FCK-FCM
-
mrjelle
Re: FCK-FCM
Nogle der kender status på femi?
Iflg fcm.dk og http://injuries.dk/turnering/sas-ligaen skulle han være klar i starten af April, men det er jo et vidt begreb.
Ellers håber jeg vi starter som følger: (4-2-1-1)
Heinze
Kolja - Klimpl - Troest - C. P
C. Madsen - Femi - Florescu - Furuseth
Thyge
Frank
Syns ikke Kjær har imponeret i de første par kampe, Klimpl derimod spillede en flot kamp imod Lyngby.
Meget vigtig kamp, hvor vi skal forsætte nogle af de takter vi viste imod OB.
Dog går det ikke at sparke så meget væk som vi gjorde sidste, FCK skal vi spille imod og det mener jeg da også vi har spillerne til.
1-2
Junior
Frank
Thyge
Iflg fcm.dk og http://injuries.dk/turnering/sas-ligaen skulle han være klar i starten af April, men det er jo et vidt begreb.
Ellers håber jeg vi starter som følger: (4-2-1-1)
Heinze
Kolja - Klimpl - Troest - C. P
C. Madsen - Femi - Florescu - Furuseth
Thyge
Frank
Syns ikke Kjær har imponeret i de første par kampe, Klimpl derimod spillede en flot kamp imod Lyngby.
Meget vigtig kamp, hvor vi skal forsætte nogle af de takter vi viste imod OB.
Dog går det ikke at sparke så meget væk som vi gjorde sidste, FCK skal vi spille imod og det mener jeg da også vi har spillerne til.
1-2
Junior
Frank
Thyge
-
foboldfreaken1001
mrjelle Skrev:
-------------------------------------------------------
> Nogle der kender status på femi?
Efter hvad jeg ved så bliver han Ikke klar til kampen mod FCK, desværre...
> Nogle der kender status på femi?
Efter hvad jeg ved så bliver han Ikke klar til kampen mod FCK, desværre...
-
mrjelle
foboldfreaken1001 Skrev:
> mrjelle Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Nogle der kender status på femi?
>
> Efter hvad jeg ved så bliver han Ikke klar til
> kampen mod FCK, desværre...
Forhåbelig ikke en dårlig aprilsnar??
> mrjelle Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Nogle der kender status på femi?
>
> Efter hvad jeg ved så bliver han Ikke klar til
> kampen mod FCK, desværre...
Forhåbelig ikke en dårlig aprilsnar??
-
mancitydk
kig evt på hjemmesiden under Lazarettet. Femi har ikke en kinamands chance for at blive klar til FCK....
-
Kraut
mancitydk Skrev:
> kig evt på hjemmesiden under Lazarettet. Femi har
> ikke en kinamands chance for at blive klar til
> FCK....
Nu er siden senest opdateret den 26/3, så 2-3 frem bliver til 2-9/4, hvor FCK-kampen jo er 6/4.
Så der er umiddelbart håb forude ;0)
> kig evt på hjemmesiden under Lazarettet. Femi har
> ikke en kinamands chance for at blive klar til
> FCK....
Nu er siden senest opdateret den 26/3, så 2-3 frem bliver til 2-9/4, hvor FCK-kampen jo er 6/4.
Så der er umiddelbart håb forude ;0)
-
bonusbent
Kraut Skrev:
> Nu er siden senest opdateret den 26/3, så 2-3 frem
> bliver til 2-9/4, hvor FCK-kampen jo er 6/4.
>
> Så der er umiddelbart håb forude ;0)
Hvis Femi bliver meldt klar, er spørgsmålet så, om han bør spille uden først at have fået en kamp i benene. Det er trods alt en af sæsonens absolut vigtigste kampe, et nederlag vil formentlig betyde et endegyldigt farvel til 2.pladsen. Hellere en 100% fit midtbane uden Femi, end en midtbane der ikke kan levere max.
> Nu er siden senest opdateret den 26/3, så 2-3 frem
> bliver til 2-9/4, hvor FCK-kampen jo er 6/4.
>
> Så der er umiddelbart håb forude ;0)
Hvis Femi bliver meldt klar, er spørgsmålet så, om han bør spille uden først at have fået en kamp i benene. Det er trods alt en af sæsonens absolut vigtigste kampe, et nederlag vil formentlig betyde et endegyldigt farvel til 2.pladsen. Hellere en 100% fit midtbane uden Femi, end en midtbane der ikke kan levere max.
-
Kent
Guld kræver sejr
Jeg indrømmer gerne at vores guldchancer ikke er store, men de kan dog vokse sig en del større med sejr i de næste to ligakampe.
Guldet plejer at kræve 65-66 point, og da vi har 38 i øjeblikket, kræver det min 27 i de sidste 11 kampe, hvilket vil sige 9 sejre (eller 8 sejre og 3 uafgjorte). Det kan godt lyde voldsomt, at vi skal vinde 82% af vores kampe, men indtil videre har vi i år vundet 80% af vores kampe, endda uden at spille godt
Hvis det skal række til guld, er det dog ikke helt ligemeget hvem de 9 sejre kommer imod. Vi skal vinde over både FCK og AaB.
Det sværeste kan sagtens vise sig at være udekampen mod FCK på søndag. Derudover har vi 6 hjemmekampe tilbage og 4 udekampe. 6 sejre på hjemmebane er naturligvis ikke en selvfølge, men med vores hjemmebanestatistik i baghovedet, så er det heller ikke helt urealistisk. I så fald kræver det "bare" 2 sejre i de 4 udekampe mod hhv Viborg, Lyngby, Esbjerg og FC Nordsjælland. Det burde heller ikke være umuligt, selvom vi naturligvis taber i Esbjerg.
Så guldet er så godt som vores, hvis bare vi vinder søndag
Hvordan gør vi så det? Tja, jeg tror faktisk Viborg havde fat i noget af det rigtige, med det høje pres samt afsluntninger udefra. FCK er ikke så pasningsstærk i bagkæden og Jesper Christiansen ser tit mystisk ud på langskud, ligesom Ulrik Laursen har gjort det til en specialitet at rette dem af. Samtidig skal vi håbe på at Grønkjær ikke er klar til at spille en hel kamp, og at vi kan holde ham nede, når han kommer ind. Uden ham har FCK ikke det helt store kreativitet og kan ikke overraske os - så kommer det udelukkende til at dreje sig om, hvorvidt vi kan modstå det fysiske pres ligesom i OB-kampen.
Guldet plejer at kræve 65-66 point, og da vi har 38 i øjeblikket, kræver det min 27 i de sidste 11 kampe, hvilket vil sige 9 sejre (eller 8 sejre og 3 uafgjorte). Det kan godt lyde voldsomt, at vi skal vinde 82% af vores kampe, men indtil videre har vi i år vundet 80% af vores kampe, endda uden at spille godt
Det sværeste kan sagtens vise sig at være udekampen mod FCK på søndag. Derudover har vi 6 hjemmekampe tilbage og 4 udekampe. 6 sejre på hjemmebane er naturligvis ikke en selvfølge, men med vores hjemmebanestatistik i baghovedet, så er det heller ikke helt urealistisk. I så fald kræver det "bare" 2 sejre i de 4 udekampe mod hhv Viborg, Lyngby, Esbjerg og FC Nordsjælland. Det burde heller ikke være umuligt, selvom vi naturligvis taber i Esbjerg.
Så guldet er så godt som vores, hvis bare vi vinder søndag
Hvordan gør vi så det? Tja, jeg tror faktisk Viborg havde fat i noget af det rigtige, med det høje pres samt afsluntninger udefra. FCK er ikke så pasningsstærk i bagkæden og Jesper Christiansen ser tit mystisk ud på langskud, ligesom Ulrik Laursen har gjort det til en specialitet at rette dem af. Samtidig skal vi håbe på at Grønkjær ikke er klar til at spille en hel kamp, og at vi kan holde ham nede, når han kommer ind. Uden ham har FCK ikke det helt store kreativitet og kan ikke overraske os - så kommer det udelukkende til at dreje sig om, hvorvidt vi kan modstå det fysiske pres ligesom i OB-kampen.
-
bonusbent
Re: Guld kræver sejr
Kent Skrev:
> Guldet plejer at kræve 65-66 point, og da vi har
> 38 i øjeblikket, kræver det min 27 i de sidste 11
> kampe, hvilket vil sige 9 sejre (eller 8 sejre og
> 3 uafgjorte).
Det er ikke helt rigtigt, at det "plejer" at kræve 65-66 point. I hvert fald er FCK blevet mestre de sidste 2 foregående sæsoner med henholdsvis 76 og 73 point og BIF før det med 69 point. Til gengæld er der måske ikke så meget, der tyder på, at man nødvendigvis skal op over 70 point i denne sæson, men det vil tiden selvfølgelig vise.
>Hvis det skal række til guld,
> er det dog ikke helt ligemeget hvem de 9 sejre
> kommer imod. Vi skal vinde over både FCK og AaB.
Dette er nok en bedre måde at anskue det på. Pt er forspringet ikke større end, at ENTEN Aab eller FCK kan hentes, da de også har en indbyrdes kamp tilbage, hvor en af dem nødvendigvis må sætte point af.
Sølv er muligt med en sejr over FCK, såfremt FCK også sætter point af i en anden kamp, f.eks. kampen mod Aab og FCM samtidig ikke smider yderligere point(hvilket nok er for meget forlangt
).
Aabs forspring til FCM er pt 8 point. Det giver sig selv, at Aab derfor nødvendigvis skal sætte point af i indtil flere kampe, før de kan hentes. Dermed er det ikke i egne hænder.
> Guldet plejer at kræve 65-66 point, og da vi har
> 38 i øjeblikket, kræver det min 27 i de sidste 11
> kampe, hvilket vil sige 9 sejre (eller 8 sejre og
> 3 uafgjorte).
Det er ikke helt rigtigt, at det "plejer" at kræve 65-66 point. I hvert fald er FCK blevet mestre de sidste 2 foregående sæsoner med henholdsvis 76 og 73 point og BIF før det med 69 point. Til gengæld er der måske ikke så meget, der tyder på, at man nødvendigvis skal op over 70 point i denne sæson, men det vil tiden selvfølgelig vise.
>Hvis det skal række til guld,
> er det dog ikke helt ligemeget hvem de 9 sejre
> kommer imod. Vi skal vinde over både FCK og AaB.
Dette er nok en bedre måde at anskue det på. Pt er forspringet ikke større end, at ENTEN Aab eller FCK kan hentes, da de også har en indbyrdes kamp tilbage, hvor en af dem nødvendigvis må sætte point af.
Sølv er muligt med en sejr over FCK, såfremt FCK også sætter point af i en anden kamp, f.eks. kampen mod Aab og FCM samtidig ikke smider yderligere point(hvilket nok er for meget forlangt
Aabs forspring til FCM er pt 8 point. Det giver sig selv, at Aab derfor nødvendigvis skal sætte point af i indtil flere kampe, før de kan hentes. Dermed er det ikke i egne hænder.
-
Kent
bonusbent Skrev:
> Det er ikke helt rigtigt, at det "plejer" at kræve
> 65-66 point. I hvert fald er FCK blevet mestre de
> sidste 2 foregående sæsoner med henholdsvis 76 og
> 73 point og BIF før det med 69 point.
Men når du skal se på, hvad det kræver at få guld, skal du jo ikke se på hvor mange point nr. 1 fik, men hvor mange nr. 2 fik.
Sidste år fik vi 63 point på andenpladsen. Ergo havde 66-67 point været rigelig til førstepladsen - man skal jo bare have et point mere end nr. 2
> Det er ikke helt rigtigt, at det "plejer" at kræve
> 65-66 point. I hvert fald er FCK blevet mestre de
> sidste 2 foregående sæsoner med henholdsvis 76 og
> 73 point og BIF før det med 69 point.
Men når du skal se på, hvad det kræver at få guld, skal du jo ikke se på hvor mange point nr. 1 fik, men hvor mange nr. 2 fik.
Sidste år fik vi 63 point på andenpladsen. Ergo havde 66-67 point været rigelig til førstepladsen - man skal jo bare have et point mere end nr. 2
-
Halkjær
Ja det er jo så meget forsimplet sat op. For situationen er jo den at hvis nr. 1 sidste år (FcK) ikke havde så mange point som det var tilfældet, så ville de point skulle placeres hos andre hold, og dette ville sandsynligvis være hos forfølgerne, da man må antage at det er i kampene mod disse der er størst chance for at pointene var blevet sat til.
Dog kan jeg se at du har lavet en yderliger margin på et par point, hvilket muligvis retfærdiggører denne opstilling af situationen.
Det er dog uanset en interessant indgangsvinkel til kampen, og det er da helt korrekt, at hvis vi taber på søndag, så er spillet nok kørt i forhold til det ædleste metal
Dog kan jeg se at du har lavet en yderliger margin på et par point, hvilket muligvis retfærdiggører denne opstilling af situationen.
Det er dog uanset en interessant indgangsvinkel til kampen, og det er da helt korrekt, at hvis vi taber på søndag, så er spillet nok kørt i forhold til det ædleste metal
-
Vinding
Jeg vil nu hellere have Femi med til Brøndby til pokalkampen i næste uge i stedet for imod FCK i weekenden.
Vinding
Vinding
-
Tatiana
Busturen
Bussen samler op på baneegården i Herning i stedet for Nørregades P-plads.
Sådan vil det blive fremover pga. byggerod på P-pladsen.
(Vil kontakte de allerede tilmeldte pr. telefon)
Jeg vil gerne opfordre folk til fortsat at mødes til lidt warm up på PitStop.
Mvh Tatiana
-busudvalget
Sådan vil det blive fremover pga. byggerod på P-pladsen.
(Vil kontakte de allerede tilmeldte pr. telefon)
Jeg vil gerne opfordre folk til fortsat at mødes til lidt warm up på PitStop.
Mvh Tatiana
-busudvalget
-
Kent
Optakt i løvetimen
Jeg sidder og lytter til optakten lige nu fra FCKs radio:
http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... laes_nyhed
Jeg er meget positivt overrasket, og det virker langt bedre og mere hardcore fanrettet end vores egen Ulvetimen, der er lidt mere bred familieunderholdning. Så lyt med, hvis I har tid. Både Frank og Ørgaard skulle komme.
http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... laes_nyhed
Jeg er meget positivt overrasket, og det virker langt bedre og mere hardcore fanrettet end vores egen Ulvetimen, der er lidt mere bred familieunderholdning. Så lyt med, hvis I har tid. Både Frank og Ørgaard skulle komme.
-
Kent
FCM det bedste tophold
I kampprogrammet til søndagens kamp, har FCK lavet en opgørelse over de 4 topholds indbyrdes kampe: http://www.fck.dk/files/billeder/matchp ... 060408.pdf
FCM 6k 3-2-1 11p
FCK 6k 1-5-0 8p
AaB 6k 1-3-2 6p
OB 6k 1-2-3 5p
Det er da opmuntrende læsning
FCM 6k 3-2-1 11p
FCK 6k 1-5-0 8p
AaB 6k 1-3-2 6p
OB 6k 1-2-3 5p
Det er da opmuntrende læsning