Nicolai Kammersgaard Skrev:
-------------------------------------------------------
> BWMØ Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > > Nicolai Kammersgaard Skrev:
> >
> > >
> > > Nu spiller de danske og de engelske 1.
> > > divisionshold, jo ikke helt på samme måde.
> Men
> > > hvis de 8 bedste danske hold spillede mod
> hold
> > fra
> > > den engelske 1. Division, så ville de kun
> tabe
> > til
> > > 2-3 hold. Men det er selvfølgelig svært at
> > > sammenligne. Det er lidt ligesom at
> sammenligne
> > > gulerødder og æbler eller noget

> > >
> > > Nicolai kammersgaard
> >
> > Haha, det er da en kommentar, der er taget
> > fuldstændig ud af kontekst. Du har da
> vitterligt
> > intet begreb om, hvor stærk den engelske 1.
> > division er!
>
>
> Jeg ser det ikke hver uge, men der er vel en grund
> til at det er englands næstbedste og jeg er sikker
> på at top 6 i DK kan slå nogle af premier league
> holdene, men det er lang tid siden at danske hold
> har mødt engelske så det er svært at sige. I
> øvrigt kunne det var dejligt med en sober debat
> tone herinde.
>
> Nicolai Kammersgaard
Nu skrev du jo, at de 8 bedste hold fra DK kun ville tabe til 2-3 hold fra UK 1. division (Championship)....
Jeg er dog stærkt uenig med dig, og må nok se dig som en smule naiv, hvis du virkelig selv tror på dette.
Ja, danske hold kan slå "nogle" af holdene i Premier League. Det så vi jo FCK gøre, da de slog Man. U., så længere tid er det heller ikke siden.
Men et hold som FCM ville også kunne vinde over hold i den tyske, spanske og italienske 1. liga, men det siger jo ikke noget om den generelle styrke i den respektive liga, vel??
Fordi Championship er englands næstbedste er det ikke partout, at SAS-ligaen er på højde med denne - ej heller blot de bedste 8 hold i SAS-ligaen. De er på et noget højere niveau, selvom det hedder Championship, og kun er englands 2. bedste række.
Du vil måske også mene, at 2. division herhjemme, og dermed FCMs 2. hold vil kunne begå sig i League 1?
Ikke i længden - jo de vil da vinde nogle kampe, for der vil altid være hold, der har en dårlig dag, og derfor taber, men i længden vil de komme til kort.
Det er svært at vurdere, det er jeg klar over, men at påstå, at de 8 bedste hold fra DK ville befinde sig i toppen af Championship, det er naivt og mangel på indsigt i niveauet i de to ligaer - hvorledes tror du ex. FCMs spillere ville kunne klare sig, når de står overfor 46 kampe på en sæson - kun i ligaen, og med cup-kampe ved siden af?
Når de med 33 kampe allerede er begyndt på rotationsprincippet, kommer det svar vist helt af sig selv (?).
Du viser med den holdning, at du ikke har en indsigt i ligaernes styrkeforhold, og det synes jeg ikke er så smart, når du kommer med de postulater, som du gør.
Debattonen herinde er fin, men du skal kunne tage igen, når du skriver, som du gør!