Skrev:
-------------------------------------------------------
> Vil nu mere sige, at det viser at FCM er villig
> til at betale uhyre meget for middelmådige
> spillere.
> Husk på, at Califf helst ville blive i Aab, og var
> også blevet hvis Aab ville matche eller nærme sig
> FCM´s tilbud. Dette ville Aab ikke, da de ikke
> mente han var det værd. Califf har nogle rigtig
> gode leder evner og en vinder attitude, og tror
> også at det vil smitte af på FCM´s andre spillere.
> Men ud over det, så er han kun hovedspil stærk.
> Han er nærmest boldmongol, og kan kun losse bolden
> op af banen. Sidste sæson var det tydeligt at se,
> at modstanderne ventede på at bolden kom ind til
> Califf, hvorefter de lagde et pres på ham. Han
> sendte så en lang bold op af banen, som i 90% af
> tilfældene endte hos modstanderne. Derud over er
> han langsom, og skal have en hurtig makker i
> midterforsvaret.

Nej, muldvarpeskindet er god begravet i baglommen på Lynge i det nordjyske, eller også er sandheden måske en anden, man har simpelthen ikke pengene. Sådan som i har smidt penge ud af vinduet på eksterne aktiviter de sidste år, så er forklaringen måske i virkeligheden nummer 2, pengene er der simpelthen ikke. Det er da klart at Califf helst ville blive i AaB, han meldte jo tydeligt ud at familien kom i første række, men i ville jo som bekendt ikke honorere ham med en længere kontrakt.

At Califf ikke er specielt skarp med bolden hersker der ingen tvivl om, men har skal altså også erstatte en spiller som lider under de samme svagheder (Troest) så jeg tror det går nogenlunde lige op, selv om Troest selvfølgelig har langt mere udviklingspotentiale end Califf. Califf er dog også nogle egenskaber som holdet virkelig har manglet siden Kristian Baks exit, nemlig nogle lederegenskaber på banen og dem får vi brug for.

> Det samme kan man vel sige om Borring handlen.
> Tror nu kun OB ville sælge, hvis de mente de kunne
> få noget bedre for pengene. Jeg er nu ret sikker
> på, at de fleste sports direktører i Danmark kan
> finde en bedre spiller end Borring, hvis de fik 19
> millioner.

Tja nu må vi se om OB har en afløser på hånden eller om de først skal ud og signe nu hvor de har fået penge på hånden. Umiddelbart ligner det de først skal ud og hente en spiller nu, det lyder det ihvertfald til på Borring:

"Det er imidlertid vigtigt, at man konstant udfordrer sig selv og i den forbindelse passer et skifte godt. Og i FC Midtjylland skal jeg igen kæmpe mig til en stamplads og kæmpe for at bevise, hvad jeg kan, og det er jeg sikker på vil være godt for min videre udvikling, siger Borring om skiftet."

Hvis det var så let at finde kvalitet til den position for få penge, så kan det da også undre at der ikke er flere gode venstre-kanter i suppen, jeres egen Due floppede da også fælt i foråret.

> Jeg vil medgive, at FCM har lavet nogle flotte
> salg på det sidste, men er ikke imponeret over
> jeres køb, især ikke når man ser på den pris i
> betaler.
> Hvis man betaler 19 millioner for en spiller, så
> skal det være en markant forstærkning, og det
> mener jeg godt nok ikke Borring er.
> Hvis Borring ikke løfter sit spil, og slår til, så
> har i en spiller som er svær at sælge, samt
> belaster budgetet med 5 millioner + løn om året.

Ved ikke om han nødvendigvis behøver at løfte sit spil, han scorede 8 kasser i suppen sidste år og lavede et markant antal assists, det er der ikke mange midtbanespillere som formåede sidste år. Leverer han på det niveau igen, så skal vi nok få valuta for pengene, ingen tvivl om det.

Jeg kan desuden ikke få øje på andre venstre-kanter i suppen som er bedre end Borring bortset fra Grønkjær. vi får med andre ord en "sikker" investering og ikke en lottokupon fra Østeuropa, Brasilien eller Afrika, det koster selvfølgelig det mere.

Desuden så koster unge spillere med perspektiv altså også kassen og du siger det selv, der er en overordentlig god chance for at vi kan sælge ham videre for gode penge igen, Ørgaard er den bedste sælger i suppen.

damp

Indlæg af damp »

Jeg mener da, at Borring er en udmærket spiller, men han er ikke 19 millioner værd. Nu har jeg set en del af OB´s kampe, og for hver gang Borring har spillet en god kamp, så spiller han et par anonyme. Vil medgive, at hans top niveu er rigtig godt, men det rammer han bare sjældent.
19 millioner er rigtig mange penge for en spiller, som stadig svinger meget i sit spil.
Havde i fået ham for 5-7 millioner, så ville jeg nok sige okay, det er vel et ok køb. Men 19 millioner er det rene vandvid, vil jeg mene. Han skal slå til, ellers ender han som en Ailton 2, og bliver stemplet som et kæmpe flop køb.
Jeg vil mene, at jeg godt kan se rimelig nuanceret på andre klubber end Aab.
Jeg syntes det er flot, det som FCM har opnået over de sidste år. De har lavet nogle rigtige gode salg, og viser de vil frem i dansk fodbold. Men når man ser hvor meget FCM betaler for deres spillere, så er jeg ikke imponeret.
I har "lavet" nogle rigtige gode afrikanske talenter, men de spillere i køber i andre klubber betaler i meget for.
HVis i havde købt en Femi eller Salami til 5 millioner i en anden klub, så ville jeg kalde det et godt køb.
Aab har været tvunget til at lave gode køb, da de ikke har haft pengene til at smide mange millioner efter en spiller. Spillere som Andreas Johanson og Prica kom transfer frit, og det vil jeg kalde gode køb.
En anden ting man kan måle det på, er at Aab blev dansk mester med en trup, som har kostet omkring en halv Borring i transfer.
Jeg ser stadig FCM som kandidat til mesterskabet næste sæson, men det er mere på de spillere i havde i forvejen, og ikke på spillere som Califf,Kim C og Borring.

damp

Indlæg af damp »

Nej jeg tror heller ikke, at Aab har pengene til at smide mange millioner efter
en spiller. Lige præcis derfor, er de tvunget til at lave gode køb, hvilket mesterskabet jo tyder meget godt på.
Due vil jeg ikke kalde en fiasko, da han næsten ikke har spillet pga. skader.
Man skal vel have været på holdet, for at spille dårligt :-)
Desuden har han kostet omkring 3 millioner, og ikke 19 millioner.
Tiden må vise, om Borring er et godt køb, men hvis ikke han løfter sit spil, så er han godt nok en dyr spiller. Hans bund niveu skal hæves markant.
Der er mangel på gode venstre kanter i Danmark, men mener også at Borring er langt fra Grønkjærs niveu.

Hausser

Indlæg af Hausser »

At Andreas Johanson og Prica var transferfri betyder jo ikke de har været gratis. De har sandsynligvis koster rigtig mange penge i sign-ons da de var relativt etablerede stjerner, penge som sagtens kan overstige tranfersummen på en mindre og yngre spiller.

At siger at AaBs trup har kostet en "halv Borring" er illusorisk, der løber altså nogle rigtig dyre drenge rundt i AaB, målt på de samlede omkostninger til spillerne.

Besvar