Transferrygter - indlæg om spillere på vej ind eller ud

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Kent

Re: Jan Kristiansen?

Indlæg af Kent »

Jesper BW1100 Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jep, han er venstrekant. Men i mine øjne er han
> højst sandsynlig ikke interesseret i et skifte til
> os.

Nej, det tror jeg også er tvivlsomt. På den anden side, så spiller han for en bundklub i Bundesligaen, og det var Kaiserslautern, han var tæt på at skifte til i sommers, og selvom pengene sikkert er lidt bedre, så er det spørgsmålet om bunden af 2. Bundesliga er så spændende - især hvis han har landsholdsambitioner.

Derfor tvivler jeg lidt på at de udenlandske klubber han kan komme til er så superinteressante, og derfor kunne et skift til DK måske godt være en mulighed. Der er FCK naturligvis en konkurrent, men det er vel ikke lige en venstrekant de har mest brug for. BIF er nok så profilliderlige at de gerne vil smide penge efter ham, men igen er det ikke oplagt at de mangler midtbanespillere.

Ergo så kunne FCM godt være en mulighed, men jeg erkender at det er lidt langt ude, og ikke den mest oplagte transfer ;-) Især taget i betragtning, at JK selv siger at han vil afvente til sommer.

Dennis (BW2479)

Demba

Indlæg af Dennis (BW2479) »

http://www.bold.dk/nyt/?vis=78027

Så skulle den kære Demba være aktuel igen. Lyder ikke helt skidt, tror at han med lidt deciplin kan blive klasse for FCM. Tror ER ville være en rigtigt god træner for Demba. Og ikke mindst er det vigtigt at han ik kommer til OB.

smørtyven

Re: Demba

Indlæg af smørtyven »

Dennis (BW2479) Skrev:
> http://www.bold.dk/nyt/?vis=78027
>
> Så skulle den kære Demba være aktuel igen. Lyder
> ikke helt skidt, tror at han med lidt deciplin kan
> blive klasse for FCM. Tror ER ville være en
> rigtigt god træner for Demba. Og ikke mindst er
> det vigtigt at han ik kommer til OB.

- Det ville helt sikkert være et kanon-køb. MEN! Som Kent påpeger i en anden tråd så udløber Dembas forskerordning snart, og så blir han ganske givet meget meget dyr at aflønne, da han jo sikkert er vant til en anstændig hyre fra hans tid i græsk fodbold.

Keep the faith
Smørtyven - Folkefronten til støtte for moldaviske spillere i FCM.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Jeg tror desværre heller ikke på det, han vil være alt for dyr uden en forskerordning.

En skam ellers, han ville virkelig være en klasseforstærkning!

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Nu vi har afhændet Christian Olsen til VFF på en lejeaftale, så ville det ligne Ørgaard at hente en erstatning. Demba, ja han har da ihverfald værktøjet i orden, han mangler blot noget stabilitet.

Men vi kunne da også hente f.eks Graulund i AGF.
Eller måske Gilberto Macena i Horsens.
Begge spillere som kan afgøre en kamp.

Bobby

Indlæg af Bobby »

Hausser Skrev:
> Jeg tror desværre heller ikke på det, han vil være
> alt for dyr uden en forskerordning.
>
> En skam ellers, han ville virkelig være en
> klasseforstærkning!

Jeg forstår ikke helt, hvorfor alle er så vilde med Demba. Hans statistik er ikke vildt imponerende.

I SAS ligaen har han i min øjne ikke scoret alverden. Statistikken ser således ud:

2007/2008, 7 mål i 17 kampe
2006/2007, 8 mål i 25 kampe
2005/2006, 6 mål i 19 kampe

Dvs. 21 mål på tre sæsoner i 61 kampe. Dvs. ca. et mål i hver tredje kamp! Vel ikke videre imponerende. Uden at have tjekket statistikken tør jeg godt sige at Farlig Frank har været noget mere skarp. I betragtning af ovetående sammenholdt med at Demba tidligere har haft nogle problemer med disciplinen, og idet han sandsynligvis bliver en dyr herre, synes jeg helt ærlig ikke, han er interessant for FCM.

Hvem alernativet er, tør jeg ikke sige, men der burde kunne findes en.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Syntes du er nødt til at bedømme spillerne ud fra andre kritierer en blot om de scorer mål eller ej, men ellers har han trods alt scoret 7 mål i 17 kampe i denne sæson, det er et godt snit af en angriber.

Ellers har Demba en ekstrem god fysik og kombinerer det med en teknik som så store spillere (188 cm) sjældent har. Når du så tillægger en god hurtighed samt glimrende spilforståelse og kombinationsevner, så har du i mine øjne den mest komplette angriber i superligaen.

Han har diciplinære problemer og laver ofte grimme tacklinger og har tendens til at falde ud af kampene, men disse problemer er dog mentale og der tror jeg Erik Rasmussen er manden som kan rette op på disse. Der findes vel næppe en træner herhjemme som er så god til mandskabspleje som Erik er det.

Chap

Indlæg af Chap »

Jeg er nu heller ikke den største tilhænger af at få Demba til klubben. For det første kommer han til at koste kassen - og nu hvor OB også er interesseret i ham, presser det vel prisen yderligere op. EfB skal garanteret have et sted mellem 8-9 millioner kr. for ham, som IMO er alt for meget. Derudover kunne jeg også godt forestille mig, at han skulle have en løn, der ikke er helt lille.

Men hvis det sker at vi signer ham, skal der hvert fald gøres noget ved hans mentalitet på banen - hold kæft hvor er den ringe. Hvis noget går galt, gider han nærmest ikke spille fodbold mere. Men det tror jeg så også på, at ER og TT kan hjælpe ham med at få ændret.

HKP

Indlæg af HKP »

Hausser Skrev:
> Syntes du er nødt til at bedømme spillerne ud fra
> andre kritierer en blot om de scorer mål eller ej,
> men ellers har han trods alt scoret 7 mål i 17
> kampe i denne sæson, det er et godt snit af en
> angriber.
>
> Ellers har Demba en ekstrem god fysik og
> kombinerer det med en teknik som så store spillere
> (188 cm) sjældent har. Når du så tillægger en god
> hurtighed samt glimrende spilforståelse og
> kombinationsevner, så har du i mine øjne den mest
> komplette angriber i superligaen.
>
> Han har diciplinære problemer og laver ofte grimme
> tacklinger og har tendens til at falde ud af
> kampene, men disse problemer er dog mentale og der
> tror jeg Erik Rasmussen er manden som kan rette op
> på disse. Der findes vel næppe en træner herhjemme
> som er så god til mandskabspleje som Erik er det.

Hvordan definerer du mandskabspleje, når du siger ER er én af de bedste i landet? Synes da nok at også FCM spillerne er faldet ud af kampene en del gange i sidste sæson...

Iøvrigt synes jeg Demba bare skal signes. Vi mangler virkelig noget fylde oppe foran! Macena ville også være en kongesigning!

FCM_ole

Indlæg af FCM_ole »

Er enig i at ER måske kunne forbedre hans mentalitet, men bare fordi han udrettede store ting med en personlighed som Zidan, er det da langt fra sikkert at han kan lave samme ting med Demba. Demba er en ener og skal have plads både på banen og uden for banen. Men jeg mener at han måske kan komme til at fylde meget, ikke at han ville fylde ligeså meget som zidan gjorde det, hvor flere spillere var trætte af ham.

Men jeg mener i stedet vi bør kigge på en angriber i norden måske, prøv at se hvor mange klasseangriber der er kommet videre fra sverige f.eks. Alfonso Alves, Zlatan, Rosenberg m.fl. Hvis vi kan finde en angriber med potentiale deroppe ville det være kanon.

Men jeg har nu stadig et kriterie som jeg syntes vi bør opfylde på dette transfermarked og det er LEDERTYPE! Om det så skal være på højreback, venstrekant, central midt eller angriber. Jeg mener bare vi har for lidt af dem. Og nu ser det desværre ud til at glippe med zimling ellers ville han være oplagt.

Hekler

Indlæg af Hekler »

Hausser Skrev:
> Syntes du er nødt til at bedømme spillerne ud fra
> andre kritierer en blot om de scorer mål eller ej,
> men ellers har han trods alt scoret 7 mål i 17
> kampe i denne sæson, det er et godt snit af en
> angriber.
>
> Ellers har "DADU" en ekstrem god fysik og
> kombinerer det med en teknik som så store spillere
> (188 cm) sjældent har. Når du så tillægger en god
> hurtighed samt glimrende spilforståelse og
> kombinationsevner, så har du i mine øjne den mest
> komplette angriber i superligaen.

Tjah jeg fik bare lyst til en lille rettelse...

FCM_ole

Indlæg af FCM_ole »

ja er heller ikke sikker på at vi nødvendigvis mangler en angriber, specielt ikke hvis dadu for alvor for hul på målbylden, men vi kan heller ikke blive ved at vente på ham.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Hehe du har da lidt ret, blot vil jeg hverken betragte Dadu som værende specielt hurtig eller så god en tekniker som Demba. Jeg mener faktisk at alt hvad Dadu kan, kan Demba bedre, måske lige med undtagelse af den gode indstilling og arbejdsiveret.

Men okay, Dadu skal nok få spilletid til foråret, specielt hvis vi går tilbage til at spille med to angribere. Så håber vi alle han griber chancen, så skal kritikken af ham nok forstumme..

Kent

Indlæg af Kent »

Jeg har hele tiden været fortaler for Demba, da jeg mener han er klart den bedste angriber i ligaen, når han gider....

Tilfældigvis faldt jeg over BT i papir-udgave i toget i dag, og der skriver BT at Demba efter sigende vil have 3 mio i årsløn + det samme i sign-on. Det var efter sigende det, som han forlangte i FCK og som de sagde nej til. Det lyder også helt vildt i mine øre. Spørgsmålet er, om han har slækket på kravene. Han sprang jo fra en kontrakt med FCK, fordi de ikke ville betale ham nok (og hvis ikke de kan, så kan vi nok godt glemme det), men vendte senere tilbage og ville gerne skifte, hvor FCK så afviste ham.

Måske har han slækket på kravene, men man kan jo hurtigt regne ud, at hvis han i øjeblikket får 100.000 om måneden i EfB på forskerordning, så skal vi betale ham knap 190.000 om måneden bare for at han skal opretholde sin løn allerede fra sommer. Dvs. at hvis han skal have en mærkbar lønstigning, så skal vi nok min op på 250.000 kr, hvilket jo så er de førnævnte 3 mio om året.

j3pq3

Indlæg af j3pq3 »

jeg kan ikke helt forstå hvorfor man hele tiden giver dadu en ny chance, og siger at det med målene nok skal komme. hvis man forventer at være en klub i top 3 er der ikke plads til en spiller der ikke har fuldstændigt brudt igennem efter et helt år.

Demba er jeg sådan lidt lunken over. selvfølgelig er han en god tekniker og har en god kropsfysik, men alligevel er hans statestikker ikke vildt imponerende.

Besvar