Lovliggørelse af romerlys på stadionerne
-
Nicolai Kammersgaard
Lovliggørelse af romerlys på stadionerne
Efter der igen var nogle som smed romerlys på udebane, så kunne jeg godt tænke mig at hører, hvordan folk mener at vi kan få romerlys gjort lovlige under kontrollerede forhold.
Jeg tror vi skal lade DFF lave lobbyarbejde i folketinget og så samtidig vise til fx. 2 divisionskampe hvor fedt det kan se ud, under kontrollerede forhold. Så vi kan få folk generelt overbevist om at det godt kan lovliggøres uden at der bliver smidt rundt med det og det brander uskyldige.
Hvis vi gør det håber jeg at det bliver lovligt, fordi det ser mega fedt ud.
Men der er et stort problem og det er de tåber som "smider" rundt med dem nu, for de gør at folk siger at det ikke kan kontrolleres, så derfor er folk nødt til at hanke op i deres venner, hvis de ser at en af dem tager romerlys med. Eller hjælpe kontrollørerne med at finde frem til dem som har haft det med ind.
Hvis vi kan få det næsten stoppet i hele SAS ligaen, så vil vores sag komme til og stå bedre og selvfølgelig skal vi starte med at lave selvjustits i vores egen fangruppe.
Hvordan mener i vi kan få lovliggjort romerlys, som en del af en TIFO?
Nicolai kammersgaard
Jeg tror vi skal lade DFF lave lobbyarbejde i folketinget og så samtidig vise til fx. 2 divisionskampe hvor fedt det kan se ud, under kontrollerede forhold. Så vi kan få folk generelt overbevist om at det godt kan lovliggøres uden at der bliver smidt rundt med det og det brander uskyldige.
Hvis vi gør det håber jeg at det bliver lovligt, fordi det ser mega fedt ud.
Men der er et stort problem og det er de tåber som "smider" rundt med dem nu, for de gør at folk siger at det ikke kan kontrolleres, så derfor er folk nødt til at hanke op i deres venner, hvis de ser at en af dem tager romerlys med. Eller hjælpe kontrollørerne med at finde frem til dem som har haft det med ind.
Hvis vi kan få det næsten stoppet i hele SAS ligaen, så vil vores sag komme til og stå bedre og selvfølgelig skal vi starte med at lave selvjustits i vores egen fangruppe.
Hvordan mener i vi kan få lovliggjort romerlys, som en del af en TIFO?
Nicolai kammersgaard
Senest rettet af Nicolai Kammersgaard 19. apr 2008, 13:03, rettet i alt 1 gang.
-
Hoffmann
Re: Lovliggørelse af romerlys på stadionerne
Nicolai Kammersgaard Skrev:
>
> Hvordan mener i vi kan få lovliggjort romerlys,
> som en del af en TIFO?
> Nicolai kammersgaard
Er det ikke det i forvejen? Hvis ellers dommer og stadionansvarlig har sagt god for det?
>
> Hvordan mener i vi kan få lovliggjort romerlys,
> som en del af en TIFO?
> Nicolai kammersgaard
Er det ikke det i forvejen? Hvis ellers dommer og stadionansvarlig har sagt god for det?
-
Chap
Først og fremmest bliver romerlys aldrig tilladt blandt publikum på de danske stadions - igennem årene har der været utallige forsøg på det, men det er aldrig lykkes at få det lovliggjort.
På hjemmebane synes jeg ikke der skal være romerlys, eftersom det kommer til at gå ud over TIFO gruppen. I Parken f.eks. skal FCKs forskellige bannere være af et specielt, ikke-brændbart stof. Så hvis det bliver gjort på SAS Arena, er det lidt ærgeligt synes jeg, da det altså kan komme til at sætte nogle begrænsninger for TIFO gruppen.
På udebane derimod må der efter min mening være så mange romerlys som overhovedet muligt. Jeg synes det er rigtig fedt - dog skal det ikke smides ind på banen osv. Men hvis man står sammen med andre, som også er med på den, må der for min skyld hellere end gerne være romerlys - det er virkelig med til at skabe en god stemning - præcis ligesom i Vejle i søndags.
Flere lys på udebane - ja tak!
På hjemmebane synes jeg ikke der skal være romerlys, eftersom det kommer til at gå ud over TIFO gruppen. I Parken f.eks. skal FCKs forskellige bannere være af et specielt, ikke-brændbart stof. Så hvis det bliver gjort på SAS Arena, er det lidt ærgeligt synes jeg, da det altså kan komme til at sætte nogle begrænsninger for TIFO gruppen.
På udebane derimod må der efter min mening være så mange romerlys som overhovedet muligt. Jeg synes det er rigtig fedt - dog skal det ikke smides ind på banen osv. Men hvis man står sammen med andre, som også er med på den, må der for min skyld hellere end gerne være romerlys - det er virkelig med til at skabe en god stemning - præcis ligesom i Vejle i søndags.
Flere lys på udebane - ja tak!
-
Nicolai Kammersgaard
Hoffmann Skrev:
-------------------------------------------------------
> Nicolai Kammersgaard Skrev:
>
> >
> > Hvordan mener i vi kan få lovliggjort romerlys,
> > som en del af en TIFO?
> > Nicolai kammersgaard
>
>
> Er det ikke det i forvejen? Hvis ellers dommer og
> stadionansvarlig har sagt god for det?
Da AGFerne gjorde det for nogle år siden fik de ihvertfald en bøde for det. Og det er da også mærkeligt at BW TIFO ikke har brugt det, hvis det er lovligt.
Nicolai Kammersgaard
> Nicolai Kammersgaard Skrev:
>
> >
> > Hvordan mener i vi kan få lovliggjort romerlys,
> > som en del af en TIFO?
> > Nicolai kammersgaard
>
>
> Er det ikke det i forvejen? Hvis ellers dommer og
> stadionansvarlig har sagt god for det?
Da AGFerne gjorde det for nogle år siden fik de ihvertfald en bøde for det. Og det er da også mærkeligt at BW TIFO ikke har brugt det, hvis det er lovligt.
Nicolai Kammersgaard
-
Nicolai Kammersgaard
Chap Skrev:
> Først og fremmest bliver romerlys aldrig tilladt
> blandt publikum på de danske stadions - igennem
> årene har der været utallige forsøg på det, men
> det er aldrig lykkes at få det lovliggjort.
Det skal heller ikke være blandt publikum, men som TIFO. AGFerne har vist en gang hvor fedt det kan se ud, så hvorfor skulle vores dygtige TIFO folk ikke også kunne få det til at se flot ud, hvis de fik muligheden.
> På hjemmebane synes jeg ikke der skal være
> romerlys, eftersom det kommer til at gå ud over
> TIFO gruppen. I Parken f.eks. skal FCKs
> forskellige bannere være af et specielt,
> ikke-brændbart stof. Så hvis det bliver gjort på
> SAS Arena, er det lidt ærgeligt synes jeg, da det
> altså kan komme til at sætte nogle begrænsninger
> for TIFO gruppen.
Se svar ovenfor
> På udebane derimod må der efter min mening være så
> mange romerlys som overhovedet muligt. Jeg synes
> det er rigtig fedt - dog skal det ikke smides ind
> på banen osv. Men hvis man står sammen med andre,
> som også er med på den, må der for min skyld
> hellere end gerne være romerlys - det er virkelig
> med til at skabe en god stemning - præcis ligesom
> i Vejle i søndags.
Jeg kan ikke helt se, hvordan romerlyset hjalp i Vejle. Det har muligvis set godt ud, men det ødelagde for dem som stod bagved og var igang med at synge, fordi vi fik røgen lige ind i hovedet.
Hvis der også var kommet kontrollørere op, så havde det ødelagt rytmen og stemningen endnu mere. Så jeg er lodret uenig med dig.
> Flere lys på udebane - ja tak!
Romerlys blandt publikum - Nej tak
Romerlys under kontrollerede forhold Ja - Tak.
Nicolai Kammersgaard
> Først og fremmest bliver romerlys aldrig tilladt
> blandt publikum på de danske stadions - igennem
> årene har der været utallige forsøg på det, men
> det er aldrig lykkes at få det lovliggjort.
Det skal heller ikke være blandt publikum, men som TIFO. AGFerne har vist en gang hvor fedt det kan se ud, så hvorfor skulle vores dygtige TIFO folk ikke også kunne få det til at se flot ud, hvis de fik muligheden.
> På hjemmebane synes jeg ikke der skal være
> romerlys, eftersom det kommer til at gå ud over
> TIFO gruppen. I Parken f.eks. skal FCKs
> forskellige bannere være af et specielt,
> ikke-brændbart stof. Så hvis det bliver gjort på
> SAS Arena, er det lidt ærgeligt synes jeg, da det
> altså kan komme til at sætte nogle begrænsninger
> for TIFO gruppen.
Se svar ovenfor
> På udebane derimod må der efter min mening være så
> mange romerlys som overhovedet muligt. Jeg synes
> det er rigtig fedt - dog skal det ikke smides ind
> på banen osv. Men hvis man står sammen med andre,
> som også er med på den, må der for min skyld
> hellere end gerne være romerlys - det er virkelig
> med til at skabe en god stemning - præcis ligesom
> i Vejle i søndags.
Jeg kan ikke helt se, hvordan romerlyset hjalp i Vejle. Det har muligvis set godt ud, men det ødelagde for dem som stod bagved og var igang med at synge, fordi vi fik røgen lige ind i hovedet.
Hvis der også var kommet kontrollørere op, så havde det ødelagt rytmen og stemningen endnu mere. Så jeg er lodret uenig med dig.
> Flere lys på udebane - ja tak!
Romerlys blandt publikum - Nej tak
Romerlys under kontrollerede forhold Ja - Tak.
Nicolai Kammersgaard
-
LOOFT
Vejle brugte det som tifo til deres sidste kamp det gamle stadion...
Men er også helt klart fortaller for flere lys, det skaber en god atmosfære
Men er også helt klart fortaller for flere lys, det skaber en god atmosfære
-
Chap
Nicolai Kammersgaard Skrev:
> Det skal heller ikke være blandt publikum, men som
> TIFO. AGFerne har vist en gang hvor fedt det kan
> se ud, så hvorfor skulle vores dygtige TIFO folk
> ikke også kunne få det til at se flot ud, hvis de
> fik muligheden.
Hver person har sin egen holdning omkring romerlys - nogle synes de er fede blandt publikum, mens andre ikke synes det. Og dette bliver vi aldrig enige om, så den diskussion er der ingen grund til at tage.
Men udover romerlys blandt publikum på udebane, er jeg ligeledes begejstret for at anvende dem i form af en TIFO. Men da AGF brugte det som TIFO dengang, fik de vist en bøde for det, selvom de havde fået tilladelser af diverse folk - så indtil videre må det formodentlig være ulovligt.
> Jeg kan ikke helt se, hvordan romerlyset hjalp i
> Vejle. Det har muligvis set godt ud, men det
> ødelagde for dem som stod bagved og var igang med
> at synge, fordi vi fik røgen lige ind i hovedet.
> Hvis der også var kommet kontrollørere op, så
> havde det ødelagt rytmen og stemningen endnu mere.
> Så jeg er lodret uenig med dig.
Nu stod jeg selv bagved og fik røgen i hovedet, og det generede mig slet ikke, men der er folk jo også forskellige.
> Det skal heller ikke være blandt publikum, men som
> TIFO. AGFerne har vist en gang hvor fedt det kan
> se ud, så hvorfor skulle vores dygtige TIFO folk
> ikke også kunne få det til at se flot ud, hvis de
> fik muligheden.
Hver person har sin egen holdning omkring romerlys - nogle synes de er fede blandt publikum, mens andre ikke synes det. Og dette bliver vi aldrig enige om, så den diskussion er der ingen grund til at tage.
Men udover romerlys blandt publikum på udebane, er jeg ligeledes begejstret for at anvende dem i form af en TIFO. Men da AGF brugte det som TIFO dengang, fik de vist en bøde for det, selvom de havde fået tilladelser af diverse folk - så indtil videre må det formodentlig være ulovligt.
> Jeg kan ikke helt se, hvordan romerlyset hjalp i
> Vejle. Det har muligvis set godt ud, men det
> ødelagde for dem som stod bagved og var igang med
> at synge, fordi vi fik røgen lige ind i hovedet.
> Hvis der også var kommet kontrollørere op, så
> havde det ødelagt rytmen og stemningen endnu mere.
> Så jeg er lodret uenig med dig.
Nu stod jeg selv bagved og fik røgen i hovedet, og det generede mig slet ikke, men der er folk jo også forskellige.
-
Lauth
Altså nu ser jeg problemet, som jeg ser det med narkotika. Det kan reduceres men det kan nok aldrig helt blive fjernet fra gaderne.
Med hensyn til rommerlys så er det sådan at der altid skal være nogen som lige for det med ind, kaster det på banen osv. Derfor så længe man kan reducere tåberne som gør det, men ikke helt stoppe dem så vil der altid være en nul tollerence overfor romerlys desværre...
Med hensyn til rommerlys så er det sådan at der altid skal være nogen som lige for det med ind, kaster det på banen osv. Derfor så længe man kan reducere tåberne som gør det, men ikke helt stoppe dem så vil der altid være en nul tollerence overfor romerlys desværre...
-
SuperligaCrelle
Jeg fik altså også røgen i hovedet i Vejle, og det generede overhovedet ikke!
Og det påvirker alle fans til at stå mere sammen og råbe højere!
Og det påvirker alle fans til at stå mere sammen og råbe højere!
-
Claus (BW#1145)
Hvis jeg havde stået ved siden af dig, så havde det generet mig. Hvem af os har så det bedste argument?
-
Esben
Re: Lovliggørelse af romerlys på stadionerne - Fanregister
Lige en bemærkning angående romerlys debatten.
Nu er loven om fanregisteret jo ved at blive hørt i folketinget, og en ting som mange har været interesseret i, har blandt andet om man kommer i registeret ved at smide romerlys, eller fx en øl.
Linket er svaret på et spørgsmål til justitsministeren, om man skal have karantæne for at kaste romerlys. spørgsmålet om romerlys er nummer 2, men de andre er også meget interessante.
http://ft.dk/doc.aspx?/Samling/20072/ME ... 8_svar.htm
Herunder er et uddrag der fortæller noget om, hvorvidt fleres frygt, for at ende i registret for fx at dumme sig i fuldskab er velbegrundet.
"Som beskrevet i pkt. 1.1. og 3.4.3. i de almindelige bemærkninger, er det en klar forudsætning bag lovforslaget, at ordningen alene skal rette sig mod det forholdsvis lille antal personer, der tilhører den hårde kerne af hooligans, som aktivt og systematisk opsøger voldelige sammenstød og overfald. Det er derimod ikke tanken, at karantæneordningen skal anvendes over for almindelige tilskuere, der i enkeltstående tilfælde – i fuldskab eller kådhed – begår lovovertrædelser af mere bagatelagtig karakter i forbindelse med fodboldkampe."
"På grundlag af Rigspolitiets løbende monitering af området forventes der umiddelbart – som situationen ser ud i dag – at være behov for at meddele generel karantæne til i størrelsesordenen ca. 50-100 personer."
Nu er loven om fanregisteret jo ved at blive hørt i folketinget, og en ting som mange har været interesseret i, har blandt andet om man kommer i registeret ved at smide romerlys, eller fx en øl.
Linket er svaret på et spørgsmål til justitsministeren, om man skal have karantæne for at kaste romerlys. spørgsmålet om romerlys er nummer 2, men de andre er også meget interessante.
http://ft.dk/doc.aspx?/Samling/20072/ME ... 8_svar.htm
Herunder er et uddrag der fortæller noget om, hvorvidt fleres frygt, for at ende i registret for fx at dumme sig i fuldskab er velbegrundet.
"Som beskrevet i pkt. 1.1. og 3.4.3. i de almindelige bemærkninger, er det en klar forudsætning bag lovforslaget, at ordningen alene skal rette sig mod det forholdsvis lille antal personer, der tilhører den hårde kerne af hooligans, som aktivt og systematisk opsøger voldelige sammenstød og overfald. Det er derimod ikke tanken, at karantæneordningen skal anvendes over for almindelige tilskuere, der i enkeltstående tilfælde – i fuldskab eller kådhed – begår lovovertrædelser af mere bagatelagtig karakter i forbindelse med fodboldkampe."
"På grundlag af Rigspolitiets løbende monitering af området forventes der umiddelbart – som situationen ser ud i dag – at være behov for at meddele generel karantæne til i størrelsesordenen ca. 50-100 personer."
-
Altoriso
Re: Lovliggørelse af romerlys på stadionerne - Fanregister
Det er sgu noget møg det der - det kommer jo til at ramme os allesammen så 
-
Casper Søe
Folks mening om romerlys/Røg?
Hvad siger folk til romerlys/røg på tribunerne?
Personligt er jeg tilhænger af det på udebane, under ordentlige forhold(d.v.s de ikke kastes på banen, eller i nakken på andre). Da jeg syntes det ser mega fedt ud, som eks. Brøndby idag, hele tiden havde gang i et eller andet.
Hvad siger andre til det og hvorfor?
Personligt er jeg tilhænger af det på udebane, under ordentlige forhold(d.v.s de ikke kastes på banen, eller i nakken på andre). Da jeg syntes det ser mega fedt ud, som eks. Brøndby idag, hele tiden havde gang i et eller andet.
Hvad siger andre til det og hvorfor?
-
Jydepower
Re: Folks mening om romerlys/Røg?
Jeg synes det samme!! Havde ikke noget imod at det også var hjemmebane?! men hvad er "straffen" for det?
Men jeg synes virkelig at romerlys skaber en vild stemning, samt røgen ser mega godt ud og får folk og at kører !
Men jeg synes virkelig at romerlys skaber en vild stemning, samt røgen ser mega godt ud og får folk og at kører !
-
Casper Søe
Re: Folks mening om romerlys/Røg?
Jydepower Skrev:
> Jeg synes det samme!! Havde ikke noget imod at det
> også var hjemmebane?! men hvad er "straffen" for
> det?
Ulempen ved at gøre det på hjemmebane, er at BWtifo, kan blive tvunget til at lave bander o.s.v i brændsikkert materiale, som sikkert vil være meget dyrer.
> Jeg synes det samme!! Havde ikke noget imod at det
> også var hjemmebane?! men hvad er "straffen" for
> det?
Ulempen ved at gøre det på hjemmebane, er at BWtifo, kan blive tvunget til at lave bander o.s.v i brændsikkert materiale, som sikkert vil være meget dyrer.