R.I.P 4-3-3

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Hausser

R.I.P 4-3-3

Indlæg af Hausser »

Tja, status efter tre betydningsfulde kampe med vores nye system, er nu 3 kampe, 0 mål i 4-3-3 og knapt nok en skabt 100% chance, mens vi i de samme kampe har scoret 4 mål efter vi er gået over i 4-4-2 mod kampenes slutning.

4-3-3 er en romantisk idé, men fuldstænding uden hold i virkeligheden hvis man ikke har de rigtige spillertyper og det må vi jo erkende, det har vi ikke. Vors 4-3-3 minder om en trist udgave af Brøndbys i efteråret og ikke den romantiserede storklubsudgave.

Herfra en appeal om at vende tilbage til et system hvor vi i et mindste formår at skabe chancer, for det er fandme ikke godt nok
Senest rettet af Hausser 28. mar 2008, 14:25, rettet i alt 1 gang.

Jesper BW1100

Re: R.I.P 4-3-3

Indlæg af Jesper BW1100 »

Kan kun tilslutte mig. Vi ser bare ikke ud til at kunne fungere i 4-3-3

Kent

Indlæg af Kent »

1. Det tager tid at køre et system ind
2. Det passer ikke, at vi scorede i Vejle efter at være gået over til 4-4-2. Vi spilleder 3-4-3, da vi skubbede Reid frem indtil første mål.
3. Tålmodighed

Hvis ikke man holder ved sine ideer, og giver op ved det første tegn på modgang, så når man sgu ikke ret langt.

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Kent Skrev:
-------------------------------------------------------
> 1. Det tager tid at køre et system ind
> 2. Det passer ikke, at vi scorede i Vejle efter at
> være gået over til 4-4-2. Vi spilleder 3-4-3, da
> vi skubbede Reid frem indtil første mål.
> 3. Tålmodighed
>
> Hvis ikke man holder ved sine ideer, og giver op
> ved det første tegn på modgang, så når man sgu
> ikke ret langt.

Tålmodighed...hmm...alletiders chance idag for at vise i HANDLING vi VIL være med i toppen;især efter FCKs nederlag.ER erkendte da osse det bare ikke var godt.CP sagde vi ike var klar fra start.....det burde være en selvfølge man er det.Hver gang!

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

der er bare det ved det. Jeg er ganske enig i at det kræver tålmodighed og at vi ikke bare sådan skal give op umiddelbart. MEN det må altså også siges at så kan vi samtidigt ikke forvente at blive hængende i toppen. det går altså ikke ret meget længere, men er nu umiddelbart enig med Kent i hans synspunkter

YahooSeeker [Bot]

Jeg syntes, at det er fint, hvis FCM gerne vil eksperimenterer med nye spillesystemer.

Men hvis det skal have en sammenhæng med pointmæssige omkostninger, så er det måske også mere realistisk, at klubben er ærlig over for sig selv, fans og offentlighed mv. Og derfor melder ud, at vi sænker vores ambitionsniveau, fordi vi primært prioriterer en test af et nyt spillesystem.

Det er også mest fair over for tilskuerne, så kan de blive hjemme mens organisationen ” sejler”.

Når så endelig tiden igen er blevet moden til et spillesystem, hvor vi har en masse af vores rakethurtige spillertyper bagved bolden, og på den måde udnytte vores hurtighed mest effektiv, fx 4-4-2. Så er det tiden til at melde ud til fra underholdningsbranchen ( FCM), at nu vil vi gerne (igen) prioriterer kvalitet i vores kampe.

Jeg savnede Thomas Røll i dag i forbindelse med Femi var skadet. Jeg ved slet ikke, hvorfor Salami skulle spille der.
Jeg savende også Maros Klimpel.

Udmærket med indskiftning af Claus Madsen, Den farlige, og Flinta gør det godt. Ellers vil jeg gerne se noget mere til Madsen på venstrekanten og Adeola på den anden kant.

Kortsagt jeg er utilfreds med spillesystem, spillervalg, spillerbrugen og vi ikke har en ordentlig erstatning for Femi – hvilket er blevet endnu ringer efter Røll er kommet til Vejle

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

topscore Skrev:
> Jeg savnede Thomas Røll i dag i forbindelse med
> Femi var skadet. Jeg ved slet ikke, hvorfor Salami
> skulle spille der.

Ville du placere Thomas Røll som defensiv midtbane :-O

> Jeg savende også Maros Klimpel.

Ja, vi savnede ro i forsvaret, forstår heller ikke hvad der er blevet af Klimpl. Medmindre han virkelig har dusket Eriks kone... ;-)

> Udmærket med indskiftning af Claus Madsen, Den
> farlige, og Flinta gør det godt. Ellers vil jeg
> gerne se noget mere til Madsen på venstrekanten og
> Adeola på den anden kant.

Flinta? Er det bare mig eller var han dårlig på Røll-niveau?

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

Jeg forstod ikke rigtigt hvad han skulle bidrage med idag.... Og det gjorde han da heller ikke... synes også Geo var dårlig idafg

Arff

Indlæg af Arff »

Ravnen Skrev:
> Ville du placere Thomas Røll som defensiv midtbane
> :-O

Vi kunne ligeså godt smide ham på mål? - så kunne alle spillerne få en ny plads? :s
- Hvad er det lige der går galt for den kære Erik Rasmussen?
1. Skifter til et helt nyt system midt i en sæson.
2. Spillerne kommer til at spille på pladsen, som de overhovedet ikke har prøvet før (Frank og Flinta på den centrale midtbane)

> Ja, vi savnede ro i forsvaret, forstår heller ikke hvad der er blevet af > Klimpl. Medmindre han virkelig har dusket Eriks kone... ;-)

Om han har dusket hende eller ej, det er jeg ligeglad med - jeg mener bare at han burde have været med idag, da han er meget mere rutineret end Troest og Kjær.
Men også, som nogle andre nævner, fordi at han kan finde ud af at spille bolden op, som er vigtigt at en forsvarsspiller kan, når man bliver hårdt presset, som vi gjorde idag.

> Flinta? Er det bare mig eller var han dårlig på
> Røll-niveau?

Flinta var ikke god idag, nej - men hvorfor smider ER ham også ind på den centrale midtbane? - han er ikke ligefrem en født boldfordeler, eller en fantastisk defensiv spiller, han har sine forcer i det offensive spil.

Rune

Indlæg af Rune »

1) SKIDE VÆRE MED OM DET TAGER TID !!
- Hvis vi skal ud i EU og spille og have medaljer her hjemme så er der ikke tid
til det systemskifte som det ser ud nu!! Vi tabte vigtige point til Aab, havde en
kæmpe mulighed for at åbne suppen endnu mere end den er. Og nu har vi lukket OB med
ind igen.

2) Kojla stinker! - Klimpl ind
Undskyld jeg er så kynisk mod kolja men han har nu bare overbevist mig endnu mere
om at Klimpl skal ind, og jeg tror han skal ind midt på! Troest og Kjær funker overhovedet ikke sammen, i hvertfald ikke idag, så en Troest og Klimpl midt i
passer mig utrolig godt.

3) Thomas Røll er og blir et vejle svin (:
- Han er i mine øjne ikke velkommen tilbage.

4)Flinta burde ikke at komme ind.
- FLinta spillede da ikke nogen god kamp? Hans afleveringer var dårlige og hans
kondi lignede en 50'årig rygers- + hans hår er da klamt ;)

5)Vi må vel indse at simon P har haft en kæmpe indflydelse?
- Vi må vente og se om Florescu kan leverer noget mere end han har gjort?

6) Hvorfor ændre noget der var godt?
- Vi spillede af ganske udemærket fodbold i 4-4-2, så hvorfor ændre det lige nu hvor det virkelig gælder om at holde sig til og få så mange point man kan?

YahooSeeker [Bot]

. Ravnen Skrev:

>
> Ville du placere Thomas Røll som defensiv midtbane
> :-O

Ja; men hvis du har et bedre bud, så er jeg då åben over for at høre det. Og sig ikke Salami, så kan jeg ikke tage dig seriøs mere.

>
> Ja, vi savnede ro i forsvaret, forstår heller ikke
> hvad der er blevet af Klimpl. Medmindre han
> virkelig har dusket Eriks kone... ;-)

Egentlig interesserer jeg mig ikke for hvem Klimpel ” ordner” - egentlig rager det mig ikke. Hvis det er sket, så må træneren tale med sin kone – hvis ikke de har en aftale om, at det er i orden med et ” lille skrald” udenom.
Kortsagt Klimpel har nogle kvaliteter på fodboldbanen, som jeg savnede ( igen) i dag. Hvis konen boller en anden, så lyder det til, at der er ægteskabelige problemer, og det er uprofessionelt at ” projicer” sine private problemer ud på en spiller i truppen. Hvis det altså ikke bare er ( endnu) en løgnhistorie fra pressen.

>
> Flinta? Er det bare mig eller var han dårlig på
> Røll-niveau?

Jeg skal ikke kunne sige, om det bare er dig; men jeg syntes, at Røll gjorde det ok, og var en habil erstatning – hans ambitioner strakte sig ( måske) længere end til at være erstatning, når Femi ikke kunne eller måtte spille.
Flinta er ikke nogen ”troldmand”, men han har et blik for at ”slå de rigtige” målfarlige/ - givende indlæg/afleveringer, og samtidig er han selv målfarlig. Jeg er positiv overrasket over Flinta – for mine forventninger var ikke ret store til ham, som fx med Danny Olsen.

YahooSeeker [Bot]

Arff Skrev:
> - Hvad er det lige der går galt for den kære Erik
> Rasmussen?
> 1. Skifter til et helt nyt system midt i en
> sæson.
> 2. Spillerne kommer til at spille på pladsen, som
> de overhovedet ikke har prøvet før (Frank og
> Flinta på den centrale midtbane)

Meget enig. Det er lidt mystisk, at opstarte den slags eksperimenter midt i sæsonen; og samtidig melde at nu trækker man sig tilbage som træner inden kontraktudløb. Det er altså noget ” roderi”.

>
> > Flinta? Er det bare mig eller var han dårlig på
> > Røll-niveau?
>
> Flinta var ikke god idag, nej - men hvorfor smider
> ER ham også ind på den centrale midtbane? - han er
> ikke ligefrem en født boldfordeler, eller en
> fantastisk defensiv spiller, han har sine forcer i
> det offensive spil.

Meget enig ( igen). Det er en mærkelig måde at anvende ham på – han er vel egentlig mere en slags offensiv kantspiller, som har gode kvaliteter fremad banen, fx til at fodre angriberne eller selv lave en ” kasse”.

fcebbesen

Indlæg af fcebbesen »

jeg tror ikke fcm har spillerne til at spille 4-3-3. 4-3-3 stiller meget store krav til hver enkle spiller og lige pt kan spillerne ikke leve op til de krav.

personligt håber jeg vi gå over til 4-4-2, se bare hvordan det gik brøndby da de skiftet fra 4-3-3 til 4-4-2

Thor/TWC

Indlæg af Thor/TWC »

Jeg undrer mig over at vores anfører er klar men på bænken, ja faktisk begge anførere, som samtidig er de mest målfarlige. Min antyding om at de måske har holdt i hånd med ER´s kone, er selvfølgelig for sjov, men jeg synes at det er mærkeligt.

Erik har nok ret, han trænger vist til en pause, når man har taget sådan en beslutning er det vel også nu han trænger, og ikke om et halvt år.

Arff

Indlæg af Arff »

Thor/TWC Skrev:
> Jeg undrer mig over at vores anfører er klar men
> på bænken, ja faktisk begge anførere, som samtidig
> er de mest målfarlige. Min antyding om at de måske
> har holdt i hånd med ER´s kone, er selvfølgelig
> for sjov, men jeg synes at det er mærkeligt.

Claus Madsen kan ikke holde til de fysisk endnu, da han har været skadet i opstarten.
Og Frank kan ikke holde til at spille to hele kampe i streg, fordi han skal skånes sin ryg.

> Erik har nok ret, han trænger vist til en pause,
> når man har taget sådan en beslutning er det vel
> også nu han trænger, og ikke om et halvt år.

Ja, jeg har også lidt tænkt tanken, om det ikke ville være bedre han holdte nu, og så lod det nye træner team komme til, og få sat deres præg på det, i stedet for at de skal til at indspillet et nyt system ind nu, og så måske et nyt igen når Berg overtager posten, som cheftræner.

Besvar