Mulige nye spillere i FCM i foråret

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Jacob

Re: OT - husk at ændre overskrift

Indlæg af Jacob »

Helt sikkert. Et vBulletin eller phpBB forum er efter min mening klart at foretrække.

Hekler

Re: OT - husk at ændre overskrift

Indlæg af Hekler »

Alle forums uden tydelig trådstruktur er noget rod, og fostre uanede mængder af ikkedebat. Se bare på det kaos der var i den periode hvor graven havde fri indstilling....folk kom op at skændes fordi man ikke kunne se hvem det var de svarede på.

Kent

Due ledig på markedet

Indlæg af Kent »

Nu har Due fået lov til at rejse, hvis han kan finde en klub og der kan blive enighed om pris: http://www.indkast.dk/index.php?nyhed=32163

Det er vel nærmest at betragte som en offentlig udmelding fra Vitesse side til de interesserede klubber om at komme med bud.

Med de mange udmeldinger der har været i pressen, tyder det ikke på at Due får svært ved at finde en ny klub. Umiddelbart virker det til at AaB er dem, der er forrest i køen i øjeblikket, men personligt vil jeg ikke udelukke BIF ligesom vi måske også kan komme med en sniger.

Meng(AGF)

Re: Mulige nye spillere i FCM i foråret

Indlæg af Meng(AGF) »

Interessant læsning for en outsider.

FCM har været meget interessante at følge på transfermarkedet det seneste år til halvandet. Det virker til at Ørgaard ikke er bleg for at betale for spillerne og især at han er villig til at overbyde alle andre for at få de spillere, han har set sig lun på - det sidste er naturligivs sagt af en person, der ser tingene fra en AGF-vinkel.

Jeg reagerer dog lidt på gennemgangen. Fordi det virker til at FCM faktisk er godt besat på stort set alle pladser, men samtidig ligger FCM ikke i top 3 - omend det ikke er meget galt. Byttet af Simon Poulsen med PFO må alt andet lige være en svækkelse, selvom PFO angiveligt er en solid spiller (har ikke selv det store kendskab til ham). På den anden side er det måske korrekt, at FCM kun mangler 1-2 nye angribere for at kunne avancere 1-2 positioner.

I forbindelse med diskussionen om en angriber vil jeg gerne lige forsvare Graulund. Det er naturligvis nyttesløst da han har commited sig til AGF og mangler videresalgspotentiale, men når AGFs bedste spiller bliver disset, må jeg lige blande mig.

Graulund har i mine øjne været suppens stærkeste angriber i efteråret. Han har spillet for et bundhold og har stort set været holdets eneste offensive trussel. Derfor er det så imponerende at han har scoret så mange mål. FCM skal bruge en stor og kropsstærk angriber i stedet for Frank - Demba er et glimrende bud, som jeg håber I ikke får. Derudover skal der bruges en lille og hurtig angriber. Christian Olsen var en Klaus Kærgaard, der kunne finde ud af at afslutte. Han får nok desværre alt for stor success for Viborg. Men FCM skal bruge en hurtig angriber, der også kan indgå i det etablerede angrebsspil, og her er Graulund også glimrende.

Det bliver i det hele taget spændende at se, hvad FCM kommer op med som den 'lille' angriber. En af de ting der sker, når holdet bliver mere dominerende er, at man ikke kan leve med endimensionelle angribere som Chr. Olsen eller Berglund. Derfor har FCM lidt af en udfordring med at finde den spiller.

----

Ang forum. Det er en dræber af rang at skulle læse en længere tråd på et forum som dette eller fx sidelinjen - det dræber al interesse at man skal bruge så megen energi på at scrolle op og ned og trykke på hvert enkelt indlæg. Man vinder naturligvis noget mht. at kunne se, hvad folk svarer på, men det kan løses med en lille snabela, som i @Dennis. Jeg er naturligvis ligegyldig i jeres debat om forumopbygning, men det er irriterende når man lige vil se, hvad i render og diskuterer.

kopien

Indlæg af kopien »

jeg synes det er fedt når du kommer med disse betragtninger som er som oftest holdt på en fedt niveau..

Jeg tror vores lille angriber skal være en Baba Collins, men ellers skal du tænke på at vi i det sidste stykke tid kun har spillet med en reel angriber (frank eller Dadu) som du selv nævner skal denne gerne være kropsstærk og meget gerne hovedstødsstærk for at opnå noget som helst med de indlæg vi gerne skulle få en del af i kraft af vores offensive spillestil.

Men som jeg har forstået dit indlæg er det vel reelt set kun nædvendig med en lille angriber når der ligger to helt fremme eller hvad??

Hekler

Indlæg af Hekler »

Jeg er enig med dig i at Graulund er en klasseangriber, men han passer ber ikke rigtigt ind i vores system, så længe man spiller med en hængende.

Jeg så dog også gerne at vi spillede med to i boksen...

B

Graulund og pladsen som "2. angriber"

Indlæg af B »

Graulund er god helt sikkert, jeg ville dog til hver en tid foretrække Baba fremfor ham i det system vi spiller.

Derudover har vi Jude, Thyge, Ragus, Madsen og Mads A til den plads. Danny og Petter har vist også tidligere spillet pladsen i perioder.

Så som så mange andre er jeg tilhænger af et køb af Demba - og har været det i lang tid. Ved der er mange Dadu-disciple, men jeg synes ikke han på noget tidspunkt har været i nærheden af at være en top 3 angriber i suppen, ja ikke engang top 5.
Indstillingen har været i orden, synes bare han har virket for langsom.

Kent

AR tæt på Viborg

Indlæg af Kent »

Ifølge dagens 24timer foregår der konkrete forhandlinger i øjeblikket om at VFF henter AR permanent. Højer siger at han håber at kunne melde noget ud senere i dag: http://livepaper.dk/license/modules/JP24/current/aarhus s.28

Det vil være fint nok at komme af med en lønudgift som vi alligevel ikke får noget for.

Dennis (BW2479)

Re: AR tæt på Viborg

Indlæg af Dennis (BW2479) »

Kent Skrev:
-------------------------------------------------------
> Ifølge dagens 24timer foregår der konkrete
> forhandlinger i øjeblikket om at VFF henter AR
> permanent. Højer siger at han håber at kunne melde
> noget ud senere i dag:
> http://livepaper.dk/license/modules/JP24/current/a
> arhus s.28
>
> Det vil være fint nok at komme af med en lønudgift
> som vi alligevel ikke får noget for.

http://www.bold.dk/nyt/?vis=78330

Kunne da også være dejligt for AR at få fast arbejde igen. Men han skal nok ikke regne med spilletid for Alvbåge har åbbart udviklet sig eksplosivt igennem julen og er lige pludseligt bedre end Kahn og Buffon tilsammen :-(

uschel

Indlæg af uschel »

Kent Skrev:
>> Hvis man henter Demba, så skal han absolut arbejde
> med sin indstilling, og det er måske værd at
> overveje, om vi som fans på nogen måde kan få
> sendt et klart signal til ham om, at vi forventer
> at han kan finde ud af at komme hjem til tiden og
> arbejde hårdt i hver eneste kamp, i stedet for at
> slå op i banen og være ugidelig.

Her er en artikel som meget godt understøtter din holding til Dembas indstilling
Kent

http://www.bold.dk/nyt/?vis=78331

uden at skulle tage stilling til hvem der har ret, må man da konstatere at en af partnerne er fuld af løgn. Jeg ville gerne tro på Demba men......

Dennis (BW2479)

Re: 6 mio for Demba + 2.5 i løn

Indlæg af Dennis (BW2479) »

Kent Skrev:
> Ja det var vist tid til at starte en ny tråd.
>
> Kan oplyse at Demba ifølge EB koster omkring 6 mio
> kr, og forlanger 2.5 mio om året i løn.
>
> Sidst med FCK ville han jo have et sign-on, der
> matchede lønnen, så i alt kan han måske koste 8.5
> mio.

Syntes 8,5 mil er rigtigt mange penge, hvad liger Morten Skoubo i ? :-)

Har svinget lidt frem og tilbage med hensyn til demba, en til er sikkert. Værken hans agent eller ham selv er for klog. http://www.bold.dk/nyt/?vis=78331

Jeg har et stort springende punkt. Hvis det går som vi håber og han om 12 mdr er ligaens topscorer og bedste spiller. Hvor besværlig gør han så sig selv for at komme videre? tvivler stærkt på at vi har ham i flere år hvis han for succes.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

synes også man må og skal huske at tage den vinkel med, som både Erik R og Kim Brink kommer med omkring afrikanske spillere og deres anderledes mentalitet

http://www.bold.dk/nyt/?vis=78304

For os er det helt naturligt at overholde aftaler, hvilket jo nok også har gjort nordeuropæiske spillere populære
Men vi skal da ikke meget mere end små 20-25 år tilbage, hvor den berømte "manána-mentaltitet" herskede fint i sydeuropa :-)

B

Demba og tidsplaner

Indlæg af B »

Tror godt nok heller ikke på Dembas søforklaringer. Men det ændrer nu ikke ved at jeg gerne så ham i FCM.
Ikke for at være racistisk, men afrikanere og sydamerikanere har åbenbart ikke det samme forhold til tidsplaner som vi har i europa.

Men måske man skal gøre ham opmærksom på at sådanne numre får økonomiske følger på heden, når man alligevel sidder omkring bordet og forhandler kontrakten på plads.

Kent

Demba og tidsplaner

Indlæg af Kent »

Altoriso Skrev:
> For os er det helt naturligt at overholde aftaler,
> hvilket jo nok også har gjort nordeuropæiske
> spillere populære
> Men vi skal da ikke meget mere end små 20-25 år
> tilbage, hvor den berømte "manána-mentaltitet"
> herskede fint i sydeuropa :-)

Men hvis jeg husker korrekt, så forlod Demba Gambia som 8-årig, for at rykke til Sverige, og hvis han efter 20 år i Europa ikke har lært det endnu, så står det sgu skidt til.

Personligt tror jeg det er en blanding af Dembas stjernenykker, hans (barnlige) forsøg på at få EfB til at sælge og agentspin. Det kunne være interessant at finde ud af, om han har opført sig på samme måde i alle hans tidligere klubber (dvs om det er et generelt træk ved ham) eller om det kun er i Esbjerg han har opført sig sådan (dvs om det er stjernenykker el. lign. som man måske kunne forvente forsvandt, når han kom til en større klub). Men det er helt sikkert, at vi ikke skal tolerere den slags opførsel.

Dog vil jeg sige at det vigtigste for mig, er hans attitude på banen. Hvorvidt han kommer hjem en uge senere kan forhåbentlig ordnes gennem løntræk og kammeratlige samtaler, men hvis han er ugidelig på banen så skal han sgu have slag ;-)

Kent

Re: 6 mio for Demba + 2.5 i løn

Indlæg af Kent »

Dennis (BW2479) Skrev:
> Syntes 8,5 mil er rigtigt mange penge, hvad liger
> Morten Skoubo i ? :-)

Hvis han præsterer det han kan, så kan det ende med at være et røverkøb. Incl. sign-on har Klimpl (og Thyge) jo nok kostet det samme, så umiddelbart er det ikke en pris, der bør afskrække os.

> Jeg har et stort springende punkt. Hvis det går
> som vi håber og han om 12 mdr er ligaens topscorer
> og bedste spiller. Hvor besværlig gør han så sig
> selv for at komme videre? tvivler stærkt på at vi
> har ham i flere år hvis han for succes.

Hvis det kan lykkes for os at tæmme ham, og få ham til at være fokuseret og arbejde hårdt inde på banen i alle kampe, så er jeg ikke i tvivl om at han vil kunne blive solgt om 1 år igen. I mine øjne er hans topniveau klart det højeste i ligaen, og hvis vi kan få ham til at forstå, at hvis hans store drøm om Spanien skal opfyldes (og ikke bare på 2. klasse), så skal han blive mere disciplineret, og lade være med at ødelægge det for sig selv, så står vi med gode kort. Men spillere som ham vil altid være uforudsigelige, og jeg frygter da også at det kan ende med noget helt skidt.

Besvar