Guld drømmen pakkes væk

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Martin

Guld drømmen pakkes væk

Indlæg af Martin »

http://www.bold.dk/nyt/?vis=76957

Blot til info...

Vi dropper guldet - men satser på udvikling af holdet, hvilket er ganske naturligt med så mange point op til første pladsen...
Senest rettet af Martin 6. dec 2007, 16:36, rettet i alt 1 gang.

Ravnen

Re: Guld drømmen pakkes væk

Indlæg af Ravnen »

Tja det er da en fornuftig udmelding, der har i forvejen været langt meget pres på truppen, og måske er det det som den ikke har kunne håndtere.

Men for mig at se er det FCK vi skal se efter, og de er kun 5 point foran os. Aab tror jeg ikke på kan holde den hjem.
Så det ser jo ikke så slemt ud, vi har reddet det på hjemmebane og tabt det på udebane, kan man vel sige. Men får vi styr på udebanen så er alle veje åbne.

Der skal handles noget erfaring, og helst noget nordisk. Vi trænger til en lederskikkelse på midtbanen. Femi er fænomenal, men han virker ikke som en ledertype, ikke endnu ihverfald.

KlausG (AaB)

Indlæg af KlausG (AaB) »

Ravnen Skrev:
-------------------------------------------------------
> Men for mig at se er det FCK vi skal se efter, og
> de er kun 5 point foran os. Aab tror jeg ikke på
> kan holde den hjem.
> Så det ser jo ikke så slemt ud, vi har reddet det
> på hjemmebane og tabt det på udebane, kan man vel
> sige. Men får vi styr på udebanen så er alle veje
> åbne.

Som AaB-fan er jeg naturligt nok ikke helt enig i dine betragtninger... Med 15 kampe igen er et forspring på 7 point trods alt noget, man på et eller andet plan er nødt til at tage alvorligt.

Jeg tror ligaen vil blive afgjort i vinterpausen.. Hvem mister flest spillere og hvem får flest kvalitetsforstærkninger ind. I den forbindelse vil vores næste to kampe på en måde også have stor betydning. Det vil nok være noget lettere at holde på Prica og tiltrække nye topspillere, hvis vi har en UEFA-cup kamp på programmet.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg vil næsten sætte indsatsen på FCK uanset spillerindkøb og salg hos Aab og FCM.

Desuden har set vist sig igen og igen at et forspring ved vinterpausen statistisk set kan være en sovepude, og ikke nødvendigvis holder længe når forårssæonen er skudt igang. 7 point er hurtigt hentet med en god stime, og vi ved jo at alle slår alle i superligaen.

I mine øjne ville det være sensationelt hvis Aab tog guldet. Og såmænd det samme hvis FCM gjorde det. Men ved gud jeg ville elske det hvis et andet hold kunne støde FCK fra tronen, det ville give en positiv effekt til de andre tophold også, at se det kan lade sig gøre :-)

levis

Indlæg af levis »

Ravnen Skrev:
> Jeg vil næsten sætte indsatsen på FCK uanset
> spillerindkøb og salg hos Aab og FCM.
>
> Desuden har set vist sig igen og igen at et
> forspring ved vinterpausen statistisk set kan være
> en sovepude, og ikke nødvendigvis holder længe når
> forårssæonen er skudt igang. 7 point er hurtigt
> hentet med en god stime, og vi ved jo at alle slår
> alle i superligaen.
>
> I mine øjne ville det være sensationelt hvis Aab
> tog guldet. Og såmænd det samme hvis FCM gjorde
> det. Men ved gud jeg ville elske det hvis et andet
> hold kunne støde FCK fra tronen, det ville give en
> positiv effekt til de andre tophold også, at se
> det kan lade sig gøre :-)

Enig, og desuden har AAB ofte vist en skræmmende dårlig form når det gælder. Jeg ville også blive meget overrasket hvis de skulle vinded guldet, dermed ikke sagt at man ikke skal feje dem væk som en af kandidaterne.

Jolly Jumper

Indlæg af Jolly Jumper »

levis Skrev:
> desuden har AAB ofte vist en skræmmende
> dårlig form når det gælder.

AaB da indtil flere pokaler og mesterskaber, som modbeviser det du skriver her.

Dennis (BW2479)

Indlæg af Dennis (BW2479) »

Ja det er klasse humor jolly. Med et noget der ligner et mesterskab vær 25 sæson for aab så har vi lidt til at køre på ville jeg mene.

Jolly Jumper

Indlæg af Jolly Jumper »

Hvis du tæller spilleår for FCM, Herning og Ikast tilsammen, og sammenholder med pokaler i skabet, så har I da travlt hvis I skal nå 1 for hver 25 år ;-)

Esben

Indlæg af Esben »

Jolly Jumper Skrev:
> Hvis du tæller spilleår for FCM, Herning og Ikast
> tilsammen, og sammenholder med pokaler i skabet,
> så har I da travlt hvis I skal nå 1 for hver 25 år
> ;-)

Ja Aab har vundet 4 titler på 122 år. Dvs 1 titel for hver tredive år. Skal vi ikke prøve at se om vi ikke kan stikke den;)

j3pq3

Indlæg af j3pq3 »

for lige at komme ind på emnet igen, synes jeg dette link er ret interessant:

http://www.indkast.dk/index.php?nyhed=30095

hvis fck mister silberbauer, brede hangeland, jesper christiansen og Atiba Hutchinson, skal de da godt nok lave nogle klasseindkøb hvis de forventer en mesterskabspokal igen i år.

Bissen

Re: Guld drømmen pakkes væk - Vores måske bedste chance inden 2011!

Indlæg af Bissen »

Var kampen mod AGF meget mere end 3 point og betød fejlkendelserne i Ålborg meget mere end vi umiddelbart forestiller os?

Skal FCM vinde et mesterskab inden 2011 kræver det foruden hårdt arbejde, talent mv. også at en række tilfældigheder går vores vej.

Lad mig nævne et par stykker:

1. FCK skal have en sæson, hvor de ikke er suveræne

2. Brøndby skal have et formdyk

3. OB skal have problemer med at vinde kampene.

Hvis disse tre tilfældigheder alle indtræffer kan FCM på nuværende tidspunkt have en vis chance for at vinde mesterskabet.

Ser vi på de tre ovenstående faktorer er de sjovt nok alle indtruffet.

1. FCK lider under afgangen af Linderoth og Lars J. Ailton har ikke levet op til forventningerne ej heller Rasmus Wurz.

2. Brøndby er på vej tilbage i kampen igen, men var afskrevet i sidste sæson, hvilket også vil være tilfældet i denne, men allerede næste år må vi forvente at de er tilbage på rette spor.

3. OB ja de spiller kort sagt for mange kampe uafgjort.

Alt i alt kan man konstatere at denne situation er unik. Det her er vores chance! Jeg tror desværre at der kommer til at gå rigtig lang tid inden alle 3 faktorer indtræffer på samme tid igen. Jeg gentager derfor gerne: Dette er vores chance! Eller måske rettere VAR vores chance, for til lyden af C3 på NRGI park, der sang "bonderøve" gik vores gulddrømme op i røg. Ikke kun 3 point men chancen for at få guld i flere år, for samme gunstige situation gentager sig formentlig ikke, selvom vi selvfølgelig kan håbe.

Min pointe er at vi har forspilt alletiders mulighed for at vinde mesterskabet fordi vi havde holdet til det samtidig med at de andre var nede i et formdyk.
Allerede næste år er den mulighed nok væk, når BIF bruger 100 mill på indkøb og FCK henter en stjerneangriber mv.

Det er derfor ikke nok at sige at 'det skam er en okay sæson' og 'så dårligt er det jo heller ikke' for JO det er lige netop det det er. Hele FCM banden sov i timen, da det gjalt!

Det gør mig mega ked af det for FCM fortjener det. Min eneste trøst er at det virker som om at JØ, ER og TT har forstået vigtigheden af det. Sådan lød det ihvertfald bedømt på deres interview.

Vi kan naturligvis ikke omgøre noget, men jeg synes bare at det er så vigtigt at vi er bevidste om 'at score på vores chancer', når vi får dem. Jeg sidder tilbage med følelsen af at vi har brændt et straffe lige nu. Desværre.

Jeg må desværre også sige at jeg er skuffet over jeres udmeldinger omkring at 'det går okay' for nej! Den tilgang er middelmådighed, undskyld jeg siger det og FCM fortjener bedre.

Lad mig høre hvad I mener? Ser jeg situationen for unuanceret og kommer der en sæson næste år, hvor vi gør os gældende eller var dette virkelig vores chance?

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Det var da et dejligt langt og interessant indlæg :-)

Kan sagtens følge dig i dine "tilfældighedsberegning" og svar dertil, men du stiller jo også spørgsmålene via dine svar, hvis du forstår hvad jeg mener

Feks siger du at OB skal have svært ved at skrabe point sammen, og hentyder så i dit "svar" at de har spillet mange uafgjorte

Hvad så med alle de andre hold der i denne sæson har skrabet overraskende mange point sammen, eks RFC og Horsens - skal de ikke også tælles med ?

Og hvad med den faktor at FCM også havde skilt sig af med meget vigtige spillere før sæsonstarten ( Bak og Dennis feks ) ?

Og at AaB har gjort det rigtigt godt ?

Ellers har du da fuldstændig ret i at man skal gribe chancen når den er der
Det er jeg heller ikke i tvivl om at både spillere,trænere og ledelse også synes

Dennis (BW2479)

Indlæg af Dennis (BW2479) »

Jeg har hele tiden egentligt set næste sæson som den vi skal slå til i.

FCK:
Der kan ikke være den store tvivl om at en del bærende kræfter er på fej væk enten til januar eller til sommer. Og efteråret har da klart vist os at man på et fck hold ikke bare skifter en af de bærende kræften uden på er mærkbart på spillet.

BIF:
De skal igang med en stor udrensning her til januar, men hvor skal klasse tilgangen komme fra? Thygesen er vel et godt eksempel på at vi åbenbart kan følge med når det handler om at tiltrække spillere. Tror efterhånden vores lønninger begynder at ligene noget af det de kan tilbyde på vestegnen. Kan ikke se at de kan skaffe spillere og få opbygget et mesterskabs hold i løbet af nogle mdr.

OB:
Lad bare dem fortsætte med at købe gamle afdankede spillere, tror ikke det er vejen til mesterskabet 08/09.

Den for mig at se væsentligste faktor er vores transfers i de næste to vinduer. Næsten samtlige af vores spillere har en stærkt opadgående formkurve. Hvis vi ik sælger andet end trost fra start 11 i løbet af de næste to vinduer, så ser jeg klart fcm som stærkere udfordrer til titlen næste år. Hvis vi så oven i hatten kan få lidt tilgang ovre i højre siden og på toppen så ser det lovende ud.

Hvis spillere som CP, Raska, Klimpel, Salami, Thygesen, Simon P, holder sig skadesfri, så er det nogle af dem der med et par mdr mere sammen kan bringe FCM på guldkurs. Syntes der er så meget potentiale i den trup af det er helt hen i vejret at afskrive et mesterskab inden 2011. Vi er på vej frem og ikke tilbage. Tænk hvis ik vi havde haft det udebaneproblem, så var vi jo rykket for alvor fra FCK. En pokalsejer er måske lige det vi har brug for, bare vent at se lige pludseligt vælter der pokaler ind af døren:-)

Thomasnoerum

Indlæg af Thomasnoerum »

jeg synes vi skal gå efter pokalen i år, også bygge holdet op så vi kan tage guld næste sæson.

Meng(AGF)

Indlæg af Meng(AGF) »

Bissen Skrev:
> en masse fornuftige ting

Nu hvor jeg alligevel var forbi jeres forum, var det ganske berigende at læse dit indlæg.

Det virker til at dette års Superliga er en glimrende chance for en outsider. Brøndby har hængt i dyndet og FCK er rigtig gode, bare ikke i nærheden af sidste års niveau. OB - der kunne være en udfordrer, har tabt oceaner af point på uafgjorte kampe.

Så det virker som om FCM har spildt en gylden mulighed, men jeg synes stadig det er lidt for tidligt at konkludere. FCK kan køre et suverænt forår og derved kan det - set over sæsonen - være et af de år, hvor der bare ikke var det store at gøre.

Mht. fremtiden, så er der ingen der siger, at FCK ikke kan blive hårdt ramt ved afgange af andre centrale spillere. Og hvis de køber andre nye profiler, kan de sagtens blive solgt engang i fremtiden igen.

Det er formentlig rigtigt, at Brøndby bliver langt stærkere fremover, end de har været på det seneste. På den konto tror jeg en mulighed er spildt. Men de bliver næppe dominerende som de var tidligere - dertil er FCK alt for truende, og dermed kan man ikke købe helt samme kaliber spillere som før.

OB, AaB og det der er værre bør man ikke regne med. Som FCM og AGF er det hold man bare skal holde under sig, hvis man har holdet til at udnytte svagheder hos FCK og BIF.

Besvar