Romerlys og røg

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Altoriso

Re: Romerlys og røg

Indlæg af Altoriso »

Dennis (BW2479) Skrev:
-------------------------------------------------------
> Hvor har jeg skrevet det? Jeg skrev i de mængder
> det bliver "smuglet" ind. Brydes mig generalt ikke
> om folk fordrejer mine ord tak. Alt kan være
> farligt i de forkerte mængder og under de forkerte
> forhold. Og bare fordi der er sket et uheld engang
> betyder jo ik at det er farligt.

Når du skriver
"Personligt vil jeg så sige at jeg syntes der er lysår fra romerlys til fuldstændigt ufarligt røg. I de mængder det er blevet brugt på nordea af fans har det været fuldstændigt ufarligt og uforstyrende"

Og BW3421 skriver
"Romerlys og røg hører ikke til når der er fodbold,jeg og min datter var til fodboldkampen med FCM og OB hvor der blev fyret så mange røgbomber af at vi begge måtte på sygehuset og så intet af kampen,vi var heldige med at det ikke var en FCK kamp hvor der er udsolgt,så ville der have været mange flere der var kommet til skade,og det var Black Wolves Tifo der styrede det,men det kunne de ikke,så derfor kommer der ikke røg til kampene."

Så er det altså klart at der opstår forvirring :-)

Det viser jo netop, at der selv med den begrænsede mængde der har været, faktisk har været problemer for nogen ( og hvem ved, måske også andre der bare ikke skriver herinde)

Og dette citat fra dig ser jeg nu alligevel som en lille opfordring til ulovligheder:
"Ikke for at opfodre til ulovligheder. Men hvis der er nogen derude der har en trang til lys og røg så få den stillet på udebane. Har intet imod det på udebane så længe det ikke forstyrrer selve kampen ellers spillerne på banen."

Kan ikke se at tilskuere på udebane gerne må udsættes for de farlige situationer, der typisk opstår ved den ulovlige afbrænding af pyroteknik

Nu har vi jo debatteret dette masser af gange, og der kommer jo aldrig noget nyt i debatten, bare fordi der kommer en nyt tråd
Der er jo via den nye lovgivning ikke sket det store i forhold til de regler de fleste klubber i forvejen har på området

Min holdning er som tidligere at pyroteknik skal holdes fra tribunerne, men at der feks under organiserede forhold godt kan være gange hvor det bliver brugt
Et eksempel er dengang AGF-fans stod rundt om hele banen før en kamp - Det var monster flot !

LOOFT

Indlæg af LOOFT »

Det var jo fordi der blev brugt meget mere røg en man måtte... BWtifo har lært af deres fejl, men en fejl skal vel ikke ødelægge alt? alle kan jo fejle

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

LOOFT Skrev:
> Det var jo fordi der blev brugt meget mere røg en
> man måtte... BWtifo har lært af deres fejl, men en
> fejl skal vel ikke ødelægge alt? alle kan jo fejle

Nej bestemt ikke, og som skrevet er jeg også tilhænger af noget af det, hvis og KUN hvis det foregår under fuldstændig ordnede forhold

Som Lund vel hentyder til, så er det ikke acceptabelt at folk står med 800 grader varme romerlys, hvis der ikke er styr på det

Hekler hentyder også til at det ikke "bare" er så enkelt at fyre et romerlys af som nogen måske tror

BW 3421

Indlæg af BW 3421 »

Til fulstændig ufarlig røg skrev du,det er ikke ufarlig slet ikke i de mængder,når man har astma,det er der mange der har,og der er blevet sagt fra ledelsen i FC MIDTJYLLAND at der aldrig kommer røg på stadionen længere.

Dennis (BW2479)

Indlæg af Dennis (BW2479) »

Jo det er ufarligt? Ellers ville det nok være oluvligt at købe i DK. Der findes mennesker der kan dø af at få mælkeprodukter, det gør jo heller ik mælk til gift! Jeg har selv astma og har ik haft problemer med den slags røg som jeg både har oplevet til paintball og fodbold. Så det er ik så let at generalisere som du gør det til. Du skulle prøve at stå bag ved de to gamle der altid ryger cigar på Nordea, det er med garanti mere sundhedsfarligt end det røg der er blevet kastet hidtil på nordea.

Vi for aldrig fjernet røg helt fra Nordea. Der er mange der syntes det er fedt så der vil altid være nogen der gør det. Og hvis man vil være 110% sikker på at undgå det så er der nok 10.000 pladser på stadion hvor du kan være helt sikker på ikke at komme i nærheden af det. Men når det er sagt så er vi nok det stadion i DK med aller mindst røg hos hjemmebanetilskuerne. Kan ik se det stor problem på nordea. Det er og bliver ulovligt og kan slet ik se hvor Thomasnoerum vil hen med tråden. Han for næppe nogen til at sige at de støtter røg på Nordea.

Aldrig røg fra BW tifo mere? Skal vi ik blive enige om aldrig er et rimeligt stærkt ord. Tror næppe det holder, men jeg kan jo blive klogere.

Silketurbomis

Indlæg af Silketurbomis »

Til LOOFT: Tak fordi du synes jeg er sej :o)

Når jeg står på Nordea og ser modstanderfansene kaste romerlys, synes jeg at de er nogle idioter og håber at de selv ryger med engang. Derfor gør det mig ked af det/sur når nogle af "mine egne" gør det. Synes slet ikke det hører hjemme på et stadion. Og det kan skam godt være at det ikke altid er fulde folk der kaster dem, men det kunne jo tænkes at den der står ved siden af er beruset og kommer til at hoppe over i dem. Der er ingen grund til at udsætte uskyldige mennesker for fare på den måde, det har vi nytårsaften til...

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

BW Tifo benyttede 4 gange så meget røg som man fik tilladelse til fra den stadionansvarlige og det gav derefter et forbud på ubestemt tid.

Den tillid man fik fra FCM om at have styr på sagerne misbrugte man, så derfor mener jeg at forbudet er ok. Men derfor kunne BW Tifo jo godt tage en snak med FCMs stadionansvarlige om, at man nu mener at have styr på det og gerne vil have forbudet ophævet, for det er ganske rigtigt lovligt et benytte, men det kræver både at hjemmeklubben give tilladelsen og at dommeren bliver informeret.

Lund

Dahl Nielsen

BW TIFO's brug af røg på SAS Arena

Indlæg af Dahl Nielsen »

Thomas Lund Skrev:
> BW Tifo benyttede 4 gange så meget røg som man fik
> tilladelse til fra den stadionansvarlige og det
> gav derefter et forbud på ubestemt tid.
>
> Den tillid man fik fra FCM om at have styr på
> sagerne misbrugte man, så derfor mener jeg at
> forbudet er ok. Men derfor kunne BW Tifo jo godt
> tage en snak med FCMs stadionansvarlige om, at man
> nu mener at have styr på det og gerne vil have
> forbudet ophævet, for det er ganske rigtigt
> lovligt et benytte, men det kræver både at
> hjemmeklubben give tilladelsen og at dommeren
> bliver informeret.
>
> Lund

Hvor meget røg der dengang blev anvendt, skal jeg ikke kunne svare på. Jeg tror faktisk ikke, at nogen af de nuværende medlemmer af BW TIFO var med dengang, men er dog lidt i tvivl mht. Sebastian...

Nå, never mind! Som svar på BW 3421's mange indlæg og dit citerede indlæg, Lund, kan jeg fortælle at et sådant møde allerede er planlagt, og der skulle derfor inden forårssæsonen være kommet nye regler for BW TIFO's brug af røg.

Det forventes fra vores side af (ud fra vores tidligere samtaler med bl.a. den stadionansvarlige), at vi igen får lov til at bruge røg i visse mængder.

Simon

Indlæg af Simon »

Thomas Lund Skrev:
> BW Tifo benyttede 4 gange så meget røg som man fik
> tilladelse til fra den stadionansvarlige og det
> gav derefter et forbud på ubestemt tid.

Overdrivelse fremmer forståelsen :-)

Men det er korrekt at der blev brugt mere end det tilladte, dog kun 1 ½ gange så meget som vi fik tilladt dengang!

Simon

Hekler

Indlæg af Hekler »

Simon Skrev:
> Thomas Lund Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > BW Tifo benyttede 4 gange så meget røg som man
> fik
> > tilladelse til fra den stadionansvarlige og det
> > gav derefter et forbud på ubestemt tid.
>
> Overdrivelse fremmer forståelsen :-)
>
> Men det er korrekt at der blev brugt mere end det
> tilladte, dog kun 1 ½ gange så meget som vi fik
> tilladt dengang!
>
> Simon

Det passer ikke.
Det var mig der havde indkøbt det og der var planlagt brug til en sæsom 4- 5 potioner af den størelse som vi havde brugt før. Så snakkede vi om at bruge det dobbelte for at få lidt mere knald på.

TBM FCM

Indlæg af TBM FCM »

Hey

Efter at have læst denne tråd håber jeg ikke der er nogen som overvejer at bruge lys eller røg på Nordea.

Vi i Black Wolves har et super samarbejde med FCM, deres kontrol team og politiet. Dette samarbejde falder hurtigt til jorden hvis folk begynder at bryde de regler som er på Nordea.

Synes selv effekten af både lys og røg er super men vil aldrig kunne finde på at have det med på SAS. Og det håber jeg heller ikke andre ville.

Mht. det røg som blev kastet her i efteråret en enkelt gang har jeg fået fortalt og lovet at personen har fået at vide at det gør man ikke samt at det ikke ville ske´igen.

Lad os beholde de gode forhold som vi har nu og ikke lade idioterne ødelægge det for os.

Thomas Mikkelsen

Simon

Indlæg af Simon »

Hekler Skrev:
> Simon Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> >
> > Overdrivelse fremmer forståelsen :-)
> >
> > Men det er korrekt at der blev brugt mere end
> det
> > tilladte, dog kun 1 ½ gange så meget som vi fik
> > tilladt dengang!
> >
> > Simon
>
> Det passer ikke.
> Det var mig der havde indkøbt det og der var
> planlagt brug til en sæsom 4- 5 potioner af den
> størelse som vi havde brugt før. Så snakkede vi om
> at bruge det dobbelte for at få lidt mere knald
> på.

Det er jo påstand mod påstand, men jeg er nu ret sikker på jeg har ret, husker det i hvert fald, som var det i går.
Men lad det nu ligge. Sket er sket, og røgen så max fed ud...:-)

Synes bare Lund overdrev en del!

Nicolai Kammersgaard

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

Simon Skrev:
>
> Det er jo påstand mod påstand, men jeg er nu ret
> sikker på jeg har ret, husker det i hvert fald,
> som var det i går.
> Men lad det nu ligge. Sket er sket, og røgen så
> max fed ud...:-)

Nej den gjorde da ej. Der var alt for meget af det til at det så fedt ud. Det AGF lavede rundt om stadion det var fedt men ikke det BW TIFO lavede.
Hvis der havde været fuldt hus kunne vi have risikeret at folk var faldet ned over hinanden og at der var udbredt panik på tribunen pga. røgen.

Det er selvfølgelig menneskeligt at fejle og jeg håber da også at BW TIFO har lært noget af det og forhåbentlig tænker de sig rigtig godt om næste gang.

Nicolai Kammersgaard

> Synes bare Lund overdrev en del!

Hekler

Indlæg af Hekler »

Jeg synes også det var fedt, spesielt fordi røgen fra røgbomder ikke genere min astma lige som det gør når der står en og ryger i nærheden af mig på tribunen.

Besvar