Ørgaard vs Fisker

Om FC Midtjylland og Black Wolves
YahooSeeker [Bot]

Re: Ørgaard vs Fisker

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Måske Ulvefar skulle blive voksen og ikke bare følsom og sætte sig ind i fodboldreglerne, evt. i samarbejde med sin cheftræner

YahooSeeker [Bot]

Jeg har som Brøndby-fan ikke problemer med at konstatere, at det var lige så korrekt efter fodboldreglerne at give Pimpong advarsel nr. 2, som det var IKKE at dømme straffespark til Morten Skoubo

YahooSeeker [Bot]

Hvis de forholder sig til virkeligheden så mangler de en meget vigtig del af virkeligheden, som er, at de åbenbart ikke i adskillige år har gjort sig selv en tjeneste og sat sig ind i reglerne for det spil, som er en afgørende del af deres eget levebrød, hvilket i sig selv er under al kritik.

Dommerne er på kurser og testes adskillige gange hvert år, og bedømmes af neutrale bedømmere i hver eneste kamp.

Så regel ukendskabet hos spillere - og det gælder ikke blot FCM men alle spillere, fans, og især presse - det er KOLOSSALT

YahooSeeker [Bot]

Og du er åbenbart HELT uvidende om fodboldreglerne. 1. advarsel er helt korrekt, 2. advarsel lige så, udvisningen derfor HELT korrekt, både når det er HEIs damer (hedder nu Skovbakken), og når det gælder FCMs herrer.

Så læs reglerne og bliv klogere (det vil være for meget forlangt, at kræve at du forstår dem!)

YahooSeeker [Bot]

Hvornår får han selv stil, såvel internationalt og almindeligt, og hvornår får han format?

YahooSeeker [Bot]

Han har klart ret til det... men bundniveauet bør hæves betragteligt, og lidt regelkendskab som forudsætning for udtalelserne ville heller ikke skade

YahooSeeker [Bot]

Han har stil & format, hvis han ikke skal kommentere det mens dommerne er tilstede samt DBU & pressen. hvornår skal han så kommentere begivenhederne. Når han er på toilettet?

Han er direktør i en af Dnmarks fodboldklubber så det er da netop ham der om nogen skal kommentere det. For hvis han mener at dommerstandarden er for ringe, er de dommerne der skal have det at vide da det er dem der skal blive bedre, DBU skal have det at vide da det er dem der bedømmer dem og kan gøre noget ved det samt pressen skal have det at vide for at de kan lægge pres på, da de er de eneste som kan få DBu til at genoverveje situationerne. Da pressen lægger dagsordenen i Topfodbolden i verden og ikke mindst Danmark!

Man bliver kun hørt hvis man siger noget, jeres John "FAXE" Jensen har vist heller ikke været helt mundlam igennem tiderne i såvel Brøndby samt hos Herfuglene!

Det jeg vil sige er at en direktør har ret til at bedømme og kommentere de ting han arbejder med, han har mere ret og pligt til det en nogen anden.

Allan B.

Indlæg af Allan B. »

Det kræver mere end en enkelt kamp at afgøre, om dommerstanden er for ringe. Enhver kan have en dårlig dag. Det kan spillerne også. Også fans for den sags skyld. Når så siger det lige præcis i den situation, efter hans eget hold har tabt, kommer det til at virke som en dårlig undskyldning. Og der er ingen, der kan tage ham alvorligt.

YahooSeeker [Bot]

Siger sætningen fra Dirch Passer dig noget - det er ikke det du siger det, det er MÅDEN du siger det på. Jens Ørgaards kommentar, eller rettere hans ret til at kommentere har jeg intet problem med, og normalt har jeg stor sympati og er enig i meget af hvad Jens Ørgaard siger, men jeg har ingen sympati med hverken tidspunkt eller indhold af Jens Ørgaards kommentar under en officiel DBU banket i går - det er her kæden hopper fuldstændig af for Jens Ørgaard. Han kunne tage det op på bestyrelsesniveau i DBU, hvor han mig bekendt er med i mange førende udvalg i DBU-regi, samt i Divisionsforeningen.

Personligt er jeg (som dommeruddannet) langt fra enig i, at den danske dommerstand er dårlig, heller ikke herhjemme. Men problemet er, at hverken spillere, ledere, presse eller fans, for 99.9% vedkommende gider at gøre bare et minimum for at lære reglerne på samme måde som dommerne terpes adskillige gange om året.

Og så er det bare at jeg meget hurtigt mister særdeles meget af min grundlæggende respekt for andres - i forhold til min - afvigende mening, når den i den grad savner saglighed og indblik i reglernes rette sammenhæng. For var den viden om reglerne til stede, ville hverken Erik Rasmussen eller Jens Ørgaard eller Razak Pimpong eller fans eller presse (BT) eller Michael Schäfer eller andre journalister overhovedet haft behov for og i endnu mindre grad grundlag for at kritisere Fisker, hverken for udvisningen af Pimpong, der er er helt korrekt, eller for det manglende straffespark til Skoubo (der var ikke straffespark, for Anders Rasmussen spiller bolden før han støder sammen med Skoubo, hvilket er tydeligt at se på TV billeder), eller for annuleringen af Elmanders mål (som efter min mening kan forsvares, omend den ikke er himmelråbende oplagt, ligesom det rent praktisk forekommer ukorrekt at det er liniedommeren på modsatte side og ikke den nærtpåstående dommer, der dømmer for forseelsen).

Og lige til orientering: Jeg er glødende og loyal BIF-fan, men aldrig så loyal og glødende, at jeg ser igennem med klokkeklare regelbrud, eller er ude af stand til at acceptere kendelser imod BIF, når disse er i overensstemmelse med fodboldreglerne, hvilket ofte er ved at drive mine BIF-venner til vanvid!

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

henrikcus skrev:
-------------------------------------------------------
> Siger sætningen fra Dirch Passer dig noget - det
> er ikke det du siger det, det er MÅDEN du siger
> det på. Jens Ørgaards kommentar, eller rettere
> hans ret til at kommentere har jeg intet problem
> med, og normalt har jeg stor sympati og er enig i
> meget af hvad Jens Ørgaard siger, men jeg har
> ingen sympati med hverken tidspunkt eller indhold
> af Jens Ørgaards kommentar under en officiel DBU
> banket i går - det er her kæden hopper fuldstændig
> af for Jens Ørgaard. Han kunne tage det op på
> bestyrelsesniveau i DBU, hvor han mig bekendt er
> med i mange førende udvalg i DBU-regi, samt i
> Divisionsforeningen.

Var du tilstede siden du ved hvilken måde Ørgaard sagde det på?

Ranger (AGF)

Indlæg af Ranger (AGF) »

Men hver gang der bliver lagt en international linie og spillerne får lov til at gå til den, så er I bagefter vildt utilfredse med, at der bliver spillet svinsk.
Undskyld mig, men hvad er jeres opfattelse af internationalt?

YahooSeeker [Bot]

Der er vel egentligt ikke nogen der har klaget over der blev spillet svinsk i kampen??
Der er vel kun blevet klaget over dommerne?

Ranger (AGF)

Indlæg af Ranger (AGF) »

Det var han sikkert ikke, men jf. DRs teksttv, så bliver sagen taget op i DBUs disciplinærudvalg i næste uge.
Og så står vi igen i en situation, hvor Rune pludseligt har interessekonflikt. (Hvilket dog ikke er hans skyld. Hvorfor i alverden laver man ikke et disciplinærudvalg med uafhængige medlemmer?????).

YahooSeeker [Bot]

Var du selv? Efter hvad han er citeret på, er det utilstedeligt, upassende og ubehøvlet sagt...

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

henrikcus skrev:
-------------------------------------------------------
> Var du selv? Efter hvad han er citeret på, er det
> utilstedeligt, upassende og ubehøvlet sagt...

Okay du var der altså ikke. Tak for svaret.

Besvar