Indlægget og problemstillingen omkring en venstre midtbanespiller har sikkert været debateret før, jeg tillader mig dog alligevel at åbne en ny tråd omkring emnet.
Hvilken spiller skal i FCM regi spiller vores venstrekant? Vi har købt en Petter Furuseth, som efter min bedste overbevisning er højrebenet. En stærk spiller som desværre ikke dækker mine behov for en venstrekant. Vi har købt en Florescu som jeg må indrømme ikke ved hvilket ben bruger.
Grunden til mit pludselige indlæg er at jeg sidder med min kammerat og en god flaske Morgen (Morgan er kammeraten, mens den anden hedder Kim ).
vi diskuterer idealopstilling i FCM, men kan ikke blive enige om en venstrekant. det kan skyldes uvidenhed omkring venstrebenede spillere, som efter vores overbevisning er at foretrække på netop denne kant.
Faktorer som også spiller ind, er at vi begge baserer vores idealopstilling på pressens omtale af nye spillere, hvilket naturligt resulterer i at vi gerne ser vores nye udlændinge i startopstillingen.
Vi ville gerne høre jeres idealopstilling, samt en redegørelse for netop denne opstilling.
Håber på svar samt sober debat.
Thomas
Senest rettet af Egebjerg 3. mar 2008, 15:48, rettet i alt 1 gang.
Jeg tror umiddelbart at følgende opstilling er mest sandsynlig i vores første kamp mod Vejle:
Raska
Kolja - Reid - Troest - CP
Florescu - Femi - Thyge
PFO - Frank - Baba
Dog presser Ken på i front, mens Klimpl nok gør det på højrebacken. Men umiddelbart ser jeg Baba, som den oplagte venstrekant, eftersom han er hurtig, venstrebenet og forholdsvis målfarlig.
Jesper BW1100 Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg tror umiddelbart at følgende opstilling er
> mest sandsynlig i vores første kamp mod Vejle:
>
> Raska
> Kolja - Reid - Troest - CP
> Florescu - Femi - Thyge
> PFO - Frank - Baba
>
> Dog presser Ken på i front, mens Klimpl nok gør
> det på højrebacken. Men umiddelbart ser jeg Baba,
> som den oplagte venstrekant, eftersom han er
> hurtig, venstrebenet og forholdsvis målfarlig.
Jeg er enig, tror også Baba spiller på venstrekanten såfremt han er fit. Knægten har jo haft sine problemer med skader i perioder. Må dog indrømme at jeg ikke synes han er den optimale kantspiller; han har gode dybdeløb og er generelt hurtig og teknisk stærk, men det at afdrible en modstander mand-mod-mand er et relativt sjældent syn, han spiller mere på at kunne løbe fra dem eller bruge sin fysik, hvilket han også bør da det er hans uforlignelige force. Og så erindrer jeg ikke nogensinde at have set et decideret indlæg fra Babas venstreskøjte, om det så også betyder han ikke er kompetent på det punkt, skal jeg lade være usagt.
Ellers tror jeg alternativt, hvis Baba ikke er fit, at man rykker Furuseth på venstrekanten og så kommer Madsen eller evt. Danny ind på højrekanten, hvilket også vil være en acceptabel løsning i min bog.
Det er vel heller ikke en decideret dødssynd at rykke Hr. Poulsen, og her tænker jeg på Christpher, frem på banen, i tilfælde af skader m.m. Det var her han spillede både i Silke og hos de grønne....
Mr. Brandt Skrev:
-------------------------------------------------------
> Det er vel heller ikke en decideret dødssynd at
> rykke Hr. Poulsen, og her tænker jeg på
> Christpher, frem på banen, i tilfælde af skader
> m.m. Det var her han spillede både i Silke og hos
> de grønne....
Du glemmer bare én ting: I Silkeborg og Viborg er kanterne ikke NÆR så offensive som vores, og selvom CP bestemt har offensive kvaliteter og vi før har set ham i deciderede "raids" langs kanten, og lange dribleture, så tror jeg altså ikke han vil være en optimal løsning som kant i et decideret 4-3-3 system, eller for den sags skyld et 4-4-2 system som vi indtil nu har opereret med, dertil er han for defensivt orienteret og mangler offensive spidskompetencer i sit repertoir.
Det er sådan opstillingen ser ud. IKKE 3 mand på linie på midten. Jeg bliver harm, når jeg ser, at nogle ikke kan sætte den rigtige opstilling op. Det giver et forkert billede af hvordan spillerne spiller i forhold til hinanden. Jeg ville f.eks. aldrig sætte Femi ud på højre kant. Det er ikke der han spiller.
Nå, tilbage til truppen. Afhængig hvordan det går med Klimpl, har jeg ham som starter, men vil med det samme sige, at jeg vil være helt tryg ved Kjær, hvis det viser sig han bare er bedre for nuværende. Synes ikke der kan være så meget at snakke om ved de andre i de bagerste 5.
Tror bestemt Florescu er købt ind til starter. Han er vel også den der har spillet mest af alle midtbanefolkene i testene? Det er i hvcert tilfælde det billede jeg får, når jeg har set trupperne i disse kampe. Femi, tilbage på sit landshold - tillykke, er vores anker, INGEN tvivl om det. Thyge tror jeg blomstre igen med en type som Florescu ved sin side. De skal bare lige finde ud af hvem og hvornår de skal med frem, så der ikke bliver uballance på midten, så vi bliver overspillet.
OG så til de forreste: Danny mener jeg skal have chancen de ca. 5 første kampe incl. pokalkampe. Forvalter han det som DS gjorde da han efter ca. 1/2-1år kom igang, så bliver han giftig, hvis ikke, må han nok hellere finde en anden klub til sommer. Furuseth er vel også købt til starter med den pris 2 danske klubber imellem. Hvor mange herinde på Graven næsten kun ser ulemper ved, at en (formodentlig) højrebenet skal spille venstre kant, ser jeg det som noget der blive en force. I det etableret spil, ville han kunne gå ind i banen og slå giftige indlæg. Mange gange vil disse være mere giftige end nogle fra baglinien, da et simpelt indadskruet indlæg med lidt held kan smutte hele vejen ned ved bagerste stolpe og i mål. Det er selvsagt lidt svært ved et indlæg fra baglinien. og i kontra/hurtige opløb, er det vel meningen, at CP en gang i mellem vil komme spænenede op af linien i et overlap og DING, så kommer der pludselig et indlæg fra noget nær baglinien til fremstormende (midtbane) spillere, som kan skabe farlige situationer. Franke på top siger sig selv, men kan meget hurtigt blive presset af Fagerberg.
Til sidst: Jeg er egentlig ikke enig i, at mere eller mindre permanent systemskifte er den rigtige vej. Til det synes jeg vi har for mange centrale offensive spillere, hvorimod jeg ikke ser, så mange som ville kunne styrke vores kanter. Det kan/bliver der sikkert arbejdet på. Er der nogen der ved om der er planer om at "omskole" nogle af vores spillere/sætte andre tilbage på positioner, de før har spillet. Her tænker jeg på: at "uddanne Flinta til kantspiller (hvis han har nogle af de kvaliteter). Det ved jeg ikke noget om. Evt. sætte Thyge ud på kanten igen (der har han jo spillet før).
Jeg ser derfor gerne en 4-4-2'er med 2 på toppen, f.eks. Frank og Baba og så med rotationsprincip med Flinta og Fagerberg.
Det var lidt langt, men det er altså mine tanker her bare en uge til det virkelig går løs.
Jeg kan ikke forstå, hvor du har Winston i dine tanker? Han har været mere end stabil i træningskampene, og må forventes at stå foran både Klimpl, Kjær og Gnanou i køen.
Jeg kan ej heller forstå, hvorfor du mener Danny bør være sikker starter i de første 5 kampe, for "at give ham en sidste chance". Enten spiller man sig på holdet via træning, ellers sidder man på bænken/tribunen! Det er ikke et socialt eksperiment, hvor de svageste skal have chance på chance.
Sorry Peter, my bad. Selvfølgelig er Winston også inde i mine overvejelser.
Min intention ang. Danny skal ikke ses i lyset af, at "han skal have chancen". Bad choise of words maybe. Selvfølgelig skal han også træne/spille sig til det. Det jeg mener er bare, at som udgangspunkt ser jeg Danny på højre og hvis han ikke ligefrem spiller sig af, ved direkte eller inddirekte at være skyld i tabte point, så skal man ikke bare efter. f.eks. 2 kampe smide ham af holdet.