To FCM-spillere med ligalandsholdet
-
Peter Ross
Re: To FCM-spillere med ligalandsholdet
De mangler vel en til at samle sæben op, når nu Hjalte Bo ikke er udtaget...
Peter Ross - Hmm !
Peter Ross - Hmm !
-
uschel
Nu skal jeg på ingen måde forvarer hverken Zanka eller morten O. Jeg mener osse at udtagelsen af ham kommer for tidligt, men når det er sagt har jeg haft fornøjelsen af at se/følge Zanka FØR han kom til FCK. Og på bagrund af det må jeg sige at han er et talent helt ud over det sædvanlige. Og højde med vores egen Simon Kjær. Og jo Simon kjær har lidt mere erfaring end Zanka. Men ser man på begrundelsen for hans udtagelse bliver det osse nævnt at de ikke regner med ham i forbindelsen med WM 2010 kampene som Mini osse nævner.
Udtagelsen undre, mig altså ikke på bagrund af Zankas talent/kvalifikationer. Den undrer mig fordi jeg ville finde det mere naturligt at se spillere man vil satse på i den nære fremtid.
Man kan så spørge sig selv hvorfor han er udtaget. Men jeg nægter at stille mig op i køen med jyder som hyler københavneri. Jeg har en anden teori
Udtagelsen undre, mig altså ikke på bagrund af Zankas talent/kvalifikationer. Den undrer mig fordi jeg ville finde det mere naturligt at se spillere man vil satse på i den nære fremtid.
Man kan så spørge sig selv hvorfor han er udtaget. Men jeg nægter at stille mig op i køen med jyder som hyler københavneri. Jeg har en anden teori
-
uschel
Kent Skrev:
>
> Jeg ser ingen grund til at tage manden med, for
> der burde komme rigelig lejlighed til at se ham an
> senere - når han har bevist at han kan være med på
> topniveau. Det lugter sgu langt væk...
Han har vel bevist han kan begå sig. Han har været med i i hvertfald 5 kampe. Nogenlunde det samme som kjær. Og ja jeg ved godt han har startet inde. Men efter hva jeg har hørt fra diverse FCKere så er han tæt på at være lige med Antonsen. Så det er ret godt gået af en 17 årig. Da han kom til fck var han nr 5 efter nicolaj Hansen. Han er typen som er utrolig arbejdsom og lærevillig til træning. Det krydret med hans store talent, ja så rykker han sig naturligt.
Men stadig han burde ikke være med
>
> Jeg ser ingen grund til at tage manden med, for
> der burde komme rigelig lejlighed til at se ham an
> senere - når han har bevist at han kan være med på
> topniveau. Det lugter sgu langt væk...
Han har vel bevist han kan begå sig. Han har været med i i hvertfald 5 kampe. Nogenlunde det samme som kjær. Og ja jeg ved godt han har startet inde. Men efter hva jeg har hørt fra diverse FCKere så er han tæt på at være lige med Antonsen. Så det er ret godt gået af en 17 årig. Da han kom til fck var han nr 5 efter nicolaj Hansen. Han er typen som er utrolig arbejdsom og lærevillig til træning. Det krydret med hans store talent, ja så rykker han sig naturligt.
Men stadig han burde ikke være med
-
Glen
@ Kent
Plejer at være enig med dig. Men du skriver at han har 0 kampe på højeste niveau. Det skal dog nævnes at han spillede både mod Lens & Atletico Madrid, Brøndby, AAB & OB. Jeg vil faktisk ikke blive overrasket hvis også han fik spilletid mod aberdeen på torsdag.
Han berettigelse på ligalandsholdet vil jeg ikke tage stillig til, landsholdet siger mig faktisk ikke særlig meget, desværre
men der har sq ikke været noget at råbe hurra for i mange år.
Plejer at være enig med dig. Men du skriver at han har 0 kampe på højeste niveau. Det skal dog nævnes at han spillede både mod Lens & Atletico Madrid, Brøndby, AAB & OB. Jeg vil faktisk ikke blive overrasket hvis også han fik spilletid mod aberdeen på torsdag.
Han berettigelse på ligalandsholdet vil jeg ikke tage stillig til, landsholdet siger mig faktisk ikke særlig meget, desværre
-
Mose
Må vi ikke høre den teori, hvis du mener, vi andre bare hyler som forsmåede jyder.
Zanka burde ikke være i nærheden af det landshold. Jeg kunne godt tænke mig en god forklaring på, hvorfor Olsen henter spillere ind, der ikke engang kan spille sig på vores U-21 landshold.
Det stinker.
Zanka burde ikke være i nærheden af det landshold. Jeg kunne godt tænke mig en god forklaring på, hvorfor Olsen henter spillere ind, der ikke engang kan spille sig på vores U-21 landshold.
Det stinker.
-
Mose
Zanka har spillet en kamp fra start mod et svagt hold i den danske pokalturnering.
Derudover har han været indskiftet 4 gange i SASligaen samt to gange i UEFAcuppen.
Som ungdomslandsholdsspiller har han hele 5 kampe på CVet.
Det stinker...
Derudover har han været indskiftet 4 gange i SASligaen samt to gange i UEFAcuppen.
Som ungdomslandsholdsspiller har han hele 5 kampe på CVet.
Det stinker...
-
uschel
Mose Skrev:
-------------------------------------------------------
> Må vi ikke høre den teori, hvis du mener, vi andre
> bare hyler som forsmåede jyder.
jeg synes bare det sker lidt for tit at der bliver råbt Københavneri, når vi ikke er enige i landstrænernes udtagelser.
Mht hvorfor jeg tror han er udtaget hænger sammen, at Morten O vil se hvor langt han er rykket sig. Han bliver matchet mod de bedste forvarspillere til daglig derfor vurderer morten at han osse kan begå sig på ligalandsholdsplan.
Det er min teori. At jeg så er helt uenig med morten O er en anden sag
> Må vi ikke høre den teori, hvis du mener, vi andre
> bare hyler som forsmåede jyder.
jeg synes bare det sker lidt for tit at der bliver råbt Københavneri, når vi ikke er enige i landstrænernes udtagelser.
Mht hvorfor jeg tror han er udtaget hænger sammen, at Morten O vil se hvor langt han er rykket sig. Han bliver matchet mod de bedste forvarspillere til daglig derfor vurderer morten at han osse kan begå sig på ligalandsholdsplan.
Det er min teori. At jeg så er helt uenig med morten O er en anden sag
-
Glen
Kan ikke se problemt i at han "kun" har 5 Ulandskampe på CV´et, Ander Møller Christen & Kim Aabech her da mindre - skulle de så heller ikke have været med ?
Tror problemet er at han spiller for FCK, så føler de andre sig såååååå snydt, hvis du går omkring 2-3 år tilbage var alle så sure på MO fordi han KUN udtog Brøndby spiller. Gammel brøndby træner bla bla bla. Tror faktisk ikke MO er så meget anderleses end alle andre træner. De udtager dem de helt vil have på holdet.
Personlig tror jeg at Zanka bliver en rigtig stor spiller som i fremtiden vil få mange A landskampe.
Jeg kan faktisk ikke følge dem som kan få sit pis i kog over, hvem MO udtager til en fuldstændig ligegyldig "landsholdsamlig" mod noge fuldstændig ligegyldige hold.
Havde det være en A landshold kamp hvor der var noget på spil .... nåå nej det hanvde jeg helt glemt - vi spiller ingen vigtige landskampe det næste maaange måneder :0)
Tror problemet er at han spiller for FCK, så føler de andre sig såååååå snydt, hvis du går omkring 2-3 år tilbage var alle så sure på MO fordi han KUN udtog Brøndby spiller. Gammel brøndby træner bla bla bla. Tror faktisk ikke MO er så meget anderleses end alle andre træner. De udtager dem de helt vil have på holdet.
Personlig tror jeg at Zanka bliver en rigtig stor spiller som i fremtiden vil få mange A landskampe.
Jeg kan faktisk ikke følge dem som kan få sit pis i kog over, hvem MO udtager til en fuldstændig ligegyldig "landsholdsamlig" mod noge fuldstændig ligegyldige hold.
Havde det være en A landshold kamp hvor der var noget på spil .... nåå nej det hanvde jeg helt glemt - vi spiller ingen vigtige landskampe det næste maaange måneder :0)
-
mrjelle
Colt Sivas Skrev:
> mrjelle Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Viser endnu engang MO uduelighed til at vælge
> > spillere med kvalitet, og samtidig hans
> > forkærlighed for F.U.C.K
>
> Forkærlighed for FCK? Der er da kun Zanka & Kvist
> fra FCK.
>
> > CP havde virkelig fortjent den plads. Simon har
> da
> > vist mere i efteråret end Zanka.
>
> Enig i at CP burde være valgt fremfor TR. Regner
> med, at du mener, at CP har vist mere end Zanka og
> ikke Simon, som du skriver. Uanset hvad så spiller
> de jo ikke samme plads, så det er nok ikke Zanka
> der holder CP væk fra holdet.
Nu er det ikke kun på ligalandsholdet jeg mener MO har en forkærlighed for FCK men i særdeldeshed også på A landsholdet med en række meget tvivlsomme udtagelser (Wurtz, Hjalte, kvist)
Det var faktisk Kjær jeg mente beklager indlægget ikke var tydelig nok.
> mrjelle Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Viser endnu engang MO uduelighed til at vælge
> > spillere med kvalitet, og samtidig hans
> > forkærlighed for F.U.C.K
>
> Forkærlighed for FCK? Der er da kun Zanka & Kvist
> fra FCK.
>
> > CP havde virkelig fortjent den plads. Simon har
> da
> > vist mere i efteråret end Zanka.
>
> Enig i at CP burde være valgt fremfor TR. Regner
> med, at du mener, at CP har vist mere end Zanka og
> ikke Simon, som du skriver. Uanset hvad så spiller
> de jo ikke samme plads, så det er nok ikke Zanka
> der holder CP væk fra holdet.
Nu er det ikke kun på ligalandsholdet jeg mener MO har en forkærlighed for FCK men i særdeldeshed også på A landsholdet med en række meget tvivlsomme udtagelser (Wurtz, Hjalte, kvist)
Det var faktisk Kjær jeg mente beklager indlægget ikke var tydelig nok.
-
Glen
Wurtz spillede allerede på landsholdet før han blev solgt til FCK. Kvist forstår jeg godt han udtager. Som træner er han en drømmespiller da han kan spille alle pladser. Eneste plads Kvist ikke har spillet i FCK er målmand. Var Lars Jacobsen fit for fight er jeg ikke 1 sekund i tvivl så ville han være førstevalg på højre back.
-
Kent
Glen Skrev:
> Kan ikke se problemt i at han "kun" har 5
> Ulandskampe på CV´et, Ander Møller Christen & Kim
> Aabech her da mindre - skulle de så heller ikke
> have været med ?
Siden du nu spørger, så nej
Jeg ved godt at MO har udtaget AMC et par gange her i efteråret, men jeg tror selv OB-fans undrer sig over det. Midterforsvaret er et af de steder vi er bedst dækket ind på landsholdet, så det var efter min mening smartere at se nogle yngre spillere i stedet for en gammel nisse, der forhåbentlig aldrig får nogen landskampe og ikke har chance for at blive fast mand.
Kim Aabech er et stort talent, men jeg synes ikke han har været overbevisende i efteråret, og endte han ikke også på bænken i Lyngby i de sidste kampe?
> Kan ikke se problemt i at han "kun" har 5
> Ulandskampe på CV´et, Ander Møller Christen & Kim
> Aabech her da mindre - skulle de så heller ikke
> have været med ?
Siden du nu spørger, så nej
Jeg ved godt at MO har udtaget AMC et par gange her i efteråret, men jeg tror selv OB-fans undrer sig over det. Midterforsvaret er et af de steder vi er bedst dækket ind på landsholdet, så det var efter min mening smartere at se nogle yngre spillere i stedet for en gammel nisse, der forhåbentlig aldrig får nogen landskampe og ikke har chance for at blive fast mand.
Kim Aabech er et stort talent, men jeg synes ikke han har været overbevisende i efteråret, og endte han ikke også på bænken i Lyngby i de sidste kampe?
-
uschel
Kent Skrev:
> > Kim Aabech er et stort talent, men jeg synes ikke
> han har været overbevisende i efteråret, og endte
> han ikke også på bænken i Lyngby i de sidste
> kampe?
Aabech er en spiller, der kan noget ekstraordinært. Og det er netop derfor han er med. Morten Olsen har gang på gang hævdet at dansk fodbold mangler individualister. Det får han i Aabech. Derfor er han med.
Bare mit gæt
> > Kim Aabech er et stort talent, men jeg synes ikke
> han har været overbevisende i efteråret, og endte
> han ikke også på bænken i Lyngby i de sidste
> kampe?
Aabech er en spiller, der kan noget ekstraordinært. Og det er netop derfor han er med. Morten Olsen har gang på gang hævdet at dansk fodbold mangler individualister. Det får han i Aabech. Derfor er han med.
Bare mit gæt
-
HauG
Har læst tråden igennem og kan forstå at mange er utilfreds med Zanka er udtaget. Ham kender jeg ikke så meget til men tænker han da er ung og har fremtiden for sig og denne erfaring med ligalandsholdet er godt for ham. I det mindste er han ung. Jeg syntes bare det er lidt til grin at det her ligalandshold er udtaget for at kunne finde nogle spillere som kan være med til kvalifikationen til VM. Og så udtager MO ulkrik lauersen, anders møller og thomas rasmussen. Syntes det ville være klart bedre at se en højre back som Christoffer poulsen eller martin pedersen, da jeg syntes der burde være lidt mere fremtid i disse. Og se kjær, troest eller ried fra FCM i midterforsvaret istedet for de gamle. Hvis ikke kunne MO da prøve michael jakobsen, nikolaj høgh eller andre som har fremtiden for sig. Syntes MO burde se lidt længere frem... Men måske Erik rasmussen og thomasberg ville være bedre hvis der skulle laves et generetionsskifte til på landsholdet 
-
uschel
Mose Skrev:
> Zanka har spillet en kamp fra start mod et svagt
> hold i den danske pokalturnering.
>
> Derudover har han været indskiftet 4 gange i
> SASligaen samt to gange i UEFAcuppen.
>
> Som ungdomslandsholdsspiller har han hele 5 kampe
> på CVet.
>
> Det stinker...
Hvis det er et must at man har spillet et hav af U landskampe, jamen så var hverken Ebbe Sand eller Chr Poulsen kommet med på A landsholdet. Omvendt manden med U landsholds kamp rekord Jonas Kamper. Ja det er jo ikke ligefrem fordi det vrimler med A landskampe på CVet
> Zanka har spillet en kamp fra start mod et svagt
> hold i den danske pokalturnering.
>
> Derudover har han været indskiftet 4 gange i
> SASligaen samt to gange i UEFAcuppen.
>
> Som ungdomslandsholdsspiller har han hele 5 kampe
> på CVet.
>
> Det stinker...
Hvis det er et must at man har spillet et hav af U landskampe, jamen så var hverken Ebbe Sand eller Chr Poulsen kommet med på A landsholdet. Omvendt manden med U landsholds kamp rekord Jonas Kamper. Ja det er jo ikke ligefrem fordi det vrimler med A landskampe på CVet
-
Glen
@ HauG
Kan kun være enig - fatte slet ikke hvorfor CP ikke er udtaget, han er nok en af de bedste venstre backs i superligaen og faktisk også bedre end gamle Niclas Jensen som spiller på A landsholdet ?? Og hvad med Jonas Borring er fremragende spiller på 22 år med fremtid i hvad med ham ?
Dog tror jeg faktisk at det er en fordel at have nogle rutinerede kræfter som Ulrik Laursen med, da det jo er et "træningsophold" hvor de unge kan lære meget at de "gamle" rutinerede som f.eks netop UL
Ang: Erik rasmussen og thomasberg, tror det skal vente med landstræner jobbet til de har bevist at de kan vinde på udebane og siden i europa - chancen for at vi kommer til at møde landshold fra danmark på SASARENA er nok lille :0)
Sidst men ikke midst man skal heller ikke glemme, Som der står på bold.dk
Vi vælger at se bort fra nogle af de spillere, vi allerede har et indgående kendskab til fra tidligere træningsophold med Ligalandsholdet og fra A-landsholdstruppen.
Kan kun være enig - fatte slet ikke hvorfor CP ikke er udtaget, han er nok en af de bedste venstre backs i superligaen og faktisk også bedre end gamle Niclas Jensen som spiller på A landsholdet ?? Og hvad med Jonas Borring er fremragende spiller på 22 år med fremtid i hvad med ham ?
Dog tror jeg faktisk at det er en fordel at have nogle rutinerede kræfter som Ulrik Laursen med, da det jo er et "træningsophold" hvor de unge kan lære meget at de "gamle" rutinerede som f.eks netop UL
Ang: Erik rasmussen og thomasberg, tror det skal vente med landstræner jobbet til de har bevist at de kan vinde på udebane og siden i europa - chancen for at vi kommer til at møde landshold fra danmark på SASARENA er nok lille :0)
Sidst men ikke midst man skal heller ikke glemme, Som der står på bold.dk
Vi vælger at se bort fra nogle af de spillere, vi allerede har et indgående kendskab til fra tidligere træningsophold med Ligalandsholdet og fra A-landsholdstruppen.