Spiller indkøb i sommer
-
Ravnen
Re: Morten Skoubo
Det er at tage munden fuld at kalde Thyge, Madsen og Flinta for angribere. De har ikke deres spidskompentance i afslutningerne og chancesøgning.
Som jeg ser det har vi Frank, Ken, Baba og Jude. Baba har mildest talt ikke præsteret længe og Jude virker slet ikke klar. Og af de fire er Frank den eneste med hår på brystet (erfaring). I luftrummet er Frank også den eneste som rigtig begår sig, og vi savner pondus oppe foran når Frank ikke er der.
Vi kunne i særdeleshed godt bruge et direkte suplement til Frank, jeg har nævnt Marc Nygaard, og Morten Skoubo kunne såmænd også være en mulighed.
At vi mangler en back har ikke det store med angrebssituationen at gøre, jeg er sikker på Ørgaard er mand for at hente 2-3 spillere hvis det er påkrævet.
Som jeg ser det har vi Frank, Ken, Baba og Jude. Baba har mildest talt ikke præsteret længe og Jude virker slet ikke klar. Og af de fire er Frank den eneste med hår på brystet (erfaring). I luftrummet er Frank også den eneste som rigtig begår sig, og vi savner pondus oppe foran når Frank ikke er der.
Vi kunne i særdeleshed godt bruge et direkte suplement til Frank, jeg har nævnt Marc Nygaard, og Morten Skoubo kunne såmænd også være en mulighed.
At vi mangler en back har ikke det store med angrebssituationen at gøre, jeg er sikker på Ørgaard er mand for at hente 2-3 spillere hvis det er påkrævet.
-
Alto
Kent Skrev:
-------------------------------------------------------
> Mangler vi da angribere? Frank, Ken, Baba og Jude
> + Thyge, Madsen, Flinta. Tror vi har nok til at
> dække os ind.
Nu handler det jo ikke om antal, men om kvalitet, og i øvrigt holder den ikke, at kalde dine tre sidstnævnte for angribere. Regner du også Frank med i forsvaret. Vi skal ikke have grå mus, der kan dække alverdens pladser i nødsituationer. Vi skal have klassespillere med specifikke kompetancer på konkrete pladser.
I øvrigt er angrebet absolut den position, hvor kvaliteten af din bredde er afgørende. Der skal være folk på bænken der kan score mål og presse spillerne, der valgt foran dem. Angribere scorer ofte i stimer, og når dem på banen ikke scorer, skal andre på banen.
Vi har manglet de alternativer i foråret. Prøv bare at se vores opstilling i den sidste kamp mod Brøndby på SAS Arena. Enhver med lidt fodboldforstand kunne da se, at vi aldrig ville blive farlige.
Vi har virkelig manglet et rigtigt angrebsalternativ i foråret.
> Mangler vi da angribere? Frank, Ken, Baba og Jude
> + Thyge, Madsen, Flinta. Tror vi har nok til at
> dække os ind.
Nu handler det jo ikke om antal, men om kvalitet, og i øvrigt holder den ikke, at kalde dine tre sidstnævnte for angribere. Regner du også Frank med i forsvaret. Vi skal ikke have grå mus, der kan dække alverdens pladser i nødsituationer. Vi skal have klassespillere med specifikke kompetancer på konkrete pladser.
I øvrigt er angrebet absolut den position, hvor kvaliteten af din bredde er afgørende. Der skal være folk på bænken der kan score mål og presse spillerne, der valgt foran dem. Angribere scorer ofte i stimer, og når dem på banen ikke scorer, skal andre på banen.
Vi har manglet de alternativer i foråret. Prøv bare at se vores opstilling i den sidste kamp mod Brøndby på SAS Arena. Enhver med lidt fodboldforstand kunne da se, at vi aldrig ville blive farlige.
Vi har virkelig manglet et rigtigt angrebsalternativ i foråret.
-
Bhomaszz
Re: Angriber, midtbane eller forsvar?
j3pq3 Skrev:
> jeg mener ikke
> vi kan have alt for mange sure miner efter de tre
> uafgjorte kampe mod henholdsvis viborg, horsens og
> brøndby. alle tre har vi altså et hav af chancer,
> det eneste der mangler er, som sagt, lige den
> lille skarphed, den ekstra skostørrelse, den
> ekstra kølighed i afslutningsøjeblikket. så var de
> tre kampe altså pludselig vendt til sejr i stedet
> for et (skuffende) uafgjort.
Ja, og det er jo netop det problem jeg har påpeget - vi får ikke scoret! Og da det er ret vigtigt i en kamp bør der da gøres noget ved det? Hvad synes du der skal gøres, hvis noget?
> jeg mener ikke
> vi kan have alt for mange sure miner efter de tre
> uafgjorte kampe mod henholdsvis viborg, horsens og
> brøndby. alle tre har vi altså et hav af chancer,
> det eneste der mangler er, som sagt, lige den
> lille skarphed, den ekstra skostørrelse, den
> ekstra kølighed i afslutningsøjeblikket. så var de
> tre kampe altså pludselig vendt til sejr i stedet
> for et (skuffende) uafgjort.
Ja, og det er jo netop det problem jeg har påpeget - vi får ikke scoret! Og da det er ret vigtigt i en kamp bør der da gøres noget ved det? Hvad synes du der skal gøres, hvis noget?
-
Hausser
Når vi stiller optimalt op, så spiller Thyge altså den hængende angriber i en 4-4-1-1 formation, så selvfølgelig skal Thyge da tælles med, ellers er der vel også kun én plads at konkurrere om?
Penge vokser jo heller ikke ligefrem på træerne og vi bliver altså nødt til at prioritere de økonomiske ressoucer som vi har og angrebet er selvsagt ikke der vi har mest behov for forstærkning. Som det ser ud nu, så forsvinder en stor del af vores forsvar så det bliver første prioritet og derefter mener jeg vi bør lede efter en venstre kant.
Penge vokser jo heller ikke ligefrem på træerne og vi bliver altså nødt til at prioritere de økonomiske ressoucer som vi har og angrebet er selvsagt ikke der vi har mest behov for forstærkning. Som det ser ud nu, så forsvinder en stor del af vores forsvar så det bliver første prioritet og derefter mener jeg vi bør lede efter en venstre kant.
-
Ravnen
Hausser Skrev:
> Når vi stiller optimalt op, så spiller Thyge altså
> den hængende angriber i en 4-4-1-1 formation, så
> selvfølgelig skal Thyge da tælles med, ellers er
> der vel også kun én plads at konkurrere om?
Når Thyge hænger bag Frank vil jeg nærmere kalde ham en offensiv midtbanespiller.
En angriber spiller helt fremme, men uanset hvor langt frem du rykker Thyge, så er han ikke angriber, det er slet ikke hans kompentance, noget de tilsyneladende også misforstod nede i Gladbach.
Så ja, der er kun en angrebsplads at konkurrere om når Thyge spiller fremskudt offensiv midtbane
> Når vi stiller optimalt op, så spiller Thyge altså
> den hængende angriber i en 4-4-1-1 formation, så
> selvfølgelig skal Thyge da tælles med, ellers er
> der vel også kun én plads at konkurrere om?
Når Thyge hænger bag Frank vil jeg nærmere kalde ham en offensiv midtbanespiller.
En angriber spiller helt fremme, men uanset hvor langt frem du rykker Thyge, så er han ikke angriber, det er slet ikke hans kompentance, noget de tilsyneladende også misforstod nede i Gladbach.
Så ja, der er kun en angrebsplads at konkurrere om når Thyge spiller fremskudt offensiv midtbane
-
j3pq3
Bhomaszz Skrev:
> Ja, og det er jo netop det problem jeg har påpeget
> - vi får ikke scoret! Og da det er ret vigtigt i
> en kamp bør der da gøres noget ved det? Hvad synes
> du der skal gøres, hvis noget?
Jeg synes som sagt ikke angrebet skal røres ved. jeg mener først og fremmest at det er vigtigst at forsvarets huller, efter transferåbningen er begyndt, skal lukkes, og så skal der investeres i en midtbane, da bænken altså nemt kan komme til at se tynd ud i blot en enkelt spillers fravær.
mener at du kan læse dig frem til resten af svarende angående angrebet i de forrige indlæg.
synes ellers jeg har sagt om og om igen hvad jeg synes der skal gøres ved sagen.
> Ja, og det er jo netop det problem jeg har påpeget
> - vi får ikke scoret! Og da det er ret vigtigt i
> en kamp bør der da gøres noget ved det? Hvad synes
> du der skal gøres, hvis noget?
Jeg synes som sagt ikke angrebet skal røres ved. jeg mener først og fremmest at det er vigtigst at forsvarets huller, efter transferåbningen er begyndt, skal lukkes, og så skal der investeres i en midtbane, da bænken altså nemt kan komme til at se tynd ud i blot en enkelt spillers fravær.
mener at du kan læse dig frem til resten af svarende angående angrebet i de forrige indlæg.
synes ellers jeg har sagt om og om igen hvad jeg synes der skal gøres ved sagen.
-
j3pq3
Ravnen Skrev:
>
> Når Thyge hænger bag Frank vil jeg nærmere kalde
> ham en offensiv midtbanespiller.
> En angriber spiller helt fremme, men uanset hvor
> langt frem du rykker Thyge, så er han ikke
> angriber, det er slet ikke hans kompentance, noget
> de tilsyneladende også misforstod nede i
> Gladbach.
>
> Så ja, der er kun en angrebsplads at konkurrere om
> når Thyge spiller fremskudt offensiv midtbane
men det fungerer da også helt fint med thyge i en offensiv position, og så med kun een angriber.
Som Bhomaszz og jeg har diskuteret en del i de ovenstående indlæg, så mener jeg at angrebet ikke er en position hvor der er behov for yderligere styrker.
Så hellere kigge på de steder hvor det står mere eller mindre kritisk til, forsvaret.
>
> Når Thyge hænger bag Frank vil jeg nærmere kalde
> ham en offensiv midtbanespiller.
> En angriber spiller helt fremme, men uanset hvor
> langt frem du rykker Thyge, så er han ikke
> angriber, det er slet ikke hans kompentance, noget
> de tilsyneladende også misforstod nede i
> Gladbach.
>
> Så ja, der er kun en angrebsplads at konkurrere om
> når Thyge spiller fremskudt offensiv midtbane
men det fungerer da også helt fint med thyge i en offensiv position, og så med kun een angriber.
Som Bhomaszz og jeg har diskuteret en del i de ovenstående indlæg, så mener jeg at angrebet ikke er en position hvor der er behov for yderligere styrker.
Så hellere kigge på de steder hvor det står mere eller mindre kritisk til, forsvaret.
-
Bhomaszz
j3pq3 Skrev:
>
> synes ellers jeg har sagt om og om igen hvad jeg
> synes der skal gøres ved sagen.
Du har da ikke givet udtryk for nogen som helst muligheder for at komme problemet med for få mål til livs, du har bare givet udtryk for at det er manglende tur i den, og det er selvfølgelig også fair nok hvis man mener det. Du har da bare sagt at det ikke er i angrebet der skal forstærkes, men andre steder.løsninger på det jeg stiller spørgsmålstegn ved, nej.
>
> synes ellers jeg har sagt om og om igen hvad jeg
> synes der skal gøres ved sagen.
Du har da ikke givet udtryk for nogen som helst muligheder for at komme problemet med for få mål til livs, du har bare givet udtryk for at det er manglende tur i den, og det er selvfølgelig også fair nok hvis man mener det. Du har da bare sagt at det ikke er i angrebet der skal forstærkes, men andre steder.løsninger på det jeg stiller spørgsmålstegn ved, nej.
-
j3pq3
Bhomaszz Skrev:
> Du har da ikke givet udtryk for nogen som helst
> muligheder for at komme problemet med for få mål
> til livs, du har bare givet udtryk for at det er
> manglende tur i den, og det er selvfølgelig også
> fair nok hvis man mener det. Men løsninger, nej.
men det er fordi jeg prioriterer efter hvad jeg synes der først of fremmest skal løses. nemlig forsvaret. derefter mener jeg venstre-midtbane-problemet kommer, og til sidst en ny angriber. hvis jeg skulle komme med en løsning til målproblemet, kunne jeg skrive: "anskaf Zlatan Ibrahimovic", så skulle det problem være løst, men jeg mener det er underprioriteret for tiden, og der i stedet skulle være sat fokus på en forsvarer.
fordi så vidt jeg er med, så går diskussionen på hvor der er mest brug for forstærkelser; forsvar, midtbane eller angreb.
> Du har da ikke givet udtryk for nogen som helst
> muligheder for at komme problemet med for få mål
> til livs, du har bare givet udtryk for at det er
> manglende tur i den, og det er selvfølgelig også
> fair nok hvis man mener det. Men løsninger, nej.
men det er fordi jeg prioriterer efter hvad jeg synes der først of fremmest skal løses. nemlig forsvaret. derefter mener jeg venstre-midtbane-problemet kommer, og til sidst en ny angriber. hvis jeg skulle komme med en løsning til målproblemet, kunne jeg skrive: "anskaf Zlatan Ibrahimovic", så skulle det problem være løst, men jeg mener det er underprioriteret for tiden, og der i stedet skulle være sat fokus på en forsvarer.
fordi så vidt jeg er med, så går diskussionen på hvor der er mest brug for forstærkelser; forsvar, midtbane eller angreb.
-
Bhomaszz
j3pq3 Skrev:
>
> fordi så vidt jeg er med, så går diskussionen på
> hvor der er mest brug for forstærkelser; forsvar,
> midtbane eller angreb.
Ja, hvis du følger overskriften Ha ha, det er nu ikke lige det jeg tænker på. Her er jeg stort set enig med dig. Synes dog stadig en angriber er meget vigtigt. Det jeg gerne vil diskutere er også hvad der skal gøres med angrebet.
>
> fordi så vidt jeg er med, så går diskussionen på
> hvor der er mest brug for forstærkelser; forsvar,
> midtbane eller angreb.
Ja, hvis du følger overskriften Ha ha, det er nu ikke lige det jeg tænker på. Her er jeg stort set enig med dig. Synes dog stadig en angriber er meget vigtigt. Det jeg gerne vil diskutere er også hvad der skal gøres med angrebet.
-
j3pq3
Bhomaszz Skrev:
> Det jeg gerne vil diskutere er også
> hvad der skal gøres med angrebet.
jeg er ikke sikker jeg forstår omfanget af dit spørgsmål. hvis du ville vide hvad der skal gøres om i angrebet, ingenting. hvis ikke der kan skaffes en søren larsen eller en anden stor spiller, så hellere lad være. det der er brug for, er en ny simon poulsen. savner hans løb ind af banen, og så ligge en afgørende aflevering, eller bare afslutte direkte. desuden. hvor mange mål forlanger du da for hver kamp? i teorien burde 1 mål jo være nok.
> Det jeg gerne vil diskutere er også
> hvad der skal gøres med angrebet.
jeg er ikke sikker jeg forstår omfanget af dit spørgsmål. hvis du ville vide hvad der skal gøres om i angrebet, ingenting. hvis ikke der kan skaffes en søren larsen eller en anden stor spiller, så hellere lad være. det der er brug for, er en ny simon poulsen. savner hans løb ind af banen, og så ligge en afgørende aflevering, eller bare afslutte direkte. desuden. hvor mange mål forlanger du da for hver kamp? i teorien burde 1 mål jo være nok.
-
Bhomaszz
j3pq3 Skrev:
>
> jeg er ikke sikker jeg forstår omfanget af dit
> spørgsmål.
Med nedenstående linier in mente tror jeg du har opfattet det
hvis du ville vide hvad der skal gøres
> om i angrebet, ingenting. hvis ikke der kan
> skaffes en søren larsen eller en anden stor
> spiller, så hellere lad være. det der er brug for,
> er en ny simon poulsen. savner hans løb ind af
> banen, og så ligge en afgørende aflevering, eller
> bare afslutte direkte. desuden. hvor mange mål
> forlanger du da for hver kamp? i teorien burde 1
> mål jo være nok.
Okay, jeg kan godt se din pointe i at det måske nærmere er spillerne bagved, som ikke er helt af samme kvalitet som før. Der har du ret i at en ny venstre wing er vigtig - og Danny, du kører på sidste chance i efteråret!
Iøvrigt vil jeg sige at jeg synes det var dejligt at man kan holde en god længere varende debat med nogen herinde, det har jeg godtnok savnet lidt;-)
>
> jeg er ikke sikker jeg forstår omfanget af dit
> spørgsmål.
Med nedenstående linier in mente tror jeg du har opfattet det
hvis du ville vide hvad der skal gøres
> om i angrebet, ingenting. hvis ikke der kan
> skaffes en søren larsen eller en anden stor
> spiller, så hellere lad være. det der er brug for,
> er en ny simon poulsen. savner hans løb ind af
> banen, og så ligge en afgørende aflevering, eller
> bare afslutte direkte. desuden. hvor mange mål
> forlanger du da for hver kamp? i teorien burde 1
> mål jo være nok.
Okay, jeg kan godt se din pointe i at det måske nærmere er spillerne bagved, som ikke er helt af samme kvalitet som før. Der har du ret i at en ny venstre wing er vigtig - og Danny, du kører på sidste chance i efteråret!
Iøvrigt vil jeg sige at jeg synes det var dejligt at man kan holde en god længere varende debat med nogen herinde, det har jeg godtnok savnet lidt;-)
-
fcebbesen
kim christensen
ville da ikke være dårlig at hente http://www.bold.dk/nyt/?vis=83467
tror ikke han koster særlig meget. sådan jeg husker ham er at han begyndte virklig at lave mål i ob inden han skiftet til Barnsley.
tror ikke han koster særlig meget. sådan jeg husker ham er at han begyndte virklig at lave mål i ob inden han skiftet til Barnsley.