truppens kvalitet - er den nu også så god som vi tror
-
Kent
Re: truppens kvalitet - er den nu også så god som vi tror
Thomasnoerum Skrev:
-------------------------------------------------------
> vi fans burde ligge et kæmpe pres på ledelsen.
> lave en demostration hvor vi viser vores
> utilfredshed!
Hvorfor?
Mener du, at de udmeldinger der kommer fra ledelsen tyder på, at de er tilfredse i øjeblikket?
Desuden er det ret overilet at lave de helt store aktioner, når alle ved, at målet er at blive en permanent del at top3, og mesterskab inden 2011. Så at brokke sig over at vi ligger nr. 3 (4) ved vinterpausen synes jeg klinger lidt hult. Der er jo ikke nogen, der har sagt at efteråret har været godkendt, tværtimod har ledelsen meldt ud at den sidste del af efteråret ikke har været god nok - så hvad er det du ønsker at opnå?
> vi fans burde ligge et kæmpe pres på ledelsen.
> lave en demostration hvor vi viser vores
> utilfredshed!
Hvorfor?
Mener du, at de udmeldinger der kommer fra ledelsen tyder på, at de er tilfredse i øjeblikket?
Desuden er det ret overilet at lave de helt store aktioner, når alle ved, at målet er at blive en permanent del at top3, og mesterskab inden 2011. Så at brokke sig over at vi ligger nr. 3 (4) ved vinterpausen synes jeg klinger lidt hult. Der er jo ikke nogen, der har sagt at efteråret har været godkendt, tværtimod har ledelsen meldt ud at den sidste del af efteråret ikke har været god nok - så hvad er det du ønsker at opnå?
-
Thomasnoerum
Kent Skrev:
>
> Hvorfor?
> Mener du, at de udmeldinger der kommer fra
> ledelsen tyder på, at de er tilfredse i
> øjeblikket?
>
hvilke udmeldinger?
jeg tænker ikke så meget på at vi ikke ligger på første pladsen. vores spil har ikke været godt. især ikke på udebane, det er fint at vi ligger på 3 pladsen. men det er ikke fint at hente EN udesejr på en halvsæson!
>
> Hvorfor?
> Mener du, at de udmeldinger der kommer fra
> ledelsen tyder på, at de er tilfredse i
> øjeblikket?
>
hvilke udmeldinger?
jeg tænker ikke så meget på at vi ikke ligger på første pladsen. vores spil har ikke været godt. især ikke på udebane, det er fint at vi ligger på 3 pladsen. men det er ikke fint at hente EN udesejr på en halvsæson!
-
Kent
Thomasnoerum Skrev:
> hvilke udmeldinger?
- Det har ikke været godt nok i efteråret. Vi mangler kynisme og vilje til at spille med i toppen, og det må vi gøre noget ved, sagde Ørgaard. http://www.bold.dk/nyt/?vis=76957
"Det er bare noget lort. De andre stikker fra os. Efteråret har været under de forventninger vi har haft pointmæssigt og idag var simpelthen bare en skuffende kamp" Thomas Thomasberg
"Det har ikke været godt (læs. efterårssæsonen), vi har været alt for svingende, selvom vi ligger nummer tre" Danny Olsen http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... laes_nyhed
Har du brug for flere?
> hvilke udmeldinger?
- Det har ikke været godt nok i efteråret. Vi mangler kynisme og vilje til at spille med i toppen, og det må vi gøre noget ved, sagde Ørgaard. http://www.bold.dk/nyt/?vis=76957
"Det er bare noget lort. De andre stikker fra os. Efteråret har været under de forventninger vi har haft pointmæssigt og idag var simpelthen bare en skuffende kamp" Thomas Thomasberg
"Det har ikke været godt (læs. efterårssæsonen), vi har været alt for svingende, selvom vi ligger nummer tre" Danny Olsen http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... laes_nyhed
Har du brug for flere?
-
Ravnen
Nej jeg tror heller ikke Zimling er løsningen på midten, men derfor kunne han godt være interessant alligevel.
Drømmen var at få Tobias Linderoth, han er jo prototypen på den slags spiller vi mangler på midten. En hårdarbejdende ledertype som kan trække alle de andre med sig.
Måske Daniel Andersson i Malmø FF? Han er vel lidt i den retning, og har erfaring fra Serie A.
Eller måske hente Winsnes tilbage fra Norge, han gjorde det fint hos Aab.
Kristoffer Hæstad fra Start? Kender ikke alverden til ham.
Trond Andersen som ser ud til at blive i overskud hos Brøndby?
Pekka Lagerblom fra Køln, er han på hold? har han ikke været tæt på FCM engang?
Skud fra hoften, erkender at jeg ikke ved helt nok om de enkelte til at pege på en decideret.
Drømmen var at få Tobias Linderoth, han er jo prototypen på den slags spiller vi mangler på midten. En hårdarbejdende ledertype som kan trække alle de andre med sig.
Måske Daniel Andersson i Malmø FF? Han er vel lidt i den retning, og har erfaring fra Serie A.
Eller måske hente Winsnes tilbage fra Norge, han gjorde det fint hos Aab.
Kristoffer Hæstad fra Start? Kender ikke alverden til ham.
Trond Andersen som ser ud til at blive i overskud hos Brøndby?
Pekka Lagerblom fra Køln, er han på hold? har han ikke været tæt på FCM engang?
Skud fra hoften, erkender at jeg ikke ved helt nok om de enkelte til at pege på en decideret.
-
Kent
Kender ikke nogen af dem du nævner udover Trond Andersen, som så vidt jeg husker er midterforsvarer, har været skadet i 2-3 år, og nok snart bliver fodboldinvalid. Så ham tror jeg godt vi kan afskrive 
-
Thomasnoerum
der skal ikke købes middel norske spillere, men en top spiller. aab har prica fck har grønkjær. hvem har vi?
det skal være en landsholdsspiller ( behøver ikke være fra danmark ( og han skal have rutine.
det skal være en landsholdsspiller ( behøver ikke være fra danmark ( og han skal have rutine.
-
Kent
Thomasnoerum Skrev:
> der skal ikke købes middel norske spillere, men en
> top spiller. aab har prica fck har grønkjær. hvem
> har vi?
>
> det skal være en landsholdsspiller ( behøver ikke
> være fra danmark ( og han skal have rutine.
Det blev allerede for 1 år siden meldt ud, at ifm Vision 2011 så er målet at truppen skal tilføres 3 spillere i landsholdsklasse, for at de unge har nogen at læne sig op af, så det er altså ikke noget nyt. Det er det, der er planen, men problemet er jo at finde de spillere - hvis de er så gode, så spiller de jo ikke i DK. Læs evt op på Vision 2011 her: http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,362 ... #msg-36245
> har vi?
>
Det blev allerede for 1 år siden meldt ud, at ifm Vision 2011 så er målet at truppen skal tilføres 3 spillere i landsholdsklasse, for at de unge har nogen at læne sig op af, så det er altså ikke noget nyt. Det er det, der er planen, men problemet er jo at finde de spillere - hvis de er så gode, så spiller de jo ikke i DK. Læs evt op på Vision 2011 her: http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,362 ... #msg-36245
-
Ravnen
Daniel Andersson må du da kende, tre sæsoner i Bari, derefter lidt omkring til andre klubber i Serie A, før han vendte hjem til Malmø FF.
Kan se han er 30 år, og har spillet 52 landskampe. http://www.mff.se/laget/spelare.asp?Id=142
Umiddelbart den jeg helst ville have af mine eksempler.
Og så Pekka Lagerblom http://de.wikipedia.org/wiki/Pekka_Lagerblom
Kan se han er 30 år, og har spillet 52 landskampe. http://www.mff.se/laget/spelare.asp?Id=142
Umiddelbart den jeg helst ville have af mine eksempler.
Og så Pekka Lagerblom http://de.wikipedia.org/wiki/Pekka_Lagerblom
-
YahooSeeker [Bot]
Kent Skrev:
> Thomasnoerum Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > der skal ikke købes middel norske spillere, men
> en
> > top spiller. aab har prica fck har grønkjær.
> hvem
> > har vi?
> >
> > det skal være en landsholdsspiller ( behøver
> ikke
> > være fra danmark ( og han skal have rutine.
>
> Det blev allerede for 1 år siden meldt ud, at ifm
> Vision 2011 så er målet at truppen skal tilføres 3
> spillere i landsholdsklasse, for at de unge har
> nogen at læne sig op af, så det er altså ikke
> noget nyt. Det er det, der er planen, men
> problemet er jo at finde de spillere - hvis de er
> så gode, så spiller de jo ikke i DK. Læs evt op på
> Vision 2011 her:
> http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,36245,36245#ms
> g-36245
Ja man køber så en slovakisk landsholdsspillere klimbl, som er helt ude af truppen nu. bravo !!
Den vision 2011 plan, den skal jo hele tiden følges op, især hvis man har tænkt på at sælge s. poulsen et par andre.
> Thomasnoerum Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > der skal ikke købes middel norske spillere, men
> en
> > top spiller. aab har prica fck har grønkjær.
> hvem
> > har vi?
> >
> > det skal være en landsholdsspiller ( behøver
> ikke
> > være fra danmark ( og han skal have rutine.
>
> Det blev allerede for 1 år siden meldt ud, at ifm
> Vision 2011 så er målet at truppen skal tilføres 3
> spillere i landsholdsklasse, for at de unge har
> nogen at læne sig op af, så det er altså ikke
> noget nyt. Det er det, der er planen, men
> problemet er jo at finde de spillere - hvis de er
> så gode, så spiller de jo ikke i DK. Læs evt op på
> Vision 2011 her:
> http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,36245,36245#ms
> g-36245
Ja man køber så en slovakisk landsholdsspillere klimbl, som er helt ude af truppen nu. bravo !!
Den vision 2011 plan, den skal jo hele tiden følges op, især hvis man har tænkt på at sælge s. poulsen et par andre.
-
Nicolai Kammersgaard
Thomasnoerum Skrev:
> har vi?
>
At FCK fik Grønkjær var jo kun fordi han gerne ville hjem, men også gerne spille i europa hvert år og det gør FCK jo som det eneste hold her hjemme.
Prica var jo et lotterilod fra AABs side som så gav gevinst. De har jo også gjort en masse fejlinvesteringer som Mota, Strandli, deres brasilianere osv.
Så de har været heldige og gøre et godt køb, som Kent også skriver så er det at de scorer i nationale ligaer jo ikke ensbetydende med at de også score i DK.
Mht. angribere generelt så har vi været pisseheldige og produceret den ene topscorer efter den anden siden vi rykkede op. Lundberg, Laursen, Allan Bak, Skoubo og Zidan.
Lige nu har vi så ikke en topscorer udover Frank som jo "kun" ligger nummer 2 med 8 mål det samme antal som bræmer og prica.
At det kunne være dejligt med en klasseangriber til er der ingen tvivl om FCK ligger da nummer 2 og spiller europæisk selvom de kun har en angriber som kan score. Og Ailton er jo også eksemplet på at man ikke kan være sikker på at man køber en bomber ligemeget hvor meget man betaler.
At du siger at det er en fordel hvis de er gamle er jeg uenig med dig i, fordi skal vi jo bare ud at finde en ny igen efter måske kun to år.
Desuden er de fleste af afrikanerne jo også offensive spillere, så det duer ikke hvis vi ikke har plads til dem fordi vi køber et par halvgamle spillere(OB).
Nicolai Kammersgaard
> har vi?
>
At FCK fik Grønkjær var jo kun fordi han gerne ville hjem, men også gerne spille i europa hvert år og det gør FCK jo som det eneste hold her hjemme.
Prica var jo et lotterilod fra AABs side som så gav gevinst. De har jo også gjort en masse fejlinvesteringer som Mota, Strandli, deres brasilianere osv.
Så de har været heldige og gøre et godt køb, som Kent også skriver så er det at de scorer i nationale ligaer jo ikke ensbetydende med at de også score i DK.
Mht. angribere generelt så har vi været pisseheldige og produceret den ene topscorer efter den anden siden vi rykkede op. Lundberg, Laursen, Allan Bak, Skoubo og Zidan.
Lige nu har vi så ikke en topscorer udover Frank som jo "kun" ligger nummer 2 med 8 mål det samme antal som bræmer og prica.
At det kunne være dejligt med en klasseangriber til er der ingen tvivl om FCK ligger da nummer 2 og spiller europæisk selvom de kun har en angriber som kan score. Og Ailton er jo også eksemplet på at man ikke kan være sikker på at man køber en bomber ligemeget hvor meget man betaler.
At du siger at det er en fordel hvis de er gamle er jeg uenig med dig i, fordi skal vi jo bare ud at finde en ny igen efter måske kun to år.
Desuden er de fleste af afrikanerne jo også offensive spillere, så det duer ikke hvis vi ikke har plads til dem fordi vi køber et par halvgamle spillere(OB).
Nicolai Kammersgaard
-
Nicolai Kammersgaard
spindoc Skrev:
>
>
> Ja man køber så en slovakisk landsholdsspillere
> klimbl, som er helt ude af truppen nu. bravo !!
Tror du ikke at du skal være agent?
Klimbl har jo spillet rigtig mange gode kampe, men ER ser gerne at han bliver hurtigere og derfor er han ude af truppen. Det er jo ikke fordi at han er et fejlkøb, men bare en bedømmelse fra ERs side at han ikke skal spille bare fordi vi lige har købt ham.
> Den vision 2011 plan, den skal jo hele tiden
> følges op, især hvis man har tænkt på at sælge s.
> poulsen et par andre.
Har JØ ikke også købt erstatninger hvergang vi har solgt en spiller?
Nicolai Kammersgaard
>
>
> Ja man køber så en slovakisk landsholdsspillere
> klimbl, som er helt ude af truppen nu. bravo !!
Tror du ikke at du skal være agent?
Klimbl har jo spillet rigtig mange gode kampe, men ER ser gerne at han bliver hurtigere og derfor er han ude af truppen. Det er jo ikke fordi at han er et fejlkøb, men bare en bedømmelse fra ERs side at han ikke skal spille bare fordi vi lige har købt ham.
> Den vision 2011 plan, den skal jo hele tiden
> følges op, især hvis man har tænkt på at sælge s.
> poulsen et par andre.
Har JØ ikke også købt erstatninger hvergang vi har solgt en spiller?
Nicolai Kammersgaard
-
Glen
@ Nicolai
Hvis du ser på statistikken skal man faktisk helt tilbage til sæsonen 2001/2002 for at finde en ung angriber som topscore, da Peter Madsen i en alder af 21 den næst yngste var Rade Prida sidste år i en alder af 27
)
Med hensyn til at "de gamle" ikke holder så længe, FCK købte Allbäck som 31 årig for snart 3 år siden, og de har ham da endnu. Jeg vil ikke blive forbavset hvis en dansk klub køber tidliger OB spiller Junior (31år) tilbage til Superligaen.
Hvis du ser på statistikken skal man faktisk helt tilbage til sæsonen 2001/2002 for at finde en ung angriber som topscore, da Peter Madsen i en alder af 21 den næst yngste var Rade Prida sidste år i en alder af 27
Med hensyn til at "de gamle" ikke holder så længe, FCK købte Allbäck som 31 årig for snart 3 år siden, og de har ham da endnu. Jeg vil ikke blive forbavset hvis en dansk klub køber tidliger OB spiller Junior (31år) tilbage til Superligaen.
-
Nicolai Kammersgaard
Glen Skrev:
> @ Nicolai
>
> Hvis du ser på statistikken skal man faktisk helt
> tilbage til sæsonen 2001/2002 for at finde en ung
> angriber som topscore, da Peter Madsen i en alder
> af 21 den næst yngste var Rade Prida sidste år i
> en alder af 27
)
Jeg sagde jo heller ikke at vi absolut skulle søge efter helt unge talentfulde angribere.
Jeg håber at vi finder en på mellem 25 og 28 år som stadigvæk kan udvikle sig og som sjældent er skadet og som har europæisk erfaring, men det er jo nemmere at sige end at finde. Specielt for en klub som os ude på heden. Det er jo langt fra så attraktivt som København og Odense.
> Med hensyn til at "de gamle" ikke holder så længe,
> FCK købte Allbäck som 31 årig for snart 3 år
> siden, og de har ham da endnu. Jeg vil ikke blive
> forbavset hvis en dansk klub køber tidliger OB
> spiller Junior (31år) tilbage til Superligaen.
Ja OB køber sikkert Junior tilbage, men det er jo ikke nogen garanti for at han score meget igen i SAS ligaen.
Da vi hentede Bo Hansen var han jo også i starten af 30´erne og det kan vi vel godt være enige om at det var et dårligt køb.
Mht. Allbäck så spare FCK ham jo også en del nu ligesom at f.eks. spare CM og det er jo ikke specielt holdbart i længden.
Nicolai Kammersgaard
> @ Nicolai
>
> Hvis du ser på statistikken skal man faktisk helt
> tilbage til sæsonen 2001/2002 for at finde en ung
> angriber som topscore, da Peter Madsen i en alder
> af 21 den næst yngste var Rade Prida sidste år i
> en alder af 27
Jeg sagde jo heller ikke at vi absolut skulle søge efter helt unge talentfulde angribere.
Jeg håber at vi finder en på mellem 25 og 28 år som stadigvæk kan udvikle sig og som sjældent er skadet og som har europæisk erfaring, men det er jo nemmere at sige end at finde. Specielt for en klub som os ude på heden. Det er jo langt fra så attraktivt som København og Odense.
> Med hensyn til at "de gamle" ikke holder så længe,
> FCK købte Allbäck som 31 årig for snart 3 år
> siden, og de har ham da endnu. Jeg vil ikke blive
> forbavset hvis en dansk klub køber tidliger OB
> spiller Junior (31år) tilbage til Superligaen.
Ja OB køber sikkert Junior tilbage, men det er jo ikke nogen garanti for at han score meget igen i SAS ligaen.
Da vi hentede Bo Hansen var han jo også i starten af 30´erne og det kan vi vel godt være enige om at det var et dårligt køb.
Mht. Allbäck så spare FCK ham jo også en del nu ligesom at f.eks. spare CM og det er jo ikke specielt holdbart i længden.
Nicolai Kammersgaard
-
B
De 4-5 stykker du nævner er wild-cards i mine øjne. Ja Trond Andersen er endda helt ude i hegnet, Daniel Andersson muligvis et hit, men medmindre han ligesom Zimling har kontraktudløb koster han sikkert kassen.
Sats på spillere som allerede har bevist deres værd i Suppen, 100% enig med Kent, Zimling og Demba ville være perfekte indkøb. Zimling ind ved siden af Femi og Demba på toppen.
Væk med Dadu, Røll og Flinta (eller Danny).
Christian Olsen får åbenbart løbepas. Så har vi Frank, Demba, Baba og Thyge til de forreste pladser. Men måske man skal prøve Thyge på kanten, har spillet der før og i øjeblikket har vi kun Claus Madsen og Simon Poulsen der præsterer nogenlunde stabil på kanten.
Derudover er jeg enig i at vi må finde et fast makkerpar i midterforsvaret - og evt. skyde en af de 4 emner af.
Sats på spillere som allerede har bevist deres værd i Suppen, 100% enig med Kent, Zimling og Demba ville være perfekte indkøb. Zimling ind ved siden af Femi og Demba på toppen.
Væk med Dadu, Røll og Flinta (eller Danny).
Christian Olsen får åbenbart løbepas. Så har vi Frank, Demba, Baba og Thyge til de forreste pladser. Men måske man skal prøve Thyge på kanten, har spillet der før og i øjeblikket har vi kun Claus Madsen og Simon Poulsen der præsterer nogenlunde stabil på kanten.
Derudover er jeg enig i at vi må finde et fast makkerpar i midterforsvaret - og evt. skyde en af de 4 emner af.
-
Hekler
Nicolai Kammersgaard Skrev:
> Da vi hentede Bo Hansen var han jo også i starten
> af 30´erne og det kan vi vel godt være enige om at
> det var et dårligt køb.
Nej!
Jeg har aldrig lært så meget af at se på en spiller som ham, og jeg kan godt sige dig at der var en del spillere der forbedrede sig en del i hans selskab.
Det er rigtigt atha ikke rigtigt fik det ud af det i kampene som man kunne ønske i mål, men der var altid en solid fighterinsats.
> Da vi hentede Bo Hansen var han jo også i starten
> af 30´erne og det kan vi vel godt være enige om at
> det var et dårligt køb.
Nej!
Jeg har aldrig lært så meget af at se på en spiller som ham, og jeg kan godt sige dig at der var en del spillere der forbedrede sig en del i hans selskab.
Det er rigtigt atha ikke rigtigt fik det ud af det i kampene som man kunne ønske i mål, men der var altid en solid fighterinsats.