Romerlys og røg

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Thomas Lund

Re: Romerlys og røg

Indlæg af Thomas Lund »

tifo.it er brugt ofte af BW tifo og er til at stole på (det er det de lever af), men man skal dog købe et rimelig pænt kvantum for at retfærdiggøre forsendelsesomkostningerne.

Vil dog lige tilføje at jeg principielt er imod brugen af romerlys (nødblus) da det gang på gang viser sig, at brugerne ikke er modne nok til at administrere fyrværkeri, der er 800 grader C ved udmundingen.
Jeg vil gerne have mine øjne og hænder resten af livet, da jeg skal bruge dem hver dag, privat og på mit arbejde. Det gider jeg sgu ikke sætte på spil til en fodboldkamp pga. nogle drengerøve, der keder sig.

Lund

LOOFT

Indlæg af LOOFT »

Så alle dem der yder en kæmpe indsats for det visuelle, skal bare gå hjem og sove? Tror bare du skal stille dig ude i siden af nordea eller på faxe... der er hverken flag, røg, rommerlys eller andre ting der kan forstyre dig. Synes da visuelle er ligeså stor en del af det af at gå til fodbold og hvis røg er en del af tifoen, ja så synes jeg det er mega fedt. Du går jo ikke glip af kampen...

Thomasnoerum

Indlæg af Thomasnoerum »

Euro 2.1500 x 1 det betyder 2 euro ikke?
ikke 2000 euro

Zolo

Indlæg af Zolo »

Thomas Lund Skrev:
-------------------------------------------------------
> tifo.it er brugt ofte af BW tifo og er til at
> stole på (det er det de lever af), men man skal
> dog købe et rimelig pænt kvantum for at
> retfærdiggøre forsendelsesomkostningerne.
>
> Vil dog lige tilføje at jeg principielt er imod
> brugen af romerlys (nødblus) da det gang på gang
> viser sig, at brugerne ikke er modne nok til at
> administrere fyrværkeri, der er 800 grader C ved
> udmundingen.
> Jeg vil gerne have mine øjne og hænder resten af
> livet, da jeg skal bruge dem hver dag, privat og
> på mit arbejde. Det gider jeg sgu ikke sætte på
> spil til en fodboldkamp pga. nogle drengerøve, der
> keder sig.
>
> Lund

Hørt T. Lund
og godt der bliver lavet et fan register til at tage sig af balademagerne og deres romerlys så klubberne undgår tåbelige bøder.
Måske burde man sende regningen til fjolserne direkte

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Jo, 2000 euro for 1 romerlys...

Nej, det betyder at 1 stk. koster 2,15 Euro, altså små 20 kr.

Peter Ross

Esben

Indlæg af Esben »

Zolo Skrev:
> Hørt T. Lund
> og godt der bliver lavet et fan register til at
> tage sig af balademagerne og deres romerlys så
> klubberne undgår tåbelige bøder.
> Måske burde man sende regningen til fjolserne
> direkte

Trist. Det er nemlig lige hvad det bliver!! et fanregister hvor alle fans som kan lide at gi den gas og råbe højt har risiko for at ryge i.

Klubberne får sgu da ikke bøder for at vi smider romerlys oppe på tilskuerpladserne hvis det skulle ske! gad godt høre hvornår det sidst er sket?? Og forresten de bøder der bliver for at kaste romerlys går jo direkte til "ballademagerne". 20.000 sidst jeg kiggede

Zolo Skrev:
> Romerlys og røg har ABSOLUT intet at gøre på et
> fodboldstadion
> det bruges under kontrol til store arrangementer
> og i Tivoli
> Fodboldfolket kan sgu ikke styre både det og en
> ordentlig brandert

Romerlys og røg er en af de fedeste måder at skabe stemning og en flot kulisse på tribunerne.
Forresten synes jeg det er trist du automatisk regner med at alle der ser fodbold skal drikke sig voldstive. Jeg ville da hellere have lov til at fyre romerlys af end at købe øl på stadion. Jeg behøver nemlig ikke alkohol for at nyde godt fodbold som du åbenbart gør.

Shadrak

Indlæg af Shadrak »

Det er da den værste gang ævl, jeg endnu har læst herinde, hvorfor i al verden er det så populært at få ting til at brænde på en tribune, det forstår jeg ikke pointen af, hvad gør du til en FCK-kamp, når du knap nok kan røre dig ud af flækken for folk, tænder du så stadig romerlys, magen til uansvarlige unger skal man da lede længe efter - og det man får ud af det er netop at folk, som "bare" vil stå at synge hopper ud i siden, fordi de ikke gider at have brændt deres tøj eller værre ting af. Grow up!!!

Hekler

Indlæg af Hekler »

Thomasnoerum Skrev:
> jeg følger nu heklers råd, og starter en tråd.

Sådan, hvis du bare bliver ved med at gøre som jeg siger skal det nok gå ;-)

> hvad synes folk her på ulvegraven om at der bliver
> fyret romerlys og røg af på stadion?

Hvis du fyrer et romerlys af på Nordea, så skal jeg personligt komme og hive dig ud på røv og albuer!
De forhold vi har på tribunen er ikke kommet af sig selv, og findes udelukkende under forudsætning af at der ikke kommer idioter og laver lort i den. Jeg kan også got fortælle dig at den eller de personer der smed røg til en kamp her i efteråret har fået nogle meget klare signaler kylet i deres retning.

> personligt synes jeg det er fed, og jeg mener ikke
> det burde være ulovligt. i hvertfald skulle det
> ikke give så høj en karentæne.

Jeg ville ikke have noget problem i at stole på mig selv med sådan noget, men jeg har æren af at have fået skylden for afbrændte sæder på Ikast stadion, fordi stort set alle de andre der var med den dag ikke formåede at undgå at brænde sæder af. Det er ikke kun stive stoddere der ikke kan styre sådan noget, det handler om erfaring.

Jeg har nok brændt et halvt hundrede lys af igennem tiderne (det var tilladt i ds) men jeg har også brændt hul i jakke og trøjer, og brændt mine hænder flere gange. Det er ikke for sjov at lege med 800 grader.

LOOFT

Indlæg af LOOFT »

Shadrak Skrev:
> Det er da den værste gang ævl, jeg endnu har læst
> herinde, hvorfor i al verden er det så populært at
> få ting til at brænde på en tribune, det forstår
> jeg ikke pointen af, hvad gør du til en FCK-kamp,
> når du knap nok kan røre dig ud af flækken for
> folk, tænder du så stadig romerlys, magen til
> uansvarlige unger skal man da lede længe efter -
> og det man får ud af det er netop at folk, som
> "bare" vil stå at synge hopper ud i siden, fordi
> de ikke gider at have brændt deres tøj eller værre
> ting af. Grow up!!!

Tror ikke du skal regne med folk brænder ret meget af på hjemmebane... Det er for dumt, tifo gruppen nyder godt af de gode forhold vi har!!! Men på udebane kan jeg ikke se noget galt i det, er fuldstændig enig med Esben, så gider ikke skrive det samme. Vi har endnu ikke stået så tæt på udebane, så tror ikke du skal være bange for at det kommer tæt på dig

Shadrak

Indlæg af Shadrak »

ok - med grundlag i det du lige skrev. Kan jeg så konkluderer, at det er ok at brænde ting på andre holds stadions? - Jeg stod sammen med BIF-tilhængerne til FCK-BIF sidste weekend og det de brændte af tog i hvert fald fat i mere end bare romerlyset - ikke nødvendivis mennesker.

LOOFT

Indlæg af LOOFT »

Zolo Skrev:

> Hørt T. Lund
> direkte

Undskyld, men vil du gerne i det register? Jeg er næsten sikker på du kan placere dig selv i en af de paragraffer der er sat op!!

- straffelovens § 119, stk. 1 (vold og trusler mod personer i offentlig tjeneste mv.),

- straffelovens § 121 (fornærmelig tiltale af personer i offentlig tjeneste mv.),

- straffelovens § 134 a (deltagelse i slagsmål eller i anden grov forstyrrelse af ro og orden på offentligt sted),

- straffelovens § 266 (trusler),

- straffelovens § 266 b (racisme),

- straffelovens § 291 (hærværk),

- overtrædelse omfattet af straffelovens kapitel 25 (forbrydelser mod liv og legeme, herunder vold),

- lovgivningen om euforiserende stoffer,

- lovgivningen om våben- og eksplosivstoffer,

- lovgivningen om fyrværkeri, eller

- ordensbekendtgørelsens § 3 (slagsmål mv.).

Hvis du kan undgå alt det igennem en sæson er du sej! Jeg kommer af og til med frustrationer mod et skøn af en dommer og siger måske noget jeg ikke skulle sige, har måske drukket en bajer for meget! vupti så er jeg i det fucking register, er det, det i vil? så bliver der hurtigt tomt på tribunerne...

Esben

Indlæg af Esben »

Hvis du gad at sætte punktummer ville det være nemmere at citere dig. Men jeg vil da alligevel gerne svare, når du skal angribe mig på den måde.
Shadrak Skrev:
> Det er da den værste gang ævl, jeg endnu har læst
> herinde,
Eller er det bare noget du skriver fordi du er uenig. Ævl tvivler jeg på det er.

> hvorfor i al verden er det så populært at
> få ting til at brænde på en tribune, det forstår
> jeg ikke pointen af, hvad gør du til en FCK-kamp,
> når du knap nok kan røre dig ud af flækken for
> folk, tænder du så stadig romerlys, magen til
> uansvarlige unger skal man da lede længe efter

1. Det er ikke populært at få ting til at brænde, udover romerlyset selv. Hvis det er lyset du mener, så er det fordi det giver en god visuel effekt.

2. Har jeg skrevet et ord om at jeg selv ville gøre det, eller hvilke kampe jeg ville gøre det til??

3. Du aner da ikke om jeg er en unge elller jeg er uansvarlig, så snak dog pænt. Hvis man kan tænde lys uden at folk kommer til skade og hvis det var lovligt kunne jeg ikke se hvorfor det skulle være et problem at nogle gjorde det.
-
> og det man får ud af det er netop at folk, som
> "bare" vil stå at synge hopper ud i siden, fordi
> de ikke gider at have brændt deres tøj eller værre
> ting af. Grow up!!!

At jeg skal vokse op forstår jeg nu ikke hvilken relevans har i forbindelse med denne sag.
Du kan jo prøve at læse mit indlæg her nedenunder engang til, og så ikke se om dit svar egentlig ikke var mere "ævl" end det indlæg jeg skrev.

Zolo Skrev:
> Hørt T. Lund
> direkte

Trist. Det er nemlig lige hvad det bliver!! et fanregister hvor alle fans som kan lide at gi den gas og råbe højt har risiko for at ryge i.

Klubberne får sgu da ikke bøder for at vi smider romerlys oppe på tilskuerpladserne hvis det skulle ske! gad godt høre hvornår det sidst er sket?? Og forresten de bøder der bliver for at kaste romerlys går jo direkte til "ballademagerne". 20.000 sidst jeg kiggede

Zolo Skrev:
> Romerlys og røg har ABSOLUT intet at gøre på et
> fodboldstadion
> det bruges under kontrol til store arrangementer
> og i Tivoli
> Fodboldfolket kan sgu ikke styre både det og en
> ordentlig brandert

Romerlys og røg er en af de fedeste måder at skabe stemning og en flot kulisse på tribunerne.
Forresten synes jeg det er trist du automatisk regner med at alle der ser fodbold skal drikke sig voldstive. Jeg ville da hellere have lov til at fyre romerlys af end at købe øl på stadion. Jeg behøver nemlig ikke alkohol for at nyde godt fodbold som du åbenbart gør.

Dennis (BW2479)

Indlæg af Dennis (BW2479) »

Hekler Skrev:
> Sådan, hvis du bare bliver ved med at gøre som jeg
> siger skal det nok gå ;-)

Ja Hekler er jo en vær svigermors drøm:-(

> Hvis du fyrer et romerlys af på Nordea, så skal
> jeg personligt komme og hive dig ud på røv og
> albuer!

Lyder nu lige voldsomt nok på røv og albuer ligefrem? Ved ik om det ikke er gået helt op for dig men du har inegn sær rettigheder på Nordea og da slet ik til at smide nogen ud. Det har vi heldigvis folk til. Fint hvis du udpeger folk et godt råd er nok at lade "fagfolk" om udsmidningen. Hvorfor lyde smartere end du er.

> De forhold vi har på tribunen er ikke kommet af
> sig selv, og findes udelukkende under forudsætning
> af at der ikke kommer idioter og laver lort i den.

Helt enig, så længe vi og BW tifo har de forhodl på Nordea som de har skal vi forsøge at holde romerlys væk fra hjemmebane.

> Jeg kan også got fortælle dig at den eller de
> personer der smed røg til en kamp her i efteråret
> har fået nogle meget klare signaler kylet i deres
> retning.

Og her falder keden så fuldstændig af. Hvem har du sendt signaler til? Du ved jo ik engang hvem det var? Og hvis det skal være en hentydning til UBM så ved du jo udemærket godt hvilket syn vi har haft lige fra starten og stadig har. Og det er nok nogenlunde den samme holdningen som du og de fleste andre på midten af nordea har. Hvis vi nu havde en tribune som faxe på vestegnen havde det nok set helt anderledes ud. Nordea er ligeneget om vi syntes om det eller ej 80% familie tribune. Midten er 50% 13 årige piger med mobiltelefoner. Det er simpelthen ikke forsvarligt at bruge lys på nordea.

Men hvor længe vi kan holde det fra Nordea skal jeg ikke kunne sige. Tror det har nogle faktorer der hedder.

Størrelsen af fraktioner
Om BW tifo fortsat har tifo til næsten vær eneste kamp
Om kontrollører fortsat vil have den behaglige stemning

Personligt vil jeg så sige at jeg syntes der er lysår fra romerlys til fuldstændigt ufarligt røg. I de mængder det er blevet brugt på nordea af fans har det været fuldstændigt ufarligt og uforstyrende. Tror at man ved lovliggørelse af nogen former for røg ville kunne få lys stærkt begrænset på de danske stadions.

> Jeg ville ikke have noget problem i at stole på
> mig selv med sådan noget, men jeg har æren af at
> have fået skylden for afbrændte sæder på Ikast
> stadion, fordi stort set alle de andre der var med
> den dag ikke formåede at undgå at brænde sæder af.
> Det er ikke kun stive stoddere der ikke kan styre
> sådan noget, det handler om erfaring.

De eneste der har magtet af gøre det farligt på sas arena er vel fagfolkene (BW TIFO) :-)

> Jeg har nok brændt et halvt hundrede lys af
> igennem tiderne (det var tilladt i ds) men jeg har
> også brændt hul i jakke og trøjer, og brændt mine
> hænder flere gange. Det er ikke for sjov at lege
> med 800 grader.

Og alligevel har du ik taget synlig skade :-)
Ikke for at opfodre til ulovligheder. Men hvis der er nogen derude der har en trang til lys og røg så få den stillet på udebane. Har intet imod det på udebane så længe det ikke forstyrrer selve kampen ellers spillerne på banen.

BW 3421

Indlæg af BW 3421 »

Dennis skrev at røg var totalt ufarligt,så har han åbentbart ikke læst det jeg skrev igår kl. 18.38 den dag havde der været nogle børn der var kommet alvorligt til skade, hvis det havde været en FCK kamp nu var vi kun minst 3 der røg på sygehuset, det er åbentbart ikke nok, men der kommer ikke røg på stadionen længere,kun hvis det er smuglet ind.

Dennis (BW2479)

Indlæg af Dennis (BW2479) »

Hvor har jeg skrevet det? Jeg skrev i de mængder det bliver "smuglet" ind. Brydes mig generalt ikke om folk fordrejer mine ord tak. Alt kan være farligt i de forkerte mængder og under de forkerte forhold. Og bare fordi der er sket et uheld engang betyder jo ik at det er farligt. Det bliver jo brugt flittigt i mange klubber rundt omkring i verden. Og mon ik BW Tifo har lært af deres fejl. Og så vidt jeg har hørt er BW tifo ikke afvisende over for at de prøver med kontrolleret røg igen på et tidspunkt. Men det kan jo være du ved noget jeg ik gør.

Besvar