start-11 - foråret

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Hausser

Re: start-11 - foråret

Indlæg af Hausser »

Ikke mig bekendt, men han snakker godt nok enormt godt dansk, måske han er en grænsetysker?

ulv865

Indlæg af ulv865 »

Nej, mener bestemt ikke Kolja har, men det er derimod Reid, som er New Zealander med dansk pas.

Ulv865

Amtrup

Indlæg af Amtrup »

Kolja er fra Flensborg-området, så han kan vist godt betegnes som grænsetysker. Han har vist ikke dansk statsborgerskab endnu. Men han må snart kunne få det, hvis han vil. Han har spillet i Danmark siden år 2000.

Dahl Nielsen

Re: FCM = DK's Arsenal? (lidt OT)

Indlæg af Dahl Nielsen »

Ravnen Skrev:
-------------------------------------------------------
> Men er Reid ikke på dansk pas nu?

Jo, Winston Reid er blevet dansk statsborger.

Bissen

Indlæg af Bissen »

Amtrup Skrev:
> Hvis vi stiller op i en 4-4-2, så tror jeg
> opstillingen bliver:
>
>
> Raska
>
> Kolja - Troest - Reid/Klimpl - Poulsen
>
> Furuseth - Femi - Thygesen - Florescu
>
> Frank - Baba/Fagerberg
>
>
> I en 4-5-1/4-3-3 vil det nok komme til at se sådan
> her ud:
>
>
> Raska
>
> Kolja - Troest - Reid/Klimpl - Poulsen
>
> -------------Femi--------------
>
> -------Thygesen - Salami---------
>
> Furuseth-----------------Florescu
>
> ------------Frank--------------
>
>
> Men lad os nu se, hvordan opstarten kommer til at
> gå.

Ja det er egentlig interssant med de to opstillinger. Ser vi på spillerne giver 4-3-3 systemet spilletid til Salami på bekostning af Baba/Fagerberg, men ellers er det de samme spillere.

Dvs at vi får en løbevillig midtbanemand, der opsnapper bolde på bekostning af en forward der kan putte den i kassen, når vi spiller 4-3-3.

Kan det tænkes at vi overgår til 4-3-3 pga vores dårlige resultater på udebane, hvor vi i de sidste kampe forsøgte (i det mindste i teorien) at spille lidt mere taktisk klogt, hvor vi stod bedre defensivt? Her vil Salami jo passe godt ind og systemet er vel netop godt fordi det tillader at bliver omformet til 4-5-1, hvilket skulle gøre os bedre defensivt med mulighed for kontra.

Har jeg forstået det taktiske spil nogenlunde rigtigt, eller er der stadig lang vej for mig til at forstå de taktiske positioner???

Thomasnoerum

Indlæg af Thomasnoerum »

jeg synes det er for dårligt at vi ikke satser mere på danskere

Chap

Indlæg af Chap »

Thomasnoerum Skrev:
> jeg synes det er for dårligt at vi ikke satser
> mere på danskere

Det gælder om at stille op i den stærkeste opstilling og hvis vores udlændinge er bedre end danskerne, er der vel ingen grund til at stille op i en mindre stærk opstilling?

ulv865

Indlæg af ulv865 »

På baggrund af de udtalelser, der har været ang. Florescu, så tror jeg ikke idealopstillingen vil være med ham på kanten. Han er en god midtbanespiller med forser i det offensive, men kan også arbejde hårdt defensivt. Det tyder for mig at se, på at han er købt til en af de 2 offensive pladser i 4-3-3 systemet vi vil prøve at implementerer her i foråret.

Salami er efter min mening ikke klar til SAS-bold endnu efter sin skade. Han burde få nogle kampe på 2. holdet først. Jeg håber dog han snart kan finde niveuet fra sidste sæson.

Ulv865

Arff

Forventningerne til de nye?

Indlæg af Arff »

Nu har jeg siddet her, og læst alle indlægene, og en ting jeg har bidt mærke i, er at stort set alle (hvis ikke alle) har Florescu med på banen.
- Hvad kan grunden til det være, siden der, mig bekendt, ikke er ret mange som har set ham spille?
Jeg ser også en del, som har Ken Fagerberg med i start-opstillingen.
Ikke fordi, jeg ikke selv ville have valgt dem, til mig opstilling, men hvor store forventninger har folk herinde, til de fire nye?

PFO er den eneste af de nye spillere, som alle (stortset) har set i kamp, og ham ved vi vel cirka hvad vi kan forvente os af.
Men hvad forventer vi os, af Florescu, Fagerberg og Ibrahim Gnanou?
- Personligt forventer jeg mig en del, af alle de nye spillere, men jeg ved stortset kun, hvad jeg har hørt i pressen.

Edit: Overskriften

Bhomaszz

Der er dømt angrebstalent KRIG!

Indlæg af Bhomaszz »

Ja sådan ser jeg det ihvertfald, med de mange UNGE angribere vi har bliver der virkelig kamp om det blandt de unge, vi har jo reelt kun Frank som en rutineret angriber. Men er det positivt eller negativt, vil det være nok for de unge spillere at kæmpe hårdt for de 2 pladser der er til de unge angribere, da jeg formoder at Frank er med hver gang. Bliver de bedre af, at gå til den for at vinde de 2 pladser til træning, og så spille på 2. holdet i resten af tiden? Er det et reelt problem at vi har så mange gode unge angribere i samme årgang (næsten).

Reelt kan man jo forsvare at alle vores unge angribere skal have spilletid ( med som en af de 3 unge ekstra på bænken). De 2 øverste er som jeg ser det ret sikre valg,

Baba Collins: Baba har jo allerede bevist at han kan begå sig i sas ligaen, men han er altså kun 19 og må derfor stadig betragtes som et talent, omend han er meget tæt på vores starter. Jeg vil ikke mene der er grund til at betvivle at han er med i truppen

Ken Fagerberg: Købt til omkring 10 mio. kr. Scoret 12 mål i sveriges førstedivision, og er allerede nu med på det svenske u/21 landshold, som 19 årig. Beløbet, målene, udtalelserne og hans landsholdsstatus taler alle for at han meget vel er at finde i vores trup.

Mads Albæk: Har vundet arlas talentpris, er med på et u-landshold over hans årgang, og gør det vist generelt godt for både ynglinge og også i de kampe han har fået på 2. holdet.

Nick Ragus: Har så vidt jeg husker været med u-landshold før (dog ikke i et stykke tid) og har også scoret en del mål på ynglingeniveau. Han er en god dribler, som vist også kan begå sig på kanten.

Jude : Topscorer i ynglingeligaen sidste sæson, og scorede også en del for 2. holdet i hans kampe der.

Alle disse spillere er som sgat unge talenter, som skal have spilletid for at udvikle sig mere. Er der plads til dem alle? hvem står øverst i køen?

Personligt tror jeg at Fagerberg og Baba vil komme med i foråret, men spørgsmålet er om de andre kan få indhop ind imellem som en slags krydderi alt efter hvilken type der skal bruges mod modstanderne. Jeg håber det, tror alle disse spillere kan nå langt med den rette træning og et ordentligt antal kampe. Udlejning af en til sommer?

EDIT: end videre kunne man jo også tage den, om et halvt år, attenårige Sekou Oliseh med i betragtning, han har bevist sit værd (Nej, ikke som senior det ved jeg godt) ved de to ungdoms turneringer, i Norge Og I Italien (Ignagværende).

Hausser

Re: Der er dømt angrebstalent KRIG!

Indlæg af Hausser »

Der er ikke to pladser til unge angribere. Afhængigt af systemet og om hvorvidt Frank er fit, er der allerhøjst én plads til vores mange unge talenter.

I 4-3-3-systemet kommer kanterne til at udfylde fløjpositionerne og den opstilling vil ikke skabe meget plads til talenterne.

I 4-4-2-systemet bør der være plads til en komet ved siden af Frank. Men et realistisk scenarie er også man skubber Thyge frem for at skabe plads til Florescu, det kommer i så fald til at ske på de unges bekostning.

I må håbe de har lidt tålmodighed de unge, de kan ikke allesammen komme til at spille på samme tid og deres tid skal nok komme. Man finder intet sted i Danmark en bedre og større koncentration af angrebstalent end man gør i FCM, samtlige spillere (+ Oliseh) virker til at have skræmmende potentiale..

Thomasnoerum

Indlæg af Thomasnoerum »

Chap Skrev:
>
> Det gælder om at stille op i den stærkeste
> opstilling og hvis vores udlændinge er bedre end
> danskerne, er der vel ingen grund til at stille op
> i en mindre stærk opstilling?

det kunne jo være derfor landsholdet er så dårligt

Bhomaszz

Indlæg af Bhomaszz »

Hausser Skrev:
>
> I må håbe de har lidt tålmodighed de unge, de kan
> ikke allesammen komme til at spille på samme tid
> og deres tid skal nok komme. Man finder intet sted
> i Danmark en bedre og større koncentration af
> angrebstalent end man gør i FCM, samtlige spillere
> (+ Oliseh) virker til at have skræmmende
> potentiale..

Og det er netop det der er problemet, at vi har så mange og der er kun plads til et bestemt antal. Man bliver som bekendt ikke meget bedre hvis man aldrig spiller. Det er klart at "deres tid" også vil komme, men man ser da rundt om i europa at spillere slår igennem tidligere og tidligere, og for at man kan det skal man altså have spillet nogle kampe på et højrere niveau end 2. division. Jeg frygter bare at vi ike kan give dem den spilletid der er nødvendig for at udvikle. På den anden side vil jeg heller ikke give slip på nogen af dem, da jeg synes de alle virker som store talenter.. Men det er svært ;-)

LOOFT

Indlæg af LOOFT »

Thomasnoerum Skrev:
> Chap Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> >
> > Det gælder om at stille op i den stærkeste
> > opstilling og hvis vores udlændinge er bedre
> end
> > danskerne, er der vel ingen grund til at stille
> op
> > i en mindre stærk opstilling?
>
>
> det kunne jo være derfor landsholdet er så dårligt

Vil give jer begge lidt ret... Men vi har efter min mening en dårlig træner, det afhænger ikke altid af spillerne. Man skal selvfølgelig ikke bare have udlændige på samtlige pladser, man skal altså i første gang tænke på sin egen nationalitet og derefter gardere sig med andre...

Hausser

Indlæg af Hausser »

Det vil være et problem hvis ingen af dem får spilletid og derfor hælder jeg personligt også mest til en opstilling med to angribere på top. Så kan Baba eller Fagerberg supplere Frank og samtidigt vil det også være muligt at give Jude eller Albæk lidt spilletid engang imellem.

Vi skal dog ikke forvente de allesammen bliver stjerner hos os, de er nok trods alt for mange om buddet. Mit bud er vi kunne finde på at sælge Jude fra relativt tidligt, måske efter et lejeophold ala Agbetus..

Besvar