Webster-dommen, en trussel mod FCMs forretningsgrundlag?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Hausser

Webster-dommen, en trussel mod FCMs forretningsgrundlag?

Indlæg af Hausser »

Tja, det kan meget vel være konsekvensen af Webster-sagen "som giver spillere under 28 lov at skifte klub over landegrænser efter tre år af kontrakten mens spillere over 28 blot skal vente to år. Det eneste der skal betales er den løn, spilleren ville have fået i resten af sin kontraktperiode i klubben."

http://www.bold.dk/nyt/?vis=79358

Det kan betyde at vi enten er nødt til at sælge vores unge talenter hurtigere end vi har lyst til, eller at vi konstant er nødt til at forlænge kontrakterne, hvilket naturligvis vil få løn-budgettet til at stige kraftigt. De vil ihvertfald være utroligt bittert at se Baba, Reid og Salami forlade klubben for en klatskilling og det vil faktisk allesammen kunne gøre indenfor et par år. Resultatet vil være flere penge til spillerne og dårligere vilkår for talentudviklerne.

Det blir spændende at følge udviklingen i denne sag og dets konsekvenser for FCM. Formår vi ikke at tilpasse forretningen, så kan det være katastrofalt og underminere grundlaget for akademiet. Tror det vil betyde at vi vil se flere talenter forsvinde mellem fingerne på os..
Senest rettet af Hausser 4. feb 2008, 21:25, rettet i alt 1 gang.

Kent

Re: Webster-dommen, en trussel mod FCMs forretningsgrundlag?

Indlæg af Kent »

Dommen vil sandsynligvis medføre at prisen på spillere falder, og det er klart et problem for os, vi jo satser på spillersalg som et eksistensgrundlag.

Det kommer til at betyde, at vi hvert 2. år enten skal forlænge med spillere, eller sælge dem. Det er ødelæggende for kontinuiteten og muligheden for at bygge et hold op. Det er for mig at se en dom, der i høj grad tilgodeser spillerne fremfor klubberne.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Jep, perspektiverne i denne dom er desværre ikke specielt lyse for os.

Vi vil komme til at stå utroligt dårligt i en forhandlingssituation hvor en tysk klub "kun" tilbyder os 5-6 millioner for Baba Collins velvidende at han kan skifter næsten vederlagsfrit i det kommende vindue. Hvad hulen gør man så??? Tanken er ihvertfald ikke rar :(

Danny

Indlæg af Danny »

Kunne man ikke forestille sig at man lavede klausuler som skulle forhindre at det skete? Jeg ved ikke hvordan den skulle udformes, men det kunne jo være fordelagtigt at undgå at betale for meget en kontraktsum til spillerne..

Hausser

Indlæg af Hausser »

Det kunne jeg desværre ikke forestille mg, selv om det selvfølgelig kunne være meget belejligt. En klausul mod at skulle overholde lovgivningen lyder en smule suspekt i mine øjne, men jeg er selvfølgelig ikke jurist :-)

Besvar