FC Midtjylland VS AC Horsens

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Altoriso

Re: Under al kritik!!

Indlæg af Altoriso »

Nu virkede mit lorte parabolanlæg ikke idag, så måtte høre kampen på radioen..suk...

men mit indtryk var da at spillerne (på begge hold) spillede en flot kamp med masser af chancer og vilje til at angribe

Det blev nævnt at når det ene hold lige havde mistet bolden så var det andet straks i modangreb

Så jeg fornemmer da at spillerne gjorde det rigtigt godt, men at de manglede at få scoret de(t) afgørende mål

Horsens havde jo også en ret stor andel i kampen

Jeg synes at folk skal lade være med at gøre os større og bedre end vi er !

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Altoriso Skrev:
> Jeg synes at folk skal lade være med at gøre os
> større og bedre end vi er !

Vi spiller på hjemmebane, vi snakker om guldmedaljer og vi snakker om Europa.
Skal du have flere grunde til, at 1-1 hjemme mod AC Horsens ikke er godt nok?

Peter Ross

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Peter Ross Skrev:
-------------------------------------------------------
> Altoriso Skrev:
> > Jeg synes at folk skal lade være med at gøre os
> > større og bedre end vi er !
>
> Vi spiller på hjemmebane, vi snakker om
> guldmedaljer og vi snakker om Europa.
> Skal du have flere grunde til, at 1-1 hjemme mod
> AC Horsens ikke er godt nok?
>
> Peter Ross

At Horsens har lige så mange point op til os som vi har til 1. pladsen ?

At fodbold er et hold med 2 hold

Man kunne jo argumentere for at ikke alle hjemmehold vinder de kampe de "burde" gøre - feks har er de 2 CHL-semifinaler endt med uafgjort

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Sorry, men et hold med ambitioner om guld, skal ikke stille sig tilfreds med 1-1 hjemme mod ACH.
Det er ikke fordi vi mangler chancer i dag, vores afslutninger er bare så ringe, at selv et Serie 5-hold vil knække sig af grin, når de ser skuddene...
Vi forærer Horsens et mål, ved at dække helt elendigt op på et hjørnespark, hvilket ikke er godt nok.

1-1 er et nederlag!

Peter Ross

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Jeg vil tro at de fleste i Liverpool siger det samme idag..

Men det ændrer altså ikke ved den kendsgerning at det er de ting der sker i fodbold

Jeg synes stadig at det er noget værre piveri, og på en måde virker det som om du siger at du ikke har følelser med i fodbold
Det ved jeg godt ikke passer, men pointen er at et fodboldhold ikke bare "mekanisk" vinder de kampe de vil
For mig er det noget af det der gør fodbold fedt at se

Og tro mig; jeg har haft mine fodboldnedture/opture i denne sæson

Valencia ligger helt ad helvede til i Ligaen men tog sgu alligevel pokalen, og nogenlunde det samme kan vi sige om Spurs :-)

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Altoriso Skrev:
> Jeg synes stadig at det er noget værre piveri, og
> på en måde virker det som om du siger at du ikke
> har følelser med i fodbold

Det viser da lige netop, jeg har følelser med i det! Jeg kan vælge at trække på skulderen, og sige "nå", eller jeg kan være skuffet som ind i helvede over 2 torskedumme pointtab mod svagere hold, når vi i begge kampe har bevist, at vi ER bedre fodboldhold end både Viborg og Horsens, fordi jeg lever mig ind i lortet, selvom man egentlig nok burde have lært lektien om FCM, når det samme sker gang på gang - ordet "guld" kommer i spillernes mund, og så blokerer det helt mentalt foran kassen.

Peter Ross

Colt Sivas

Indlæg af Colt Sivas »

Altoriso Skrev:
> At fodbold er et hold med 2 hold

Det giver ingen mening, men forstår godt hvor du vil hen...

:o)

mancitydk

motivationsproblem???

Indlæg af mancitydk »

selvom man egentlig nok
> burde have lært lektien om FCM, når det samme sker
> gang på gang - ordet "guld" kommer i spillernes
> mund, og så blokerer det helt mentalt foran
> kassen.
>
> Peter Ross

Jeg synes det virker som om spillerne har et kæmpe motivationsproblem når det gælder de små modstandere og det synes jeg er et KÆMPE problem. Jeg ved ikke hvem der har ansvaret for dette motivationsproblem men jeg er tilbøjelig til at sige træner teamet. Det er jo ikke bare den enkelte spiller der i de her kampe virker ukoncentrerede. Det handler jo egentligt ikke om at vi ikke spiller to rigtigt fornuftige fodboldkampe mod VFF og ACH, men det handler om at vi ikke er koncentrerede i afslutningerne. Især Magnus Troest har brændt KÆMPE muligheder ved hovedstød i fri position, det samme har FK og DO. Vi skal altså også være fokuserede mod de små hold ellers bliver der minus guld, hverken nu eller i 2011. Og fjern så for helvede Baba Musa Collins fra det hold.

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Peter Ross Skrev:
> Sorry, men et hold med ambitioner om guld, skal
> ikke stille sig tilfreds med 1-1 hjemme mod ACH.
> Det er ikke fordi vi mangler chancer i dag, vores
> afslutninger er bare så ringe, at selv et Serie
> 5-hold vil knække sig af grin, når de ser
> skuddene...
> Vi forærer Horsens et mål, ved at dække helt
> elendigt op på et hjørnespark, hvilket ikke er
> godt nok.
>
> 1-1 er et nederlag!
>
> Peter Ross

Fuldstændig korrekt.1-1 mod VFF var osse et nederlag.kan godt forstå diverse kommentatorer,der griner af vi solgte pokalen for så at smide 4 points.Man skal satse,ja,men man skal osse have noget realisme ind i det.jeg er enig med dem,der ikke bryder sig om rotationsprincippet,men mener man skal stille det stærkeste hold hver gang.

Jydepower

Hvor om alting er :

Indlæg af Jydepower »

Jeg vil give ret i at der manglede noget gejst hos spillerne.
At der manglede noget vilje til at spille med om guldet.
Er enig i at vi skulle have vundet.
Er Enig i at vi har med denne kamp har "tabt" 2 kampe i træk nu.

MEN ER IKKE ENIG I AT VI SPILLEDE DÅRLIGT.
AT DER KUN VAR SALAMI OG HEINZE PÅ BANEN.

Skal jeg bare nævne Ken Fagerberg, Florescu, C.P ?? Spiller vel en af deres bedste kampe i FCM trøjen, spec. Ken Fagerberg.

Ken F. var kreatør til stort set ALT hvad offensiven havde at byde på,han var utrolig boldsikker i dag, samt viser han utrolig god teknik og satte ofte 2-3 mand af når han var i boldkontakt.

Florescu styrede den midtbane, sammen med Salami, så utrolig godt! Han var med i alle kontraer og lagde mange gode bold op til Ken og Frank. og han viste også sine store kvaliteter hvad skud angår.. han havde virkelig nogle gode skud udefra.

C.P, lavede utrolig mange Reids (eller hvad I kalder dem) op ad banen og var den/ og er den farligste mand vi har til at lave indlæg og frispark, han viste en utrolig form - en kæmpe god kamp :)

Som det er lige nu, så er vi ét point foran OB, 2 Foran FCK, 4 Bag Aab.

Jeg tror at Aab taber 1-2 mod randers, og at FCK står 2-2 mod AGF,
Man kan så vende den om og sige, vi har lagt lidt pres på Aab, de er næsten tvunget til at vinde mod formstærke Randers der har selvtilliden helt i top. Ellers har vi hente et point på dem hvilket jo kun er godt. Selv hvis FCK nu vinder mod AGF er det ikke nogen større katastrofe, så vil de være 1 point foran os, hvilket vi godt kan nå at hente i og med at FCK skal møde Aab hvor et af holdene vil tabe point - Hvor det er vi ved det point tab får chancen for at vise vi godt kan slå de mindre "gode" hold.
Så ja, vi har smidt 4 point, men så længe FCK og Aab gør det så er det vel ikke noget større katastrofe? Derimod ser jeg OB som den KÆMPE Joker.. jeg er bange for at de godt kunne gå hen og overtage vores anden plads.
Så vil ikke afskrive os som Guldkandidater før Aab de har vunder i aften.

pdole

Re: Hvor om alting er :

Indlæg af pdole »

Ok, der er jeg så ikke enig.
Synes C.P. spillede en elendig kamp - det vafr den dårligste kamp fra ham længe synes jeg.

Egebjerg

Indlæg af Egebjerg »

Er overhovedet ikke enig i Jydepowers indlaeg. Du fremhaever en Ken Fagerberg, som i mine oejne gang paa gang ikke holder tempo i vores kontraangreb. Naar han endelig er med, bliver hans traek ofte for snaevre og ender ud i ingenting. Jeg kan faktisk ikke komme i tanke om noget som helst godt fra Ken Fagerbergs side, i kampen igaar.

Du kan jo evt. komme med nogle eksempler.

Han holder fint på bolden naar denne modtages med ryggen til maal, udover dette, mener jeg ikke han bidrager med noget som helst i kampen igaar.

Ege

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Der var vist en lille assist...

Derudover skabte Ken 2 rigtig gode skud-muligheder til Florescu, tilkæmpede sig en del frispark på ACHs banehalvdel og agerede god spilstation for de håbløse bolde nede fra forsvaret.
At sige Ken var elendig, tyder i hvert fald ikke på, vi har set den samme kamp.

Peter Ross

Hausser

Fagerberg

Indlæg af Hausser »

For mig at se så var Fagerberg en af vores bedste, kun overhalet af Salami (bedste mand for 3-4 kamp i træk nu) og Kolja.

Fagerberg har stadig en del at lære og han skulle flere gange have sluppet bolden noget før end han gjorde, men det ændrer dog ikke ved at mange af vores farlige sekvenser kom fra ham af. Han formåede mange gange at sætte sin direkte modstander vha en overlegen fysik og rigtigt gode tekniske ting. Ydermere er han fremragende at spille bolden op på, så længe det ikke er i hovedet. Hvor Frank primært benytter hovedet på de lange bolde, så fungerer Fagerberg tilsyneladende bedre når den ikke blot skal forlænges. Syntes han er vildt god til at modtage bolden med en mand i ryggen og ligge den af til en medspiller. Jeg vil vurdere Fagerbergs indsats til omkring en 9er.

mrjelle

Re: Fagerberg

Indlæg af mrjelle »

Vil giver Hausser fuldstændig ret, Fagerberg er virkelig begyndt at vise hvorfor Hr. Ørgaard har været fremme med det helt store pengepung. Dog frygter jeg han igen vil få det svært hvis han på lørdag skal spille alene på top.

Men jeg er fortrøstningsfuld for det er helt sikkert noget stort at vente i ham.

Besvar