Regulationsregel af FIFA

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Bhomaszz

Regulationsregel af FIFA

Indlæg af Bhomaszz »

Jeg synes det kunne være interessant at debattere den nye regulationsregel af FIFA, omhandlende udlændinge. Den handler helt basalt set om at forbundet mener at det er forkert at klubber, som f.eks. Arsenal, kan stille med et hold udeluykkende bestående af udlændinge. Derfor vil de have at man skal have minimum 6 spillere fra den pågældende nation.

Personligt synes jeg det er en fremragende ide. Det er for mig at se vigtigt at hver liga har sit eget nationale islæt, og bevarer det. Det er især i England ved at være et problem efter min mening. Ligaen er simpelthen ikke længere engelsk.

Hvad synes i?

I øvrigt kunne man vel omgå regelen ved at lave det til en privat organisation, med disse regler som krav for at være med? ingen har vel interesse i ikke at være med under FIFA...
Senest rettet af Bhomaszz 31. maj 2008, 09:10, rettet i alt 1 gang.

Lars

Re: Regulationsregel af FIFA

Indlæg af Lars »

Nu er det jo en privat organisation og på den måde kan man nu næppe komme uden om EUs regler. Der har allerede været nogle udmældinger fra EU om at FIFA ikke kan få lov at lave det her.

Jeg ser ikke det store problematiske i at klubber uden restriktioner kan have spillere fra forskelige nationaltiter til at spille for dem. Når prisen fx på engelske spillere ryger meget mere i vejret end fx en østeuropæisk spiller fordi man i engelske klubber mener at engelske klassespillere kan tiltrække tilskuere m.m. i højere stil end spillere fra andre himmelstrøg hvor man måske vurdere at den eksotiske faktor som man måske så tilbage i 80´erne hvor der ikke var så mange spillere fra uden for de britiske øer.
Man må jo forvente at en relativ høj markedspris på dygtige engelske spillere over en længere tid vil få klubberne til at arrangere sig og investere mere i talentudvikling.

Persian_Wolf

Indlæg af Persian_Wolf »

Engelsk fodbold ligner mere og mere en pengemaskine.
Denne regel vil kun komme England og PL til gode, økonomisk set.

Men sportsligt? Det er så spørgsmålet

Dahl Nielsen

Indlæg af Dahl Nielsen »

I hvert fald ingen tvivl om, at man i Premier League ville blive mærket af en sådan regel, da flere og flere udlændinge har fundet vej til ligaen. Det har man også kunnet mærke på spillet i Premier League. Der er knap så meget af den gode gamle britiske fighter-mentalitet, som der var engang.

Bundesligaen ville også i høj grad blive ramt af en sådan regel, i fald denne skulle gå hen at blive vedtaget. 60 % af de faste spillere i Bundesligaen kommer fra andre lande end Tyskland. Det kan vist gå hen at blive et kæmpe problem for flere af de store europæiske ligaer, hvis reglen bliver indført.

Lars

Indlæg af Lars »

Det er vel bare endnu et eksempel på at FIFA tror at de er så store at kan være ligeglad med nationale, såvel som international lovgivning. Det har vi jo også set i deres dom i forhold til vores afrikanske talenter, menneskerrettighederne skal FIFA åbenbart ikke overholde, de behøves ingen gang at forholde sig til dem!

Der kommer nok til at ske det samme som da de syntes de skulle vedtage at man ikke måtte spille fodbold steder der lå over 2500 over hav niveau. Så man ligepludslig ikke kunne spille i La Paz, Bolivia, Quito, Ecuador, Cuzco, Peru og Bogotá, Colombia. De kommer til at annulerer deres regl.

Var der nogen der sagde megalomani?

Besvar