Så starter en ny sæson. (Ynglinge)

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Hausser

Hvorfor bruger ynglingeholdet ikke i Izunna?

Indlæg af Hausser »

Er der nogen der ved hvorfor Izunna ikke bliver brugt på ynglingeholdet, han skulle jo være fyldt 18 allerede? Er det DBU der sylter spilletilladelsen eller hva?

Fødselsdatoer for 90er afrikanerne.

Izunna Arnest Uzochukwu – 11.04.90
Sekou Jabateh Oliseh – 05.06.90
Sylvester Emeka Igboun – 08.09.90
Maxwell Ofuyah - 02.12.90

I tipsbladet kan man forresten læse et interview med Thomasberg hvor han bl.a nævner Oliseh som en meget spændende spiller. Han bliver jo senior om blot en 20 dages tid, så det bliver rigtigt interessant.

"Vi skal hele tiden have nogle nye klar i kulissen, og til sommer får vi Danny Califf og en meget spændende, ung angriber ved navn Oliseh, som igen er en udviklingsspiller."

http://www.tipsbladet.dk/index.php/news/show/id=152690

Hausser

Oliseh

Indlæg af Hausser »

Er det forresten rigtigt hvad jeg læste, at Oliseh ofte træner med førsteholdstruppen? Er der nogen af dem som der ser førsteholdstræningerne som kan svare mig på det?

Hekler

Re: Oliseh

Indlæg af Hekler »

Lørdagstræningerne er for de spillere der er med om søndagen + de spillere der skal til for at lave en ordenlig træning. Har ikke set ham der, sådan lige på huskeren.

Molly95

Re: Hvorfor bruger ynglingeholdet ikke i Izunna?

Indlæg af Molly95 »

Izunna venter på spilletilladelse, det er meget normalt !!!! at der går noget tid, før den kommer, DBU's måde at genere FCM på....måske

Hausser

Indlæg af Hausser »

Tak for det Molly, tænkte nok det var noget i den retning.

Ved du forresten hvilken position Izunna spiller?

Hausser

Re: Oliseh

Indlæg af Hausser »

Tak for det Hekler. Kan du (eller andre?) huske om han før har trænet med?

Hekler

Indlæg af Hekler »

Meget interesseret i at høre mere om eksempler på at DBU bruger længere tid på at udstede spilletilladelser til FCM end andre?

Ellers så vil jeg også gerne høre eksempler på at det tager lang tid at få spilletilladelserne?

Reglerne på området er ret klare så hvis det er tilfældet er der jo folk der er modne for et civilt søgsmål.

Hausser

To nye spillere klar til superligaen fra Akademiet

Indlæg af Hausser »

Fra hestens egen mund så at sige:

http://www.tipsbladet.dk/index.php/news/show/id=154535

Bliver rigtigt spændende at se hvor mange indhop Albæk og Oliseh får på førsteholdet, omend det nok skal en del skader til før de for alvor bliver aktuelle i truppen.

Bhomaszz

Re: To nye spillere klar til superligaen fra Akademiet

Indlæg af Bhomaszz »

"Derimod bliver i første omgang ikke plads til en anden nigerianer fra akademiet, Izunna Uzochukwu"

Hvordan skal den sætning forståes? Vil det sige at der ikke er plads til ham, eller at det bare ikke er i denne omgang (I hvert fald indtil videre) ?

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Han bliver vel ikke indlemmet i førsteholdstruppen endnu.

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Hvilket vist er meget heldigt. Har set ham i 3 kampe indtil videre for ynglinge, og han har i alle 3 skøjtet rundt. Det skal retfærdigvis siges, det bliver bedre fra gang til gang, men allerede nu, har jeg set et antal vanvittige tacklinger, der ville gøre David Nielsen misundelig. Det var et under, han overlevede en hel halvleg mod Lyngby.
Det ser ud til, han har problemer med at vænne sig til tempoet i ynglingeligaen. Han står ofte som en kegle midt på, og saver så en mand i ny og næ.

Peter Ross

Hausser

Indlæg af Hausser »

Jep, jeg så ham i kampen mod AB og der var han mildt sagt ringe, men dog ikke værre end så mange andre.

Man skal dog også tænke på at det kun er Albæk af de danske 90ere som nu får lov at træne med førsteholdet, så det er jo langt fra ensbetydende med at han er blevet sorteret fra. Jude, Adeola og Yakubu trænede vel heller ikke med førsteholdet så snart de rundede 18..

Igen vil jeg understrege behovet for at få skabt os et reelt u/21 hold, måske med nogle få bærende profiler, ellers bliver førsteholdstruppen altså meget stor i løbet af 2008/09.

uschel

Indlæg af uschel »

Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> > Igen vil jeg understrege behovet for at få skabt
> os et reelt u/21 hold, måske med nogle få bærende
> profiler, ellers bliver førsteholdstruppen altså
> meget stor i løbet af 2008/09.

Ja jeg er helt på linje der. Jeg mener det vil være perfekt, hvis vi med tiden får opbygget en komplet U21 trup. Og så lader den repræsentere os i 2 div. Jeg ved godt at det er noget, der vil tage noget tid. Men jeg mener at det er den rette fremgangsmåde, så springet fra Yngling til senior bold ikke bliver så voldsomt. Brøndbys U/2 div trup består eksempelvis helt af spillere på 18-20 år. Det er fint som vi gør idag at hive en yngling op i ny og næ efter behov. Men jeg mener bare, at gør man det permanant sikrer man en kontunuitet, og en konstant bedre matchning.
Hva mener i andre???

Hekler

Indlæg af Hekler »

Det kræver at du har nok spillere at tage af, og at du finder anden kamptræning til de fra ligatruppen der ikke spiller.

Hvis en U/21 trup skal stille spillere til træningskampe med reserverne skal den være meget stor.

Som det er nu har man en meget lille 2. div. trup og så hiver man spillere nedefra og oppe fra efter behov.

uschel

Indlæg af uschel »

Ja præcis som jeg skrev er jeg klar over, at det vil kræve tid, men jeg mener at det vil være et mål at efterstræbe. Det er jo som alt andet en planlagt proces, der skal implimenteres med tiden

Besvar