Jeg syntes, at for tiden mangler spillerne gnisten, speicielt på SAS-arena
I starten på SAS kom spillerne ALTId ud med enorm gejst og vilje fra start, hvor de bombaderede modstandernes mål i et væk, det er sådan noget fodbold vi vil se..Det skal være ligesom Esbjerg, hvor modstanderen ikke har set sig om inden de har banket en masse bolde i kassen...
Lyn og torden??
-
YahooSeeker [Bot]
Lyn og torden??
Senest rettet af YahooSeeker [Bot] 3. maj 2005, 15:02, rettet i alt 1 gang.
-
YahooSeeker [Bot]
Re: Lyn og torden??
Ja helt klart.. Det ville være dejligt.
Og jeg tror også gerne spillerne vil det!
Men Bøge, det handler jo om at få det gjort, ved ikke om du har set programmet Ren fodboldsnak på tv3 i i går aftes? Der var det meget omhandlende FCM, og det forklarer egentligt situationen meget godt.
Vi har nogle af suppens bedste spillere, men det handler om at de skal slå til, de skal netop vise gnisten fra kampstart, men gør det ikke.
Så det handler om hvordan man får givet dem denne gnist.
Jeg tror vi vil se det at de satser hårdt på pokalen for den skal vindes, herefter vil vi nok se at de prøver nogle nye systemer som i Farum i søndags, for at gøre truppen klar til næste sænon, for jeg "tror" ikke at sas ligaen bliver prioteret helt 100 % resten af sæsonen, det vigtigste er her bare at ende i top fire, om det bliver som nummer 2, 3 eller 4 betyder ikke det vilde.
Det handler om at få sat vores spil igang.
Efter pausen får vi Skriver tilbage, samt vi højst sandsynligt får spilletilladelsen til Collins på plads + 2 - 3 ny indkøb.
Vi skal i næste sæson spille både Royal League, Uefa Cup samt superligaen & Pokalen!
Det handler her om at vi får omstillet vores spil til mere offensivt, at det bliver en trup med faste mand som kan præsentere grundstammen i truppen.
Det vises jo bedst i denne sæson at selv vores anfører Michael Hansen end ikke starter på banen i nogle kampe. Udskiftningerne er ganske enkelt nødvendigt nu, men det kører jó ikke kamp efter kamp når man skal skifte system og spillere.
Det er vigtigt at de ved hvor de har hinanden.
Dette kræver træning, kampe samt sammenhold i spillertruppen.
Sammenhold har de helt klart, hvor man kan se Erik Rasmussen med hans positive energi til at give sit til sammenholdet. Træningen har de også hver dag, meget teknisk præget, hvor det her måske var en nødvendighed at satse lidt mere på styrketræningen.
Ikke ment vi skal satse alt over på dette, for teknisk flot fodboldspil skal være kendetegnet for FC Midtjylland. Dette er hvad folk vil se.
Vi må ganske enkelt ud og have spillet nogle flere træningskampe for at prøve vores systemer af, for de skal øves.
Ja, der er jo altid meget der kan gøres, men vi har spillerne til toppen af suppen, med nyeankomne til sommer er vi helt klart med,
det handler ganske enkelt om at vi får det optimale ud af det vi har,,!
For vi har til mere.
Men lad os jo lige snuppe pokalen på torsdag, : - )
det vil jo give noget selvtillid i truppen og presset vil blive taget fra!
2 døgn til kick off!
Og jeg tror også gerne spillerne vil det!
Men Bøge, det handler jo om at få det gjort, ved ikke om du har set programmet Ren fodboldsnak på tv3 i i går aftes? Der var det meget omhandlende FCM, og det forklarer egentligt situationen meget godt.
Vi har nogle af suppens bedste spillere, men det handler om at de skal slå til, de skal netop vise gnisten fra kampstart, men gør det ikke.
Så det handler om hvordan man får givet dem denne gnist.
Jeg tror vi vil se det at de satser hårdt på pokalen for den skal vindes, herefter vil vi nok se at de prøver nogle nye systemer som i Farum i søndags, for at gøre truppen klar til næste sænon, for jeg "tror" ikke at sas ligaen bliver prioteret helt 100 % resten af sæsonen, det vigtigste er her bare at ende i top fire, om det bliver som nummer 2, 3 eller 4 betyder ikke det vilde.
Det handler om at få sat vores spil igang.
Efter pausen får vi Skriver tilbage, samt vi højst sandsynligt får spilletilladelsen til Collins på plads + 2 - 3 ny indkøb.
Vi skal i næste sæson spille både Royal League, Uefa Cup samt superligaen & Pokalen!
Det handler her om at vi får omstillet vores spil til mere offensivt, at det bliver en trup med faste mand som kan præsentere grundstammen i truppen.
Det vises jo bedst i denne sæson at selv vores anfører Michael Hansen end ikke starter på banen i nogle kampe. Udskiftningerne er ganske enkelt nødvendigt nu, men det kører jó ikke kamp efter kamp når man skal skifte system og spillere.
Det er vigtigt at de ved hvor de har hinanden.
Dette kræver træning, kampe samt sammenhold i spillertruppen.
Sammenhold har de helt klart, hvor man kan se Erik Rasmussen med hans positive energi til at give sit til sammenholdet. Træningen har de også hver dag, meget teknisk præget, hvor det her måske var en nødvendighed at satse lidt mere på styrketræningen.
Ikke ment vi skal satse alt over på dette, for teknisk flot fodboldspil skal være kendetegnet for FC Midtjylland. Dette er hvad folk vil se.
Vi må ganske enkelt ud og have spillet nogle flere træningskampe for at prøve vores systemer af, for de skal øves.
Ja, der er jo altid meget der kan gøres, men vi har spillerne til toppen af suppen, med nyeankomne til sommer er vi helt klart med,
det handler ganske enkelt om at vi får det optimale ud af det vi har,,!
For vi har til mere.
Men lad os jo lige snuppe pokalen på torsdag, : - )
det vil jo give noget selvtillid i truppen og presset vil blive taget fra!
2 døgn til kick off!
-
Alto
goodman skrev:
-------------------------------------------------------
>>
> Vi skal i næste sæson spille både Royal League,
> Uefa Cup samt superligaen & Pokalen!
Ja, det må vi da håbe. Jeg frygter dog en gentagelse af for to år siden, hvor alt rablede til sidst.
Skrækscenariet er:
Vi taber pokalfinalen
FCK bliver mestre
Vi bliver nummer 5 i ligaen.
=> Ingen UEFA Cup eller Royal League
Vi må desværre erkende, at dette er blevet noget mere sandsynligt de sidste 14. dage.
>>
> Vi skal i næste sæson spille både Royal League,
> Uefa Cup samt superligaen & Pokalen!
Ja, det må vi da håbe. Jeg frygter dog en gentagelse af for to år siden, hvor alt rablede til sidst.
Skrækscenariet er:
Vi taber pokalfinalen
FCK bliver mestre
Vi bliver nummer 5 i ligaen.
=> Ingen UEFA Cup eller Royal League
Vi må desværre erkende, at dette er blevet noget mere sandsynligt de sidste 14. dage.
-
Jean / BW# 1238
Alto skrev:
> Skrækscenariet er:
>
> Vi taber pokalfinalen
> FCK bliver mestre
> Vi bliver nummer 5 i ligaen.
>
> => Ingen UEFA Cup eller Royal League
>
> Vi må desværre erkende, at dette er blevet noget
> mere sandsynligt de sidste 14. dage.
Ja, men vi kan selv afgøre det. Vi skal bare slå de hold under os. Hellere tabe til FCK og BIF end til Esbjerg og Aab. Sæsonens sidste kampe mod Esbjerg (ude) og Aab (hjemme) kan blive meget afgørende.
Hvis ovenstående med en 5. plads skulle blive virkelighed, så har vi kun Fairplay tilbage, hvor vi kan få UEFA-cup, men det er alt for usikkert, og skal kun regnes som en "sidegevinst".
> Skrækscenariet er:
>
> Vi taber pokalfinalen
> FCK bliver mestre
> Vi bliver nummer 5 i ligaen.
>
> => Ingen UEFA Cup eller Royal League
>
> Vi må desværre erkende, at dette er blevet noget
> mere sandsynligt de sidste 14. dage.
Ja, men vi kan selv afgøre det. Vi skal bare slå de hold under os. Hellere tabe til FCK og BIF end til Esbjerg og Aab. Sæsonens sidste kampe mod Esbjerg (ude) og Aab (hjemme) kan blive meget afgørende.
Hvis ovenstående med en 5. plads skulle blive virkelighed, så har vi kun Fairplay tilbage, hvor vi kan få UEFA-cup, men det er alt for usikkert, og skal kun regnes som en "sidegevinst".
-
YahooSeeker [Bot]
Kan sagtens følge dig, at efter vores spil i foråret at vi skal kæmpe for at hive alt med hele vejen i mål!
Jeg syntes at det var en spændende taktisk ændring der blev hevet op af hatten mod i Farum med at Kirstian Bak kom op på midtbanen, dette gav noget helt andet offensivt spil end vi har set hele foråret.
Sårbarheden bagud kom detsværre osse, 2 langskudsmål og et dødbold mål imod os!
Systemtet skal nok ændres til 4-4-2 igen eller et 3-1-4-3 system.
Jeg savner en Søren Skriver i forsvaret, så vi kan se Kristian Bak på lidt forskellige pladser som vores Joker! For den mand bliver bare bedre og bedre.
(Forresten god 2 siders indlæg der var i Ekstra Bladet med ham i lørdag eller søndags)
Vi må se hvordan det går i Pokalfinalen, for med en sejr vil det helt klart give en stor selvtillid tilbage til truppen og os fans som skal bakke op bag!
Jeg kan godt lidt frygte at vi i kampen mod Brøndby på hjemmebane står i en situation hvor vi kan vælge ved en sejr, at vi så holder os i top 4, men samtidig at brøndby taber de nødvendige point for at blive Danmarksmestre, (For så ser det skidt ud hvis vi har tabt pokalfinalen forinden)
Men nej, det gør vi selvfølgelig ikke, vi vinder da finalen, og å kan vi koncetrere os fuldt om at spille vores eget spil i ligaen..
Jeg syntes at det var en spændende taktisk ændring der blev hevet op af hatten mod i Farum med at Kirstian Bak kom op på midtbanen, dette gav noget helt andet offensivt spil end vi har set hele foråret.
Sårbarheden bagud kom detsværre osse, 2 langskudsmål og et dødbold mål imod os!
Systemtet skal nok ændres til 4-4-2 igen eller et 3-1-4-3 system.
Jeg savner en Søren Skriver i forsvaret, så vi kan se Kristian Bak på lidt forskellige pladser som vores Joker! For den mand bliver bare bedre og bedre.
(Forresten god 2 siders indlæg der var i Ekstra Bladet med ham i lørdag eller søndags)
Vi må se hvordan det går i Pokalfinalen, for med en sejr vil det helt klart give en stor selvtillid tilbage til truppen og os fans som skal bakke op bag!
Jeg kan godt lidt frygte at vi i kampen mod Brøndby på hjemmebane står i en situation hvor vi kan vælge ved en sejr, at vi så holder os i top 4, men samtidig at brøndby taber de nødvendige point for at blive Danmarksmestre, (For så ser det skidt ud hvis vi har tabt pokalfinalen forinden)
Men nej, det gør vi selvfølgelig ikke, vi vinder da finalen, og å kan vi koncetrere os fuldt om at spille vores eget spil i ligaen..
-
Alto
goodman skrev:
> Jeg syntes at det var en spændende taktisk ændring
> der blev hevet op af hatten mod i Farum med at
> Kirstian Bak kom op på midtbanen, dette gav noget
> helt andet offensivt spil end vi har set hele
> foråret.
> Sårbarheden bagud kom detsværre osse, 2
> langskudsmål og et dødbold mål imod os!
>
Ja, det er rigtigt, men sejrherrene skriver altid historien og havde Kristian Bak scoret i sidste minut, så var det nok blevet vurderet helt anderledes.
Jeg synes faktisk, at vi på mange områder spillede en ok kamp i Farum.
> Jeg syntes at det var en spændende taktisk ændring
> der blev hevet op af hatten mod i Farum med at
> Kirstian Bak kom op på midtbanen, dette gav noget
> helt andet offensivt spil end vi har set hele
> foråret.
> Sårbarheden bagud kom detsværre osse, 2
> langskudsmål og et dødbold mål imod os!
>
Ja, det er rigtigt, men sejrherrene skriver altid historien og havde Kristian Bak scoret i sidste minut, så var det nok blevet vurderet helt anderledes.
Jeg synes faktisk, at vi på mange områder spillede en ok kamp i Farum.
-
YahooSeeker [Bot]
Helt klart en acceptabel kamp i Farum pånær resultatet. Mne god i forhold til vores taktiske spil, hvor det har været den kamp vi har set flest forsøg inden for mål.
Men meget kan ske endnu, der restere 8 kampe og der er 24 point at spille om!
Et er sikkert, det er kun os selv der kan afgøre tingene, det handler om at vinde!
Men meget kan ske endnu, der restere 8 kampe og der er 24 point at spille om!
Et er sikkert, det er kun os selv der kan afgøre tingene, det handler om at vinde!