Allan Pedersen om vores talentudvikling

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Lars

Allan Pedersen om vores talentudvikling

Indlæg af Lars »

http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_fodb ... 976148.ece

Jeg læste tidligere i dag i Ekstra Bladets papirudgave denne leder af Ekstra Baldets Sportsredaktør Allan Pedersen vedr. vores talenudvikling. Nu fandt jeg linket til online versionen på deres hjemmeside og jeg syntes det er godt at se at der altså også er journalister der sætter sig mere ind i tingene end bare at fungere, som relæ for diverse unuancerede angreb på os.

Hvad siger i til artiklen?
Senest rettet af Lars 21. feb 2008, 01:45, rettet i alt 1 gang.

Bjarne Fonnesbech

Re: Allan Pedersen om vores talentudvikling

Indlæg af Bjarne Fonnesbech »

En god og seriøs vurdering af FCM og akademiet.
Se iøvrigt også Allan Pedersens artikel i vor artikelserie "Set udefra" i Pitch nr. 2.

Mvh Bjarne Fonnesbech

Kent

Niels Jørgen Larsen om vores talentudvikling

Indlæg af Kent »

Altid "saglige" NJL benytter lige Simon Kjær salget til at svine FCM lidt. Der er jo ikke noget, der er så godt, at det ikke er skidt for noget....

http://www.forza.dk/index.php/blog/show ... ntry_id=59

smørtyven

Re: Niels Jørgen Larsen om vores talentudvikling

Indlæg af smørtyven »

Kent Skrev:
-------------------------------------------------------
> Altid "saglige" NJL benytter lige Simon Kjær
> salget til at svine FCM lidt. Der er jo ikke
> noget, der er så godt, at det ikke er skidt for
> noget....
>
> http://www.forza.dk/index.php/blog/show/blog_id=9/
> entry_id=59

Han er fanme så dum at det skriger til himlen, jeg gider ikke engang modargumentere hans usaglige mundlort...

For dem der har lyst til at sende ham en hilsen.. njl@tipsbladet.dk

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Manden må sgu da snart få en blodprop. Det er ikke sundt at være så gnaven hele tiden...

Peter Ross

levis

Indlæg af levis »

Kent Skrev:
> Altid "saglige" NJL benytter lige Simon Kjær
> salget til at svine FCM lidt. Der er jo ikke
> noget, der er så godt, at det ikke er skidt for
> noget....
>
> http://www.forza.dk/index.php/blog/show/blog_id=9/
> entry_id=59

Det er dejligt at se, at vi her i Danmark stadig har den elskede jantelov.
Folk er jo så misundelige at det er helt uhyggeligt.

"Når man på tv har set Jens Ørgaard gå rundt i Lagos iført khaki-shorts og se på fodboldspillere som på et andet marked - hvor man blot lige mangler at se ham udstyret med en ridepisk samtidig med, at han tjekker de unge drenges tænder - ja, så er det svært at tage de midtjyske argumenter alvorligt."

Dette citat er så langt under bæltestedet og umoralsk at det er til at brække sig over. Han er vist den sidste der skal tale om morale, når han selv kommer med sådan en udtalelse.
Jeg vil da gå ud fra at den kære NJL også ville gå rundt i shorts i 30 graders varme, men jeg er jo også bare en uvidende dreng.

Lars

Indlæg af Lars »

Det er da en fantastisk viden den mand har, han mener også at han ved hvilke TV udsendelser FIFA ser.

Usmagelig udtagelse af NJL som vel siger mere om hans egen ingangsvinkel til sagerne end det gør om Ørgaard. Noget underligt noget at en journalist bruger formen "man mangler blot [indsæt noget modbydeligt]" Hvad mon Stegger siger til det, man skal vel godt nok være uoverordentlig venlig hvis man skal opretholde at NJL ikke har en patiskhed der gør at han har nogle yderst negative fordomme over for FCM.

NJL hoppe er hoppet på vognen sammen med ham sports journalisten fra DR der skrev kommentaren "Den afrikanske farm" eller noget i den stil om FCMs udvikling af nigerianske talenter. De to kunne passende følges ad til et kursus i god presseskik, det ville efter min mening være godt for sportsjournalistiken i Danmark.

Bjørn

Indlæg af Bjørn »

Er det ikke lidt ligegyldigt hvad en tør nisse som NJL skriver. Bevares var jeg Jens Ørgaard ville jeg da nok overveje om NJLs udtalelser er æreskrænkende, og dermed såvidt jeg ved et muligt sagsmål.

Når NJL overhovedet skriver i disse skingre toner, er det jo netop fordi FCM har succes. Fordi den forretningsmodel, og den måde hvorved FCM udvikler talenterne er så succesfuld som den er. Om nogle år når halvdelen af det danske landshold kommer fra hedens akademi, ja så har han nok ændret mening.

I den brede offentlighed tror jeg der er en stigende respekt for FCM. Jeg bor i København, og jeg oplever at der er en sådan respekt.

bonusbent

Indlæg af bonusbent »

Bjørn Skrev:
> Når NJL overhovedet skriver i disse skingre toner,
> er det jo netop fordi FCM har succes. Fordi den
> forretningsmodel, og den måde hvorved FCM udvikler
> talenterne er så succesfuld som den er.

Hvad er det lige du bygger det udsagn på? Og hvorfor tror du, at Niels Jørgensen har et problem med, at FCM har succes? Vi er vist alle enige om, at hans blog er upassende, men jeg kan ikke se, hvordan du kan drage ovenstående konklusion.

> I den brede offentlighed tror jeg der er en
> stigende respekt for FCM. Jeg bor i København, og
> jeg oplever at der er en sådan respekt.

Der er da helt sikkert en stigende respekt for FCM. Andet ville da også være unaturligt, når man ser på FCMs resultater og de mange talenter, der bliver produceret. Når det er sagt, kan jeg også godt forstå, hvis folk er en smule skeptiske omkring det afrikanske fodboldeventyr. Ikke fordi jeg personligt har et problem med at hente unge teenagere til Danmark for at give dem en (fodbold)uddannelse, men fordi det ganske enkelt er på kant med loven.

Besvar