Herning Folkeblad har i dag lavet en opgørelse af deres karakterer for alle efterårets FCM-kampe, og kårer på den baggrund Klimpl som efterårets bedste FCM'er. Hele deres liste ser således ud (kun medtaget spillere, med over 10 kampe):
Klimpl 8.8
Raska 8.4
Leon 8.4
Thyge 8.2
Simon 8.2
Baba 8.2
Chr. Poulsen 8.1
Femi 8.1
Frank 8.0
Winston 8.0
Troest 7.9
Claus Madsen 7.8
Kolja 7.7
Dadu 7.6
Danny 7.0
Altså Klimpl og Raska i top, mens Simon og Femi er i midterfeltet. Jeg fandt derfor BTs karakterer for FCM spillerne frem (kun superligaen), og deres liste ser således ud:
Simon 9.0
Femi 8.7
Thyge 8.2
Frank 8.2
Troest 8.1
Winston 8.1
Baba 8.1
Kolja 8.1
Raska 7.9
Klimpl 7.8
Chr.Poulsen 7.8
Claus Madsen 7.7
Leon 7.7
Dadu 7.4
Danny 6.9
De har altså Simon i top (faktisk for hele ligaen) samt Femi, vel og mærke med stor afstand ned til de andre. Klimpl og Raska er nede i midterfeltet.
Der er lidt mere enighed i bunden af listen, hvor Dadu og Danny begge steder er bundpropperne, mens Kolja er vurderet en hel del bedre i BT end i HF.
Udover at der her naturligvis viser, hvor forskelligartet folk ser på kampene (det gør vi jo også herinde, så det er ikke mærkeligt at journalisterne også gør det), og at man ikke skal hæfte sig for meget ved karakterne, så er det interessant at se, hvordan karakterne i især BT efter min mening er præget af mindre kendskab til spillerne, og mere påvirket af spillernes "ry". Fx mener jeg at Simon generelt bedømmes for mildt, fordi han er blevet hypet meget i medierne, så selv i kampe hvor han ikke laver noget fornuftig får han 8-9, mens en spiller som Raska generelt bedømmes for hårdt, fordi han havde en skidt start, og dermed har fået et ry for at være svingende - på trods af, at jeg i dette efterår ikke mindes et eneste mål, som har været en fejl eller et drop fra hans side.
Aviskarakterer for FCMs spillere i efteråret
-
Kent
Aviskarakterer for FCMs spillere i efteråret
Senest rettet af Kent 8. dec 2007, 11:27, rettet i alt 1 gang.