FCM - RFC
-
Hausser
Karakterer
3 dejlige point, og meget mere syntes jeg ikke vi kan tage med fra den her kamp, ud over at Frank Kristensen naturligvis ALDRIG nogensinde skal spille forsvar igen, fuck han skøjtede rundt og fejlplacerede sig igen og igen og selv langsomme Nygaard kunne tilsyneladende løbe fra ham. Må indrømme jeg slet ikke forstår den disposition mht Frank med mindre Reid slet ikke er i form efter sin skade.
Trods alt dejligt holdet stod sammen som da det kneb allermest og skaderne bare væltede ind, det må have givet nogle af drengene lidt selvtillid.
Randers havde vel nok fortjent point og vi kan vist kun takke deres ineffektivitet for at de ikke også fik det, pyha det brændte på mange gange.
Karakterer herfra
Heinze 9 Flere gode redninger og kommer faktisk rigtigt godt ud af sit mål flere gange. Syntes ikke han kan lastes for målet
Kolja 7 - Lavede flere defensive fejl end han har gjort længe, men kom til gengæld godt flere af stepperne.
C.P 9 - Fremragende kasse af C.P, men han skyldte vel efterhånden også
I øvrigt i fin kamp af C.P og specielt sammenspillet med Leon fungerede godt.
Kjær 7 - Så dum ud flere gange, bl.a ved Randers målet, men han havde bestemt heller ikke nogen god makker ved sin side.
Forsvarende Frank 5 - Stakkels Frank i uvant rolle og pyha han så ringe ud, hav af elendige fremadrettede afleveringer, forfærdelige clerainger, dårlige placeringer og var generelt bare vildt ringe.
Femi 6 - Slet ikke klar og fyldte ingenting, desværre dumt sats.
Florescu 9 - Syntes for alvor Florescu gik forrest og kæmpede så blodet flød da vi havde brug for det i anden halvleg, en fornøjelse at se på. Dødboldene skal der altså stadig arbejdes med.
Thyge 7 - Virkede bestemt heller ikke helt fit.
Flinta 8 - Fornuftig kamp af Flinta og syntes, specielt i anden halvleg, at fordelte midtbanen godt sammen med Florescu.
Furuseth 6 - Smed bolden væk igen og igen og kan knapt nok huske en god aktion fra ham
Fagerberg 8 - En kasse så var han nok blevet min MOM. Han holder vanvittigt godt i bolden og er god til at ligge den af, men han holder altså også for meget i bolden nogen gange og er stadigt tøvende i flere situationer. Det skal nok komme.
Jude 7 - Kom ind og virkede meget meget nervøs i starten men der kom bedre styr på nerverne i anden halvleg og faldt mere naturligt ind i spiller.
Adeola 7 Så ikke alverden til ham, men han havde dog enkelte gode aktioner. Er dog også svært når Heinze tilsyneladende sigter på ham på udspark?? Sigt nu mod midten Heinze, det har tidligere været galt der her.
Leon 9 - MOM. Kom ind med en masse power og en masse god løb op langs kanten, dejligt at se. Dejlig kold kasse han lavede.
Trods alt dejligt holdet stod sammen som da det kneb allermest og skaderne bare væltede ind, det må have givet nogle af drengene lidt selvtillid.
Randers havde vel nok fortjent point og vi kan vist kun takke deres ineffektivitet for at de ikke også fik det, pyha det brændte på mange gange.
Karakterer herfra
Heinze 9 Flere gode redninger og kommer faktisk rigtigt godt ud af sit mål flere gange. Syntes ikke han kan lastes for målet
Kolja 7 - Lavede flere defensive fejl end han har gjort længe, men kom til gengæld godt flere af stepperne.
C.P 9 - Fremragende kasse af C.P, men han skyldte vel efterhånden også
Kjær 7 - Så dum ud flere gange, bl.a ved Randers målet, men han havde bestemt heller ikke nogen god makker ved sin side.
Forsvarende Frank 5 - Stakkels Frank i uvant rolle og pyha han så ringe ud, hav af elendige fremadrettede afleveringer, forfærdelige clerainger, dårlige placeringer og var generelt bare vildt ringe.
Femi 6 - Slet ikke klar og fyldte ingenting, desværre dumt sats.
Florescu 9 - Syntes for alvor Florescu gik forrest og kæmpede så blodet flød da vi havde brug for det i anden halvleg, en fornøjelse at se på. Dødboldene skal der altså stadig arbejdes med.
Thyge 7 - Virkede bestemt heller ikke helt fit.
Flinta 8 - Fornuftig kamp af Flinta og syntes, specielt i anden halvleg, at fordelte midtbanen godt sammen med Florescu.
Furuseth 6 - Smed bolden væk igen og igen og kan knapt nok huske en god aktion fra ham
Fagerberg 8 - En kasse så var han nok blevet min MOM. Han holder vanvittigt godt i bolden og er god til at ligge den af, men han holder altså også for meget i bolden nogen gange og er stadigt tøvende i flere situationer. Det skal nok komme.
Jude 7 - Kom ind og virkede meget meget nervøs i starten men der kom bedre styr på nerverne i anden halvleg og faldt mere naturligt ind i spiller.
Adeola 7 Så ikke alverden til ham, men han havde dog enkelte gode aktioner. Er dog også svært når Heinze tilsyneladende sigter på ham på udspark?? Sigt nu mod midten Heinze, det har tidligere været galt der her.
Leon 9 - MOM. Kom ind med en masse power og en masse god løb op langs kanten, dejligt at se. Dejlig kold kasse han lavede.
-
Ravnen
Re: FCM-RFC truppen udtaget - Frank i forsvaret
Lige netop det her med Frank forstår jeg ikke, vi har Klimpl og Reid siddende ude, en af dem burde magte at dække Nygaard. At ofre vores topscorer for at dække nr 9 i ligaens tankcenterforward, på hjemmebane, det er uforståeligt, medmindre trænerne mener Frank fremover fast skal være forsvarer.
Kunne se godt ud at Bayern München satte Luca Toni i forsvaret hjemme mod Cottbus, eller hva?
Kunne se godt ud at Bayern München satte Luca Toni i forsvaret hjemme mod Cottbus, eller hva?
-
Kent
Re: Karakterer
Normalt gider jeg ikke rigtig kommentere på karaktertråde. da de er meningsløse, men denne er mere meningsløs end normal 
Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> Forsvarende Frank 5 - Stakkels Frank i uvant rolle
> og pyha han så ringe ud, hav af elendige
> fremadrettede afleveringer, forfærdelige
> clerainger, dårlige placeringer og var generelt
> bare vildt ringe.
Kiggede du bare en lille smule efter? Talte du hvor mange hovedstødsdueller 1.96 m høje Nygaard vandt? Ellers kan jeg godt hjælpe dig: 0. Mission accomplished. Det var ikke kønt, og Frank er naturligvis hverken 1., 2. eller 3. valg i midterforsvaret, men han dæmmede fuldstændigt op for Nygaards hovedspil. At du kan give ham 5 vidner om, at du ikke har forstået præmisserne for Franks placering i midterforsvaret.
Hausser Skrev:
> bare vildt ringe.
Kiggede du bare en lille smule efter? Talte du hvor mange hovedstødsdueller 1.96 m høje Nygaard vandt? Ellers kan jeg godt hjælpe dig: 0. Mission accomplished. Det var ikke kønt, og Frank er naturligvis hverken 1., 2. eller 3. valg i midterforsvaret, men han dæmmede fuldstændigt op for Nygaards hovedspil. At du kan give ham 5 vidner om, at du ikke har forstået præmisserne for Franks placering i midterforsvaret.
-
Dennis (BW2479)
Kent Skrev:
> Kiggede du bare en lille smule efter? Talte du
> hvor mange hovedstødsdueller 1.96 m høje Nygaard
> vandt? Ellers kan jeg godt hjælpe dig: 0. Mission
> accomplished. Det var ikke kønt, og Frank er
> naturligvis hverken 1., 2. eller 3. valg i
> midterforsvaret, men han dæmmede fuldstændigt op
> for Nygaards hovedspil. At du kan give ham 5
> vidner om, at du ikke har forstået præmisserne for
> Franks placering i midterforsvaret.
Ja kønt eller særligt sikkert spil (ud over hovedspillet) var det ik fra franke. Men han laver betydeligt færre fejl end Kjær idag. Og laver enda en guld tackling på en helt fri randers chance. Simon derimod var mere en skuffende, lignede en mand der havde pakket kufferten. Røv doven ved 0-1 målet som 100% er hans.
> Kiggede du bare en lille smule efter? Talte du
> hvor mange hovedstødsdueller 1.96 m høje Nygaard
> vandt? Ellers kan jeg godt hjælpe dig: 0. Mission
> accomplished. Det var ikke kønt, og Frank er
> naturligvis hverken 1., 2. eller 3. valg i
> midterforsvaret, men han dæmmede fuldstændigt op
> for Nygaards hovedspil. At du kan give ham 5
> vidner om, at du ikke har forstået præmisserne for
> Franks placering i midterforsvaret.
Ja kønt eller særligt sikkert spil (ud over hovedspillet) var det ik fra franke. Men han laver betydeligt færre fejl end Kjær idag. Og laver enda en guld tackling på en helt fri randers chance. Simon derimod var mere en skuffende, lignede en mand der havde pakket kufferten. Røv doven ved 0-1 målet som 100% er hans.
-
Hausser
Altså hvis du mener at missionen var en succes fordi Nygaard ikke scorede med hovedet, jamen bevares så har du da ret, men at påstå Nygaard ikke vandt nogle hovedstøddueller er ikke i harmoni med virkeligheden. Han fik måske ikke afsluttet med hovedet, men fik den nu flere gange forlænget og langt af til medspillere. Desuden så fik Nygaard altså lov til at løbe fra en langsomt opfattende Frank i noget der lignede en friløber i anden halvleg. Syntes generelt Nygaard kom bedre ud af kampen end Frank gjorde i den direkte duel.
Hvis du kigger på lidt mere end blot den direkte duel med Marc Nygaard så, så det desværre jammerligt ud for Frank. Det er tydeligt at Frank er en spiller som er vant til at modtage afleveringer frem for at slå dem og mange gange valgte han da også, helt uprovokeret, at smide bolden lige hen i fødderne på en Randers-mand med hasaderede krydsafleveringer. Jeg husker specielt en periode på 5-10 minutter i anden halvleg, hvor jeg fra Faxe, var vidne til 5-6 rystende aktioner fra Frank i træk, bl.a en clearing med hovedet i en ufarlig situation hvor han vælger at heade på tværs, lige hen til en Randers-mand hvorefter der opstår en farlig situation. Derudover bl.a også en dårlig indgriben hvor han blot clearer bolden lige op i luften, hvorefter en RFCer snupper bolden og en farlig situation opstår. Kommunikationen mellem ham og Kjær var naturligvis dårlig, men det kunne man selvfølgelig forvente.
Med mindre Reid og Gnanou overhovedet ikke var i stand til at spille, så kan jeg slet ikke forstå den disposition som trænerne træffer omkring Frank. Det virkede endvidere underligt at Reid og Klimpl varmede op i pausen, men jeg tror dog ikke Reid havde være 100% fit.
Angående Klimpl, så tror jeg han forsvinder til sommer. Det er klart han ikke kan være tilfreds med at blive erstattet af en angriber. Han ligner en mand uden i fremtid i FCM og hvis nu vi ikke vil bruge ham, så godt det samme, han er sikkert en dyr herre.
Hvis du kigger på lidt mere end blot den direkte duel med Marc Nygaard så, så det desværre jammerligt ud for Frank. Det er tydeligt at Frank er en spiller som er vant til at modtage afleveringer frem for at slå dem og mange gange valgte han da også, helt uprovokeret, at smide bolden lige hen i fødderne på en Randers-mand med hasaderede krydsafleveringer. Jeg husker specielt en periode på 5-10 minutter i anden halvleg, hvor jeg fra Faxe, var vidne til 5-6 rystende aktioner fra Frank i træk, bl.a en clearing med hovedet i en ufarlig situation hvor han vælger at heade på tværs, lige hen til en Randers-mand hvorefter der opstår en farlig situation. Derudover bl.a også en dårlig indgriben hvor han blot clearer bolden lige op i luften, hvorefter en RFCer snupper bolden og en farlig situation opstår. Kommunikationen mellem ham og Kjær var naturligvis dårlig, men det kunne man selvfølgelig forvente.
Med mindre Reid og Gnanou overhovedet ikke var i stand til at spille, så kan jeg slet ikke forstå den disposition som trænerne træffer omkring Frank. Det virkede endvidere underligt at Reid og Klimpl varmede op i pausen, men jeg tror dog ikke Reid havde være 100% fit.
Angående Klimpl, så tror jeg han forsvinder til sommer. Det er klart han ikke kan være tilfreds med at blive erstattet af en angriber. Han ligner en mand uden i fremtid i FCM og hvis nu vi ikke vil bruge ham, så godt det samme, han er sikkert en dyr herre.
-
Persian_Wolf
Re: er karakterer meningsløse?
Hej Kent,
Hvorfor er karakterer meningsløse?
Enhver præstation vurderes og måles med en eller anden form for karaktergivning. Hvorfor er netop karaktergivning af fodboldspillere efter en fodboldkamp så meningløst?
Hvorfor er karakterer meningsløse?
Enhver præstation vurderes og måles med en eller anden form for karaktergivning. Hvorfor er netop karaktergivning af fodboldspillere efter en fodboldkamp så meningløst?
-
HKP
Hausser Skrev:
> 3 dejlige point, og meget mere syntes jeg ikke vi
> kan tage med fra den her kamp, ud over at Frank
> Kristensen naturligvis ALDRIG nogensinde skal
> spille forsvar igen, fuck han skøjtede rundt og
> fejlplacerede sig igen og igen og selv langsomme
> Nygaard kunne tilsyneladende løbe fra ham. Må
> indrømme jeg slet ikke forstår den disposition mht
> Frank med mindre Reid slet ikke er i form efter
> sin skade.
>
> Trods alt dejligt holdet stod sammen som da det
> kneb allermest og skaderne bare væltede ind, det
> må have givet nogle af drengene lidt selvtillid.
>
> Randers havde vel nok fortjent point og vi kan
> vist kun takke deres ineffektivitet for at de ikke
> også fik det, pyha det brændte på mange gange.
>
>
> Karakterer herfra
>
> Heinze 9 Flere gode redninger og kommer faktisk
> rigtigt godt ud af sit mål flere gange. Syntes
> ikke han kan lastes for målet
HELT ENIG!
>
> Kolja 7 - Lavede flere defensive fejl end han har
> gjort længe, men kom til gengæld godt flere af
> stepperne.
HELT ENIG!
>
> C.P 9 - Fremragende kasse af C.P, men han skyldte
> vel efterhånden også
I øvrigt i fin kamp af C.P
> og specielt sammenspillet med Leon fungerede
> godt.
HELT ENIG! Hvornår har vi sidst set et rigtigt flot mål af en FCM´er? Dejligt, at han bare hugger!
>
> Kjær 7 - Så dum ud flere gange, bl.a ved Randers
> målet, men han havde bestemt heller ikke nogen god
> makker ved sin side.
UENIG! Det ver en 6er på grænsen til 5. Han kiggede Fodbold 75 % af tiden.
>
> bare vildt ringe.
DELVIS ENIG... Hans ringe præstation er ER´s skyld. Denne opstilling kaldes at REagere i stedet for at agere. Det betyder at man indretter sig efter modstanderen. Når så man tager en topscorer fra SAS-ligaen ned som midterforsvarer imod et skadesplaget, nærmest bundhold, der ovenikøbet ikke har mere at spille for i år, ser det mere end fjollet ud og udstråler manglende tro på egne evner!! Om´er, eller med andre ord; En disposition som denne ville ikke have været muligt i andre klubber end FCM´s forsøgslaboratorium. Alt er tilladt, hvis man hedder Erik... Kan godt forstå at truppen virkede usikker!
>
> Femi 6 - Slet ikke klar og fyldte ingenting,
> desværre dumt sats.
UENIG! 5. Det duede bare slet ikke. Var han syg, eller bare stadig skadet?
>
> Florescu 9 - Syntes for alvor Florescu gik forrest
> og kæmpede så blodet flød da vi havde brug for det
> i anden halvleg, en fornøjelse at se på.
> Dødboldene skal der altså stadig arbejdes med.
ENIG! Han skal nok blive en stor gevinst! En slider!
>
> Thyge 7 - Virkede bestemt heller ikke helt fit.
>
ENIG!
> Flinta 8 - Fornuftig kamp af Flinta og syntes,
> specielt i anden halvleg, at fordelte midtbanen
> godt sammen med Florescu.
UENIG! 9/10 Den eneste spiller der var en direkte nydelse at se spille idag. Min MOM sammen med Leon.
>
> Furuseth 6 - Smed bolden væk igen og igen og kan
> knapt nok huske en god aktion fra ham
ENIG! Skod kamp, igen!
>
> Fagerberg 8 - En kasse så var han nok blevet min
> MOM. Han holder vanvittigt godt i bolden og er god
> til at ligge den af, men han holder altså også for
> meget i bolden nogen gange og er stadigt tøvende i
> flere situationer. Det skal nok komme.
ENIG! Han bliver rigtig god!
>
> Jude 7 - Kom ind og virkede meget meget nervøs i
> starten men der kom bedre styr på nerverne i
> anden halvleg og faldt mere naturligt ind i
> spiller.
>
ENIG!
> Adeola 7 Så ikke alverden til ham, men han havde
> dog enkelte gode aktioner. Er dog også svært når
> Heinze tilsyneladende sigter på ham på udspark??
> Sigt nu mod midten Heinze, det har tidligere været
> galt der her.
>
ENIG! Måske 6. Synes Jude gjorde det bedre...
> Leon 9 - MOM. Kom ind med en masse power og en
> masse god løb op langs kanten, dejligt at se.
> Dejlig kold kasse han lavede.
ENIG!
> 3 dejlige point, og meget mere syntes jeg ikke vi
> kan tage med fra den her kamp, ud over at Frank
> Kristensen naturligvis ALDRIG nogensinde skal
> spille forsvar igen, fuck han skøjtede rundt og
> fejlplacerede sig igen og igen og selv langsomme
> Nygaard kunne tilsyneladende løbe fra ham. Må
> indrømme jeg slet ikke forstår den disposition mht
> Frank med mindre Reid slet ikke er i form efter
> sin skade.
>
> Trods alt dejligt holdet stod sammen som da det
> kneb allermest og skaderne bare væltede ind, det
> må have givet nogle af drengene lidt selvtillid.
>
> Randers havde vel nok fortjent point og vi kan
> vist kun takke deres ineffektivitet for at de ikke
> også fik det, pyha det brændte på mange gange.
>
>
> Karakterer herfra
>
> Heinze 9 Flere gode redninger og kommer faktisk
> rigtigt godt ud af sit mål flere gange. Syntes
> ikke han kan lastes for målet
HELT ENIG!
>
> Kolja 7 - Lavede flere defensive fejl end han har
> gjort længe, men kom til gengæld godt flere af
> stepperne.
HELT ENIG!
>
> C.P 9 - Fremragende kasse af C.P, men han skyldte
> vel efterhånden også
> og specielt sammenspillet med Leon fungerede
> godt.
HELT ENIG! Hvornår har vi sidst set et rigtigt flot mål af en FCM´er? Dejligt, at han bare hugger!
>
> Kjær 7 - Så dum ud flere gange, bl.a ved Randers
> målet, men han havde bestemt heller ikke nogen god
> makker ved sin side.
UENIG! Det ver en 6er på grænsen til 5. Han kiggede Fodbold 75 % af tiden.
>
> bare vildt ringe.
DELVIS ENIG... Hans ringe præstation er ER´s skyld. Denne opstilling kaldes at REagere i stedet for at agere. Det betyder at man indretter sig efter modstanderen. Når så man tager en topscorer fra SAS-ligaen ned som midterforsvarer imod et skadesplaget, nærmest bundhold, der ovenikøbet ikke har mere at spille for i år, ser det mere end fjollet ud og udstråler manglende tro på egne evner!! Om´er, eller med andre ord; En disposition som denne ville ikke have været muligt i andre klubber end FCM´s forsøgslaboratorium. Alt er tilladt, hvis man hedder Erik... Kan godt forstå at truppen virkede usikker!
>
> Femi 6 - Slet ikke klar og fyldte ingenting,
> desværre dumt sats.
UENIG! 5. Det duede bare slet ikke. Var han syg, eller bare stadig skadet?
>
> Florescu 9 - Syntes for alvor Florescu gik forrest
> og kæmpede så blodet flød da vi havde brug for det
> i anden halvleg, en fornøjelse at se på.
> Dødboldene skal der altså stadig arbejdes med.
ENIG! Han skal nok blive en stor gevinst! En slider!
>
> Thyge 7 - Virkede bestemt heller ikke helt fit.
>
ENIG!
> Flinta 8 - Fornuftig kamp af Flinta og syntes,
> specielt i anden halvleg, at fordelte midtbanen
> godt sammen med Florescu.
UENIG! 9/10 Den eneste spiller der var en direkte nydelse at se spille idag. Min MOM sammen med Leon.
>
> Furuseth 6 - Smed bolden væk igen og igen og kan
> knapt nok huske en god aktion fra ham
ENIG! Skod kamp, igen!
>
> Fagerberg 8 - En kasse så var han nok blevet min
> MOM. Han holder vanvittigt godt i bolden og er god
> til at ligge den af, men han holder altså også for
> meget i bolden nogen gange og er stadigt tøvende i
> flere situationer. Det skal nok komme.
ENIG! Han bliver rigtig god!
>
> Jude 7 - Kom ind og virkede meget meget nervøs i
> starten men der kom bedre styr på nerverne i
> anden halvleg og faldt mere naturligt ind i
> spiller.
>
ENIG!
> Adeola 7 Så ikke alverden til ham, men han havde
> dog enkelte gode aktioner. Er dog også svært når
> Heinze tilsyneladende sigter på ham på udspark??
> Sigt nu mod midten Heinze, det har tidligere været
> galt der her.
>
ENIG! Måske 6. Synes Jude gjorde det bedre...
> Leon 9 - MOM. Kom ind med en masse power og en
> masse god løb op langs kanten, dejligt at se.
> Dejlig kold kasse han lavede.
ENIG!
-
Peter Ross
HKP Skrev:
> > Flinta 8 - Fornuftig kamp af Flinta og syntes,
> > specielt i anden halvleg, at fordelte midtbanen
> > godt sammen med Florescu.
>
> UENIG! 9/10 Den eneste spiller der var en direkte
> nydelse at se spille idag. Min MOM sammen med
> Leon.
Nu skal vi vel lige huske, at Flinta var fuldstændig usynlig de første 35-40 minutter indtil han blev rykket ind centralt?
Peter Ross
> > Flinta 8 - Fornuftig kamp af Flinta og syntes,
> > specielt i anden halvleg, at fordelte midtbanen
> > godt sammen med Florescu.
>
> UENIG! 9/10 Den eneste spiller der var en direkte
> nydelse at se spille idag. Min MOM sammen med
> Leon.
Nu skal vi vel lige huske, at Flinta var fuldstændig usynlig de første 35-40 minutter indtil han blev rykket ind centralt?
Peter Ross
-
Hekler
Re: FCM-RFC truppen udtaget - Frank i forsvaret
Der var ingen til rådighed, de er alle skadede, Klimpl, Ibrahim og Troest i karantæne.
-
Hekler
Re: Stemning
Det kunne også have noget at gøre med hvordan lyden bliver prioriteret. Vi havde samme lydpå som Brøndby i kampen efter.
-
Kent
Re: er karakterer meningsløse?
Persian_Wolf Skrev:
> Hej Kent,
>
> Hvorfor er karakterer meningsløse?
> Enhver præstation vurderes og måles med en eller
> anden form for karaktergivning. Hvorfor er netop
> karaktergivning af fodboldspillere efter en
> fodboldkamp så meningløst?
Det er meningsløst af flere grunde:
1. Det er umuligt at vurdere 11 spillere i løbet af en enkelt kamp
2. Det er subjektivt af helvede til, og karaktererne siger mere om den enkelte debattørs personlige præferencer end spillernes præstation
3. Det vigtigste er dog, at eftersom vi ikke kender det taktiske oplæg, så kender vi ikke de rette kriterier at vurdere ud fra. Hvis det taktiske oplæg fx er at spille med lange bolde frem fra backerne, så skal man ikke kritisere en back for at losse bolden frem, i stedet for at spille den langs jorden. Hvis det taktiske oplæg er at stille sig afventende og først presse ved midterlinien, skal man ikke kritisere fløje eller angribere for at være dovne og ikke presse modstanderen oppe ved feltet. Osv. osv, osv. Det svarer til at skulle give karakter til en eksamen uden at kende det pensum, som eleverne er oppe i. Det holder ikke.
Derfor er det meningsløst. Prøv evt. at sammenlign karakterne i fx EB, BT og HF. De er ikke særlig enige.
> Hej Kent,
>
> Hvorfor er karakterer meningsløse?
> Enhver præstation vurderes og måles med en eller
> anden form for karaktergivning. Hvorfor er netop
> karaktergivning af fodboldspillere efter en
> fodboldkamp så meningløst?
Det er meningsløst af flere grunde:
1. Det er umuligt at vurdere 11 spillere i løbet af en enkelt kamp
2. Det er subjektivt af helvede til, og karaktererne siger mere om den enkelte debattørs personlige præferencer end spillernes præstation
3. Det vigtigste er dog, at eftersom vi ikke kender det taktiske oplæg, så kender vi ikke de rette kriterier at vurdere ud fra. Hvis det taktiske oplæg fx er at spille med lange bolde frem fra backerne, så skal man ikke kritisere en back for at losse bolden frem, i stedet for at spille den langs jorden. Hvis det taktiske oplæg er at stille sig afventende og først presse ved midterlinien, skal man ikke kritisere fløje eller angribere for at være dovne og ikke presse modstanderen oppe ved feltet. Osv. osv, osv. Det svarer til at skulle give karakter til en eksamen uden at kende det pensum, som eleverne er oppe i. Det holder ikke.
Derfor er det meningsløst. Prøv evt. at sammenlign karakterne i fx EB, BT og HF. De er ikke særlig enige.
-
Hekler
Der var ikke andre sagde Erik før kampen Ibrahim var skadet, og klimpen troede de ikke på mod Nygaard.