BW hjemmeside

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Thomas Lund

BW hjemmeside

Indlæg af Thomas Lund »

Ok det er vist på tide at følge op på brainstormingen og de ideer bestyrelsen og medieudvalget er kommet med:

1. Der er et generelt ønske om meget mere data på alle spillere. Det er både spillere på SAS-liga holdet, og i de yngre rækker.
Ydermere er der ønske om data på spillere som forlader FCM

Desuden noget om FCMs afrikanske forbindelse (eks. fakta om klubben, landet, samarbejdsaftalen)

Som jeg ser det er ovenstående en gigantisk opgave at gennemføre. Det kan gøres i etaper, men med udviklingen på akademiet og i ungdomsrækkerne er det her "fuldtidsarbejde" for en 2-3 frivillige.

Hvem kan ærligt sige at de kan dedikere sig til denne dataindsamling de næste 2-3 år? (Ja jeg ser gerne nogle der seriøst overvejer det og melder sig.)

2. Multimediesektion med interviews af alle omkring fcm, nye spillere og optakter mv. Her ved vi at FCM også vil satse lidt men mon ikke vi kan gøre det fra en lidt mere "skæv" vinkel? (hvem gider høre eks. Interviews med Niclas Jensen sige at 1-0 mod Beitar Jerusalem er bedre end 1-1 men ikke så godt som 2-0? Goddag mand økseskaft! (ja det sendte de faktisk på TV2)).
- Desuden et ønske om "hvordan det går på akademiet"
- Blogs fra trænere, spillere, ledere, journalister, kendisser
- Fanportræt
- Billeder/filmklip fra kampe, tifos, stemning mv.
- Liveupdate fra kampe
- Brugernes egne skrivebordsbaggrunde + mobillir

Her skal vi selvfølgelig bruge de folk der er til træning (især lørdagstræningen) og kampe men besøg på FCMs kontor for en lille snak kunne også være interessant. Min fornemmelse er at folk gerne vil "lidt tættere på" FCM. (eks. de spørgsmål der er omkring billetter og hvor BW står under Keflavik kampen bør kunne suges ud af FCM/BW lang tid før og smækkes på hjemmesiden)

3. Newsticker med alt om FCM fra de forskellige bold/sports/nyhedshjemmesider
På denne måde vil ALT der har med FCM/BW at gøre i pressen altid kunne findes først på blackwolves.dk slut med at surfe 30 forskellige hjemmesider igennem. Det skal være på blackwolves.dk man finder nyheden og ikke i en tråd på ulvegraven.

4. Webshop
Køb af bw merchandise, busture, billetter til arrangementer, donationer til BW Tifo, Indmeldelse i Black Wolves/betaling af kontingent.

5. BW Tifo - alt om BW tifo, kontakt, arbejde, billeder mv. ASA på Nordea, sange

6. Arrangementer i BW / fanlounge, åbningstider, billeder, adgang mv.

7. Busture regler, tilmelding, rejsetider, busudvalget, kontakt

8. Stadion guide. Det burde være muligt at lave sådan noget, men det kræver selvfølgelig at en udsendt laver noget grundigt arbejde på hver bustur. Der blev på et tidspunkt lavet noget lign. i DFF regi, men det er vist faldet lidt til jorden.

9. Ulvegraven (evt. nyt forum) samt chatfunktion

10. Black Wolves historie

11. Konkurrencer (eks. graven cup), afstemninger satiresektion

12. sektion for odds (kunne være sponseret) Tips på gode spil, gode odds

13. Links sektion (hvad syntes i om den nuværende? Bruger i den? Mangler den alle de uofficielle?)

14. Tilmelding til nyhedsbrev pr. sms

Noget jeg har glemt?

Generelt har vi talt om at lave hjemmesiden meget mere brugerorienteret og mindre fokuseret på fancy grafik og smarte detaljer. Dvs. at når man logger på blackwolves.dk finder man for det meste hvad man søger med et eller højst to tryk. Selvfølgelig må det gerne se godt ud, men brugerfladen er det primære.

Ovenstående kræver også en del manpower, så hvis der sidder nogen derude der vil yde en seriøs indsats på nogle af områderne så er det bare med at få meldt sig frivilligt.

Lund
Senest rettet af Thomas Lund 13. jan 2008, 16:55, rettet i alt 1 gang.

Kent

Re: BW hjemmeside

Indlæg af Kent »

Jeg er kommet i tanke om ting, som jeg synes kunne være fed at have på sådan et hjemmeside:

Et mediebibliotek med højdepunkter fra "klassiske" FCM-opgør. Fx åbningskampen på SAS-Arena, 5-0 kampen mod BIF. Bronze- og sølvkampene mod AaB. Pokalsemifinalen mod VFF. 5-2 kampen mod AGF, 4-3 kampen mod EfB osv.
Altså et arkiv over de store øjeblikke i klubbens historie, som man kan gense hvis man har lyst. Jeg er godt klar over, at der kan være nogle rettighedsproblemer, men dette kan evt. løses ved at linke til youtube el.lign. (og ellers kunne man jo høre rettighedshaverne om man måtte lægge højdepunkter op på en lukket hjemmeside).

Man kunne så også lave et rædselskabinet med lavpunkter fra alle udekampe mod Esbjerg......

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

ny side tak!!!!!!!!

Chap

Indlæg af Chap »

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvor langt I er kommet med hjemmesiden? - eller om det er helt droppet?

Besvar