Thomasberg utilfreds med turneringsform
-
Jydepower
Re: Thomasberg utilfreds med turneringsform
Mener at statistikken siger det. Altså ikke hvordan resultaterne endte. Men hvordan pointe fordelte sig gennem alle sæsonner.
-
Hekler
18 hold i ligaen
18 hold giver en lige op ned turnering med 34 kampe altså 1 mere end idag.
Jeg ser det som den ideelle model, med overgangsturneringer med 14 og 16 hold således at nedrykningsspillet suspenderes i to sæsonner.
Denne indgang skal sammen kobles med den kravliste fra DBU hvor der idag gives alt for mange dispensationer. Der er ikke nogen tvivl om at man kan finde pengene til de nødvandige forbedringer og ombygninger, der skal til, hvis man på forhånd er sikret mere end en enkelt sæson i den bedste række.
På den måde kan vi få alle faciliteterne opgraderet i dansk fodbold så det ikke skal være nødvendigt med frostaflysninger osv.
En struktur med 18 hold vil i langt højere grad end tidligere gøre det attraktivt at udleje spillere, og give mange flere muligheder for unge spillere.
Samtidigt skal en officiel resserveturnering ettableres, evt. som U21 turnering, men mulighed for at bruge 3 spillere over den alder.
Disse tiltag vil give et stort løft til talentudviklingen specielt hvis de kommer sammen med krav som dem man kender fra Holland hvor klubberne skal bruge 10% af udgifterne på talentafdelingen.
Med 18 hold vil der helt sikkert komme en inddeling med top midte og bundhold, der vil sikre, at en enkelt dårlig sæson ikke sender et tophold ud, med de følger noget sådan har for en klub, men også at der i kampe mod bundhold bliver plads til at eksperimentere.
Jeg tror på at den danske liga vil få et løft ikke mindst for de tophold der skal repræssentere landet ude i Europa. Jeg tror vi vil få taktisk smartere spillere og hold, samt tidligere udviklede talenter.
Jeg ser det som den ideelle model, med overgangsturneringer med 14 og 16 hold således at nedrykningsspillet suspenderes i to sæsonner.
Denne indgang skal sammen kobles med den kravliste fra DBU hvor der idag gives alt for mange dispensationer. Der er ikke nogen tvivl om at man kan finde pengene til de nødvandige forbedringer og ombygninger, der skal til, hvis man på forhånd er sikret mere end en enkelt sæson i den bedste række.
På den måde kan vi få alle faciliteterne opgraderet i dansk fodbold så det ikke skal være nødvendigt med frostaflysninger osv.
En struktur med 18 hold vil i langt højere grad end tidligere gøre det attraktivt at udleje spillere, og give mange flere muligheder for unge spillere.
Samtidigt skal en officiel resserveturnering ettableres, evt. som U21 turnering, men mulighed for at bruge 3 spillere over den alder.
Disse tiltag vil give et stort løft til talentudviklingen specielt hvis de kommer sammen med krav som dem man kender fra Holland hvor klubberne skal bruge 10% af udgifterne på talentafdelingen.
Med 18 hold vil der helt sikkert komme en inddeling med top midte og bundhold, der vil sikre, at en enkelt dårlig sæson ikke sender et tophold ud, med de følger noget sådan har for en klub, men også at der i kampe mod bundhold bliver plads til at eksperimentere.
Jeg tror på at den danske liga vil få et løft ikke mindst for de tophold der skal repræssentere landet ude i Europa. Jeg tror vi vil få taktisk smartere spillere og hold, samt tidligere udviklede talenter.
-
Glen
Jydepower har du prøvet at se på udebaneresultaterne fra sidste sæson, FCM har det altså sværer mod hold som AGF, ACH og ikke mindst EFB. Disse hold møder i i næste sæson 2 gange på hjemmebane. Statistikkes siger faktisk at FCM har lettere ved at spille mod "topholdende" på udebane end mod "bundholdene"
Jeg kan opfriske jeres udebane kampe med topholdene (AAB-FCM: 1-0) (BIF-FCM: 2-1) (OB-FCM: 0-1) (FCK-FCM: 0-2) 4 kampe 2 sejre 2 smalle nederlag
Hvis du kikker på de hold som i har 2 gange på hjemmebane næstesæson blev resultaterne da i mødte dem på udebane: EFB 2 nederlag 2-0, 3-2. Randers 3-0, ACH 2-1, samt 1-1. 3 nederlag 1 uafgjort.
Faktisk kan jeg ikke huske at FCK har tabt i herning siden sæson 04/05 så pas på at i ikke for for mange hjemmekampe mod FCK
)
Det økonomiske aspekt kan jeg ikke overskue, men FCM´s muligheder for at høste point næste sæson er mindste lige så stor. Jeg syntes ikke kampe programmet ser så forfærdelig ud.
Jeg kan opfriske jeres udebane kampe med topholdene (AAB-FCM: 1-0) (BIF-FCM: 2-1) (OB-FCM: 0-1) (FCK-FCM: 0-2) 4 kampe 2 sejre 2 smalle nederlag
Hvis du kikker på de hold som i har 2 gange på hjemmebane næstesæson blev resultaterne da i mødte dem på udebane: EFB 2 nederlag 2-0, 3-2. Randers 3-0, ACH 2-1, samt 1-1. 3 nederlag 1 uafgjort.
Faktisk kan jeg ikke huske at FCK har tabt i herning siden sæson 04/05 så pas på at i ikke for for mange hjemmekampe mod FCK
Det økonomiske aspekt kan jeg ikke overskue, men FCM´s muligheder for at høste point næste sæson er mindste lige så stor. Jeg syntes ikke kampe programmet ser så forfærdelig ud.
-
Zolo
Re: 18 hold i ligaen
Med en liga på 18 hold får man en 4-5 total uinteressante kampe med nogle kæmpe sejre måske 2 cifrede. Det ville være både pinligt og dårligt for fodbolden.
Nej 12 rimelig jævnbyrdige hold giver langt den bedste underholdning, og forøvrigt vil der blive mange kampe aflyst i efteråret pga. frosthårde baner da ikke alle har økonomi til ordentlige stadions med varme i banen.
det er min mening
Nej 12 rimelig jævnbyrdige hold giver langt den bedste underholdning, og forøvrigt vil der blive mange kampe aflyst i efteråret pga. frosthårde baner da ikke alle har økonomi til ordentlige stadions med varme i banen.
det er min mening
-
Kent
En liga med 18 hold vil være dræbende for dansk fodbold.
Der er ikke nok penge til det, ikke nok tilskuere, ikke nok sponsorere og ikke nok spillere. Folk skal altså huske at vi kun er 5 mio mennesker herhjemme. Der er simpelthen ikke grundlag for det.
Desuden er argumentet med talentudvikling skudt helt ved siden af. Alle erfaringer viser at større ligaer blot giver flere middelmådige udlændige. Samtidig er der simpelthen ikke ret mange store danske talenter. 95% af dem er enten i udlandet eller i en superligaklub, inden de fylder 20. Tag bare U21 landsholdet som eksempel: http://www.dbu.dk/page.aspx?id=480 . Der løber simpelthen ikke hober af uudviklede talenter rundt i 1. div, som bare mangler muligheden for at spille i superligaen for at blive landsholdsspillere. Det er ævl fra landstrænernes side. De store er spottet, og der er ingen grund til at udvide ligaen for at forbedre forholdene for at middelmådige talenter kan blive til middelmådige superligaspillere. Dermed ikke sagt, at der ikke er talenter i 1. div., men det drejer sig måske om 1-2 per år, hvilket sagtens kan opsuges af superligaklubberne.
Der er ikke nok penge til det, ikke nok tilskuere, ikke nok sponsorere og ikke nok spillere. Folk skal altså huske at vi kun er 5 mio mennesker herhjemme. Der er simpelthen ikke grundlag for det.
Desuden er argumentet med talentudvikling skudt helt ved siden af. Alle erfaringer viser at større ligaer blot giver flere middelmådige udlændige. Samtidig er der simpelthen ikke ret mange store danske talenter. 95% af dem er enten i udlandet eller i en superligaklub, inden de fylder 20. Tag bare U21 landsholdet som eksempel: http://www.dbu.dk/page.aspx?id=480 . Der løber simpelthen ikke hober af uudviklede talenter rundt i 1. div, som bare mangler muligheden for at spille i superligaen for at blive landsholdsspillere. Det er ævl fra landstrænernes side. De store er spottet, og der er ingen grund til at udvide ligaen for at forbedre forholdene for at middelmådige talenter kan blive til middelmådige superligaspillere. Dermed ikke sagt, at der ikke er talenter i 1. div., men det drejer sig måske om 1-2 per år, hvilket sagtens kan opsuges af superligaklubberne.
-
Hekler
Zolo Skrev:
-------------------------------------------------------
> Med en liga på 18 hold får man en 4-5 total
> uinteressante kampe med nogle kæmpe sejre måske 2
> cifrede. Det ville være både pinligt og dårligt
> for fodbolden.
> Nej 12 rimelig jævnbyrdige hold giver langt den
> bedste underholdning, og forøvrigt vil der blive
> mange kampe aflyst i efteråret pga. frosthårde
> baner da ikke alle har økonomi til ordentlige
> stadions med varme i banen.
> det er min mening
Hvorfor vil det være både pinligt og dårligt for fodbolden?
Der vil jo ikke være aflyste kampe pga. manglende varme i banen hvis holdene skal overholde DBU regler for at rykke op som jeg skriver!
> Med en liga på 18 hold får man en 4-5 total
> uinteressante kampe med nogle kæmpe sejre måske 2
> cifrede. Det ville være både pinligt og dårligt
> for fodbolden.
> Nej 12 rimelig jævnbyrdige hold giver langt den
> bedste underholdning, og forøvrigt vil der blive
> mange kampe aflyst i efteråret pga. frosthårde
> baner da ikke alle har økonomi til ordentlige
> stadions med varme i banen.
> det er min mening
Hvorfor vil det være både pinligt og dårligt for fodbolden?
Der vil jo ikke være aflyste kampe pga. manglende varme i banen hvis holdene skal overholde DBU regler for at rykke op som jeg skriver!
-
Hekler
Kent Skrev:
> En liga med 18 hold vil være dræbende for dansk
> fodbold.
>
> Der er ikke nok penge til det, ikke nok tilskuere,
> ikke nok sponsorere og ikke nok spillere. Folk
> skal altså huske at vi kun er 5 mio mennesker
> herhjemme. Der er simpelthen ikke grundlag for
> det.
Hvad begrunder du det med?
> Desuden er argumentet med talentudvikling skudt
> helt ved siden af. Alle erfaringer viser at større
> ligaer blot giver flere middelmådige udlændige.
> Samtidig er der simpelthen ikke ret mange store
> danske talenter. 95% af dem er enten i udlandet
> eller i en superligaklub, inden de fylder 20. Tag
> bare U21 landsholdet som eksempel:
> http://www.dbu.dk/page.aspx?id=480 . Der løber
> simpelthen ikke hober af uudviklede talenter rundt
> i 1. div, som bare mangler muligheden for at
> spille i superligaen for at blive
> landsholdsspillere.
Men det kunne der....eller hvad mener du der giver flere talenter?
> Det er ævl fra landstrænernes
> side. De store er spottet, og der er ingen grund
> til at udvide ligaen for at forbedre forholdene
> for at middelmådige talenter kan blive til
> middelmådige superligaspillere.
Det er vel noget af en konklusion du drager, er det ikke?
Talenter idag og potentielle talenter i morgen er ven ikke kvantitativt sammenlignelige??
> Dermed ikke sagt,
> at der ikke er talenter i 1. div., men det drejer
> sig måske om 1-2 per år, hvilket sagtens kan
> opsuges af superligaklubberne.
Hvad bygger du denne observation på?
> En liga med 18 hold vil være dræbende for dansk
> fodbold.
>
> Der er ikke nok penge til det, ikke nok tilskuere,
> ikke nok sponsorere og ikke nok spillere. Folk
> skal altså huske at vi kun er 5 mio mennesker
> herhjemme. Der er simpelthen ikke grundlag for
> det.
Hvad begrunder du det med?
> Desuden er argumentet med talentudvikling skudt
> helt ved siden af. Alle erfaringer viser at større
> ligaer blot giver flere middelmådige udlændige.
> Samtidig er der simpelthen ikke ret mange store
> danske talenter. 95% af dem er enten i udlandet
> eller i en superligaklub, inden de fylder 20. Tag
> bare U21 landsholdet som eksempel:
> http://www.dbu.dk/page.aspx?id=480 . Der løber
> simpelthen ikke hober af uudviklede talenter rundt
> i 1. div, som bare mangler muligheden for at
> spille i superligaen for at blive
> landsholdsspillere.
Men det kunne der....eller hvad mener du der giver flere talenter?
> Det er ævl fra landstrænernes
> side. De store er spottet, og der er ingen grund
> til at udvide ligaen for at forbedre forholdene
> for at middelmådige talenter kan blive til
> middelmådige superligaspillere.
Det er vel noget af en konklusion du drager, er det ikke?
Talenter idag og potentielle talenter i morgen er ven ikke kvantitativt sammenlignelige??
> Dermed ikke sagt,
> at der ikke er talenter i 1. div., men det drejer
> sig måske om 1-2 per år, hvilket sagtens kan
> opsuges af superligaklubberne.
Hvad bygger du denne observation på?
-
Claus (BW#1145)
Kent Skrev:
> Så er vi vel også enig om, at det vil betyde færre
> penge? Der er flere hold om at dele den samme kage
> ift tv-pengene. Desuden vil klubberne have færre
> hjemmekampe, da man i stedet for 16-17 kampe vil
> have 15. Færre hjemmekampe = færre penge. Desuden
> vil hjemmekampene være mod mindre attraktive
> tilskuere. I stedet for kamp nr. 2 mod FCK, BIF,
> OB og AaB skal man i stedet spille mod Lyngby,
> Fredericia, Herfølge og Silkeborg. De klubber
> trækker ikke ligeså mange tilskuere, dvs at det
> gns antal tilskuere falder = færre penge.
>
Du glemmer vidst at nu deler de entreindtægterne med udeholdet i den første trediedel af turneringen, mens på den anden måde vil det hele tilfalde dem selv.
For os tror jeg at det ville være en god forretning, da vi har en god besøgt hjemmebane.
> Så er vi vel også enig om, at det vil betyde færre
> penge? Der er flere hold om at dele den samme kage
> ift tv-pengene. Desuden vil klubberne have færre
> hjemmekampe, da man i stedet for 16-17 kampe vil
> have 15. Færre hjemmekampe = færre penge. Desuden
> vil hjemmekampene være mod mindre attraktive
> tilskuere. I stedet for kamp nr. 2 mod FCK, BIF,
> OB og AaB skal man i stedet spille mod Lyngby,
> Fredericia, Herfølge og Silkeborg. De klubber
> trækker ikke ligeså mange tilskuere, dvs at det
> gns antal tilskuere falder = færre penge.
>
Du glemmer vidst at nu deler de entreindtægterne med udeholdet i den første trediedel af turneringen, mens på den anden måde vil det hele tilfalde dem selv.
For os tror jeg at det ville være en god forretning, da vi har en god besøgt hjemmebane.
-
Hekler
Claus (BW#1145) Skrev:
> Du glemmer vidst at nu deler de entreindtægterne
> med udeholdet i den første trediedel af
> turneringen, mens på den anden måde vil det hele
> tilfalde dem selv.
> For os tror jeg at det ville være en god
> forretning, da vi har en god besøgt hjemmebane.
Sådan er det ikke længere, da det udelukkede alle mulige former for tiltag da man skulle betale halvdelen af rabatter man ville give til udeholdet.
> Du glemmer vidst at nu deler de entreindtægterne
> med udeholdet i den første trediedel af
> turneringen, mens på den anden måde vil det hele
> tilfalde dem selv.
> For os tror jeg at det ville være en god
> forretning, da vi har en god besøgt hjemmebane.
Sådan er det ikke længere, da det udelukkede alle mulige former for tiltag da man skulle betale halvdelen af rabatter man ville give til udeholdet.
-
Zolo
Hekler Skrev:
> Zolo Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Med en liga på 18 hold får man en 4-5 total
> > uinteressante kampe med nogle kæmpe sejre måske
> 2
> > cifrede. Det ville være både pinligt og dårligt
> > for fodbolden.
> > Nej 12 rimelig jævnbyrdige hold giver langt den
> > bedste underholdning, og forøvrigt vil der
> blive
> > mange kampe aflyst i efteråret pga. frosthårde
> > baner da ikke alle har økonomi til ordentlige
> > stadions med varme i banen.
> > det er min mening
>
> Hvorfor vil det være både pinligt og dårligt for
> fodbolden?
>
> Der vil jo ikke være aflyste kampe pga. manglende
> varme i banen hvis holdene skal overholde DBU
> regler for at rykke op som jeg skriver!
som jeg skrev vil der af naturlige årsager være for stor forskel på bund og top i SAS ligaen, det vil altid gå ud over hold som week efter week får røvfuld af rang. Disse klubber bliver kun fødeklubber for toppen af ligaen, desuden er det en bekostelig affære at opfylde DBU´s stadion krav ikke alle magter disse udgifter hvis man alligevel er elevatorhold
> Zolo Skrev:
> -----
> > Med en liga på 18 hold får man en 4-5 total
> > uinteressante kampe med nogle kæmpe sejre måske
> 2
> > cifrede. Det ville være både pinligt og dårligt
> > for fodbolden.
> > Nej 12 rimelig jævnbyrdige hold giver langt den
> > bedste underholdning, og forøvrigt vil der
> blive
> > mange kampe aflyst i efteråret pga. frosthårde
> > baner da ikke alle har økonomi til ordentlige
> > stadions med varme i banen.
> > det er min mening
>
> Hvorfor vil det være både pinligt og dårligt for
> fodbolden?
>
> Der vil jo ikke være aflyste kampe pga. manglende
> varme i banen hvis holdene skal overholde DBU
> regler for at rykke op som jeg skriver!
som jeg skrev vil der af naturlige årsager være for stor forskel på bund og top i SAS ligaen, det vil altid gå ud over hold som week efter week får røvfuld af rang. Disse klubber bliver kun fødeklubber for toppen af ligaen, desuden er det en bekostelig affære at opfylde DBU´s stadion krav ikke alle magter disse udgifter hvis man alligevel er elevatorhold
-
Kent
Hekler Skrev:
> > Der er ikke nok penge til det, ikke nok tilskuere,
> > ikke nok sponsorere og ikke nok spillere. Folk
> > skal altså huske at vi kun er 5 mio mennesker
> > herhjemme. Der er simpelthen ikke grundlag for
> > det.
>
> Hvad begrunder du det med?
Allerede i dag er der ikke nok gode danske spillere (hvilket jo er tydeligt når man ser hvordan vores u-landshold klarer sig og hvordan klubberne henter middelmådig udlændinge), og det er altså ikke alle klubber, der har store tilskueretal, selvom stadionforholdene er i orden, se fx Viborg og FCN. Der skal et vist tilskueregrundlag til, for at kunne drive en klub, og det kræver et stort opland. Sådan et opland kan du ikke finde 18 steder i DK. Det er jo ikke for sjov, at FCM har allieret sig med over 100 samarbejdsklubber i det meste af Jylland og markedsfører sig som regionens hold. Det er for at få et tilpas stort grundlag. Silkeborg er et eksempel på en klub, der er meget lukket omkring byen, og de kan hverken skaffe tilskuere eller kapital til klubben, med mindre de sælger det som et boligprojekt.
>> Der løber simpelthen ikke hober af uudviklede talenter
>> rundt i 1. div, som bare mangler muligheden for at
>> spille i superligaen for at blive landsholdsspillere.
>
> Men det kunne der....eller hvad mener du der giver
> flere talenter?
Nope. Kvaliteten i 1. div er for ringe, da der ikke er nok gode spiller i DK (se ovenfor). Allerede i dag ville de fleste 2. hold kunne klare sig i 1. div hvis de fik muligheden. I 2. div sker den eneste fornuftige matchning stort set mod de andre 2. hold.
Du kan ikke skaffe flere talenter, men du kan matche dem du har bedre. Det gøres i dagligdagen ved træningen i de klubber der satser på talenter, ikke ved at udleje dem til klubber med ringere faciliteter. Desuden bør der etableres en reserveholdsturnering, hvor niveauet vil være højere end 1. div.
> > Det er ævl fra landstrænernes
> > side. De store er spottet, og der er ingen
> grund
> > til at udvide ligaen for at forbedre forholdene
> > for at middelmådige talenter kan blive til
> > middelmådige superligaspillere.
>
> Det er vel noget af en konklusion du drager, er
> det ikke?
> Talenter idag og potentielle talenter i morgen er
> ven ikke kvantitativt sammenlignelige??
Hvorfor ikke? Bilder du dig ind, at hvis man bare laver en større liga, så vil der komme flere talenter? Det er nok lidt optimistisk.... Antallet af talenter kommer snarere an på antallet af fodboldspillere i Danmark, og antallet af (danske) fodboldsspillere vil ikke øges ved at øge antallet af hold i superligaen. Ergo vil antallet af talenter være det samme.
> > Dermed ikke sagt,
> > at der ikke er talenter i 1. div., men det
> drejer
> > sig måske om 1-2 per år, hvilket sagtens kan
> > opsuges af superligaklubberne.
>
> Hvad bygger du denne observation på?
Historikken. Sådan har det været i mange år. Prøv evt at se på årets 1. div. Hvor mange interessante danske talenter løber der rundt der? Brian Nielsen i Vejle og Ilsø i SE + ham gutten fra Herfølge. Hvis du ser på trupperne rundt omkring i 1.div, så er de præget af tidligere talenter der ikke har slået til i ligaen samt gamle superligaspillere. Der er ikke en guldgrube af talenter, men nogle enkelte. Det berettiger ikke flere klubber i superligaen.
> > Der er ikke nok penge til det, ikke nok tilskuere,
> > ikke nok sponsorere og ikke nok spillere. Folk
> > skal altså huske at vi kun er 5 mio mennesker
> > herhjemme. Der er simpelthen ikke grundlag for
> > det.
>
> Hvad begrunder du det med?
Allerede i dag er der ikke nok gode danske spillere (hvilket jo er tydeligt når man ser hvordan vores u-landshold klarer sig og hvordan klubberne henter middelmådig udlændinge), og det er altså ikke alle klubber, der har store tilskueretal, selvom stadionforholdene er i orden, se fx Viborg og FCN. Der skal et vist tilskueregrundlag til, for at kunne drive en klub, og det kræver et stort opland. Sådan et opland kan du ikke finde 18 steder i DK. Det er jo ikke for sjov, at FCM har allieret sig med over 100 samarbejdsklubber i det meste af Jylland og markedsfører sig som regionens hold. Det er for at få et tilpas stort grundlag. Silkeborg er et eksempel på en klub, der er meget lukket omkring byen, og de kan hverken skaffe tilskuere eller kapital til klubben, med mindre de sælger det som et boligprojekt.
>> Der løber simpelthen ikke hober af uudviklede talenter
>> rundt i 1. div, som bare mangler muligheden for at
>> spille i superligaen for at blive landsholdsspillere.
>
> Men det kunne der....eller hvad mener du der giver
> flere talenter?
Nope. Kvaliteten i 1. div er for ringe, da der ikke er nok gode spiller i DK (se ovenfor). Allerede i dag ville de fleste 2. hold kunne klare sig i 1. div hvis de fik muligheden. I 2. div sker den eneste fornuftige matchning stort set mod de andre 2. hold.
Du kan ikke skaffe flere talenter, men du kan matche dem du har bedre. Det gøres i dagligdagen ved træningen i de klubber der satser på talenter, ikke ved at udleje dem til klubber med ringere faciliteter. Desuden bør der etableres en reserveholdsturnering, hvor niveauet vil være højere end 1. div.
> > Det er ævl fra landstrænernes
> > side. De store er spottet, og der er ingen
> grund
> > til at udvide ligaen for at forbedre forholdene
> > for at middelmådige talenter kan blive til
> > middelmådige superligaspillere.
>
> Det er vel noget af en konklusion du drager, er
> det ikke?
> Talenter idag og potentielle talenter i morgen er
> ven ikke kvantitativt sammenlignelige??
Hvorfor ikke? Bilder du dig ind, at hvis man bare laver en større liga, så vil der komme flere talenter? Det er nok lidt optimistisk.... Antallet af talenter kommer snarere an på antallet af fodboldspillere i Danmark, og antallet af (danske) fodboldsspillere vil ikke øges ved at øge antallet af hold i superligaen. Ergo vil antallet af talenter være det samme.
> > Dermed ikke sagt,
> > at der ikke er talenter i 1. div., men det
> drejer
> > sig måske om 1-2 per år, hvilket sagtens kan
> > opsuges af superligaklubberne.
>
> Hvad bygger du denne observation på?
Historikken. Sådan har det været i mange år. Prøv evt at se på årets 1. div. Hvor mange interessante danske talenter løber der rundt der? Brian Nielsen i Vejle og Ilsø i SE + ham gutten fra Herfølge. Hvis du ser på trupperne rundt omkring i 1.div, så er de præget af tidligere talenter der ikke har slået til i ligaen samt gamle superligaspillere. Der er ikke en guldgrube af talenter, men nogle enkelte. Det berettiger ikke flere klubber i superligaen.
-
Bhomaszz
Zolo Skrev:
>
> som jeg skrev vil der af naturlige årsager være
> for stor forskel på bund og top i SAS ligaen, det
> vil altid gå ud over hold som week efter week får
> røvfuld af rang.
Hvad er problemet med at der er forskel på top og bund? Som jeg ser det, er det bare med til at give ligaen noget mere format, det bhøver altså ikke og være sådan at alle kampe er 50/50, og alle kan slå alle.. På den måde kan man i øvrigt måske også imødegå skader, da man bedre vil kunne spare en spiller eller to i disse kampe.
At der så også efter min smag, måske lige kommer et par hold for meget med er så noget andet, men jeg er helt klart for en udvidelse af ligaen.
> Disse klubber bliver kun
> fødeklubber for toppen af ligaen, desuden er det
> en bekostelig affære at opfylde DBU´s stadion krav
> ikke alle magter disse udgifter hvis man alligevel
> er elevatorhold
Det er jo så, igen, et problem Hekler allerede har givet løsningen på. Jeg kan kun opfordre til at læse hans indlæg, så vil du finde ud af, at han har lavet en "overgangsfasemodel" (i mangel af bedre ord).
>
> som jeg skrev vil der af naturlige årsager være
> for stor forskel på bund og top i SAS ligaen, det
> vil altid gå ud over hold som week efter week får
> røvfuld af rang.
Hvad er problemet med at der er forskel på top og bund? Som jeg ser det, er det bare med til at give ligaen noget mere format, det bhøver altså ikke og være sådan at alle kampe er 50/50, og alle kan slå alle.. På den måde kan man i øvrigt måske også imødegå skader, da man bedre vil kunne spare en spiller eller to i disse kampe.
At der så også efter min smag, måske lige kommer et par hold for meget med er så noget andet, men jeg er helt klart for en udvidelse af ligaen.
> Disse klubber bliver kun
> fødeklubber for toppen af ligaen, desuden er det
> en bekostelig affære at opfylde DBU´s stadion krav
> ikke alle magter disse udgifter hvis man alligevel
> er elevatorhold
Det er jo så, igen, et problem Hekler allerede har givet løsningen på. Jeg kan kun opfordre til at læse hans indlæg, så vil du finde ud af, at han har lavet en "overgangsfasemodel" (i mangel af bedre ord).
-
Zolo
Bhomaszz Skrev:
> Zolo Skrev:
> -----
> >
> > som jeg skrev vil der af naturlige årsager være
> > for stor forskel på bund og top i SAS ligaen,
> det
> > vil altid gå ud over hold som week efter week
> får
> > røvfuld af rang.
>
> Hvad er problemet med at der er forskel på top og
> bund? Som jeg ser det, er det bare med til at give
> ligaen noget mere format, det bhøver altså ikke og
> være sådan at alle kampe er 50/50, og alle kan slå
> alle.. På den måde kan man i øvrigt måske også
> imødegå skader, da man bedre vil kunne spare en
> spiller eller to i disse kampe.
>
> At der så også efter min smag, måske lige kommer
> et par hold for meget med er så noget andet, men
> jeg er helt klart for en udvidelse af ligaen.
>
> > Disse klubber bliver kun
> > fødeklubber for toppen af ligaen, desuden er
> det
> > en bekostelig affære at opfylde DBU´s stadion
> krav
> > ikke alle magter disse udgifter hvis man
> alligevel
> > er elevatorhold
>
> Det er jo så, igen, et problem Hekler allerede har
> givet løsningen på. Jeg kan kun opfordre til at
> læse hans indlæg, så vil du finde ud af, at han
> har lavet en "overgangsfasemodel" (i mangel af
> bedre ord).
Hvis du mener at 6 hold i 1 div er gode nok til at begå sig i SAS ligaen hvorfor er det så næsten de samme hold som rykker op og ned, og som sagt er økonomien ikke til det i langt de fleste 1 div hold.
> Zolo Skrev:
> -----
> >
> > som jeg skrev vil der af naturlige årsager være
> > for stor forskel på bund og top i SAS ligaen,
> det
> > vil altid gå ud over hold som week efter week
> får
> > røvfuld af rang.
>
> Hvad er problemet med at der er forskel på top og
> bund? Som jeg ser det, er det bare med til at give
> ligaen noget mere format, det bhøver altså ikke og
> være sådan at alle kampe er 50/50, og alle kan slå
> alle.. På den måde kan man i øvrigt måske også
> imødegå skader, da man bedre vil kunne spare en
> spiller eller to i disse kampe.
>
> At der så også efter min smag, måske lige kommer
> et par hold for meget med er så noget andet, men
> jeg er helt klart for en udvidelse af ligaen.
>
> > Disse klubber bliver kun
> > fødeklubber for toppen af ligaen, desuden er
> det
> > en bekostelig affære at opfylde DBU´s stadion
> krav
> > ikke alle magter disse udgifter hvis man
> alligevel
> > er elevatorhold
>
> Det er jo så, igen, et problem Hekler allerede har
> givet løsningen på. Jeg kan kun opfordre til at
> læse hans indlæg, så vil du finde ud af, at han
> har lavet en "overgangsfasemodel" (i mangel af
> bedre ord).
Hvis du mener at 6 hold i 1 div er gode nok til at begå sig i SAS ligaen hvorfor er det så næsten de samme hold som rykker op og ned, og som sagt er økonomien ikke til det i langt de fleste 1 div hold.
-
Hekler
Zolo Skrev:
> Hvis du mener at 6 hold i 1 div er gode nok til at
> begå sig i SAS ligaen hvorfor er det så næsten de
> samme hold som rykker op og ned, og som sagt er
> økonomien ikke til det i langt de fleste 1 div
> hold.
ØØh hvis der er 6 pladser mere i ligaen så er der 6 hold der er gode nok...
Men pointen er jo hvad det er man vil have ud af en ændring af strukturen?
Vil man have en lige op ned turnering, så er man jo nødt til at have nok hold til at det kan hænge sammen.
Hvis det er kvaliteten du er bekymret for, hvem er det så du kigger på? Er det kvaliteten af de sidste i bunden, for de vil naturligtvis være ringere?!
Men hvis du går efter at kvaliteten skal blive bedre i toppen/ ude i Europa så tror jeg på det er den rigtige vej at gå.
> hold.
ØØh hvis der er 6 pladser mere i ligaen så er der 6 hold der er gode nok...
Men pointen er jo hvad det er man vil have ud af en ændring af strukturen?
Vil man have en lige op ned turnering, så er man jo nødt til at have nok hold til at det kan hænge sammen.
Hvis det er kvaliteten du er bekymret for, hvem er det så du kigger på? Er det kvaliteten af de sidste i bunden, for de vil naturligtvis være ringere?!
Men hvis du går efter at kvaliteten skal blive bedre i toppen/ ude i Europa så tror jeg på det er den rigtige vej at gå.
-
Bhomaszz
Zolo Skrev:
>
>
> hold.
Det kommer jo først og fremmest an på hvad kriteriererne for at "være god nok til sas-ligaen er - hvad er dine?
Hvis der, som Hekler skriver, er en sikkerhed på 2 sæsoner (ja, det kan man godt lave hvis man laver turneringen om fra 12-x antal hold, over en periode) så vil økonomien jo også komme. Det er et utroligt boost til disse klubber bare med en sæson jo.
Vejle - SønderjyskE - Silkeborg - Herfølge - Kolding - Fredericia - AB - Næstved. Med lidt økonomi kan de vel godt komme op på et ok niveau?
>
>
> hold.
Det kommer jo først og fremmest an på hvad kriteriererne for at "være god nok til sas-ligaen er - hvad er dine?
Hvis der, som Hekler skriver, er en sikkerhed på 2 sæsoner (ja, det kan man godt lave hvis man laver turneringen om fra 12-x antal hold, over en periode) så vil økonomien jo også komme. Det er et utroligt boost til disse klubber bare med en sæson jo.
Vejle - SønderjyskE - Silkeborg - Herfølge - Kolding - Fredericia - AB - Næstved. Med lidt økonomi kan de vel godt komme op på et ok niveau?