FCM og den økonomiske formåen?!
-
Hekler
FCM og den økonomiske formåen?!
Jeg er lige nu i en debat med spindoc og Kent der bl.a. handler om hvor mange penge FCM har at gøre godt med og hvodan økonomien i det hele taget ser ud. så jeg vil lige prøve at skitsere et par tng og så har jeg lit jeg gerne vl have hjælp til at finde frem.
FCM har i år budgeteret med en indtægt fra spillersalg på 15 mio kr.
Det betyder at salget af Simon hvis vi regner med runde tal har indbragt 25 mio
Petter har kostet 5 mio.
Der er altså et overskud på 5 mio. efter disse handler når man regner de budetterede 15 mio. fra.
(Jeg vil lige unerstrege at jeg jo selvfølgeligt ikke ved hvad de præcise beløb og betingelser er, men uregningen bare er for at give et indtryk)
Lige som sidste år kan vi altså forente at FCM klare sig godt økonomisk. Dette betyder dog ikke at man bare kan købe spillere som man har lyst til.
Det er i Danmark kun FCK som er helt uafhængig at spillersalg, derfor er alle andre klubber også nødt til at hente spillere med udviklingspotentiale. FCM har være ekstremt god til dette, men vi er stadig nødt til at sælge 1-2 spillere hvert vindue med mindre vi laver kanonhandler.
Kent og jeg har snakket om, hvor meget det er FCM skal hente på spillersalg de næste år. Er der nogen der kan finde den graf der var oppe? Det var 10 mio. sidste år, 15 mo. i år, men hvordan fortsætter den? Jeg mener det hedder 20 og 25 de næste år?
Spindoc og andre har været ine på hvordan vi kan spille med om guldet hvis vi hele tiden sælger, og ikke køber tilsvarende ind. Det er sådan set et godt spørgsmål, og i virkeligheden det som fodboldforretninge handler om.
Som jeg ser det så kan FCM med den nuværende strategi fortsætte med stille og roligt at opgradere truppen. Personligt er jeg tilfreds med Uefa hvert år. Denne sæson kunne have været vores chance med den jævnbyrdighed der er og med FCK ude af top gear, men sådan ser det ikke ud til at skulle være.
Jeg ved ikke om 2011 planen kalder på at man til den sæson knalder nogle serriøse penge af på profiler, men under alle omstændigheder så er jeg sikker på at hvis vi kan holde det stabile niveau i top 3 i en årrække så skal guldet nok komme. Jeg har ikke så travlt.
Vi skal også huske på, at hvis vi ska udvikle talenter så skal der hele tiden gøres plads til nye i truppen. Der skal altså ikke hente spillere til de pladser hvor vi er stærkest talentmæssigt.
Hvordan er dine prioriteringer Mesterskab/økonomi - Talent/topspillere?
FCM har i år budgeteret med en indtægt fra spillersalg på 15 mio kr.
Det betyder at salget af Simon hvis vi regner med runde tal har indbragt 25 mio
Petter har kostet 5 mio.
Der er altså et overskud på 5 mio. efter disse handler når man regner de budetterede 15 mio. fra.
(Jeg vil lige unerstrege at jeg jo selvfølgeligt ikke ved hvad de præcise beløb og betingelser er, men uregningen bare er for at give et indtryk)
Lige som sidste år kan vi altså forente at FCM klare sig godt økonomisk. Dette betyder dog ikke at man bare kan købe spillere som man har lyst til.
Det er i Danmark kun FCK som er helt uafhængig at spillersalg, derfor er alle andre klubber også nødt til at hente spillere med udviklingspotentiale. FCM har være ekstremt god til dette, men vi er stadig nødt til at sælge 1-2 spillere hvert vindue med mindre vi laver kanonhandler.
Kent og jeg har snakket om, hvor meget det er FCM skal hente på spillersalg de næste år. Er der nogen der kan finde den graf der var oppe? Det var 10 mio. sidste år, 15 mo. i år, men hvordan fortsætter den? Jeg mener det hedder 20 og 25 de næste år?
Spindoc og andre har været ine på hvordan vi kan spille med om guldet hvis vi hele tiden sælger, og ikke køber tilsvarende ind. Det er sådan set et godt spørgsmål, og i virkeligheden det som fodboldforretninge handler om.
Som jeg ser det så kan FCM med den nuværende strategi fortsætte med stille og roligt at opgradere truppen. Personligt er jeg tilfreds med Uefa hvert år. Denne sæson kunne have været vores chance med den jævnbyrdighed der er og med FCK ude af top gear, men sådan ser det ikke ud til at skulle være.
Jeg ved ikke om 2011 planen kalder på at man til den sæson knalder nogle serriøse penge af på profiler, men under alle omstændigheder så er jeg sikker på at hvis vi kan holde det stabile niveau i top 3 i en årrække så skal guldet nok komme. Jeg har ikke så travlt.
Vi skal også huske på, at hvis vi ska udvikle talenter så skal der hele tiden gøres plads til nye i truppen. Der skal altså ikke hente spillere til de pladser hvor vi er stærkest talentmæssigt.
Hvordan er dine prioriteringer Mesterskab/økonomi - Talent/topspillere?
Senest rettet af Hekler 27. dec 2007, 22:06, rettet i alt 1 gang.
-
Kent
Re: FCM og den økonomiske formåen?!
Hekler Skrev:
-------------------------------------------------------
> FCM har i år budgeteret med en indtægt fra
> spillersalg på 15 mio kr.
> Det betyder at salget af Simon hvis vi regner med
> runde tal har indbragt 25 mio
> Petter har kostet 5 mio.
> Der er altså et overskud på 5 mio. efter disse
> handler når man regner de budetterede 15 mio.
> fra.
Du skal lige huske at regnskabsåret startede 1.7.07, dvs. at der er foregået flere handler, der indgår i dette regnskabsår. Jvf. årsrapporten fra sidste år, så indgår disse handler fra i sommers i nuværende regnskabsår:
Hentet: Thyge, Chr. Poulsen og Klimpl
Solgt: Dennis Sørensen
Samlet set er der et underskud på transfer i disse handler, dvs. at for at nå de budgetterede 15 mio, skal vi nok min. have overskud på 20 i køb/salg i dette vindue, hvis ikke vi skal sælge spillere før vinduet åbner til sommer.
> FCM har i år budgeteret med en indtægt fra
> spillersalg på 15 mio kr.
> Det betyder at salget af Simon hvis vi regner med
> runde tal har indbragt 25 mio
> Petter har kostet 5 mio.
> Der er altså et overskud på 5 mio. efter disse
> handler når man regner de budetterede 15 mio.
> fra.
Du skal lige huske at regnskabsåret startede 1.7.07, dvs. at der er foregået flere handler, der indgår i dette regnskabsår. Jvf. årsrapporten fra sidste år, så indgår disse handler fra i sommers i nuværende regnskabsår:
Hentet: Thyge, Chr. Poulsen og Klimpl
Solgt: Dennis Sørensen
Samlet set er der et underskud på transfer i disse handler, dvs. at for at nå de budgetterede 15 mio, skal vi nok min. have overskud på 20 i køb/salg i dette vindue, hvis ikke vi skal sælge spillere før vinduet åbner til sommer.
-
Lauth
For lige at følge op på dit sammendrag af jeres intern debat, så synes jeg ikke at man skal gå ud og banke alle penge af på en topspiller, hvis spilleren bare er et flop, og tænker jeg lidt "Ailton". Jeg tror selvfølgelig på, at ER, TT og JØ har styr på hva´de laver. Hvis der så endelig skal handles så ser jeg helst at der bliver invisteret i rutine frem for talent i der her transfer vindue. Specielt til vores venstre kant selvom talentet ikke er at finde i vores egne rækker. Jeg ser en spiller der kan løfte holdet, og bruge sin rutine når der bliver spillet i modvind, og som ikke koster for meget.
Med hensyn til mesterskabet og økonomien, så synes jeg det er vigtigt at finde en balance, og den balance som Midtjylland kører med nu ser jeg ikke nogen problemer i. Der er 3 sæsoner tilbage, og for mig at se så synes jeg der god tid endnu. Bliver vi så ikke mestre inden 2011 så er der nok mange der synes, at det er gøgl og utopi der er blevet kastet over fansene. Men som jeg ser det så er det vigtigt og have et mål og gå efter, og bliver målet ikke fuldført, så skal der ske en radikal ændring eller så skal der bare arbejdes mere hårdt.
Med hensyn til mesterskabet og økonomien, så synes jeg det er vigtigt at finde en balance, og den balance som Midtjylland kører med nu ser jeg ikke nogen problemer i. Der er 3 sæsoner tilbage, og for mig at se så synes jeg der god tid endnu. Bliver vi så ikke mestre inden 2011 så er der nok mange der synes, at det er gøgl og utopi der er blevet kastet over fansene. Men som jeg ser det så er det vigtigt og have et mål og gå efter, og bliver målet ikke fuldført, så skal der ske en radikal ændring eller så skal der bare arbejdes mere hårdt.
-
YahooSeeker [Bot]
Kent Skrev:
> Hekler Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > FCM har i år budgeteret med en indtægt fra
> > spillersalg på 15 mio kr.
> > Det betyder at salget af Simon hvis vi regner
> med
> > runde tal har indbragt 25 mio
> > Petter har kostet 5 mio.
> > Der er altså et overskud på 5 mio. efter disse
> > handler når man regner de budetterede 15 mio.
> > fra.
>
> Du skal lige huske at regnskabsåret startede
> 1.7.07, dvs. at der er foregået flere handler, der
> indgår i dette regnskabsår. Jvf. årsrapporten fra
> sidste år, så indgår disse handler fra i sommers i
> nuværende regnskabsår:
>
> Hentet: Thyge, Chr. Poulsen og Klimpl
> Solgt: Dennis Sørensen
>
> Samlet set er der et underskud på transfer i disse
> handler, dvs. at for at nå de budgetterede 15 mio,
> skal vi nok min. have overskud på 20 i køb/salg i
> dette vindue, hvis ikke vi skal sælge spillere før
> vinduet åbner til sommer.
Har du ikke glemt BAK !!!
> Hekler Skrev:
> -----
> med
> > fra.
>
> nuværende regnskabsår:
>
>
Har du ikke glemt BAK !!!
-
Altoriso
jeg kopierer lige ind fra emissions-prospektet:
http://danskamp.dk/filer/Selskaberne/FC ... ospekt.pdf
Prognose for 2007-2011
Udsteder har udarbejdet prognose for årene 2007-2011. Prognoser følger regnskabsåret, ligesom der anvendes de samme regnskabsprincipper,
som Udsteder skal aflægge årsrapporten efter. Indregning og måling følger således IFRS.
Forudsætninger for udarbejdelse af prognoser
De efterfølgende resultat- og balanceprognoser for FC Midtjylland er udarbejdet ud fra de af Udsteder valgte forudsætninger som i
hovedtræk udgør følgende:
• Kampindtægter er budgetteret ud fra ca. 9.000 tilskuere i gennemsnit
• Placering som nr. 3. i SAS-ligaen og dermed sikret Royal League deltagelse og med stor sandsynlighed også deltagelse i en europæisk
turnering
• Godkendelse af den nye TV-aftale
• Fortsat positiv udvikling i sponsorindtægter
• Gennemsnitlig årlige nettoindtægter vedrørende Royal League og Europa cup på DKK 3 mio.
• Gennemsnitlig årligt spillesalg for DKK 15 mio.
Edit: hvis folk vil vide noget mere står det meste sådan set der
http://danskamp.dk/filer/Selskaberne/FC ... ospekt.pdf
Prognose for 2007-2011
Udsteder har udarbejdet prognose for årene 2007-2011. Prognoser følger regnskabsåret, ligesom der anvendes de samme regnskabsprincipper,
som Udsteder skal aflægge årsrapporten efter. Indregning og måling følger således IFRS.
Forudsætninger for udarbejdelse af prognoser
De efterfølgende resultat- og balanceprognoser for FC Midtjylland er udarbejdet ud fra de af Udsteder valgte forudsætninger som i
hovedtræk udgør følgende:
• Kampindtægter er budgetteret ud fra ca. 9.000 tilskuere i gennemsnit
• Placering som nr. 3. i SAS-ligaen og dermed sikret Royal League deltagelse og med stor sandsynlighed også deltagelse i en europæisk
turnering
• Godkendelse af den nye TV-aftale
• Fortsat positiv udvikling i sponsorindtægter
• Gennemsnitlig årlige nettoindtægter vedrørende Royal League og Europa cup på DKK 3 mio.
• Gennemsnitlig årligt spillesalg for DKK 15 mio.
Edit: hvis folk vil vide noget mere står det meste sådan set der
-
YahooSeeker [Bot]
Jeg må sige, at hvis man vil være mestre inden for den årrække, så er det faktisk nu man skal til at spille holdet sammen.
det sidste år har man knaldet thygesen, bak, sørensen og nu simon af, thyge er kommet såret tilbage og har ikke det niveau han havde da han blev solgt.
Dertil har man banket Jesper Mikkelsen af som slog salami af i optakten til foråret 2007, men mikkelsen blev så skadet.
Det er en helt klart svækket udgave af FCM, man køber spillere som klimple, d.olsen og dadu som alle har været ude i kulden.
håber klimble finder sig selv igen.
jeg havde heller set man havde brugt pengene fra Dadu og D. olsen på kun en spiller, men altså også en klassespiller, frem for at de 2 løber rundt på Ikasts 2. divisionshold, altså marginalspillere man har købt frem for een klassespiller.
det sidste år har man knaldet thygesen, bak, sørensen og nu simon af, thyge er kommet såret tilbage og har ikke det niveau han havde da han blev solgt.
Dertil har man banket Jesper Mikkelsen af som slog salami af i optakten til foråret 2007, men mikkelsen blev så skadet.
Det er en helt klart svækket udgave af FCM, man køber spillere som klimple, d.olsen og dadu som alle har været ude i kulden.
håber klimble finder sig selv igen.
jeg havde heller set man havde brugt pengene fra Dadu og D. olsen på kun en spiller, men altså også en klassespiller, frem for at de 2 løber rundt på Ikasts 2. divisionshold, altså marginalspillere man har købt frem for een klassespiller.
-
Kent
spindoc Skrev:
> Har du ikke glemt BAK !!!
Nej, for han blev solgt i sidste regnskabsår, så det påvirker ikke i år.
> Har du ikke glemt BAK !!!
Nej, for han blev solgt i sidste regnskabsår, så det påvirker ikke i år.
-
Martin
Kent Skrev:
> Hekler Skrev:
> -----
> med
> > fra.
>
> nuværende regnskabsår:
>
>
Er det bare transfer overskud, jamen så er salget vel bare realiserede solgte spillere minus afskrivninger ? Eller gør man det op med indtægter - udgifter ?
F. eks Dadu - han vil f. eks kunne fordele sin indkøbspris ud over 4 år - ca. 1. mil om året i afskrivninger...
Krimpl - 2. mill om året osv...
> Hekler Skrev:
> -----
> med
> > fra.
>
> nuværende regnskabsår:
>
>
Er det bare transfer overskud, jamen så er salget vel bare realiserede solgte spillere minus afskrivninger ? Eller gør man det op med indtægter - udgifter ?
F. eks Dadu - han vil f. eks kunne fordele sin indkøbspris ud over 4 år - ca. 1. mil om året i afskrivninger...
Krimpl - 2. mill om året osv...
-
YahooSeeker [Bot]
Martin Skrev:
> Kent Skrev:
> -----
> > Hekler Skrev:
> >
>
> > -----
> > > FCM har i år budgeteret med en indtægt fra
> > > spillersalg på 15 mio kr.
> > > Det betyder at salget af Simon hvis vi regner
> > med
> > > runde tal har indbragt 25 mio
> > > Petter har kostet 5 mio.
> > > Der er altså et overskud på 5 mio. efter
> disse
> > > handler når man regner de budetterede 15 mio.
> > > fra.
> >
> > Du skal lige huske at regnskabsåret startede
> > 1.7.07, dvs. at der er foregået flere handler,
> der
> > indgår i dette regnskabsår. Jvf. årsrapporten
> fra
> > sidste år, så indgår disse handler fra i sommers
> i
> > nuværende regnskabsår:
> >
> > Hentet: Thyge, Chr. Poulsen og Klimpl
> > Solgt: Dennis Sørensen
> >
> > Samlet set er der et underskud på transfer i
> disse
> > handler, dvs. at for at nå de budgetterede 15
> mio,
> > skal vi nok min. have overskud på 20 i køb/salg
> i
> > dette vindue, hvis ikke vi skal sælge spillere
> før
> > vinduet åbner til sommer.
>
> Er det bare transfer overskud, jamen så er salget
> vel bare realiserede solgte spillere minus
> afskrivninger ? Eller gør man det op med indtægter
> - udgifter ?
>
> F. eks Dadu - han vil f. eks kunne fordele sin
> indkøbspris ud over 4 år - ca. 1. mil om året i
> afskrivninger...
>
> Krimpl - 2. mill om året osv...
helt rigtigt, afskrivninger som man mistede da man lod David Nielsen smutte, jeg har ikke helt tillid til den regnskabsdiskussion der foregår herinde, men med dyb respekt for Heklers og Kents indlæg, som deværre gør mig meget pessimistisk hvad angår FCMs sportslig formåen.
For FCM kan ikke gør sig til mestre alene med sit akademi, det er sgu for naiv at satse på.
> Kent Skrev:
> -----
> > Hekler Skrev:
> >
>
> > -----
> > > FCM har i år budgeteret med en indtægt fra
> > > spillersalg på 15 mio kr.
> > > Det betyder at salget af Simon hvis vi regner
> > med
> > > runde tal har indbragt 25 mio
> > > Petter har kostet 5 mio.
> > > Der er altså et overskud på 5 mio. efter
> disse
> > > handler når man regner de budetterede 15 mio.
> > > fra.
> >
> > Du skal lige huske at regnskabsåret startede
> > 1.7.07, dvs. at der er foregået flere handler,
> der
> > indgår i dette regnskabsår. Jvf. årsrapporten
> fra
> > sidste år, så indgår disse handler fra i sommers
> i
> > nuværende regnskabsår:
> >
> > Hentet: Thyge, Chr. Poulsen og Klimpl
> > Solgt: Dennis Sørensen
> >
> > Samlet set er der et underskud på transfer i
> disse
> > handler, dvs. at for at nå de budgetterede 15
> mio,
> > skal vi nok min. have overskud på 20 i køb/salg
> i
> > dette vindue, hvis ikke vi skal sælge spillere
> før
> > vinduet åbner til sommer.
>
> Er det bare transfer overskud, jamen så er salget
> vel bare realiserede solgte spillere minus
> afskrivninger ? Eller gør man det op med indtægter
> - udgifter ?
>
> F. eks Dadu - han vil f. eks kunne fordele sin
> indkøbspris ud over 4 år - ca. 1. mil om året i
> afskrivninger...
>
> Krimpl - 2. mill om året osv...
helt rigtigt, afskrivninger som man mistede da man lod David Nielsen smutte, jeg har ikke helt tillid til den regnskabsdiskussion der foregår herinde, men med dyb respekt for Heklers og Kents indlæg, som deværre gør mig meget pessimistisk hvad angår FCMs sportslig formåen.
For FCM kan ikke gør sig til mestre alene med sit akademi, det er sgu for naiv at satse på.
-
Altoriso
På side 93 kan man iøvrigt læse at man i 2007/8 sæsonen havde forventet transfersalg på 12, 5 millioner så er der pludselig 2,5 mill mere til Heklers regnestykke
Edit : og følgende fra side 94 er også værd at tage med i diskussionen
Køb og salg af transferrettigheder
Køb og salg af transferrettigheder er forbundet med en vis risiko, idet timingen af et køb og salg nøje skal overvejes. Derfor budgetteres
der med gennemsnitligt køb og salg af transferrettigheder. FC Midtjylland oplever i øjeblikket en meget stor udenlandsk interesse for
spillerne. Det vurderes, at de budgetterede gennemsnitlige spillersalg på 15 mio. årligt er realistisk og konservativt i betragtning af at FC
Midtjylland i dag er den danske klub med flest ungdomslandsholdspillere, har den yngste trup i SAS-ligaen og har vundet DM for Ynglinge
de seneste to år.
FC Midtjylland satser målrettet på talenter og en stor del af spillertruppen vil i fremtiden bestå af spillere fra egen avl. Derudover vil det
stadigvæk være nødvendigt, at investere i nogle profiler der kan gøre en forskel.
Edit : og følgende fra side 94 er også værd at tage med i diskussionen
Køb og salg af transferrettigheder
Køb og salg af transferrettigheder er forbundet med en vis risiko, idet timingen af et køb og salg nøje skal overvejes. Derfor budgetteres
der med gennemsnitligt køb og salg af transferrettigheder. FC Midtjylland oplever i øjeblikket en meget stor udenlandsk interesse for
spillerne. Det vurderes, at de budgetterede gennemsnitlige spillersalg på 15 mio. årligt er realistisk og konservativt i betragtning af at FC
Midtjylland i dag er den danske klub med flest ungdomslandsholdspillere, har den yngste trup i SAS-ligaen og har vundet DM for Ynglinge
de seneste to år.
FC Midtjylland satser målrettet på talenter og en stor del af spillertruppen vil i fremtiden bestå af spillere fra egen avl. Derudover vil det
stadigvæk være nødvendigt, at investere i nogle profiler der kan gøre en forskel.
-
Kent
Altoriso Skrev:
> jeg kopierer lige ind fra emissions-prospektet:
Det kan du fanme ikke være bekendt Jan - det er meget sjovere at diskutere ud fra hukommelsen i stedet for fakta
Men du kunne godt have kopieret denne pind også:
• Investering i transferrettigheder afhænger af hvilke spillere der sælges. Der er afsat ressourcer til investering i erstatninger ved salg af profiler.
I øvrigt kan de økonomiske prognoser frem til 2010/11 læses på side 91 i prospektet for dem, der er interessede. De viser at der var tale om 12.5 mio i budgetteret indtægt i år, der stiger til 16.5 frem til 10/11.
På en helt anden front er dette citat også interessant:
"FIFA har bedt DBU og FC Midtjylland hver især komme med en redegørelse for håndtering og synspunkter på brugen af unge afrikanere på FC Midtjyllands zkademi. DBU har i sin redegørelse til FIFA bekræftet, at FC Midtjylland efter DBUs opfattelse overholder gældende regler."
> jeg kopierer lige ind fra emissions-prospektet:
Det kan du fanme ikke være bekendt Jan - det er meget sjovere at diskutere ud fra hukommelsen i stedet for fakta
Men du kunne godt have kopieret denne pind også:
• Investering i transferrettigheder afhænger af hvilke spillere der sælges. Der er afsat ressourcer til investering i erstatninger ved salg af profiler.
I øvrigt kan de økonomiske prognoser frem til 2010/11 læses på side 91 i prospektet for dem, der er interessede. De viser at der var tale om 12.5 mio i budgetteret indtægt i år, der stiger til 16.5 frem til 10/11.
På en helt anden front er dette citat også interessant:
"FIFA har bedt DBU og FC Midtjylland hver især komme med en redegørelse for håndtering og synspunkter på brugen af unge afrikanere på FC Midtjyllands zkademi. DBU har i sin redegørelse til FIFA bekræftet, at FC Midtjylland efter DBUs opfattelse overholder gældende regler."
-
Nicolai Kammersgaard
spindoc Skrev:
>
>
> helt rigtigt, afskrivninger som man mistede da man
> lod David Nielsen smutte, jeg har ikke helt tillid
> til den regnskabsdiskussion der foregår herinde,
> men med dyb respekt for Heklers og Kents indlæg,
> som deværre gør mig meget pessimistisk hvad angår
> FCMs sportslig formåen.
>
> For FCM kan ikke gør sig til mestre alene med sit
> akademi, det er sgu for naiv at satse på.
Hvad mener du så FCM skal satse på?
Desuden er FCM også ved at undersøge andre områder, hvor vi kan tjene penge.
Ang. Akademiet så er det da et glimrende koncept, fordi vi næsten kan producere alle vores egne spillere og samtidig sælge dem efterhånden. Desuden har vi ikke nogen konkurrenter ifm. akademiet, hvilket man også kan se i at vi kan trække sjællændere til jylland. Godt nok har FCK, BIF og lyngby også et godt talentarbejde, men ikke ligeså godt som vores hvilket du også kan se på landsholdsudtagelser.
Så akademiet er helt legitimt at satse specielt nu når der ikke er andre konkurrende akademier i Danmark.
Men jeg er spændt på at høre hvad du så vil have at FCK skal satse på
Nicolai Kammersgaard
>
>
>
> For FCM kan ikke gør sig til mestre alene med sit
> akademi, det er sgu for naiv at satse på.
Hvad mener du så FCM skal satse på?
Desuden er FCM også ved at undersøge andre områder, hvor vi kan tjene penge.
Ang. Akademiet så er det da et glimrende koncept, fordi vi næsten kan producere alle vores egne spillere og samtidig sælge dem efterhånden. Desuden har vi ikke nogen konkurrenter ifm. akademiet, hvilket man også kan se i at vi kan trække sjællændere til jylland. Godt nok har FCK, BIF og lyngby også et godt talentarbejde, men ikke ligeså godt som vores hvilket du også kan se på landsholdsudtagelser.
Så akademiet er helt legitimt at satse specielt nu når der ikke er andre konkurrende akademier i Danmark.
Men jeg er spændt på at høre hvad du så vil have at FCK skal satse på
Nicolai Kammersgaard
-
Kent
spindoc Skrev:
Tja. I virkeligheden handler det om, hvorvidt vi vil lave en AB eller en FCK. Jeg foretrækker det sidste. Det er ikke holdbart at satse egenkapitalen på spillerindkøb, da det er alt for risikabelt. I øjeblikket er vi igang med en langsigtet vækststrategi, og indtil videre fungerer det upåklageligt. Jeg vil hellere være en topklub i 10-20 år, og vinde DM 2-3 gange i den periode, end vinde DM næste år, for så at gå fallit. Hverken AB, Herfølge eller Silkeborg er at finde i superligaen i dag, grundet deres økonomiske satsninger (Herfølge var så dem med mindst økonomi og mest held). AaB er først nu ved at være på fode igen efter deres sats i slutningen af sidste årstusinde, og de er endda afhængige af enten at få solgt nogle bygninger eller Prica indenfor den næste uge, hvis ikke de skal skuffe aktionærerne.
Husk at FCK var et midterhold i 8 år, inden de fik den nuværende dominerende position.
Tja. I virkeligheden handler det om, hvorvidt vi vil lave en AB eller en FCK. Jeg foretrækker det sidste. Det er ikke holdbart at satse egenkapitalen på spillerindkøb, da det er alt for risikabelt. I øjeblikket er vi igang med en langsigtet vækststrategi, og indtil videre fungerer det upåklageligt. Jeg vil hellere være en topklub i 10-20 år, og vinde DM 2-3 gange i den periode, end vinde DM næste år, for så at gå fallit. Hverken AB, Herfølge eller Silkeborg er at finde i superligaen i dag, grundet deres økonomiske satsninger (Herfølge var så dem med mindst økonomi og mest held). AaB er først nu ved at være på fode igen efter deres sats i slutningen af sidste årstusinde, og de er endda afhængige af enten at få solgt nogle bygninger eller Prica indenfor den næste uge, hvis ikke de skal skuffe aktionærerne.
Husk at FCK var et midterhold i 8 år, inden de fik den nuværende dominerende position.
-
Hekler
DBU mener FCM overholer reglerne mht. Afrikanere
Kent Skrev:
> På en helt anden front er dette citat også
> interessant:
> "FIFA har bedt DBU og FC Midtjylland hver især
> komme med en redegørelse for håndtering og
> synspunkter på brugen af unge afrikanere på FC
> Midtjyllands zkademi. DBU har i sin redegørelse
> til FIFA bekræftet, at FC Midtjylland efter DBUs
> opfattelse overholder gældende regler."
Synes jeg lige ville give den en anden overskrift or at få andre med.
Hvornår er det fra?
> På en helt anden front er dette citat også
> interessant:
> "FIFA har bedt DBU og FC Midtjylland hver især
> komme med en redegørelse for håndtering og
> synspunkter på brugen af unge afrikanere på FC
> Midtjyllands zkademi. DBU har i sin redegørelse
> til FIFA bekræftet, at FC Midtjylland efter DBUs
> opfattelse overholder gældende regler."
Synes jeg lige ville give den en anden overskrift or at få andre med.
Hvornår er det fra?
-
Peter Ross
Re: DBU mener FCM overholer reglerne mht. Afrikanere
Maj 2007.
Det er citeret fra prospektet til aktie-emissionen.
Peter Ross
Det er citeret fra prospektet til aktie-emissionen.
Peter Ross