FC Midtjylland - Brøndby IF
-
fcebbesen
Re: Indsatsen i dag.
jeg mener nu at spillerne kan være deres indsat bekendt. kan dog kun udtale mig om anden halvleg. de spille bedre end de har gjort mod ACH og VFF (tænker på anden halvleg).
Men det står nu klart at fcm mangler en off. spiller som tager nogen gode off. løb og binder vores spil sammen på modstandens bane.
utroligt at en mand kan være så vigtig for et hold
Men det står nu klart at fcm mangler en off. spiller som tager nogen gode off. løb og binder vores spil sammen på modstandens bane.
utroligt at en mand kan være så vigtig for et hold
-
HKP
Re: Forslag til ER - Citat trøje....
Claus (BW#1145) Skrev:
-------------------------------------------------------
> Hvilke spillere skulle vi så have brugt idag? For
> mig at se, var vi da i stærkest mulige opstilling
> idag.
> Alle de gange vi har roteret på pladserne, har
> været nødvendige. Vores fysiske træningsdel, er
> vel nok meget langt med fremme i forhold til de
> andre hold. Hvor tit ser man ikke et hold stille
> op med de samme 11 i kamp efter kamp, for lige
> pludselig gå helt i stå og løbe ind i flere
> nederlag/pointtab og skader?
> Det vi har gang i med rotationsprincippet er vejen
> frem, vi kan lige så godt vænne os til det.
Fint, hvis du er tilfreds.... jeg taler nu ikke så meget om opstillingen idag, det var vel vores stærkeste PT.... Men bare vi ville stille stærkeste lidt oftere...
> idag.
> Alle de gange vi har roteret på pladserne, har
> været nødvendige. Vores fysiske træningsdel, er
> vel nok meget langt med fremme i forhold til de
> andre hold. Hvor tit ser man ikke et hold stille
> op med de samme 11 i kamp efter kamp, for lige
> pludselig gå helt i stå og løbe ind i flere
> nederlag/pointtab og skader?
> Det vi har gang i med rotationsprincippet er vejen
> frem, vi kan lige så godt vænne os til det.
Fint, hvis du er tilfreds.... jeg taler nu ikke så meget om opstillingen idag, det var vel vores stærkeste PT.... Men bare vi ville stille stærkeste lidt oftere...
-
HKP
Re: Rotationsklovnerne fra Midtjylland
Vinding Skrev:
> Næsten alle andre fodboldfans som jeg har snakket
> med på det sidste fra andre steder i landet har
> virkeligt også været negative overfor FCM efter
> holdet indsats i pokalen. Mange mener at vi lige
> så godt kunne have tabt til Vejle så de kunne tage
> kampen seriøst op imod Brøndby.
>
> Jeg har indtryk af at vi er til grin i det meste
> af fodbold Danmark lige nu.
>
> Vinding
Jep, det var en hån at gå efter det nede i Vejle, når man bagefter nedprioriterer... Vi er fortjent "grineren" i Danmark pt.
>
>
> Vinding
Jep, det var en hån at gå efter det nede i Vejle, når man bagefter nedprioriterer... Vi er fortjent "grineren" i Danmark pt.
-
Martin
Re: Rotationsklovnerne fra Midtjylland
Vinding Skrev:
>
>
> Vinding
Og hva så ?
Hvis vi er til grin, jamen så lad os da være til grin...
Jeg er ikke nødvendigvis enig med Erik's betragtninger, men helt ærlig, hvad vil du have han skal gøre, hans hold hænger i laser ? Vi har vel pt. flere skader end Brøndby havde i deres værste periode af krisen - ihvertifald er vi ramt på de mest centrale pladser... Med Femi på banen er jeg sikker på, at vi havde hentet endnu flere point end vi faktisk har gjort - og hvis man så krydrer det med Thyge i topform, så havde det måske været anderledes... Men faktum er jo, at vores spillere ikke kan klare de mange kampe, og selvom vi har skiftet hyppigt ud har skaderne alligevel væltet ned over os...
>
>
> Vinding
Og hva så ?
Hvis vi er til grin, jamen så lad os da være til grin...
Jeg er ikke nødvendigvis enig med Erik's betragtninger, men helt ærlig, hvad vil du have han skal gøre, hans hold hænger i laser ? Vi har vel pt. flere skader end Brøndby havde i deres værste periode af krisen - ihvertifald er vi ramt på de mest centrale pladser... Med Femi på banen er jeg sikker på, at vi havde hentet endnu flere point end vi faktisk har gjort - og hvis man så krydrer det med Thyge i topform, så havde det måske været anderledes... Men faktum er jo, at vores spillere ikke kan klare de mange kampe, og selvom vi har skiftet hyppigt ud har skaderne alligevel væltet ned over os...
-
Claus (BW#1145)
Tjaaa, her er altså lidt læsning fra manden med fingeren på pulsen.
http://www.fcm.dk/index.php?ID=45&nyhed ... laes_nyhed
Det viser sig at de næstbedste spillere nogle gange er den stærkeste opstilling på dagen.
http://www.fcm.dk/index.php?ID=45&nyhed ... laes_nyhed
Det viser sig at de næstbedste spillere nogle gange er den stærkeste opstilling på dagen.
-
Peter Ross
Re: Indsatsen i dag.
Endnu et ubrugelig resultat. Guldet vinkede vi farvel til i onsdags, og i dag kan vi meget vel have smidt os bagerst i køen til sølv-medaljerne.
Det eneste brugbare vi med fra i dag, var et tydeligt bevis på, at Adeola ikke er SAS Liga-klar. Lad ham nu spille på 2. holdet, det er overhovedet ikke brugbart at stille med en mand, der ikke laver noget nyttigt. Ved godt vi er helt fyldt op med skader, men det kan ikke passe, der ikke er noget andet brugbart i truppen.
Peter Ross
Det eneste brugbare vi med fra i dag, var et tydeligt bevis på, at Adeola ikke er SAS Liga-klar. Lad ham nu spille på 2. holdet, det er overhovedet ikke brugbart at stille med en mand, der ikke laver noget nyttigt. Ved godt vi er helt fyldt op med skader, men det kan ikke passe, der ikke er noget andet brugbart i truppen.
Peter Ross
-
HKP
Claus (BW#1145) Skrev:
> Tjaaa, her er altså lidt læsning fra manden med
> fingeren på pulsen.
> http://www.fcm.dk/index.php?ID=45&nyhedID=2611&top
> ID=2&mode=laes_nyhed
> Det viser sig at de næstbedste spillere nogle
> gange er den stærkeste opstilling på dagen.
Fint at han har fingeren på pulsen.... Han sørger da virkelig for at truppen holder sig skadesfri..... not!!!
> Tjaaa, her er altså lidt læsning fra manden med
> fingeren på pulsen.
> http://www.fcm.dk/index.php?ID=45&nyhedID=2611&top
> ID=2&mode=laes_nyhed
> Det viser sig at de næstbedste spillere nogle
> gange er den stærkeste opstilling på dagen.
Fint at han har fingeren på pulsen.... Han sørger da virkelig for at truppen holder sig skadesfri..... not!!!
-
Davoos
Med alt ære og respekt... så lang og hård er vores sæson altså ikke, og reserve spillerne må da være meget meget tæt på 1.holdet for at det kan forsvares?
FCM er jo ikke Liverpool der spiller umenneskeligt mange kampe på en sæson...
Bare en tanke
FCM er jo ikke Liverpool der spiller umenneskeligt mange kampe på en sæson...
Bare en tanke
-
Colt Sivas
FCM i forandring - set med andre øjne.
Har lige et ind spark til jeres debat. Ved ikke om i er enige, men det er den opfattelses jeg får af at se på jeres hold spille.
Før vi gik i gang med fodbold igen i år valgte i, at meddele, at i skifter træner. Det er i og for sig fint nok. Det er ikke det mit ind spark går på. Efter de første par kampe fik man fornemmelsen af, at jeres spillere ville dø med støvlerne på for at slutte godt af og vinde noget for/til ER. Ja indtil ER's lidt alternative opstilling i pokalen mod Brøndby. Det virker lidt om at det har givet truppen et knæk at de ikke fik muligheden for at vinde pokalen til ER. Kampen efter pokalen gik jo fint nok alligevel, men siden i virkelig var ved at få Aab på gaflen er det gået stødt nedad. Om det er pokal exit'en eller jeres unge hold der ikke kan stå distancen skal jeg ikke kunne sige. Men har ER ikke udspillet sin rolle på holdet nu? Han valgte benhårdt at gå efter guld, men kan lige så godt slutte nr. 4 ja eller 5 for Horsens er ikke ude af spillet endnu. Det ville være en katastrofe af de store rent signalværdimæssigt(er det et ord?).
P.S man skal selvfølig heller ikke se bort fra Femi og Thygsen's skader. De er vigtige for jeres hold.
Før vi gik i gang med fodbold igen i år valgte i, at meddele, at i skifter træner. Det er i og for sig fint nok. Det er ikke det mit ind spark går på. Efter de første par kampe fik man fornemmelsen af, at jeres spillere ville dø med støvlerne på for at slutte godt af og vinde noget for/til ER. Ja indtil ER's lidt alternative opstilling i pokalen mod Brøndby. Det virker lidt om at det har givet truppen et knæk at de ikke fik muligheden for at vinde pokalen til ER. Kampen efter pokalen gik jo fint nok alligevel, men siden i virkelig var ved at få Aab på gaflen er det gået stødt nedad. Om det er pokal exit'en eller jeres unge hold der ikke kan stå distancen skal jeg ikke kunne sige. Men har ER ikke udspillet sin rolle på holdet nu? Han valgte benhårdt at gå efter guld, men kan lige så godt slutte nr. 4 ja eller 5 for Horsens er ikke ude af spillet endnu. Det ville være en katastrofe af de store rent signalværdimæssigt(er det et ord?).
P.S man skal selvfølig heller ikke se bort fra Femi og Thygsen's skader. De er vigtige for jeres hold.
-
Kent
Re: FCM i forandring - set med andre øjne.
Colt Sivas Skrev:
> Men har ER ikke udspillet sin rolle på
> holdet nu?
Hvorfor skulle han have gjort det? Målsætningen har aldrig været guld, men top3. Det er da stadig en meget realistisk målsætning. Hvis vi lå og rodede nede midt i rækken og underpræsterede, kunne man diskutere om man ligeså godt kunne skifte nu. Men det gør vi ikke. Vi ligger ganske ok, med muligheder for 2. pladsen, og så er der altså ingen ide i at skifte træner. Men det er naturligvis en diskussion som utilfredse fans og andre vi komme med, hver gang vi ikke vinder. Men for mig at se, er det altså meget plat. Vi præsterer ganske ok - og under de skadesomstændigheder vi har, så synes jeg faktisk vi har gjort det fremragende og langt bedre end man kunne forvente.
Prøv at fjern målmanden, de 2 startende centrale midtbanespillere samt garderingsspillerne i alle kæder fra hvilket som helst hold i suppen. Jeg tror ikke du finder nogen hold, der ville have kunnet få lige så mange point som vi har fået under de omstændigheder.
> P.S man skal selvfølig heller ikke se bort fra
> Femi og Thygsen's skader. De er vigtige for jeres
> hold.
.. og Raska, Reid, Jessen, Klimpl, Flinta, Madsen og Baba for lige at tage alle dem med omkring start11, som har været eller er skadet i dette forår. Set i lyset af det, så har vi overpræsteret. Jeg ville godt se OB i bare een kamp, hvor de stillede uden Arek, Troest, S. Jensen, Helveg, Esben, HHA, Absalonsen og Fall. Så tror jeg sgu også de havde haft problemer.....
> Men har ER ikke udspillet sin rolle på
> holdet nu?
Hvorfor skulle han have gjort det? Målsætningen har aldrig været guld, men top3. Det er da stadig en meget realistisk målsætning. Hvis vi lå og rodede nede midt i rækken og underpræsterede, kunne man diskutere om man ligeså godt kunne skifte nu. Men det gør vi ikke. Vi ligger ganske ok, med muligheder for 2. pladsen, og så er der altså ingen ide i at skifte træner. Men det er naturligvis en diskussion som utilfredse fans og andre vi komme med, hver gang vi ikke vinder. Men for mig at se, er det altså meget plat. Vi præsterer ganske ok - og under de skadesomstændigheder vi har, så synes jeg faktisk vi har gjort det fremragende og langt bedre end man kunne forvente.
Prøv at fjern målmanden, de 2 startende centrale midtbanespillere samt garderingsspillerne i alle kæder fra hvilket som helst hold i suppen. Jeg tror ikke du finder nogen hold, der ville have kunnet få lige så mange point som vi har fået under de omstændigheder.
> P.S man skal selvfølig heller ikke se bort fra
> Femi og Thygsen's skader. De er vigtige for jeres
> hold.
.. og Raska, Reid, Jessen, Klimpl, Flinta, Madsen og Baba for lige at tage alle dem med omkring start11, som har været eller er skadet i dette forår. Set i lyset af det, så har vi overpræsteret. Jeg ville godt se OB i bare een kamp, hvor de stillede uden Arek, Troest, S. Jensen, Helveg, Esben, HHA, Absalonsen og Fall. Så tror jeg sgu også de havde haft problemer.....
-
Jydepower
Ken Fagerberg !! hvor er offensiven ??
Ken Fagerberg :Endnu engang synes jeg at ken gør en rigtig god form for os i dag!! Selvfølgelig er der nogle ting han stadig mangler så som rutine, hurtighed.. men hans boldkunskaber, fysik, samt hans overblik de vises da igen i dag! Dårligt at han ikke scorer på den dobbelt chance han har, men han formår at rejse sig efter det og scorede. Han er begyndt at vise sig som den millionspiller han nu en gang er.
Offensiven : Hold da op noget lorte spil vi spiller offensivt! Lange bolde op midt i feltet hvor der står 6 BIF spillere, det holder bare ikke! Vi skal tør at spille nede ved jorden og lave kombinationer, derfor mangler vi Thyge, Femi, Frank.. de tør at holde på den fede bold og udfordre deres modstander. Det bold vi spiller i dag er ideløst, tankeløst, kedeligt, nemt at læse. Men jeg er nu ret sikker på at vi nok skal få sølv når de 3 er tilbage!!
Offensiven : Hold da op noget lorte spil vi spiller offensivt! Lange bolde op midt i feltet hvor der står 6 BIF spillere, det holder bare ikke! Vi skal tør at spille nede ved jorden og lave kombinationer, derfor mangler vi Thyge, Femi, Frank.. de tør at holde på den fede bold og udfordre deres modstander. Det bold vi spiller i dag er ideløst, tankeløst, kedeligt, nemt at læse. Men jeg er nu ret sikker på at vi nok skal få sølv når de 3 er tilbage!!
-
Jydepower
Claus (BW#1145) Skrev:
> idag.
skal jeg bare nævne Adeola vs Claus Madsen?!
> idag.
skal jeg bare nævne Adeola vs Claus Madsen?!
-
Colt Sivas
Re: FCM i forandring - set med andre øjne.
Kent Skrev:
> Colt Sivas Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Men har ER ikke udspillet sin rolle på
> > holdet nu?
>
> Hvorfor skulle han have gjort det? Målsætningen
> har aldrig været guld, men top3. Det er da stadig
> en meget realistisk målsætning. Hvis vi lå og
> rodede nede midt i rækken og underpræsterede,
> kunne man diskutere om man ligeså godt kunne
> skifte nu. Men det gør vi ikke. Vi ligger ganske
> ok, med muligheder for 2. pladsen, og så er der
> altså ingen ide i at skifte træner. Men det er
> naturligvis en diskussion som utilfredse fans og
> andre vi komme med, hver gang vi ikke vinder. Men
> for mig at se, er det altså meget plat. Vi
> præsterer ganske ok - og under de
> skadesomstændigheder vi har, så synes jeg faktisk
> vi har gjort det fremragende og langt bedre end
> man kunne forvente.
>
> Prøv at fjern målmanden, de 2 startende centrale
> midtbanespillere samt garderingsspillerne i alle
> kæder fra hvilket som helst hold i suppen. Jeg
> tror ikke du finder nogen hold, der ville have
> kunnet få lige så mange point som vi har fået
> under de omstændigheder.
I min optik ser der bare ud til at være et motivations problem. At ER ikke får maks ud af spillerne lige for tiden. Men det kan jo også skyldes alle de rokeringer. Jeg følger jo ikke jeres hold lige så tæt som jeg gør med OB.
> > P.S man skal selvfølig heller ikke se bort fra
> > Femi og Thygsen's skader. De er vigtige for
> jeres
> > hold.
>
> .. og Raska, Reid, Jessen, Klimpl, Flinta, Madsen
> og Baba for lige at tage alle dem med omkring
> start11, som har været eller er skadet i dette
> forår. Set i lyset af det, så har vi
> overpræsteret. Jeg ville godt se OB i bare een
> kamp, hvor de stillede uden Arek, Troest, S.
> Jensen, Helveg, Esben, HHA, Absalonsen og Fall. Så
> tror jeg sgu også de havde haft problemer.....
Raska og Reid kan jeg godt forstå. Selvom jeg syntes at Heinze har gjort det rigtigt flot. De andre er vel lidt "af og til på banen" spillere. Klimpl virker til at være fravalgt af andre årsager.
Lindegaard
Nymann-AMC-Håland-Sørensen
Bolanos-Bechara-Bisgaard-Borring
Radonjic-Anders K.
Bænk Diop, Matti
Har desuden undladt Timm da han er skadet.
> Colt Sivas Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Men har ER ikke udspillet sin rolle på
> > holdet nu?
>
> Hvorfor skulle han have gjort det? Målsætningen
> har aldrig været guld, men top3. Det er da stadig
> en meget realistisk målsætning. Hvis vi lå og
> rodede nede midt i rækken og underpræsterede,
> kunne man diskutere om man ligeså godt kunne
> skifte nu. Men det gør vi ikke. Vi ligger ganske
> ok, med muligheder for 2. pladsen, og så er der
> altså ingen ide i at skifte træner. Men det er
> naturligvis en diskussion som utilfredse fans og
> andre vi komme med, hver gang vi ikke vinder. Men
> for mig at se, er det altså meget plat. Vi
> præsterer ganske ok - og under de
> skadesomstændigheder vi har, så synes jeg faktisk
> vi har gjort det fremragende og langt bedre end
> man kunne forvente.
>
> Prøv at fjern målmanden, de 2 startende centrale
> midtbanespillere samt garderingsspillerne i alle
> kæder fra hvilket som helst hold i suppen. Jeg
> tror ikke du finder nogen hold, der ville have
> kunnet få lige så mange point som vi har fået
> under de omstændigheder.
I min optik ser der bare ud til at være et motivations problem. At ER ikke får maks ud af spillerne lige for tiden. Men det kan jo også skyldes alle de rokeringer. Jeg følger jo ikke jeres hold lige så tæt som jeg gør med OB.
> > P.S man skal selvfølig heller ikke se bort fra
> > Femi og Thygsen's skader. De er vigtige for
> jeres
> > hold.
>
> .. og Raska, Reid, Jessen, Klimpl, Flinta, Madsen
> og Baba for lige at tage alle dem med omkring
> start11, som har været eller er skadet i dette
> forår. Set i lyset af det, så har vi
> overpræsteret. Jeg ville godt se OB i bare een
> kamp, hvor de stillede uden Arek, Troest, S.
> Jensen, Helveg, Esben, HHA, Absalonsen og Fall. Så
> tror jeg sgu også de havde haft problemer.....
Raska og Reid kan jeg godt forstå. Selvom jeg syntes at Heinze har gjort det rigtigt flot. De andre er vel lidt "af og til på banen" spillere. Klimpl virker til at være fravalgt af andre årsager.
Lindegaard
Nymann-AMC-Håland-Sørensen
Bolanos-Bechara-Bisgaard-Borring
Radonjic-Anders K.
Bænk Diop, Matti
Har desuden undladt Timm da han er skadet.
-
Shadrak
Re: Ken Fagerberg !! hvor er offensiven ??
Der var da rigeligt med spillere, der holdt på bolden, det vi manglede var spilbare folk og der må man bare erkende, at Thyge er uundværlig for det her hold... Vores pasningsspil igår var helt til hundene. Enig i, at der blev for mange lange bolde, men det var ikke fordi vi ikke holdt på bolden, det var fordi, der ingen sammenhæng var mellem forsvar -midtbane og midtbane - angreb, det var elendigt at se på!