Sig nej til fanregister!
-
Pixi
Sig nej til fanregister!
Så er der ved at være hul igennem for pengemændene fra de danske fodboldklubbers ledelser, der i årevis har drømt om at forandre fodbold til en familieudflugt om søndagen - med fars pengepung fuldt åben.
Deres bedste ven, justitsminister Lene Espersen har netop lagt et lovforslag frem om et hooligan-register. Nu er vejen banet for et opgør med alle stemnings-fans, der ikke passer i klubbens politik.
En torn i øjet for direktørerne har netop været, at for en del fans, er fodbold også en passion. Supportere, der bruger hele ugen på at se frem til weekendens kamp, og som på kampdagen drikker sig stive, synger sange, råber og pasioneret lever sig ind i kampen. Husk kampen i Hellerup mod HIK, hvor vi var ved at misse oprykningen.
Nogle gange lidt over stregen. Og så er de gule og strisserne med på anholdelser, karantæner og andre ydmygelser.
Men så er det jo godt, at der i det her land også findes nogle voldspsykopater og en borgerlig justitsminister. En fedt springbrædt til at gøre alle ANDELEDES fans til hooligans. VUPTI. Et fanregister - så fodboldfans, der ikke er efter klubbens smag, kan udelukkes.
For er fanregisteret - som nu er lovforslag - en måde at at fange de måske 50-100 idioter, der udover at slå løs på hinanden i forvejen er kendt hos politiet som voldskriminelle?
Nej. Registreret skal skræmme alle os andre, der elsker bold på den sjove måde, fra at ødelægge planerne om dansk fodbold som en familieevent, hvor far i sit pæne nyindkøbte klubtøj med lillemor og de to små går på stadion søndag eftermiddag og hygger sig med bold, pølse og kaffe.
Hele planen er, at VI skal ud af stadion - og et købedygtigt familiepublikum skal ind.
Derfor et fanregister. Derfor enigheden mellem klubberne og justitsministeren. Og derfor rygklapperi fra de efterhånden kvindedominerede officielle fanklubber. FAMILIEN er det nye mantra hos de pengehungrede klubber.
Støt op om frie fans - sig nej til fanregister. Vær med i debatten her: www.kortlink.dk/4kms
Læs mere på hjemmesiden for Randers FC's uofficielle fans:
http://devilsupport.webbyen.dk/
Stem om registret her:
http://multivote.sparklit.com/web_poll.spark/18061
Vi er stemningsfans - ikke hooligans!
Danmarks Uofficielle - DU!
Deres bedste ven, justitsminister Lene Espersen har netop lagt et lovforslag frem om et hooligan-register. Nu er vejen banet for et opgør med alle stemnings-fans, der ikke passer i klubbens politik.
En torn i øjet for direktørerne har netop været, at for en del fans, er fodbold også en passion. Supportere, der bruger hele ugen på at se frem til weekendens kamp, og som på kampdagen drikker sig stive, synger sange, råber og pasioneret lever sig ind i kampen. Husk kampen i Hellerup mod HIK, hvor vi var ved at misse oprykningen.
Nogle gange lidt over stregen. Og så er de gule og strisserne med på anholdelser, karantæner og andre ydmygelser.
Men så er det jo godt, at der i det her land også findes nogle voldspsykopater og en borgerlig justitsminister. En fedt springbrædt til at gøre alle ANDELEDES fans til hooligans. VUPTI. Et fanregister - så fodboldfans, der ikke er efter klubbens smag, kan udelukkes.
For er fanregisteret - som nu er lovforslag - en måde at at fange de måske 50-100 idioter, der udover at slå løs på hinanden i forvejen er kendt hos politiet som voldskriminelle?
Nej. Registreret skal skræmme alle os andre, der elsker bold på den sjove måde, fra at ødelægge planerne om dansk fodbold som en familieevent, hvor far i sit pæne nyindkøbte klubtøj med lillemor og de to små går på stadion søndag eftermiddag og hygger sig med bold, pølse og kaffe.
Hele planen er, at VI skal ud af stadion - og et købedygtigt familiepublikum skal ind.
Derfor et fanregister. Derfor enigheden mellem klubberne og justitsministeren. Og derfor rygklapperi fra de efterhånden kvindedominerede officielle fanklubber. FAMILIEN er det nye mantra hos de pengehungrede klubber.
Støt op om frie fans - sig nej til fanregister. Vær med i debatten her: www.kortlink.dk/4kms
Læs mere på hjemmesiden for Randers FC's uofficielle fans:
http://devilsupport.webbyen.dk/
Stem om registret her:
http://multivote.sparklit.com/web_poll.spark/18061
Vi er stemningsfans - ikke hooligans!
Danmarks Uofficielle - DU!
Senest rettet af Pixi 23. apr 2008, 17:26, rettet i alt 1 gang.
-
Esben
Re: Sig nej til fanregister!
Randers djævlesupport.. jeg må le!! Hvornår er Randers djævlesupport blevet talsmand for danmarks uofficielle:) haha
Og det der register er der bred opbakning om i folketinget, så det har ingenting at gøre med at dere er en borgerlig justistminister..
Og det der register er der bred opbakning om i folketinget, så det har ingenting at gøre med at dere er en borgerlig justistminister..
-
Mike
Det er godt nok også for dårligt at man lukker famillier og børn ind på stadion, de vil jo slet ikke se bold. De er der jo kun for at spærre pladsen for alle de rigtige fans ligesom dig. Nej ud med Famillier, kvinder, børn og pensionister, så kan vi få en ordentlig fest igang!! Ironi er anvendt!!!!
Hold da helt op, du burde godt nok spænde hjelmen!!
Hold da helt op, du burde godt nok spænde hjelmen!!
-
Pixi
Hvad nu hvis en stvi fætter kommer over til dig og knalder dig en, fordi han tror du er en anden bare gerne vil slå en eller andet, og politiet bare ser du bløder. Duhar ingen vidner og idioten siger du også slog
Så er vejen lige pludselig åben for en tur i hooligan registeret og 1-2 års udelukkelse...
Dette er en situation sat meget på spidsen, men jeg kunne godt komme med nogen flere hvor uskyldige nemt kan komme i fedtefader.
I følge oplæget skal du nemlig ikke nødvendigvis være dømt, men bare at de anser dig for at kunne gøre tingene igen. Så tag din ½ cm for lange kniv med ind på stadion og bliv snuppet, så kan du igen få karentæne, da du jo kunne komme til at gøre det igen...
Helt ærligt. Det er jo ikke på stadion problemet er, men ude i byen, så det her forslag hjælper jo ikke en bjælde alligevel.
ModFanregister: www.devílsupport.webyen.dk
Så er vejen lige pludselig åben for en tur i hooligan registeret og 1-2 års udelukkelse...
Dette er en situation sat meget på spidsen, men jeg kunne godt komme med nogen flere hvor uskyldige nemt kan komme i fedtefader.
I følge oplæget skal du nemlig ikke nødvendigvis være dømt, men bare at de anser dig for at kunne gøre tingene igen. Så tag din ½ cm for lange kniv med ind på stadion og bliv snuppet, så kan du igen få karentæne, da du jo kunne komme til at gøre det igen...
Helt ærligt. Det er jo ikke på stadion problemet er, men ude i byen, så det her forslag hjælper jo ikke en bjælde alligevel.
ModFanregister: www.devílsupport.webyen.dk
-
Thomasnoerum
det er for latterligt med et hooliganregister. dem der laver loven ved ikke hvordan det er at gå til fodbold.
-
LOOFT
jeg er nu lidt i tvivl om hvad de vil med det register? For hvis det bare er de 50-100 Hooligans der er i Dk, er det spild af ressourcer som jeg ser det. Jeg tænker lidt på om de overhovedet har styr på de forskellige typer fans, inden for de uofficielle miljøer. Jeg har lidt mistanke til, bare det at smide et romerlys eller andet pyro-teknik, giver en hård straf, da det ses som uro... Men det er jo ikke dem de har givet udtryk for, de vil ramme? De har givet udtryk for at registrer nogen som politiet allerede godt ved hvem er? for mig at se, er dette forslag bare til skræk og varsel
-
Thomasnoerum
nu da du nævner romerlys, hvad synes folk her på graven entenlig om at der bliver fyret romerlys af?
-
Casper Søe
Min holdning er at romerlys og røg er helt okay, så længe det holdes under kontrol, altså ikke kastes på banen, og ikke kastes i nakken af andre!
-
Zolo
Casper Søe Skrev:
-------------------------------------------------------
> Min holdning er at romerlys og røg er helt okay,
> så længe det holdes under kontrol, altså ikke
> kastes på banen, og ikke kastes i nakken af andre!
Romerlys og røg har ABSOLUT intet at gøre på et fodboldstadion
det bruges under kontrol til store arrangementer og i Tivoli
Fodboldfolket kan sgu ikke styre både det og en ordentlig brandert
> Min holdning er at romerlys og røg er helt okay,
> så længe det holdes under kontrol, altså ikke
> kastes på banen, og ikke kastes i nakken af andre!
Romerlys og røg har ABSOLUT intet at gøre på et fodboldstadion
det bruges under kontrol til store arrangementer og i Tivoli
Fodboldfolket kan sgu ikke styre både det og en ordentlig brandert
-
Esben
LOOFT Skrev:
> jeg er nu lidt i tvivl om hvad de vil med det
> register? For hvis det bare er de 50-100 Hooligans
> der er i Dk, er det spild af ressourcer som jeg
> ser det. Jeg tænker lidt på om de overhovedet har
> styr på de forskellige typer fans, inden for de
> uofficielle miljøer. Jeg har lidt mistanke til,
> bare det at smide et romerlys eller andet
> pyro-teknik, giver en hård straf, da det ses som
> uro... Men det er jo ikke dem de har givet udtryk
> for, de vil ramme? De har givet udtryk for at
> registrer nogen som politiet allerede godt ved
> hvem er? for mig at se, er dette forslag bare til
> skræk og varsel
Brug af Pyro vil højst sandsyndligvis give mellem 1-2 års karantæne fra alle kampe ned til 2. division. Så kan det faktisk gøre lige meget om det er dig der gjorde det. Bare politiet har en mistanke om at du har gjort det kan de give dig karantænen. Latterligt!
> jeg er nu lidt i tvivl om hvad de vil med det
> register? For hvis det bare er de 50-100 Hooligans
> der er i Dk, er det spild af ressourcer som jeg
> ser det. Jeg tænker lidt på om de overhovedet har
> styr på de forskellige typer fans, inden for de
> uofficielle miljøer. Jeg har lidt mistanke til,
> bare det at smide et romerlys eller andet
> pyro-teknik, giver en hård straf, da det ses som
> uro... Men det er jo ikke dem de har givet udtryk
> for, de vil ramme? De har givet udtryk for at
> registrer nogen som politiet allerede godt ved
> hvem er? for mig at se, er dette forslag bare til
> skræk og varsel
Brug af Pyro vil højst sandsyndligvis give mellem 1-2 års karantæne fra alle kampe ned til 2. division. Så kan det faktisk gøre lige meget om det er dig der gjorde det. Bare politiet har en mistanke om at du har gjort det kan de give dig karantænen. Latterligt!
-
LOOFT
Esben Skrev:
> Brug af Pyro vil højst sandsyndligvis give mellem
> 1-2 års karantæne fra alle kampe ned til 2.
> division. Så kan det faktisk gøre lige meget om
> det er dig der gjorde det. Bare politiet har en
> mistanke om at du har gjort det kan de give dig
> karantænen. Latterligt!
Jeg havde det lidt på fornemmelsen:-( Jeg tror nu bare det vil skabe mere ballade, hvis de gav karantæner til højre og venstre bare fordi han ligner en hooligan... De har jo ikke kommet med nogen lovovertrædelser, vagter/politet skal bare handle ud fra deres entuisioner og vupti, så har man en masse karantæner til uskyldige. Så kan man bruge tid på at anke sin dom, men hvor langtid tager det ikke lige? jeg vil sgu blive godt sur hvis jeg blev udelukket i et år uden grund!
> Brug af Pyro vil højst sandsyndligvis give mellem
> 1-2 års karantæne fra alle kampe ned til 2.
> division. Så kan det faktisk gøre lige meget om
> det er dig der gjorde det. Bare politiet har en
> mistanke om at du har gjort det kan de give dig
> karantænen. Latterligt!
Jeg havde det lidt på fornemmelsen:-( Jeg tror nu bare det vil skabe mere ballade, hvis de gav karantæner til højre og venstre bare fordi han ligner en hooligan... De har jo ikke kommet med nogen lovovertrædelser, vagter/politet skal bare handle ud fra deres entuisioner og vupti, så har man en masse karantæner til uskyldige. Så kan man bruge tid på at anke sin dom, men hvor langtid tager det ikke lige? jeg vil sgu blive godt sur hvis jeg blev udelukket i et år uden grund!
-
Lauth
LOOFT Skrev:
> Jeg havde det lidt på fornemmelsen:-( Jeg tror nu
> bare det vil skabe mere ballade, hvis de gav
> karantæner til højre og venstre bare fordi han
> ligner en hooligan...
Tror jeg os. Jeg har en eller anden idé om, at der vil opstå oprør mod det her register i den forstand, at folk som er blevet knaldet for noget fuldstændig latterlig de ikk´har gjort vil skabe vold og uro i gaderne. Altså en ny gruppe som kun vil lave ballade og skabe problemer med den undskyldning at der er huller i det her lovforslag. For det mener jeg helt klart det er, og som i andre siger. Har man mistanke til at en er hooligan så bliver vedkommende nakket. Tror ikke på det bliver en succes.
> Jeg havde det lidt på fornemmelsen:-( Jeg tror nu
> bare det vil skabe mere ballade, hvis de gav
> karantæner til højre og venstre bare fordi han
> ligner en hooligan...
Tror jeg os. Jeg har en eller anden idé om, at der vil opstå oprør mod det her register i den forstand, at folk som er blevet knaldet for noget fuldstændig latterlig de ikk´har gjort vil skabe vold og uro i gaderne. Altså en ny gruppe som kun vil lave ballade og skabe problemer med den undskyldning at der er huller i det her lovforslag. For det mener jeg helt klart det er, og som i andre siger. Har man mistanke til at en er hooligan så bliver vedkommende nakket. Tror ikke på det bliver en succes.
-
Zolo
Lauth Skrev:
> LOOFT Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Jeg havde det lidt på fornemmelsen:-( Jeg tror
> nu
> > bare det vil skabe mere ballade, hvis de gav
> > karantæner til højre og venstre bare fordi han
> > ligner en hooligan...
>
> Tror jeg os. Jeg har en eller anden idé om, at der
> vil opstå oprør mod det her register i den
> forstand, at folk som er blevet knaldet for noget
> fuldstændig latterlig de ikk´har gjort vil skabe
> vold og uro i gaderne. Altså en ny gruppe som kun
> vil lave ballade og skabe problemer med den
> undskyldning at der er huller i det her
> lovforslag. For det mener jeg helt klart det er,
> og som i andre siger. Har man mistanke til at en
> er hooligan så bliver vedkommende nakket. Tror
> ikke på det bliver en succes.
registret er lavet til at snuppe ballademagere, forstår ikke hvad man er nervøs for, hvis man opfører sig ordentlig sker der sgu da ingen ting.
det samme gælder for video overvågning på gaderne, det er helt fint med mig ingen bliver anholdt hvis man opfører sig ordentlig. Det er åbenbart kun folk med lort i lommerne som er utilfredse med reglerne opfør jer ordentlig og gå i fred, er det da noget problem eller hvad ??
> LOOFT Skrev:
> -----
>
> > Jeg havde det lidt på fornemmelsen:-( Jeg tror
> nu
> > bare det vil skabe mere ballade, hvis de gav
> > karantæner til højre og venstre bare fordi han
> > ligner en hooligan...
>
> Tror jeg os. Jeg har en eller anden idé om, at der
> vil opstå oprør mod det her register i den
> forstand, at folk som er blevet knaldet for noget
> fuldstændig latterlig de ikk´har gjort vil skabe
> vold og uro i gaderne. Altså en ny gruppe som kun
> vil lave ballade og skabe problemer med den
> undskyldning at der er huller i det her
> lovforslag. For det mener jeg helt klart det er,
> og som i andre siger. Har man mistanke til at en
> er hooligan så bliver vedkommende nakket. Tror
> ikke på det bliver en succes.
registret er lavet til at snuppe ballademagere, forstår ikke hvad man er nervøs for, hvis man opfører sig ordentlig sker der sgu da ingen ting.
det samme gælder for video overvågning på gaderne, det er helt fint med mig ingen bliver anholdt hvis man opfører sig ordentlig. Det er åbenbart kun folk med lort i lommerne som er utilfredse med reglerne opfør jer ordentlig og gå i fred, er det da noget problem eller hvad ??
-
Dahl Nielsen
Zolo Skrev:
> Lauth Skrev:
> -----
> > LOOFT Skrev:
> >
>
> > -----
> >
> > > Jeg havde det lidt på fornemmelsen:-( Jeg
> tror
> > nu
> > > bare det vil skabe mere ballade, hvis de gav
> > > karantæner til højre og venstre bare fordi
> han
> > > ligner en hooligan...
> >
> > Tror jeg os. Jeg har en eller anden idé om, at
> der
> > vil opstå oprør mod det her register i den
> > forstand, at folk som er blevet knaldet for
> noget
> > fuldstændig latterlig de ikk´har gjort vil
> skabe
> > vold og uro i gaderne. Altså en ny gruppe som
> kun
> > vil lave ballade og skabe problemer med den
> > undskyldning at der er huller i det her
> > lovforslag. For det mener jeg helt klart det
> er,
> > og som i andre siger. Har man mistanke til at
> en
> > er hooligan så bliver vedkommende nakket. Tror
> > ikke på det bliver en succes.
>
>
> registret er lavet til at snuppe ballademagere,
> forstår ikke hvad man er nervøs for, hvis man
> opfører sig ordentlig sker der sgu da ingen ting.
>
> det samme gælder for video overvågning på gaderne,
> det er helt fint med mig ingen bliver anholdt hvis
> man opfører sig ordentlig. Det er åbenbart kun
> folk med lort i lommerne som er utilfredse med
> reglerne opfør jer ordentlig og gå i fred, er det
> da noget problem eller hvad ??
Nu du nævner videoovervågning, er SAS Arena også videoovervåget, og eventuelle uskyldige kan dermed få bevist deres uskyld via overvågningsbåndene.
> Lauth Skrev:
> -----
> > LOOFT Skrev:
> >
>
> > -----
> >
> > > Jeg havde det lidt på fornemmelsen:-( Jeg
> tror
> > nu
> > > bare det vil skabe mere ballade, hvis de gav
> > > karantæner til højre og venstre bare fordi
> han
> > > ligner en hooligan...
> >
> > Tror jeg os. Jeg har en eller anden idé om, at
> der
> > vil opstå oprør mod det her register i den
> > forstand, at folk som er blevet knaldet for
> noget
> > fuldstændig latterlig de ikk´har gjort vil
> skabe
> > vold og uro i gaderne. Altså en ny gruppe som
> kun
> > vil lave ballade og skabe problemer med den
> > undskyldning at der er huller i det her
> > lovforslag. For det mener jeg helt klart det
> er,
> > og som i andre siger. Har man mistanke til at
> en
> > er hooligan så bliver vedkommende nakket. Tror
> > ikke på det bliver en succes.
>
>
> registret er lavet til at snuppe ballademagere,
> forstår ikke hvad man er nervøs for, hvis man
> opfører sig ordentlig sker der sgu da ingen ting.
>
> det samme gælder for video overvågning på gaderne,
> det er helt fint med mig ingen bliver anholdt hvis
> man opfører sig ordentlig. Det er åbenbart kun
> folk med lort i lommerne som er utilfredse med
> reglerne opfør jer ordentlig og gå i fred, er det
> da noget problem eller hvad ??
Nu du nævner videoovervågning, er SAS Arena også videoovervåget, og eventuelle uskyldige kan dermed få bevist deres uskyld via overvågningsbåndene.