Kjær til Palermo
-
Chap
Re: Kjær til Palermo
Fantastisk salg! Det er så fedt at man nu virkelig kan se, at hele konceptet FCM er bygget omkring bærer frugt.
Mht. prisen kan JØ vel også hentyde til en evt. videresalgsklausul, kunne jeg forestille mig.
Mht. prisen kan JØ vel også hentyde til en evt. videresalgsklausul, kunne jeg forestille mig.
-
Kent
Ja, men nu er de 27 for Simon jo også bare et gæt - jeg tror der har været nævnt 24-27 mio, så hvis det er 24, så er 25% oveni jo væsentlig mere. Desuden nævnes det jo i samme åndedrag som KBN og Zidan. Hvis vi fik 15-20 for KBN, så er 30 jo bestemt væsentlig mere. Vi får nok aldrig det rigtige beløb at vide, men 30 mio er nok minimum.
-
188
Jeg forstår det ihvertfald ikke i forhold til det Ekstrabladet skriver, at han bliver solgt for 30, og Simom P blev for 27, for så er det i mine øjne ikke væsentligt mere
http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_fodb ... 975403.ece
http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_fodb ... 975403.ece
-
803
Ja, det er sgu et salg der er til at forstå - bør gøre det ENDNU mere interessant for unge talenter at komme på akademiet fremover, hvilket vi så forhåbentlig kan høste frugten af jævnfør en stærkere sas-liga trup, og større salgspotentiale..
Alt i alt stærkt gået af Ørgaard, Steinlein og co.
Alt i alt stærkt gået af Ørgaard, Steinlein og co.
-
Jesper BW1100
Re: Den 16. februar 2008 er en skelsættende og historisk dag for FCM!
Nogle var sure, nogle var skeptiske, andre grinede af, samt hånede os da vi en sommerdag i 2004 lukkede dørene op til det første fodboldakademi i Danmark. Jens Ørgaard og Claus Steinlein postulerede at dette akademi skulle være hjørnestenen i FCM's vej mod en blivende plads toppen i dansk fodbold. FCM's fodboldakademi har siden stået model til megen kritik; noget berettiget, andet knapt så berettiget. Men faktum er at vi i dag har skrevet historie. Det er blevet bevist, at det ikke blot var varm luft Jens Ørgaard og Claus Steinlein lukkede ud, på den famøse sommerdag i 2004.
De unge kometers indtog i A-truppen var første skridt i retningen mod en blåstempling af vores akademisatsning. Med salget af Simon Kjær er det endelige skridt taget, og det kan vi som FCM-fans godt tillade os at være stolte over!!
Held og lykke til Simon i Syditalien. Håber du får alt det ud af dit nærmest uendelige talent, som du fortjener.
De unge kometers indtog i A-truppen var første skridt i retningen mod en blåstempling af vores akademisatsning. Med salget af Simon Kjær er det endelige skridt taget, og det kan vi som FCM-fans godt tillade os at være stolte over!!
Held og lykke til Simon i Syditalien. Håber du får alt det ud af dit nærmest uendelige talent, som du fortjener.
-
Ravnen
Re: Den 16. februar 2008 er en skelsættende og historisk dag for FCM!
Godt indlæg Jesper. Jeg er fuldstændig enig, det her var svendeprøven fra hele akademi ideen, og har vist med at tydelighed at der kan tjenes STORE penge selv på talenter som ikke engang er slået igennem.
Det bringer FCM i front, og helt ubestridt, som Danmarks talentudvikler nr 1.
Al ære til de visionære mænd som så mulighederne, tog chancen omend den var dyr og krævede hårdt arbejde, og som nu står med enorm succes på baggrund af deres mod og hårde arbejde. Ørgaard, Steinlein m.fl. jeg bøjer mig i støvet
Sidst men ikke mindste. UFATTELIGT at have sat transferrekord med en spiller som ikke engang var i startformationen, helt uden at svække holdet, det er ubegribeligt stærkt gået!!
Det bringer FCM i front, og helt ubestridt, som Danmarks talentudvikler nr 1.
Al ære til de visionære mænd som så mulighederne, tog chancen omend den var dyr og krævede hårdt arbejde, og som nu står med enorm succes på baggrund af deres mod og hårde arbejde. Ørgaard, Steinlein m.fl. jeg bøjer mig i støvet
Sidst men ikke mindste. UFATTELIGT at have sat transferrekord med en spiller som ikke engang var i startformationen, helt uden at svække holdet, det er ubegribeligt stærkt gået!!
-
Rune
Jo tak man
!
Har været på skiferie i denne uge og al kontakt til DK har været brudt.
Og så står man op kl. 7 om morgenen den 17. og finder ud af at Simon er blevet solgt for omkring de 30 millioner.. hvilken gave er det ikke
Men jeg tænkte på.. er det ikke pisse dumt af Palermo ?
de kunne formentlig få ham for "det halve".. ??
Har været på skiferie i denne uge og al kontakt til DK har været brudt.
Og så står man op kl. 7 om morgenen den 17. og finder ud af at Simon er blevet solgt for omkring de 30 millioner.. hvilken gave er det ikke
Men jeg tænkte på.. er det ikke pisse dumt af Palermo ?
-
Arff
Rune Skrev:
-------------------------------------------------------
> Men jeg tænkte på.. er det ikke pisse dumt af
> Palermo ?
de kunne formentlig få ham for "det
> halve".. ??
Jeg tror ikke de kunne have fået ham meget billigere, da der var flere interesserede klubber.
Så ville FCM nok afvente, og se om der kom bedre bud, eller ligeså store bud, og så ville det ikke være sikkert, at Simon han ville vælge Palermo, fremfor for eksempel Inter eller Fiorientina.
> Men jeg tænkte på.. er det ikke pisse dumt af
> Palermo ?
> halve".. ??
Jeg tror ikke de kunne have fået ham meget billigere, da der var flere interesserede klubber.
Så ville FCM nok afvente, og se om der kom bedre bud, eller ligeså store bud, og så ville det ikke være sikkert, at Simon han ville vælge Palermo, fremfor for eksempel Inter eller Fiorientina.
-
levis
Store forventninger
http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.p ... ml?forside
"Simon er et af Europas største forsvarstalenter. Vi har længe været opmærksomme på ham, og det er et scoop for os, at han er havnet her. Jeg forventer, at Simon på meget kort tid kan være klar til at gå direkte ind på Serie A-holdet," siger klubbens sportsdirektør Rino Foschi ifølge B.T til La Gazetta dello Sport-journalist Aldo Cangemi.
Håber på han kan leve op til de meget store forventninger der er til ham.
Men lækkert at de har så stor tro på ham.
"Simon er et af Europas største forsvarstalenter. Vi har længe været opmærksomme på ham, og det er et scoop for os, at han er havnet her. Jeg forventer, at Simon på meget kort tid kan være klar til at gå direkte ind på Serie A-holdet," siger klubbens sportsdirektør Rino Foschi ifølge B.T til La Gazetta dello Sport-journalist Aldo Cangemi.
Håber på han kan leve op til de meget store forventninger der er til ham.
Men lækkert at de har så stor tro på ham.
-
Glen
Arff Skrev:
> Jeg tror ikke de kunne have fået ham meget
> billigere, da der var flere interesserede
> klubber.
> Så ville FCM nok afvente, og se om der kom bedre
> bud, eller ligeså store bud, og så ville det ikke
> være sikkert, at Simon han ville vælge Palermo,
> fremfor for eksempel Inter eller Fiorientina.
Rolig nu - tror chancen for at Kjær var endt i Inter er = 0%. Inden du begynder at smide om dig med eksotiske navne hvor Kjær kunne spille, så tror jeg lige du skulle kikke på forsvares materialet i Inter. Hvis du ser deres målscore er der lukket 13 mål ind i 23 seria A kampe hvilke vidner om store kvaliteter i forsvaret. Selv deres anføre Javier Zanetti. En verdensklasse back som kan spille i højre & venstre side er flyttet op på midtbanen pga. af deres mange stærke forsvarsspiller som består af så store navne som: (Muren) Samuel Walters, Maicon, Burdisso, Cordoba og ikke midst den berygtede Materazzi.
Men super flot salg af Ørgaard.
> Jeg tror ikke de kunne have fået ham meget
> billigere, da der var flere interesserede
> klubber.
> Så ville FCM nok afvente, og se om der kom bedre
> bud, eller ligeså store bud, og så ville det ikke
> være sikkert, at Simon han ville vælge Palermo,
> fremfor for eksempel Inter eller Fiorientina.
Rolig nu - tror chancen for at Kjær var endt i Inter er = 0%. Inden du begynder at smide om dig med eksotiske navne hvor Kjær kunne spille, så tror jeg lige du skulle kikke på forsvares materialet i Inter. Hvis du ser deres målscore er der lukket 13 mål ind i 23 seria A kampe hvilke vidner om store kvaliteter i forsvaret. Selv deres anføre Javier Zanetti. En verdensklasse back som kan spille i højre & venstre side er flyttet op på midtbanen pga. af deres mange stærke forsvarsspiller som består af så store navne som: (Muren) Samuel Walters, Maicon, Burdisso, Cordoba og ikke midst den berygtede Materazzi.
Men super flot salg af Ørgaard.
-
Altoriso
Nu kan jeg ikke elt huskr hvor det stod henne, men det er da nævnt herinde at netop Inter og så også Fiorentina skulle have være med i kapløbet om Kjær
Desuden har Real Madrid jo tidligere afgivet bud
Så synes ikke der bliver kastet rundt med eksotiske navne uden grund
Desuden har Real Madrid jo tidligere afgivet bud
Så synes ikke der bliver kastet rundt med eksotiske navne uden grund
-
Jesper BW1100
Altoriso Skrev:
> Nu kan jeg ikke elt huskr hvor det stod henne, men
> det er da nævnt herinde at netop Inter og så også
> Fiorentina skulle have være med i kapløbet om
> Kjær
Her: http://www.tipsbladet.dk/index.php/news/show/id=147114
> Nu kan jeg ikke elt huskr hvor det stod henne, men
> det er da nævnt herinde at netop Inter og så også
> Fiorentina skulle have være med i kapløbet om
> Kjær
Her: http://www.tipsbladet.dk/index.php/news/show/id=147114
-
Lauth
Ja nu er han solgt, og kunne have havnet der osv. Men vi kan stadig bruge ham i SAS Ligaen ind til sommer. Der åbner vinduet jo først 
-
Rune
Lauth Skrev:
> Ja nu er han solgt, og kunne have havnet der osv.
> Men vi kan stadig bruge ham i SAS Ligaen ind til
> sommer. Der åbner vinduet jo først
Kan ikke huske om det var Kent der nævnte det men..
Det ville være ufatteligt dumt af FCM at lade Simon blive fast mand og give ham
masser af tid, så hellere bruge spille minutterne på IB f.eks eller Leon what ever. Der bliver jo et kæmpe (i hvertfald stort) hul i forsvaret hvis simon får al spilletid og IB får ingen.
Det ville hellere ikke være for klogt af Palermo at lade ham spille for meget for FCM hvis de så viser sig til sommer at han får brækket et ben. Så har man en mand til min. 30 millioner HELT UDE af truppen i 4-6 måneder..
> Ja nu er han solgt, og kunne have havnet der osv.
> Men vi kan stadig bruge ham i SAS Ligaen ind til
> sommer. Der åbner vinduet jo først
Kan ikke huske om det var Kent der nævnte det men..
Det ville være ufatteligt dumt af FCM at lade Simon blive fast mand og give ham
masser af tid, så hellere bruge spille minutterne på IB f.eks eller Leon what ever. Der bliver jo et kæmpe (i hvertfald stort) hul i forsvaret hvis simon får al spilletid og IB får ingen.
Det ville hellere ikke være for klogt af Palermo at lade ham spille for meget for FCM hvis de så viser sig til sommer at han får brækket et ben. Så har man en mand til min. 30 millioner HELT UDE af truppen i 4-6 måneder..
-
Lauth
Selvfølgelig rigtig nok, men så kan man vende den om og sige, at hvis manden overhovedet ikke for spille tid, så bliver han unfit, og det dur jo heller ikke. Men som reserve! Det kan jeg ikke se noget problem i...