Derfor blev vi ikke mestre i 2007/08.
-
Hausser
Derfor blev vi ikke mestre i 2007/08.
Mens vi sidder og venter på den næste stjerne-signing, har jeg valgt at efterrationalisere lidt mere på den netop overståede sæson i forsøget på at skabe lidt debat og se på hvilke aspekter som FCM skal forbedre i 2008/09. Jeg har derfor gennemgået sæsonens resultater mod henholdsvis topholdene, midterholdene og bundholdene og holdt dem op imod de andre medaljeaspiranters ditto. Og resultatet, som kan læses i nedenstående gennemgang, kommer næppe som en overraskelse for dem der har fulgt FCM i tykt og tyndt, og det har de fleste af os vel:)
Point mod top (FCK, FCM, AAB, OB)
FCM: 6 sejre, 2 uafgjorte, 1 nederlag = 20 point
AAB: 2 sejre, 3 uafgjorte, 4 nederlag = 9 point
FCK: 2 sejre, 6 uafgjorte, 1 nederlag = 12 point
OB: 1 sejr, 3 uafgjorte, 5 nederlag = 6 point
FCM:
Hjemme: 4 sejre, 1 uafgjort.
Ude: 2 sejre, 1 uafgjort, 1 nederlag
AAB
Hjemme: 2 sejre, 2 uafgjorte, 1 nederlag
Ude: 1 uafgjort, 3 nederlag
FCK
Hjemme: 2 sejre, 1 uafgjort, 1 nederlag
Ude: 5 uafgjorte
OB
Hjemme: 3 uafgjorte 1 nederlag
Ude: 1 sejr, 4 nederlag
Point mod midterholdene (BIF, RFC, ACH, EFB, FCN)
FCM: 5 sejre, 5 uafgjorte, 5 nederlag = 20 point
AAB: 11 sejre, 2 uafgjorte, 2 nederlag = 35 point
FCK: 7 sejre, 2 uafgjorte, 6 nederlag = 23 point
OB: 4 sejre, 11 uafgjorte = 23 point
FCM
Hjemme: 4 sejre, 3 uafgjorte
Ude: 1 sejr, 2 uafgjorte, 5 nederlag
AAB
Hjemme: 7 sejre
Ude: 4 sejre, 2 uafgjort 2 nederlag
FCK
Hjemme: 5 sejre, 2 uafgjort, 1 nederlag
Ude: 2 sejre, 5 nederlag
OB
Hjemme: 2 sejre, 6 uafgjorte
Ude: 2 sejre, 5 uafgjorte
Point mod bundholdene (AGF, VFF, LBK)
FCM: 7 sejre, 1 uafgjort, 1 nederlag = 22 point
AAB: 9 sejre = 27 point
FCK: 8 sejre 1 uafgjort = 25 point
OB: 7 sejre, 2 uafgjorte = 23 point
FCM
Hjemme: 5 sejre
AAB
Ude: 4 sejre
FCK
Hjemme: 4 sejre, 1 uafgjort
OB
Hjemme: 5 sejre 2 uafgjorte
Det fremgår tydeligt, at vi er klart det bedste tophold indbyrdes, men til gengæld er vi desværre det dårligste hold mod både bundholdene og midterholdene. Specielt AaB har været suveræne mod midten og bunden hvor de er blevet til vilde 62 point ud af 72 mulige. Tror det var Kent som engang sagde at AaB vandt mesterskabet fordi de havde det højeste bundniveau men til gengæld ikke det højeste topniveau, det må siges at være en kommentar som er lige i skabet.
Hvorfor forholder det sig så sådan, vil det naturlige spørgsmål jo være, det virker jo paradoksalt at vi kan være suveræne blandt topholdene men til samtidigt være middelmådig mod subtoppen og ned? Jeg mener personligt det handler om vores evne til at skabe kampene i forhold til de modstandere vi står overfor, specielt væk fra egen (ulve)hule, selvom det selvfølgelig kan være svært at generalisere ud fra de forskellige modstandere. Vi har som tophold måske følt os forpligtiget til at forsøge at skabe kampene og har derfor stået for offensivt og ladet modstanderne spille afventende, noget som vi ellers har haft en del succes med mod topholdene.
Desuden har vi heller ikke været gode nok til at omstille os i forhold til den specifikke modstander. Det er populært at sige man spiller sit eget spil, men tanken er nu mere romantisk end realistisk. Herhjemme er det reelt kun FCK som kan tillade sig at spille på samme måde, hvad enten det er hjemme eller ude qua deres overvældende spillermateriale og måske også deres lidt primitive stil. Vi har forsøgt at opstille os mod de mindre modstandere men vi har reelt ikke magtet det i efteråret. Foråret har dog været langt bedre, og der har virkelig været taktisk fremgang at spore, hvilket lover positivt fremover.
Formår vi i den kommende sæson at blive lidt bedre til at lirke defensive modstandere op og samtidigt have kynismen og tålmodigheden til at vente på vores chancer, ja så skal det nok blive godt.
Point mod top (FCK, FCM, AAB, OB)
FCM: 6 sejre, 2 uafgjorte, 1 nederlag = 20 point
AAB: 2 sejre, 3 uafgjorte, 4 nederlag = 9 point
FCK: 2 sejre, 6 uafgjorte, 1 nederlag = 12 point
OB: 1 sejr, 3 uafgjorte, 5 nederlag = 6 point
FCM:
Hjemme: 4 sejre, 1 uafgjort.
AAB
Hjemme: 2 sejre, 2 uafgjorte, 1 nederlag
Ude: 1 uafgjort, 3 nederlag
FCK
Hjemme: 2 sejre, 1 uafgjort, 1 nederlag
Ude: 5 uafgjorte
OB
Hjemme: 3 uafgjorte 1 nederlag
Ude: 1 sejr, 4 nederlag
Point mod midterholdene (BIF, RFC, ACH, EFB, FCN)
FCM: 5 sejre, 5 uafgjorte, 5 nederlag = 20 point
AAB: 11 sejre, 2 uafgjorte, 2 nederlag = 35 point
FCK: 7 sejre, 2 uafgjorte, 6 nederlag = 23 point
OB: 4 sejre, 11 uafgjorte = 23 point
FCM
Hjemme: 4 sejre, 3 uafgjorte
Ude: 1 sejr, 2 uafgjorte, 5 nederlag
AAB
Hjemme: 7 sejre
Ude: 4 sejre, 2 uafgjort 2 nederlag
FCK
Hjemme: 5 sejre, 2 uafgjort, 1 nederlag
Ude: 2 sejre, 5 nederlag
OB
Hjemme: 2 sejre, 6 uafgjorte
Ude: 2 sejre, 5 uafgjorte
Point mod bundholdene (AGF, VFF, LBK)
FCM: 7 sejre, 1 uafgjort, 1 nederlag = 22 point
AAB: 9 sejre = 27 point
FCK: 8 sejre 1 uafgjort = 25 point
OB: 7 sejre, 2 uafgjorte = 23 point
FCM
AAB
FCK
Hjemme: 4 sejre, 1 uafgjort
OB
Hjemme: 5 sejre 2 uafgjorte
Det fremgår tydeligt, at vi er klart det bedste tophold indbyrdes, men til gengæld er vi desværre det dårligste hold mod både bundholdene og midterholdene. Specielt AaB har været suveræne mod midten og bunden hvor de er blevet til vilde 62 point ud af 72 mulige. Tror det var Kent som engang sagde at AaB vandt mesterskabet fordi de havde det højeste bundniveau men til gengæld ikke det højeste topniveau, det må siges at være en kommentar som er lige i skabet.
Hvorfor forholder det sig så sådan, vil det naturlige spørgsmål jo være, det virker jo paradoksalt at vi kan være suveræne blandt topholdene men til samtidigt være middelmådig mod subtoppen og ned? Jeg mener personligt det handler om vores evne til at skabe kampene i forhold til de modstandere vi står overfor, specielt væk fra egen (ulve)hule, selvom det selvfølgelig kan være svært at generalisere ud fra de forskellige modstandere. Vi har som tophold måske følt os forpligtiget til at forsøge at skabe kampene og har derfor stået for offensivt og ladet modstanderne spille afventende, noget som vi ellers har haft en del succes med mod topholdene.
Desuden har vi heller ikke været gode nok til at omstille os i forhold til den specifikke modstander. Det er populært at sige man spiller sit eget spil, men tanken er nu mere romantisk end realistisk. Herhjemme er det reelt kun FCK som kan tillade sig at spille på samme måde, hvad enten det er hjemme eller ude qua deres overvældende spillermateriale og måske også deres lidt primitive stil. Vi har forsøgt at opstille os mod de mindre modstandere men vi har reelt ikke magtet det i efteråret. Foråret har dog været langt bedre, og der har virkelig været taktisk fremgang at spore, hvilket lover positivt fremover.
Formår vi i den kommende sæson at blive lidt bedre til at lirke defensive modstandere op og samtidigt have kynismen og tålmodigheden til at vente på vores chancer, ja så skal det nok blive godt.
Senest rettet af Hausser 12. jun 2008, 22:24, rettet i alt 1 gang.
-
Ravnen
Re: Derfor blev vi ikke mestre i 2007/08.
Jeg har på fornemmelsen af at vi får en mere taktisk præget spillestil med Thomasberg som træner. Taktikken er jo hans store kompentance, hvor Erik mere var til de frie tøjler.
Jeg har faktisk ret store forventninger til Thomasberg, nu har han stået i lære ved Erik og har forhåbentlig taget det bedste med sig derfra med mandskabshåndtering og evne til at få unge spillere til at udfolde sig. Men Erik er jo ingen perfekt træner, og erkender selv at han har taktiske mangler og derfor havde brug for Thomasberg. Det spændende bliver så om Thomasberg som chef bedre kan skabe en balanceret helhed af Eriks offensiv og mandskabsbehandling kombineret med en bedre defensiv indstilling som kan gøre at vi ikke taber alle de dumme kampe mod mindre hold.
Jeg har en rigtig god mavefornemmelse, og tror det nye trænerteam vil bringe os et skridt længere frem som stabilt tophold.
Jeg har faktisk ret store forventninger til Thomasberg, nu har han stået i lære ved Erik og har forhåbentlig taget det bedste med sig derfra med mandskabshåndtering og evne til at få unge spillere til at udfolde sig. Men Erik er jo ingen perfekt træner, og erkender selv at han har taktiske mangler og derfor havde brug for Thomasberg. Det spændende bliver så om Thomasberg som chef bedre kan skabe en balanceret helhed af Eriks offensiv og mandskabsbehandling kombineret med en bedre defensiv indstilling som kan gøre at vi ikke taber alle de dumme kampe mod mindre hold.
Jeg har en rigtig god mavefornemmelse, og tror det nye trænerteam vil bringe os et skridt længere frem som stabilt tophold.
-
forzafcm
Med hensyn til defensiven har vi jo hentet to forstærkninger, så jeg tror ikke vi lukker ligeså mange mål ind som sidste år. Tror vi spiller noget bedre mod bundholdene i år end sidste år. Og hvis angrebet stadig fungere så er der god chance for guld.
-
mrjelle
Ravnen Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg har på fornemmelsen af at vi får en mere
> taktisk præget spillestil med Thomasberg som
> træner. Taktikken er jo hans store kompentance,
> hvor Erik mere var til de frie tøjler.
> Jeg har faktisk ret store forventninger til
> Thomasberg, nu har han stået i lære ved Erik og
> har forhåbentlig taget det bedste med sig derfra
> med mandskabshåndtering og evne til at få unge
> spillere til at udfolde sig. Men Erik er jo ingen
> perfekt træner, og erkender selv at han har
> taktiske mangler og derfor havde brug for
> Thomasberg. Det spændende bliver så om Thomasberg
> som chef bedre kan skabe en balanceret helhed af
> Eriks offensiv og mandskabsbehandling kombineret
> med en bedre defensiv indstilling som kan gøre at
> vi ikke taber alle de dumme kampe mod mindre
> hold.
>
> Jeg har en rigtig god mavefornemmelse, og tror det
> nye trænerteam vil bringe os et skridt længere
> frem som stabilt tophold.
Samtidig må Glenn Riddersholm vel betegnes som have samme mentalitet som Erik hvad angår mandsskabsbehandling eller tager jeg helt fejl?
> Jeg har på fornemmelsen af at vi får en mere
> taktisk præget spillestil med Thomasberg som
> træner. Taktikken er jo hans store kompentance,
> hvor Erik mere var til de frie tøjler.
> Jeg har faktisk ret store forventninger til
> Thomasberg, nu har han stået i lære ved Erik og
> har forhåbentlig taget det bedste med sig derfra
> med mandskabshåndtering og evne til at få unge
> spillere til at udfolde sig. Men Erik er jo ingen
> perfekt træner, og erkender selv at han har
> taktiske mangler og derfor havde brug for
> Thomasberg. Det spændende bliver så om Thomasberg
> som chef bedre kan skabe en balanceret helhed af
> Eriks offensiv og mandskabsbehandling kombineret
> med en bedre defensiv indstilling som kan gøre at
> vi ikke taber alle de dumme kampe mod mindre
> hold.
>
> Jeg har en rigtig god mavefornemmelse, og tror det
> nye trænerteam vil bringe os et skridt længere
> frem som stabilt tophold.
Samtidig må Glenn Riddersholm vel betegnes som have samme mentalitet som Erik hvad angår mandsskabsbehandling eller tager jeg helt fejl?
-
Hekler
mrjelle Skrev:
> Samtidig må Glenn Riddersholm vel betegnes som
> have samme mentalitet som Erik hvad angår
> mandsskabsbehandling eller tager jeg helt fejl?
Ja det mener jeg du gør.
> Samtidig må Glenn Riddersholm vel betegnes som
> have samme mentalitet som Erik hvad angår
> mandsskabsbehandling eller tager jeg helt fejl?
Ja det mener jeg du gør.
-
mancitydk
hvorfor tager han fejl? Du kender lidt mere til det hele, så vil du ikke uddybe lidt? Hvilken type er han?
-
Ravnen
Hekler altså, det er sådan et svar du ville skælde ud på andre hvis de lavede. Uddyb det lige 
-
BW - 665
Først vil jeg gerne sige, stærkt initiativ Hausser!
Dernæst, så er jeg meget enig i dine betragtninger. Vi er simpelthen stærkest når vi møder hold som vil "spille med os". Man skulle jo umiddelbart tro at vi ville kunne boltre os som fisk i vandet når vi møder hold som bare forsvarer og "giver os" alt initiativet, men det lader ikke til at være tilfældet.
Dog er det ikke altid sådan! Nogen der husker den første kamp imod Locomotiv Moscow? De ville godt nok heller ikke spille meget bold, specielt de første 45 minutter og stod i øvrigt stærkt i defensiven, og alligevel får vi trykket dem helt ned under grønsværen og skaber et væld af chancer - og er decideret tragisk uheldige med kun at putte én ind. (Hvilket i øvrigt også var tilfældet i hjemmekampen imod vores anden onde ånd fra Moskva - CSKA Moscow)
Så hvorfor kan vi ikke det imod den nederste halvdel i suppen? Det virker absurd og ulogisk, og jeg tror virkelig på det må være noget mentalt! Der kan vel ikke være nogen tvivl om at vi har evnerne til at udspille de fleste lavt-rangerende SAS liga hold?
Det er mig også en gåde hvorfor vores mål-difference altid er så "sløj", og vores sejre så smalle, når man tænker på vores offensivt-indstillede spillestil. Don't get me wrong, de 3 point er skam (næsten) det eneste der betyder noget i min bevidsthed, men ikke desto mindre undrer det mig.
Det MÅ være noget mentalt, og forklaringen om at vi undervurderer vores "nemme" modstandere ligger jo lige til højrebenet...
Dernæst, så er jeg meget enig i dine betragtninger. Vi er simpelthen stærkest når vi møder hold som vil "spille med os". Man skulle jo umiddelbart tro at vi ville kunne boltre os som fisk i vandet når vi møder hold som bare forsvarer og "giver os" alt initiativet, men det lader ikke til at være tilfældet.
Dog er det ikke altid sådan! Nogen der husker den første kamp imod Locomotiv Moscow? De ville godt nok heller ikke spille meget bold, specielt de første 45 minutter og stod i øvrigt stærkt i defensiven, og alligevel får vi trykket dem helt ned under grønsværen og skaber et væld af chancer - og er decideret tragisk uheldige med kun at putte én ind. (Hvilket i øvrigt også var tilfældet i hjemmekampen imod vores anden onde ånd fra Moskva - CSKA Moscow)
Så hvorfor kan vi ikke det imod den nederste halvdel i suppen? Det virker absurd og ulogisk, og jeg tror virkelig på det må være noget mentalt! Der kan vel ikke være nogen tvivl om at vi har evnerne til at udspille de fleste lavt-rangerende SAS liga hold?
Det er mig også en gåde hvorfor vores mål-difference altid er så "sløj", og vores sejre så smalle, når man tænker på vores offensivt-indstillede spillestil. Don't get me wrong, de 3 point er skam (næsten) det eneste der betyder noget i min bevidsthed, men ikke desto mindre undrer det mig.
Det MÅ være noget mentalt, og forklaringen om at vi undervurderer vores "nemme" modstandere ligger jo lige til højrebenet...
-
mrjelle
Hekler Skrev:
> mrjelle Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Samtidig må Glenn Riddersholm vel betegnes som
> > have samme mentalitet som Erik hvad angår
> > mandsskabsbehandling eller tager jeg helt fejl?
>
> Ja det mener jeg du gør.
Og jeg takker for det korte, meget præcise samt informationsrige svar.
> mrjelle Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Samtidig må Glenn Riddersholm vel betegnes som
> > have samme mentalitet som Erik hvad angår
> > mandsskabsbehandling eller tager jeg helt fejl?
>
> Ja det mener jeg du gør.
Og jeg takker for det korte, meget præcise samt informationsrige svar.
-
Altoriso
OT : Att Admins
og så er det endnu engang endt med en tråd er ryger fuldstændig ud af kurs, fordi folk ikke forholder sig til det emnet handler om...
Kan kun anbefale Admins at slette de indlæg der ikke forholder sig til det specifikke og i dette tilfælde endog særdeles spændende emne !
Kan kun anbefale Admins at slette de indlæg der ikke forholder sig til det specifikke og i dette tilfælde endog særdeles spændende emne !
-
bruno
Jeg tror det er helt tilfældig hvilke kampe vi har taget point i niveauet er meget ens, kampene er meget lige og i mange kampe er det bare stolpe ind og ud der afgør hvem der vinder og lige en ting mere dommer niveauet er bleven så ringe at det er til at tude over og jeg syndes det er lidt for ofte at det er dem der står for afgørelsen.
Vores klart største svaghed er at vi ikke er særlig gode til at modstå et
pres fra modstanderen, når modstanderen virklig satser alt på at lave mål, det virker som om, at vi overhovedet ingen aftaler har, i vores forsvar og vi er også dårlig til at etabler os og få spillet i gang igen når vi står med bolden på vores bane halvdel.
Vores klart største svaghed er at vi ikke er særlig gode til at modstå et
pres fra modstanderen, når modstanderen virklig satser alt på at lave mål, det virker som om, at vi overhovedet ingen aftaler har, i vores forsvar og vi er også dårlig til at etabler os og få spillet i gang igen når vi står med bolden på vores bane halvdel.
-
BW - 665
bruno Skrev:
> Jeg tror det er helt tilfældig hvilke kampe vi har
> taget point i niveauet er meget ens, kampene er
> meget lige og i mange kampe er det bare stolpe ind
> og ud der afgør hvem der vinder
Det har du vel lov at tro, nu siger statistikkerne og spillet på banen i de seneste flere sæsoner mod bundhold, bare noget andet.
Hvis du virkelig mener at "det er helt tilfældigt hvilke kampe vi tager point i" så synes jeg det vidner om manglende kendskab til fodbolden, for realiteten er altså en ganske anden, ikke bare for FCM.
> og lige en ting mere dommer niveauet er bleven så ringe at det er
> til at tude over og jeg syndes det er lidt for
> ofte at det er dem der står for afgørelsen.
Hvad har det med sagen at gøre? Mener du at det går hårdere ud over os end vores konkurrenter? Det er vel ens for alle...
> Vores klart største svaghed er at vi ikke er
> særlig gode til at modstå et
> pres fra modstanderen, når modstanderen virklig
> satser alt på at lave mål, det virker som om, at
> vi overhovedet ingen aftaler har, i vores forsvar
> og vi er også dårlig til at etabler os og få
> spillet i gang igen når vi står med bolden på
> vores bane halvdel.
Komplet uenig! Det er NETOP når hold vil spille bold med os, og udfordrer os på fodboldspillets tekniske aspekter at vi er skarpe, fordi vi har (efter min mening) ligaens teknisk dygtigste hold lige pt. Men igen, kan kun henvise til tabellen og pointhøsten imod de mere "spillende hold" kontra pointhøsten mod bundholdende som pakker sig og spiller med en destruktiv indstilling.
Vores forsvar har stået upåklageligt i denne sæson, i modsætning til tidligere, og det er kun i omstilingsfasen vi har nogle problemer pga. vi kan blive fanget med 7-8 mand på modstanderens banehalvdel.
> Jeg tror det er helt tilfældig hvilke kampe vi har
> taget point i niveauet er meget ens, kampene er
> meget lige og i mange kampe er det bare stolpe ind
> og ud der afgør hvem der vinder
Det har du vel lov at tro, nu siger statistikkerne og spillet på banen i de seneste flere sæsoner mod bundhold, bare noget andet.
Hvis du virkelig mener at "det er helt tilfældigt hvilke kampe vi tager point i" så synes jeg det vidner om manglende kendskab til fodbolden, for realiteten er altså en ganske anden, ikke bare for FCM.
> og lige en ting mere dommer niveauet er bleven så ringe at det er
> til at tude over og jeg syndes det er lidt for
> ofte at det er dem der står for afgørelsen.
Hvad har det med sagen at gøre? Mener du at det går hårdere ud over os end vores konkurrenter? Det er vel ens for alle...
> Vores klart største svaghed er at vi ikke er
> særlig gode til at modstå et
> pres fra modstanderen, når modstanderen virklig
> satser alt på at lave mål, det virker som om, at
> vi overhovedet ingen aftaler har, i vores forsvar
> og vi er også dårlig til at etabler os og få
> spillet i gang igen når vi står med bolden på
> vores bane halvdel.
Komplet uenig! Det er NETOP når hold vil spille bold med os, og udfordrer os på fodboldspillets tekniske aspekter at vi er skarpe, fordi vi har (efter min mening) ligaens teknisk dygtigste hold lige pt. Men igen, kan kun henvise til tabellen og pointhøsten imod de mere "spillende hold" kontra pointhøsten mod bundholdende som pakker sig og spiller med en destruktiv indstilling.
Vores forsvar har stået upåklageligt i denne sæson, i modsætning til tidligere, og det er kun i omstilingsfasen vi har nogle problemer pga. vi kan blive fanget med 7-8 mand på modstanderens banehalvdel.
-
Administrator
Henstilling.
Jeg kan kun give Altoriso ret. Hold jer til emnet, ellers se om der ikke er en anden tråd der passer til emnet.
-
bruno
Det jeg mener med dommerne er at de dømmer så ringe, at resultatet i rigtig mange kampe er tilfældig og det har direkte indvirkning på hvem der bliver dansk mester !
Lad os lige kigge på nogle af de kampe vi har spillet og ikke tør tal:
FCK og OB ude kampene kunne falde ud til begges sider. Aab har fået mærklig ide, med at stille op i "Samdoria" defensiv når de møder os og vi klart dem domineret og bedst.
Brøndby, Esbjerg, Horsens har vi ikke fået mange point mod alle tre hold her os klart domineret når de gik i offensiven og så var vi på hældene, menes vi hade mere styr på dem, når de trak sig lidt tilbage. i min verden vil de tre hold være favoritter mod os i næste sæson. I Randers har du ret i at det var en af eneste kampe hvor vi blev taget på hældene og strafede for noget ofensiv spil men der havde vi heller ikke Femi med.
Viborg og Lyngby
Var vi klart bedst i første halvleg kom også fortjent foran men vi var ved at smide det væk der de kom ud til anden halvleg og gik til angreb.
Men ser man samlet over de kampe, er der flere kampe der nemt kunne falde ud anderledes. Turneringen er meget lige, set forhold til andre ligaer, alle kan vinde over alle på en god dag. Der med virker det meget mere tilfældig hvem det var der bliver mester sidste sæson.
En faktor vi også skal tag for øje i FCM,er at vi er et top hold nu i dansk fodbold og dermed et hold alle gør alt for at slå, især når vi kommer på udebane og der er fyldt op på ligterne, spiller de langt over evne. Brøndby har talt om det i mange år når de kom rundt i landet mødte de modstand og en kamp gejst som om at det var en VM finale de spillede om.
Lad os lige kigge på nogle af de kampe vi har spillet og ikke tør tal:
FCK og OB ude kampene kunne falde ud til begges sider. Aab har fået mærklig ide, med at stille op i "Samdoria" defensiv når de møder os og vi klart dem domineret og bedst.
Brøndby, Esbjerg, Horsens har vi ikke fået mange point mod alle tre hold her os klart domineret når de gik i offensiven og så var vi på hældene, menes vi hade mere styr på dem, når de trak sig lidt tilbage. i min verden vil de tre hold være favoritter mod os i næste sæson. I Randers har du ret i at det var en af eneste kampe hvor vi blev taget på hældene og strafede for noget ofensiv spil men der havde vi heller ikke Femi med.
Viborg og Lyngby
Var vi klart bedst i første halvleg kom også fortjent foran men vi var ved at smide det væk der de kom ud til anden halvleg og gik til angreb.
Men ser man samlet over de kampe, er der flere kampe der nemt kunne falde ud anderledes. Turneringen er meget lige, set forhold til andre ligaer, alle kan vinde over alle på en god dag. Der med virker det meget mere tilfældig hvem det var der bliver mester sidste sæson.
En faktor vi også skal tag for øje i FCM,er at vi er et top hold nu i dansk fodbold og dermed et hold alle gør alt for at slå, især når vi kommer på udebane og der er fyldt op på ligterne, spiller de langt over evne. Brøndby har talt om det i mange år når de kom rundt i landet mødte de modstand og en kamp gejst som om at det var en VM finale de spillede om.
-
Ravnen
Re: Henstilling.
Men hvorfor gik den ud af emnet? Ofte er det bedre at se på årsagen til tingene, end eftervirkningerne af dem.